Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg, moren min og faren min var på vei på hytta engang. Det var mye snø, og når faren min tok et skritt, gikk foten igjennom snøen. Han hadde snø til halve låret eller noe. veldig høyt ihvertfall. Moren min sa "nå blir du sittenes fast her til våren."
Jeg begynte å gråte noe helt ekstremt. Trodde virkelig han ikke kunne dra derifra før til våren.. syntes så synd på han.

Ellers, var jeg helt sikker på at jeg kunne grave til kina, trodde, og tror at bamsene mine har følelser :P
Trodde at når barnevaktene mine spilte tekken, så kunne jeg ønske å gi de krefter, som gjorde at de vant. måtte jo si til de hva jeg gav, og til hvem.. rart alltid den jeg heiet på vant.

Jeg trodde at vi var underholdning for andre (store romvesner som så ned på jordkloden), slik vi så på tv. Trodde ikke de på tv var skuespillere, de var bare vår underholdning, slik vi var for andre.

Jeg trodde at når vi kysset en frosk, ble det til en prins, men når jeg en gang fant en frosk, turde jeg ikke kysse han.

Trodde månen var et stort mannehode.

Var overbevist om at jeg hadde funnet det snakkende treet i pocahontas. Gikk ofte der for å fortelle hemmeligheter..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, den siste der minnet meg på en ting.

Huset vi bodde i da jeg var liten lå foran et stort vann, på andre siden av vannet lå et lite rødt/hvitt hus. Jeg var ganske sikker på at det måtte være portveien 2.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Portveien_2_norwegian_childrens_program_exterior.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg var uovervinnelig. Ikke at jeg kunne vinne over alle, men hvis jeg f.eks ikke ville gå med noen så kunne jeg bare stå i ro og de ville ikke kunne ta meg med. (jeg var aldri vanskelig, så jeg ble aldri løftet eller tvunget av gårde tydeligvis)

Det som fikk meg til å innse at noen andre faktisk kunne tvinge meg til å gjøre ting jeg ikke ville var da jeg skulle "stoppe" mamma fra å kjøre på jobb en dag. Jeg innså at jeg ikke kunne stoppe bilen når den rullet sakte fremover. Idag vet jeg jo at hvis jeg hadde lagt med ned ville det "stoppet" bilen, for mamma måtte kommet ut å flyttet meg :D



Anonymous poster hash: cb22f...259
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg måtte gifte meg med broren min. Jeg hadde jo fått med meg at ektepar hadde samme etternavn så jeg trodde jeg måtte finne meg en med samme etternavn som meg, og da kjente jeg bare til broren min, som var i passende alder... Husker jeg gruet meg litt til det, for vi kranglet så mye :fnise:



Anonymous poster hash: 5a910...636
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, den siste der minnet meg på en ting.

Huset vi bodde i da jeg var liten lå foran et stort vann, på andre siden av vannet lå et lite rødt/hvitt hus. Jeg var ganske sikker på at det måtte være portveien 2.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Portveien_2_norwegian_childrens_program_exterior.jpg

Dette minner meg på at fjellet man kan se fra huset mitt har en en greie på toppen som har samme form som mummihuset. Da trodde jeg lenge at det var på dette fjellet mummifamilien bodde!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker at jeg trodde:

- At marihøner ble til bier når de skulle fly, så jeg fikk helt panikk når jeg hadde en i hånda og den skulle til å fly.

-At nordlyset kom å tok meg hvis jeg vinket til det, så turte virkelig ikke å vinke.

-Hele pepper var rekeøyne, kunne ikke skjønne at folk ville spise det :P

-At all tyggis jeg svelget ville havne i blindtarmen

-Jeg prøvde ofte å legge bilder av ting jeg ønsket meg under puten om natten, for da trodde jeg at det ville gå i oppfyllelse, hehe.

-At jeg hadde vært mammaen til mamma, så ble hun min mamma. Litt sånn at vi byttet på for hver liv vi hadde eller noe sånt :D

Endret av Lisa-Marie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg trodde:

-At jeg hadde vært mammaen til mamma, så ble hun min mamma. Litt sånn at vi byttet på for hver liv vi hadde eller noe sånt :D

Ikke så dum denne.

Jeg tror det gjerne er slik at de vi har vært sterkt knyttet til i tidligere liv, blir vi knyttet til i senere liv.

Anonymous poster hash: 98902...77b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at man måtte gifte seg for og få barn, så jeg trudde mine foreldre var gift like mange ganger som dem hadde barn

jeg trudde også at søsteren min var veldig syk siden hun hadde noe som het PGA sykdom:(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i mye av det folk har skrevet her. :fnise:

Jeg trodde at man kunne høre alle som så på det samme programmet på tvn (pga lydsporene av folk som ler). Turte ikke å snakke eller le foran tvn. Hørte ofte latteren til bestefar, så da visste jeg at vi så på samme program. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

- Etter at de slemme barnepasserne mine lot meg se "Piraya"-filmen var jeg hellig overbevist om at disse fiskene svømte rundt i elva hjemme også. Ble lite svømming den sommeren. Året etter så jeg "Haisommer", ble lite svømming det året også. Den dag i dag lurer denne frykten alltid litt under overflaten, til tross for enhver rasjonell tankegang hos meg tilsier at disse artene ikke finnes i mine farvann.

- Jeg var livredd helikopter. Trodde at de var svære fluer. Pleide å springe og gjemme meg under stolen til mamma når de kom flyvende - noe de gjorde rett som det var siden vi bodde i nærheten av en militær flybase.

- Trodde at jeg hadde en tvilling som levde og bodde på andre siden av speilet

- Hvis jeg gikk gjennom noe som lignet ei dør/en portal (typ gren tynget ned av snø slik at det danner en bue), så ville jeg entre en fantasiverden.

- Hvis man bannet, fikk man sot i munnen

- Hvis man ville vise noen at man var veldig glad i noen, kunne man gi vedkommende et tungekyss. I en alder av fire og et halvt år prøvde jeg meg på landsbyens dypt kristne og særs fromme postmann. Lærte veldig fort at det holder i massevis å gi noen en klem i stedet. Tok omlag gode ti år før jeg turde prøve meg på den der tungekyss-greia igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre trodde jeg at jus-studenter kun hadde en pensumbok, og det var Norges lover.......... (Jeg var kanskje typ 17 da jeg innså at det ikke stemte.... :fnise::plystre::klappe: )

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde TicTacs var medisiner siden morfar tok dem hele tiden. Smakte på et par i skjul, men husker jeg var livredd for å dø av å ta de siden jeg var frisk :(



Anonymous poster hash: 7f55c...f65
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde også det var mulig å grave helt ned til Kina, det var det store prosjektet hver dag i barnehagen. Tenkte i mitt stille sinn at det det dårlig av de ansatte å la oss gjøre det, for hva skulle de si til foreldrene våre når vi var borte? Fortsattelikevel siden vi fikk lov, levde rimelig farlig på den tiden..;)

Anonymous poster hash: 60dc9...4cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum og tenkte at det var en god verden hvor alle var snille. Jeg har lært, det er en for det meste ond verden. Selv i Norge. Folk er egoistiske og arrogant for det meste!



Anonymous poster hash: 8ea75...331
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde at når man skulle av bussen kunne man trykke på stopp knappen akkurat der man skulle av, så ville bussen stoppe momentant. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne kom jeg på da jeg våknet i dag: Noen fortalte meg en gang at tverrstanga på herresykler var til å legge tissen på. Den dag i dag, mange år etter at jeg skjønte at den er nødvendig for stabiliteten, pga menns gjennomsnittstyngde, og at den ikke er på kvinnesykler også fordi kvinner av og til kan finne på å sykle med skjørt slik at stanga da kommer i veien, har jeg litt problemer med designet på herresykler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kom jeg på da jeg våknet i dag: Noen fortalte meg en gang at tverrstanga på herresykler var til å legge tissen på. Den dag i dag, mange år etter at jeg skjønte at den er nødvendig for stabiliteten, pga menns gjennomsnittstyngde, og at den ikke er på kvinnesykler også fordi kvinner av og til kan finne på å sykle med skjørt slik at stanga da kommer i veien, har jeg litt problemer med designet på herresykler.

Shit, da fikk jo jeg også en åpenbaring akkurat nå..

Anonymous poster hash: 8d06b...d6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg trodde at Sherlock Holmes var en ekte person

Jeg trodde at verden var svart hvit før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...