Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med


Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

at jobbsøkere ikke forventer at lønnstrinn står i stillingsannonsene nå for tiden, skal man gjette seg frem da? Det er jo ikke det første man spør om når man kommer på intervju. Så det må jo stå noe om lønn sånn ca...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke alle som ansetter etter lønnstrinn da. Og lønnen blir jo ofte satt etter kandidatens kvalifikasjoner og erfaring. Så det er jo vanskelig å opplyse om før man aner hvilke kandidater man får inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Forstår meg ikke på personer som stiller medisinske spørsmål her inne på KG.....

Er jo ikke noen her allikevel, mest sannsynlig, som kan svare på spørsmålene....." har jeg kreft" "er jeg gravid".....osv....

åååå gå til lege ditt nek!!! :rasende::rasende:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på personer som stiller medisinske spørsmål her inne på KG.....

Er jo ikke noen her allikevel, mest sannsynlig, som kan svare på spørsmålene....." har jeg kreft" "er jeg gravid".....osv....

åååå gå til lege ditt nek!!! :rasende::rasende:

Folk gjør vel gjerne det for å høre andres erfaringer, eller for å berolige seg selv. Folk flest drar til lege uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør vel gjerne det for å høre andres erfaringer, eller for å berolige seg selv. Folk flest drar til lege uansett.

Høre på erfaringer ja.. men de får jo ikke direkte svar på spørsmålene sine fordi..... Er man redd for kreft må man til lege, som så mange andre 50000000 diagnoser man kan få og ha.....Ingen på KG kan hjelpe med det, selv om det skulle sitte en lege her inne, man må ta tester for å få avbekreftet/bekreftet en bekymring om sykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Emmanuelle

Jeg skjønner ikke greia med at romvenninna mi tror jeg ikke merker at hun har spist av godteriet mitt dersom hun lar ett godteri ligge igjen i posen...

Spis heller opp hele skiten og kjøp en ny til meg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smøret Bremykt. Hvorfor kalles det det når det blir knallhard i kjøleskap, og river i stykker brødet når man prøver å smøre det på?



Anonymous poster hash: 3e90e...cfb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøret Bremykt. Hvorfor kalles det det når det blir knallhard i kjøleskap, og river i stykker brødet når man prøver å smøre det på?

Anonymous poster hash: 3e90e...cfb

Da tror jeg du har for kaldt kjøleskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er på jobben. Jeg bruker aldri Bremykt, for meg gjelder kun Vita. Alltid mykt og godt.



Anonymous poster hash: 3e90e...cfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med "Nissene på låven".. Det kommer jeg ikke til å gjøre heller, da jeg ikke gidder å prøve å se på det, fordi jeg ikke skjønner greia. :fnise:

Og så skjønner jeg ikke greia med at så mange spør om svinekjøttet er godt stekt/om det er svin i ditt og datt (jobber på restaurant). Er det noe med svinekjøttet fortiden som jeg ikke har fått med meg?



Anonymous poster hash: a81c0...310
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøret Bremykt. Hvorfor kalles det det når det blir knallhard i kjøleskap, og river i stykker brødet når man prøver å smøre det på? Anonymous poster hash: 3e90e...cfb

Det var mykere før, men så fikk de beskjed om at de ikke kunne putte parafin i det mer...

Om det er hardt, har det nok stått i romtemperatur for lenge, før det er satt i kjøleskapet igjen.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Det var mykere før, men så fikk de beskjed om at de ikke kunne putte parafin i det mer...

Om det er hardt, har det nok stått i romtemperatur for lenge, før det er satt i kjøleskapet igjen.

Jeg tok med det smöret hjem fra butikken og satte det i kjöleskapet med en gang (5 minutter i posen med andre ord). Lot det kun stå på benken når jeg smurte skivene.

Steinhardt! Ödela til og med polarbrödene.

Holder meg til Brelett jeg. Det er alltid mykt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med det smöret hjem fra butikken og satte det i kjöleskapet med en gang (5 minutter i posen med andre ord). Lot det kun stå på benken når jeg smurte skivene.

Steinhardt! Ödela til og med polarbrödene.

Holder meg til Brelett jeg. Det er alltid mykt uansett.

Brelett og bremyk er ikke smør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det blir kalt smør på folkemunne. Både du og andre skjønner hva det snakkes om

Det blir ikke kalt smør på folkemunne... Det er like rart som å blande yoghurt og rømme. Det ser likt ut, og har mange av de samme bruksområdene, men det er to forskjellige ting. Jeg har aldri hørt folk blande smør og margarin før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har heller aldri hørt folk si at de skal kjøpe margarin til å ha på brødskiva. Folk flest sier smør om det de har på brødskiva.



Anonymous poster hash: da8e2...a65
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt at noen sier at de skal kjøpe bordmargarin, eller spør om man kan sende margarinen til dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri hørt noen si at de skal på butikken og kjøpe smør, og da kommer hjem med bordsmør som brelett, bremykt osv?

Nei. Folk pleier å si navnet på produktet, så da sier de bremyk når de skal ha det, Brelett når de skal ha det, og Smør når de skal ha det. Jeg har aldri hørt noen kalle margarin for smør, med unntak av barn selvfølgelig, for de veit ikke at det finnes noe som heter margarin.

For meg er det like rart som å blande andre produkter, bare fordi de ligner og brukes til mye av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...