Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med


Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke greia med "Nissene på låven".. Det kommer jeg ikke til å gjøre heller, da jeg ikke gidder å prøve å se på det, fordi jeg ikke skjønner greia. :fnise:

Og så skjønner jeg ikke greia med at så mange spør om svinekjøttet er godt stekt/om det er svin i ditt og datt (jobber på restaurant). Er det noe med svinekjøttet fortiden som jeg ikke har fått med meg?

Anonymous poster hash: a81c0...310

Hvis du jobber på restaurant burde du vite at svinekjøtt kan innholde trikiner som er er innkapslede parasitter som bare drepes hvis kjøttet er godt stekt eller kokt. Parasitten kan forårsake høy feber og muskelsmerter og det finnes ingen effektiv medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber på restaurant burde du vite at svinekjøtt kan innholde trikiner som er er innkapslede parasitter som bare drepes hvis kjøttet er godt stekt eller kokt. Parasitten kan forårsake høy feber og muskelsmerter og det finnes ingen effektiv medisin.

Hvor lenge varer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fifty Shades of Grey (kjedelig OG pinlig)
- Å hate Justin Bieber
- at iskaffe i butikkene må være så forbanna søte

- å kjøpe vesker til mange tusen kroner

- iPhone

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer det?

Livet ut regner jeg med....siden det ikke finnes medisiner mot det som virker skikkelig. En alvorlig infeksjon forårsaket av trikinose kan føre til døden.

Endret av KG dama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber på restaurant burde du vite at svinekjøtt kan innholde trikiner som er er innkapslede parasitter som bare drepes hvis kjøttet er godt stekt eller kokt. Parasitten kan forårsake høy feber og muskelsmerter og det finnes ingen effektiv medisin.

Alle griser som slaktes i Norge testes for trikinose, og det har de gjort siden krigen. For øvrig er det svært få deler av verden som fremdeles har risiko for dette, balkan og Kina er vel om trent de eneste områdene der det er mulig å få det i seg. Gris slaktet i Norge kan du spise nesten rå uten sjanse for å bli smittet.

Anonymous poster hash: 72b52...7ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Alle griser som slaktes i Norge testes for trikinose, og det har de gjort siden krigen. For øvrig er det svært få deler av verden som fremdeles har risiko for dette, balkan og Kina er vel om trent de eneste områdene der det er mulig å få det i seg. Gris slaktet i Norge kan du spise nesten rå uten sjanse for å bli smittet. Anonymous poster hash: 72b52...7ae

Men veldig mange restauranter serverer ikke norsk svin. Selv ikke mange av de som t.o.m sier at de gjör det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med folk som klager over ting, men samtidig vil ha seg frabedt at man forteller dem hvordan de kan gjøre noe med det. Det virker nesten som at det er viktigere for dem å ha offerrollen, enn å komme seg forbi problemene sine.
De samme menneskene blir gjerne sinte, om løsningen er veldig lett tilgjengelig for dem, men at de da må ofre en del av de hverdagslige luksusene de er vandt med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøret Bremykt. Hvorfor kalles det det når det blir knallhard i kjøleskap, og river i stykker brødet når man prøver å smøre det på?

Anonymous poster hash: 3e90e...cfb

Bremykt er smørets svar på helårsdekk, noenlunde dårlig på alt.

Jeg skjønner heller ikke greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Annonse

  • 8 måneder senere...

Jeg skjønner ikke greia med at alle skal ha rett hår.

Hva er galt med bølger eller krøller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det feil å bruke ordet stekesmør? 

 

Ja!

 

Og koketorsk og steketorsk, og drikkekakao og bakekakao! Herregud hvor jeg hater disse (dessverre tilsynelatende vellykkede) forsøkene på å få mer penger ut fra forbrukerne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke greia med folk som klager over ting, men samtidig vil ha seg frabedt at man forteller dem hvordan de kan gjøre noe med det. Det virker nesten som at det er viktigere for dem å ha offerrollen, enn å komme seg forbi problemene sine.

De samme menneskene blir gjerne sinte, om løsningen er veldig lett tilgjengelig for dem, men at de da må ofre en del av de hverdagslige luksusene de er vandt med.

 

 

ja!

Har noen sånne.

 

- sover så dårlig: lite utendørsaktivitet på dagen, drikke kaffe, cola, spiser godteri, boller på kvelden det gjør de. Og ignorerer alt som handler om at tv/nettbrett gir lys som ligner dagslys, ergo bør unngås hvis man har soveproblemer, rett før leggetid. Men springe til legen (som gjerne fortelles på facebook) at de "buhu må til legen for sovetabletter".

 

- vondt i kroppen: klager og spiser smertestillende, hauger med paracet (som har som bivirkning mer smerter..), men undersøke seg, gå en tur, gå ned i vekt. Nope!

 

 

 

Tenk OM rådene fungerer Da har man ikke noe å høste sympati om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To grunner rosabloggere ikke går i skogen

1. er ikke kult/hipp/trendy nok, skog er gammelt liksom, foreldrene dems gikk i skogen, er det SÅ 2004!!!

2. De ville bli skutt på sekundet av jegere.

Minner meg om blogger som skrev om å hjelpe de i Afrika, men hva med oss? Få vekk pollen her før vi hjelper andre

Anonymous poster hash: 47500...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som leser blogger,for så å gå på kg og klage. X antall tråder om det. Slutt å les blogger, så dør de ut.

Slutt å les,få deg et liv. Livet til bloggere er hjernedød reklame

Anonymous poster hash: 47500...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta boil-in-bag! Til ris må man i det minste passe på å riktig mengde vann til mengden ris, mens pasta bare trenger nok vann...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...