Gå til innhold

Halvbroren på NRK, hva syns dere?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

IKKE les her dere som ikke vil ha spenningen ødelagt!

Sent svar, men det er Arnold som er faren til Fred. Altså er Barnum og Fred helbrødre og ikke halvbrødre. Smart tittel, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for at du la inn spoileralert! For jeg er redd for å finne ut hva som skjer før det skjer, og det gjør at jeg er redd for å gå inn på tråden i tilfelle noen skriver noe. Gleder meg til søndagens episode! :hoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du la inn spoileralert! For jeg er redd for å finne ut hva som skjer før det skjer, og det gjør at jeg er redd for å gå inn på tråden i tilfelle noen skriver noe. Gleder meg til søndagens episode! :hoppe:

Vet hvor irriterende det kan være når folk legger ut uten, ja! Jeg gleder meg også, selv om jeg vet hva som skjer. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE les her dere som ikke vil ha spenningen ødelagt!

Sent svar, men det er Arnold som er faren til Fred. Altså er Barnum og Fred helbrødre og ikke halvbrødre. Smart tittel, med andre ord!

!!!Respons på spoileren som også er en spoiler!!! Ikke les om du ikke vil vite noe!! ;)

Men, vet vi dette kun fordi han som voldtok Vera mangler en finger? Det første Vera spør om når Fred er født er om hvor mange fingre han har. Hun er tydligvis nervøs for at dette skal ha vært noe som kunne ha blitt overført til Fred siden voldtektsmannen mangler en finger (tenker jeg da..)

Og får vi vite at voldtektsmannen mangler en finger? Noen som husker det?

Hvorfor stusser ikke Vera på hånden til Arnold? Har han sagt at han har mistet alle fingrene eller bare en finger? Husker ikke detaljene rundt dette heller.

Har lest boken flere ganger og følte alltid at det at faren til Fred er Arnold, nesten blir for lett men samtidig litt finurlig.

Endret av Ratata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!Respons på spoileren som også er en spoiler!!! Ikke les om du ikke vil vite noe!! ;)

Men, vet vi dette kun fordi han som voldtok Vera mangler en finger? Det første Vera spør om når Fred er født er om hvor mange fingre han har. Hun er tydligvis nervøs for at dette skal ha vært noe som kunne ha blitt overført til Fred siden voldtektsmannen mangler en finger (tenker jeg da..)

Og får vi vite at voldtektsmannen mangler en finger? Noen som husker det?

Hvorfor stusser ikke Vera på hånden til Arnold? Har han sagt at han har mistet alle fingrene eller bare en finger? Husker ikke detaljene rundt dette heller.

Har lest boken flere ganger og følte alltid at det at faren til Fred er Arnold, nesten blir for lett men samtidig litt finurlig.

Nå er det flere år siden jeg leste boken, så husker ikke alle detaljer. Men det er flere ting som peker mot at Arnold er faren. Da Vera så hansken til Arnold så det ut som (i serien) at hun stusset et øyeblikk, det kunne se ut som om det var noe hun kom på - men slo fra seg. Hun har tydeligvis fått med seg at gjerningsmannen mangler en finger ja, siden hun er redd for at Fred også skal mangle en. Det kan virke som at når hun hilser på Arnold for første gang er det noe i underbevisstheten som sier henne at det er han som er voldtektsmannen, men at hun prøver å fortrenge det, kanskje fordi det er for vanskelig å rippe opp i voldtekten. Du husker jo hvordan hun satt å vugget frem og tilbake etter hun ble voldtatt, og at det gikk lenge før hun snakket igjen. Dessuten var det jo helt usannsynlig at han som voldtok henne skulle komme igjen, og i tillegg være så hyggelig.

Så var det noe med "fars knapp" som jeg ikke husker helt. Voldtektsmannen mistet en knapp på tørkeloftet, og jeg tror at det var på grunn av knappen at Fred fant ut at Arnold var faren. Angående det med hånden synes jeg å huske at Arnold sa til Vera at han hadde mistet hele hånden, og at hun skjønte at han hadde voldtatt henne da hun fant ut at det bare var den ene fingeren han manglet (dette er jeg ikke helt sikker på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke jeg lest boken, så hadde jeg blitt veldig forvirret av denne serien. Selv om den er fint laget, så hopper den mye fram og tilbake, så jeg tror ikke jeg hadde sett mer på den.

Og har de endret på historien? Bl.a det med bilulykken, og hun som henger i tauet på sirkuset. Sånn som jeg husker det fra boken så var det ulykker

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke jeg lest boken, så hadde jeg blitt veldig forvirret av denne serien. Selv om den er fint laget, så hopper den mye fram og tilbake, så jeg tror ikke jeg hadde sett mer på den.

Og har de endret på historien? Bl.a det med bilulykken, og hun som henger i tauet på sirkuset. Sånn som jeg husker det fra boken så var det ulykker

Akkurat den tanken hadde jeg også! Men de jeg har snakket med som ikke har lest boken synes det går helt greit å følge med uten å bli forvirret.

Det med bilulykken er endret på. I boken så skal Fred og den gamle ned til byen for å se kongen og så ble den gamle påkjørt. Er slik jeg husker det iallefall. Angående hun som henger i tauet så husker jeg ikke hvordan dette gikk for seg i boken.

*skynde seg og slå opp i boken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns boka var så kjedelig at jeg heller finner noe annet å se på. Dvs, jeg så den første episoden, men skal ikke se resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte jo at nordlandsdialekta til han som blir stefaren ikke var perfekt selv om jeg ikke er norldending selv, men who cares?

Det plager meg veldig.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns boka var så kjedelig at jeg heller finner noe annet å se på. Dvs, jeg så den første episoden, men skal ikke se resten.

Leste du hele boken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig jeg spør veldig dumt nå, men hva skjedde egentlig med Barnum da han sto på rommet i pysjamas? Fikk han diare?

Anonym poster: 9a6ab2ce2bab64c4805fe253977b5a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plager meg veldig.. :fnise:

Da er du vel nordlending selv, var litt kult når han spiste opp oppvaskkluten. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men lurer på hvorfor. Grudde han seg så fælt til å danse?

Tror det var fordi han følte seg så ydmyka. Alle snakka sånn til han, og til og med broren mobba han for høyden og behandla han dårlig den dagen - og så måtte han attpåtil tvinges på dansekurs, der han regna med å bli behandla likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men broren er ikke god, mens han dreiv å kledde av han drittpysjen spurt han "hvordan er det egentlig å være så liten?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart å få diare fordi man blir ydmyka? Jeg trodde først det kunne ha noen sammenheng med at han ble overfalt på doen, men da hadde de vel hinta litt mer til det. Er det noen som har lest boka som vet om det ble forklart mer der?

Anonym poster: 9a6ab2ce2bab64c4805fe253977b5a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble vi endelig kvitt Arnold Nilsen. Men hvorfor stilte han seg opp foran Barnum og Fred da de skulle kaste diskos? Dødsønske, eller?

Anonym poster: 24d94c2bf52e7c281a173bf6a15a415d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...