Gå til innhold

Halvbroren på NRK, hva syns dere?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Det skriver jeg ikke her, men du kan jo sende meg en PM om du vil vite. Ellers finner du det nok på nettet.

Du kan jo lage sånn spoiler-greie som gjør at folk må trykke på det for å se det?

Anonym poster: dd8da695af6e3c585ad686ca17372287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søk opp hvem som er far til fred, halvbroren på nettet, så finner dere ut hvem som er faren, spoiler tingen funket ikke får meg

Endret av wilmap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Har ikke lest boken, men serien likte jeg veldig godt. Var samboer som ville se den, så hadde ingen forhåpninger, men var jeg som ble mest begeistret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ser at tråden er ryddet for spekulasjonene mine i hvem som kan ha gjort hva og hvem som er hvem.

Må bare legge til at jeg vet ingenting om svaret, har ikke lest boka, heller ikke snakket med noen som vet det. Jeg har bare bitt meg merke til detaljer i filmen.

Anonym poster: 43a447c57005ecb1d998065a43467142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man finne et særemne som omtaler boken og handlingen på en enkel og grei måte, om man er interessert. For de som ikke vil vite er det heller ikke farlig å åpne lenken, da man fra den må åpne en PDF-fil for å komme til særemnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest boka.

Interessant historie, men produksjonen har dessverre mange teite feil og slurv til å være såpass stor og påkostet. Kommer til å følge med videre men da med "goofbriller" på fra nå av.

Anonym poster: db251f8bc67e05618ceb53d9648156e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest boken en del ganger og den er en av mine favorittbøker av Lars S. Christensen. Hører det er flere som ga opp boken fordi de syntes den var så tung i starten, jeg er av en helt annen oppfatning.

Var jo selvfølgelig veldig spent på tv-serien. Synes foreløbig den er helt OK. Kan være noe med at jeg har et veldig sterkt forhold til boken og har derfor gjort meg opp meninger om hvordan jeg synes den burde sett ut på tv.

Hengte meg litt opp i detaljer som gardiner og sengetrekk som jeg kjenner igjen fra dagens marked. Legger også merke til ting de utelater, men forstår jo at de må begrense seg.

Liker veldig godt hvordan Den gamle har blitt tolket. Er ganske likt det jeg selv har sett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så går jo trender i sirkler også da, jeg har blondegardiner fra IKEA som ser ut som de er 100 år gamle. Er ikke noe ekspert på 80 talls eller etterkrigstrender men for meg er det temmelig gjennomført.

Endret av Liquorice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnes Kittelsens totalt mislykkede forsøk på oslodialekt ødelegger hele greia. Slik hun ødela kon-tiki også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så går jo trender i sirkler også da, jeg har blondegardiner fra IKEA som ser ut som de er 100 år gamle. Er ikke noe ekspert på 80 talls etterkrigstrender men for meg er det temmelig gjennomført.

Jo du har rett i at det er ganske gjennomført. Det jeg hengte meg opp i var at jeg har sett akkurat det ene settet med blondegardiner (som henger foran altandøra i leiligheten til Boletta, Vera og Den gamle) hos noen jeg kjenner for ikke så lenge siden (tror man får kjøpt det hos KID eller princess om jeg ikke husker helt feil) og akkurat det ene sengesettet (som Barnum og Vivian lå i) var veldig populært for ett par år siden. For meg så ble det litt forstyrrende :)

Heldigvis så la jeg ikke merke til noe angående dialektene da jeg rett og slett ikke kan dem selv. Har ikke hengt meg opp i det enda iallefall, spørs om jeg spisser ørene litt ekstra på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte jo at nordlandsdialekta til han som blir stefaren ikke var perfekt selv om jeg ikke er norldending selv, men who cares?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte jo at nordlandsdialekta til han som blir stefaren ikke var perfekt selv om jeg ikke er norldending selv, men who cares?

Hehe,har fått et inntrykk av at de fra Røst og omegn bryr seg iallefall. Virker som om folk kan bli svært så beskyttende ovenfor dialekten sin. Det er jo i og for seg litt forståelig, men hva kan man forvente av skuespillere? Å bli garvet på en dialekt som en veldig liten del av populasjonen snakker vil nok ta flere år. Ikke at jeg egentlig har peiling nå da, jeg bare antar ut ifra egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ståhei for ingenting, spør du meg. Serien er kanskje det beste NRK noengang har produsert også henger de seg opp i dialketfeil. Typisk. :balltre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye ståhei for ingenting, spør du meg. Serien er kanskje det beste NRK noengang har produsert også henger de seg opp i dialketfeil. Typisk. :balltre:

Dessuten har ikke stefaren bodd i Nord-Norge på svært mange år, så at han ikke snakker dialekten sin lenger er da ikke rart. I tillegg la vel de fleste nordlendinger av seg dialekten så godt de kunne når de flyttet til hovedstaden for i det hele tatt ha håp om å få seg jobb eller bolig.

Er ikke mye igjen av dialekten min lenger, heller, etter 15 år borte fra hjembygda.

Anonym poster: 14648fed0aaa9eec72931ea71f72208d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte jo at nordlandsdialekta til han som blir stefaren ikke var perfekt selv om jeg ikke er norldending selv, men who cares?

Det er jo ikke bare det, men også at de har filmet det som skal være Røst på Vestlandet. Det med dialekter er da ikke så vanskelig hvis man går inn for det.

Anonym poster: 7b5401655b44d2c3e2910301710c8ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har ikke stefaren bodd i Nord-Norge på svært mange år, så at han ikke snakker dialekten sin lenger er da ikke rart. I tillegg la vel de fleste nordlendinger av seg dialekten så godt de kunne når de flyttet til hovedstaden for i det hele tatt ha håp om å få seg jobb eller bolig.

Er ikke mye igjen av dialekten min lenger, heller, etter 15 år borte fra hjembygda.

Anonym poster: 14648fed0aaa9eec72931ea71f72208d

Nå spoiler du!

Anonym poster: debd33a0d725778e58f0ce826cf98fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...