Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about

Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg på flyplassen med en kopp kaffe og venter på flyet mitt :nigo: Gleder meg masse, først konferanse med masse kollegaer fra hele Norden, så ut på ridetur. Fortsatt litt skeptisk til om jeg gleder meg til det siste, redd for at det kan bli vondt :P

God tur, kos deg masse! Håper du får en fantastisk tur! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Takk for det, Enigma. Jeg har hatt en fantastisk tur!

Kom hjem i går ettermiddag/kveld, og det var et varmesjokk uten like :laugh: 10 grader mer enn da jeg lettet fra Island, mer eller mindre. det var ganske så tungt å komme seg hjem med tung koffert, kan man si :P

Jeg har både fått faglig påfyll på konferanse, riding i 5 dager og et par dager til avslapping etter det. Island er bare helt fantastisk, og etter mange dager med regn, så endte faktisk de siste tre dagene av rideturen med null regn og sol :nigo: Vi var også bare 5 stk på rideturen, med to guider, så det var ren luksus!

Nå skal jeg straks på møte hos Røde Kors for å se om jeg kanskje skal bli frivillig, blir kjempeinteressant å se hva de driver med og om jeg kan passe inn. Så er det rett på jobb igjen, rett og slett. Ikke noe hvile etter ferie her, nei :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Islandsturen din hørtes helt fantastisk ut! Jeg har veldig lyst på en sånn tur selv! :)

Blir det noe mer ferie i sommer da? Eller er du ferdig allerede? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islandsturen kan anbefales hvis man har tid, råd og mulighet ... og aller helst litt rideferdigheter i bunn ;)

Ellers trenger man definitivt ikke å ri for å dra til Island, men for min del var det den store drømmen.

Jeg har vel en uke fri igjen om en ukes tid, men som frilans har jeg jo egentlig ingen planlagt ferie. Det jeg derimot har, er en bestefar som klaget på at han aldri kom seg på hytta noe mer i alle fall, så da spørs det om ikke super-Wolfie tar utfordringen :laugh: Bestefar er en fantastisk fyr, og bestemor er en koselig kvinne, men jeg må tenke ut en eller annen slu plan for å kun få med bestefar på hyttetur. Bestemor vil gjerne være med, men hun liker ikke hyttelivet, dermed ender det opp med at vi er på hytta i ca. 12 timer før vi må reise ned igjen :P

Og Mr. Australia henger fortsatt rundt, og er vel strengt tatt fortsatt nesten like uavklart. Han irriterer omtrent vettet av meg innimellom, helt til vi faktisk møtes, for da er alt helt fint. Så vi får se hvor lenge dette går bra, rett og slett :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Wow, for et vær! Trodde nesten jeg skulle drukne på vei til jobb :P

Reiser på en ukes ferie etterpå, håper toget går og at det faktisk er mulig å komme meg fra Majorstuen ned til Oslo S etter jobb :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, for et vær! Trodde nesten jeg skulle drukne på vei til jobb :P

Reiser på en ukes ferie etterpå, håper toget går og at det faktisk er mulig å komme meg fra Majorstuen ned til Oslo S etter jobb :laugh:

Det ble vel satt nedbørsrekord i går. Politiet måtte dirigere trafikken på vei hjem pga. vannmengdene. Det så ikke ut som det gikk så bra med den ene bilen som hadde fått stopp midt i "flommen" og som måtte fjernes av redningsbilen.

Hvor går turen hen denne gang? Kos deg masse, håper du får litt fint vær på turen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok turen til Valdres noen dager, på hytte uten vann, med utedo og bittelitte strøm fra solcelle. Det er det som kalles ordentlig hyttetur :fnise:

Nå er jeg på Toten noen dager, før det er tilbake til det harde livet i byen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok turen til Valdres noen dager, på hytte uten vann, med utedo og bittelitte strøm fra solcelle. Det er det som kalles ordentlig hyttetur :fnise:

Nå er jeg på Toten noen dager, før det er tilbake til det harde livet i byen :P

Jepp, det er DET som er hyttetur. Hytta vår i Hallingdal har ikke solcelle engang, men vi har gasskomfyr og parafinovn, og utedo inne, dvs. kompostdo. Er litt deilig å leve sånn også for noen dager. :) Ser ut som det blir en tur oppover en helg i juli hvis søsteren min er i form til det.

Har du mye jobbing framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del jobbing fremover, heldigvis, for kontoen begynner å bli litt slunken :P

Ellers tror jeg vi kan fastslå at australieren er ute av livet mitt, i alle fall har jeg ikke hørt noe fra ham siden vi hadde en krangel for en uke siden. Halvparten av tiden med ham er fantastisk, men det hjelper ikke når det føles skikkelig kjipt den andre halvparten. Så kanskje er det like greit at det avsluttes nå, for jeg er ikke villig til å ha det slik. Og jeg tviler fortsatt på hvor interessert han egentlig er, og det hjelper selvfølgelig ikke på det heller. Så selv om jeg synes han er fantastisk innimellom, så er det kanskje bare det at vi ikke passer sammen.

Jeg går forøvrig nå å venter på svar om studieplass. Jeg synes 20. juli er altfor lenge å vente :P Og jeg har i tillegg meldt meg som frivillig hos Røde Kors, skal være med på norsktrening for innvandrere, men det er bare én gang i måneden da :) Så livet er i alle fall fullt av gode ting også, jeg har iallfall ikke for mye tid å ta av det kommende halvåret heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, tilbake til Oslo og litt egentid, heldigvis :laugh:

Var en snartur innom jobb rett fra toget i går, og skal en tur på jobb i kveld, men utenom det har jeg litt egentid igjen. Det er utrolig deilig. Riktignok ser leiligheten ut som et bombet horehus etter å ha fått veldig lite omsorg de siste ukene (månedene? :sjokkert: ), men det får jeg ta litt etter hvert. Er ikke som om jeg venter storinnrykk av besøk her i nærmeste fremtid, og jeg klarer fint å leve med rotet mitt, jeg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er ganske sikker på at det skal gis ut nabovarsel hvis noen av naboene skaffer seg hund, så jeg håper inderlig at naboene over meg bare låner/passer hunden som har ult i den siste timen over her. For jeg er rimelig dyrekjær, men uling er virkelig plagsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vel, nå kan jeg definitivt fastslå at australieren er ute av livet mitt, jeg skulle bare ønske at det ikke gjorde så forbannet vondt. Men jeg hadde fått nok, så da hjelper det verken om han eller jeg har følelser for hverandre, det gjør faktisk bare saken vondt verre. Det er sjelden jeg faller for noen, og jeg innrømmer glatt at jeg har falt for ham, men jeg kan ikke leve livet mitt på hans premisser. Vi er rett og slett altfor forskjellige, og det gjør så himla vondt. Jeg skulle ønske at han bare hadde godtatt og sagt seg enig i det jeg la fram for ham for 2 uker siden, nemlig at vi var for forskjellige og at det ikke kom til å virke, i stedet for å dra det ut slik som dette. Men, men, ingenting jeg får gjort med det, nå må jeg bare fokusere på å komme over fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen har vært litt tung, kjenner jeg. Ikke minst fordi jeg nærmest ble angrepet av en dame på t-banen på vei til jobb. Hun mente tydligvis at jeg tok innmari stor plass, prøvde å dytte meg bort flere ganger, selv om jeg satt klint inntil vinduet, før hun til slutt satte albuen i siden på meg så hardt hun kunne og reiste seg i fullt sinne. Ikke aner jeg hva hun tenkte på, eller hvor jeg skulle gjøre av meg, men hun mente tydligvis at hun hadde rett til min del av setet i tillegg til sin egen. Men unnskyld meg, bare fordi du er svær, så får ikke jeg forduftet fordi du føler for å sette deg ved siden av meg. Ikke akkurat det jeg trengte på en allerede dårlig dag.

Tok seg litt opp da jeg fikk logget inn på Samordnet opptak og fant ut at jeg har kommet inn på statsvitenskap ved UiO, da. Enda godt, siden jeg allerede har bestilt masse pensum fra Amazon :P Vurderer også om jeg kanskje skal ta 40 studiepoeng, istedet for 30, et fag ekstra kan da ikke gjøre så mye fra og til. Og det er jo ikke som om jeg har en kjæreste å bruke tiden min på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk asså ...! Var nok bare du som var uheldig som møtte på denne dama i dag, hun hørtes ikke helt god ut :)

Gratulerer med å ha kommet inn på statsvitenskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen folk asså ...! Var nok bare du som var uheldig som møtte på denne dama i dag, hun hørtes ikke helt god ut :)

Gratulerer med å ha kommet inn på statsvitenskap! :)

Nei, jeg mistenker også at hun ikke var helt god. Men merkelig hva folk får seg til å gjøre :P

Takk for det, gleder meg veldig, og gruer meg litt etter å ha sett litt på pensumlisten :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Dette har jeg tenkt på i en evighet, og nå fikk jeg det jammen gjort også!

(hint: Mine innlegg! :fnise:)

Tillegg: og grattis som student! Det blir moro! :)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, Mafalda. Rolig dag på jobb? :laugh:

Takk for det, jeg får jo aldri gitt meg med denne studeringen. Kanskje jeg klarer å få skrapt sammen en bachelorgrad til nå? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det søndag igjen da, og jeg sitter på jobb. Ble bedt om å ta ekstravakt i dag på fredag, jeg syntes det hørtes ut som en fryktelig god idé da, men det var før jeg hadde fulgt tv-sendingene fra Gaza og Ukraina i 10-12 timer :P

Oh well, jeg hadde en veldig hyggelig dag i går. Fikk besøk av søster'n og mamma. Tok en snartur til Ikea, var innom å kjøpte støvsuger til meg, før vi reiste og spiste indisk. Og før de kom tok jeg selvfølgelig en times snarrydding, som de mente var totalt unødig, men de hadde ikke sett hvordan det så ut før jeg ryddet :P

Og ja, natt til lørdag fikk jeg melding fra en viss fyr på Facebook. Tydlig fyllemelding. Kjenner at jeg ikke helt orker å forholde meg til sånt, jeg prøver jo å komme over fyren :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...