Gå til innhold

Pentu sitt liv som mamma


Pentu

Anbefalte innlegg

Okei, jeg lurer på en ting. Fastlegen min han har alt han trenger til å foreta gynekologiske undersøkelser. Er det rart av meg å heller ville gå til en fremmed? Og hvis jeg tøffer meg nok opp til å ta undersøkelsen hos han, er fastleger flinke nok til å se hvis der er noen problemer?

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

U kan jo si du ønsker en kvinnelig, men om du mannen deg opp, så skal nok de også kunne se om det er noe (eller ikke) dersom de har muligheter å foreta en slik undersøkelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk ringt til legen for å få videre henvisning. Jeg skal ikke til han før 18. Mars, men kjenner at jeg er nervøs allerede :( Min største frykt er at jeg ikke kan få barn :(

kjenner den frykten VELDIG godt ja! Men du må bare tenke at sånn er det ikke! Kanskje det bare er noe som ikke stemmer helt, og da får du hjelp til det! Da er du ett skritt nærmere kjære deg!! Dette vil ordne seg, det tar bare jækla lang tid for noen... Dessverre :/ sender n god klem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner den frykten VELDIG godt ja! Men du må bare tenke at sånn er det ikke! Kanskje det bare er noe som ikke stemmer helt, og da får du hjelp til det! Da er du ett skritt nærmere kjære deg!! Dette vil ordne seg, det tar bare jækla lang tid for noen... Dessverre :/ sender n god klem

Nå har jeg vært hos legen og fikk der videre henvisning. Han sa ingenting om å ta undersøkelsen selv, men han var ikke i tvil om at han ville sende meg til gyn. Ikke nødvendigvis fordi det var noe, men det handler jo om psyken og. Nå venter jeg bare på brev med time. Håper det går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på påskeferie og jeg mistenker at jeg hdde EL på fredag. Jeg hadde kjempe vondt og hadde mye slim da og dagene før. Nå har jeg ikke teoen på at det skjer noe før jeg får sjekket meg og eventuelt får str i gang noe hos gyn. Men jeg vil jo holde dere oppdatert. Ellers så er det nydelig vær her og vi nyter det ute i solen med en god bok og det blir mye leking med hunden.

Ønsker dere alle en fantatisk påske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå reiser mannen snart avgårde på jobb og skal være vekke i to uker. Så det blir ikke noe mer sengekos før han kommer hjem igjen. Etter planen så kommer mensen neste fredag, altså 5. april. Så vil får bare krysse alt som krysses kan. Håper uansett at det ligger brev fra gyn i posten når jeg kommer hjem fra ferie.

Håper dere nyter påskesolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg spørsmålet (igjen) - "blir det ikke noen små på dere snart?" Fra en vi såvidt kjenner. Da kjente jeg at jeg ble sint. Hva har hun med det å gjøre? Og vet hun ikke hvor utrolig personlig det er å spørre?

Sist jeg var hos fastlegen min for å få videre henvisning så ble han rett og slett sint når jeg fortalte om alle som spurte. Han skjønte ikke hva som gikk av folk. Det er så utrolig personlig.

Hvorfor tar folk seg friheten til å spørre i store forsamlinger? Jeg kjenner at jeg er sint og utrolig lei meg. En gang har jeg lyst til å svare at jo, vi vil ha barn, men vi får det ikke til. Jeg vil se hva de sier. Kanskje de syns det er like vondt og ubehagelig som det jeg gjør? Neppe!

Uff, nei nå skal jeg gi meg her. Dere er de eneste jeg kan lufte til utenom mannen og fastlegen :P

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra påskeferie og jeg føler meg 10 kg tyngre enn da vi dro forrige fredag. Fantastisk mat, mye snop og en smule annet spiselig :P. Siden tickeren min er litt feil så tenkte jeg at jeg kunne skrive den virkelige infoen min her. Jeg venter mensen på fredag. Mannen kommer hjem for to dager før han reiser igjen, så det er flere grunner til å be mensen om å holde seg unna :P.

Eller så er jeg utrolig kvalm og oppblåst i dag. Jeg håper det går over fort. En ting er å være kvalm og faktisk kunne kaste opp, men jeg er bare kvalm uten noen for for "løsning" på problemet :P. Hvis noen av dere har noen gode tips mot kvalme så mottas de med åpne armer :P

Nyt den siste fridagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv litt tøre kjeks, det pleier å hjelpe meg mot kvalme :hug: Ellers har jeg fkatisk hørt at epler kan hjelpe utrolig :vetikke: blir spennende til fredag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv litt tøre kjeks, det pleier å hjelpe meg mot kvalme :hug: Ellers har jeg fkatisk hørt at epler kan hjelpe utrolig :vetikke: blir spennende til fredag :danse:

Da skal jeg på butikken i morgen for å kjøpe tørre kjeks og epler :P.

Jeg har forresten fått time hos gyn nå. Men ikke før i mai, men siden hun holder til rett ved jobben min så tenkte jeg å ringe for å be om å stå på ringeliste hvis noen avbestiller. Da kan jeg løpe bort på veldig kort varsel. Jeg er litt utålmodig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg på butikken i morgen for å kjøpe tørre kjeks og epler :P.

Jeg har forresten fått time hos gyn nå. Men ikke før i mai, men siden hun holder til rett ved jobben min så tenkte jeg å ringe for å be om å stå på ringeliste hvis noen avbestiller. Da kan jeg løpe bort på veldig kort varsel. Jeg er litt utålmodig :P

så bra!! Vi får håpe noen avlyser da :P haha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dagboken din også nå, og jeg må virkelig si at jeg kjenner igjen alle følelsene du har før jeg ble gravid. Du VET liksom ikke om du kan bli, og det er så vanskelig og sårt å tenke på :(

Men vet du hva, jeg tror dette skal gå så fint atte! :Nikke: selv om det ikke føles sånn nå.

Du får nok mange svar hos gynekologen, og hvis noe skulle vise seg å være galt, så er det mye hjelp å få :klem:

Men vi satser på at alt er fint ;)

Ha en fin natt Pentu :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest dagboken din også nå, og jeg må virkelig si at jeg kjenner igjen alle følelsene du har før jeg ble gravid. Du VET liksom ikke om du kan bli, og det er så vanskelig og sårt å tenke på :(

Men vet du hva, jeg tror dette skal gå så fint atte! :Nikke: selv om det ikke føles sånn nå.

Du får nok mange svar hos gynekologen, og hvis noe skulle vise seg å være galt, så er det mye hjelp å få :klem:

Men vi satser på at alt er fint ;)

Ha en fin natt Pentu :klem:

Nå fikk jeg bare lyst til å gi deg en god :klem: Hva skulle man gjort uten KG?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bare lyst til å gi deg en god :klem: Hva skulle man gjort uten KG?!

KG er veldig god å ha ja, det er så mye lettere å snakke med folk du ikke "kjenner" enn venner, synes hvertfall jeg, for det er ettutrolig sårt tema :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er veldig god å ha ja, det er så mye lettere å snakke med folk du ikke "kjenner" enn venner, synes hvertfall jeg, for det er ettutrolig sårt tema :kose:

Ja, jeg kjenner at jeg ikke klarer å dele denne "sorgen" med vennene mine. Det er så alt for personlig. Dere kjenner meg ikke og er ikke redd for å være ærlig og jeg er ikke redd for å være 110% åpen. Godt å ha dere her inne.

Nå kan jeg endelig ta kveld, jeg har ventet på å få sjekket skatten til mannen og vi får begge igjen i år :) Så nå blir det en god sommer :). Passer fint hvis det må kjøpes barnevogn og sånt :P

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg kjenner at jeg ikke klarer å dele denne "sorgen" med vennene mine. Det er så alt for personlig. Dere kjenner meg ikke og er ikke redd for å være ærlig og jeg er ikke redd for å være 110% åpen. Godt å ha dere her inne.

Nå kan jeg endelig ta kveld, jeg har ventet på å få sjekket skatten til mannen og vi får begge igjen i år :) Så nå blir det en god sommer :). Passer fint hvis det må kjøpes barnevogn og sånt :P

Helt sant Pentu ;)

Jeg var også og sjekkt skatten nettopp, fikk litt igjen heldigvis, men hadde håpet på mer :fnise:

Ha en fin natt, og sov godt :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant Pentu ;)

Jeg var også og sjekkt skatten nettopp, fikk litt igjen heldigvis, men hadde håpet på mer :fnise:

Ha en fin natt, og sov godt :blomst:

Det viktigste er at vi får igjen. Og så lenge den ene får mer igjen enn den andre får i rest så går det jo det og greit. Selv om det er aller best når begge får igjen (naturlig nok) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har huslånet sammen husk å sjekke t det er oppført på begge. (Les vg) og hos oss var det kun ført opp på sambo. (Ergo han fikk igjen mer en meg) dette kammen gjøre om på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har huslånet sammen husk å sjekke t det er oppført på begge. (Les vg) og hos oss var det kun ført opp på sambo. (Ergo han fikk igjen mer en meg) dette kammen gjøre om på :)

Vi fikk så mye igjen at jeg er redd for å forandre på den. Tenk hvis vi plutselig får mindre igjen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...