Gå til innhold

Pentu sitt liv som mamma


Pentu

Anbefalte innlegg

Snille mannen hentet snuppa i krybben sin og tok henne med seg i 2 timer sånn at jeg fikk sove. Ingen kasting av giftering i dag ihvertfall 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snille mannen hentet snuppa i krybben sin og tok henne med seg i 2 timer sånn at jeg fikk sove. Ingen kasting av giftering i dag ihvertfall 😜

:kose:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen tøffe dager her hos oss. Ikke pga lillemor, hun har oppført seg helt eksemplarisk, men vi fikk noen dårlige nyheter som må fordøyes. Når jeg griner mye så er det godt å ha lillemor og vår firbeinte baby. Er helt utrolig hvor mye trøst det er i noen som ikke dømmer eller sier ting videre :P.

Ellers legger snuppa seg rundt 20-21 hver kveld og da sover hun rundt 6 timer før hun ber om mat. Gode gullet vårt. Vi har virkelig vært heldig med henne❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke bra med dårlige nyheter :( Men ja, dyr er utrolig gode å ha når man er trist! Sikkert baby også, men det har jeg ikke testet ut ennå. Håper det går bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke bra med dårlige nyheter :( Men ja, dyr er utrolig gode å ha når man er trist! Sikkert baby også, men det har jeg ikke testet ut ennå. Håper det går bra med deg :klem:

Det går seg til, mye å forholde seg til, men det blir lettere for hver dag som går.

Jeg må si det at lillejenta er verdens snilleste jente. Vi koser oss sammen gjennom hele dagen. I dag har vi vært på shopping og hun har ikke klagd en eneste gang. Så jeg har vågd meg til å bestille en frisørtime om to uker. Gjett om jeg gleder meg!

Hun har også en lang soveøkt på natten på 6 timer. Hadde bare vi sovet samtidig så hadde det vært helt perfekt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk dag vi hadde i går. Lillejenta var med mor og far på shopping og i to besøk. Uten å klage. Når vi kom hjem så byttet hun på å ligge mellom oss på sofaen mens hun sprelte og på å sove litt. Så var det badetid, noe hun ikke helt klarer å bli klok på. Hun ser på oss som at vi er gal, men klager ikke stort. Etter kveldsammingen så sov hun i 4 timer, før amming igjen, sov 4 timer, amming og så 4 timer igjen. Så tok mannen henne sånn at jeg fikk sove enda mer. Snakk om en fantastisk natt.

Vi skal på 6 ukers kontroll denne uken, noe jeg faktisk gleder meg veldig til. Har ikke vei jenta siden helsesøster var på hjemmebesøk og hun har vokst en del siden da. Fått deilige lår som man kan knipe på. En liten dobbelthake har hun fått og. Hun er så nydelig.

Jeg trodde jo jeg visste hva forelskelse var, men etter hun kom til verden så har jeg innsett at morskjærlighet er noe av det sterkeste som fins. Jeg savner henne bare hun ligger borte i vuggen sin. Vi svever i vår egen boble her hjemme. Nyforelsket i vår lille dukke. Den fineste som fins! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig du skriver! :hjerte: Gleder meg til vi får møte bebissen vår.

Takk skjønne du! Det skjønner jeg virkelig. Det er en fantastisk følelse.

Nok en natt der lillemor har vært flink. Bare to måltider mellom 20.30 og 08.00 Snakk om luksus. Kunne bare kroppen min innsett at søvn er en fin fin ting, så hadde det vært supert. Men hodet mitt bearbeider fremdeles nyhetene vi fikk i forrige uke og det går hardt utover søvnen min. Da var det godt at jeg fikk tlf fra venninnen min om at hun ikke hadde mulighet til å treffes alikavel. Så jeg og lillemor har kost oss hjemme sammen med verdens beste firbeinte storebror. Etter måltidet lillemor fikk kl 8 så sovnet hun igjen og jeg fikk i meg frokost og la meg i sengen mens jeg koste med hunden og nøt synet av en sovende lillemor. Når jeg tok henne opp etter en time så fikk jeg smil fra øre til øre. Hun gliste når hun så mammaen sin. Da blir jeg bare enda mer forelsket.

Jeg nyter det så lenge det varer, har blitt advart om at det ikke kommer til å vare.

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres bare helt herlig ut :rodmer: Og så deilig at hun sover så mye på natta selv om det ikke nødvendigvis betyr at du får sove. Blir gøy å høre hvor stor hun er blitt da. De vokser jo så ulikt disse små. Min er i kategorien stor, lang og rund baby. Har noen ufattelig søte valker på lårene og håndleddene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres bare helt herlig ut :rodmer: Og så deilig at hun sover så mye på natta selv om det ikke nødvendigvis betyr at du får sove. Blir gøy å høre hvor stor hun er blitt da. De vokser jo så ulikt disse små. Min er i kategorien stor, lang og rund baby. Har noen ufattelig søte valker på lårene og håndleddene :fnise:

Hun er ikke så lang, men rund med valker er en fin beskrivelse. Men de skal være runde, de er jo så god da. Er tydelig ikke noe mangel på melk her i gården. Heldigvis! Hvor mye veier lillemann nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3-månederskontrollen for to uker siden veide han 7 515 gram :fnise: Mener han veide 5 830 på 6-ukerskontrollen.

Mener jeg så i albumet mitt at jeg var 5500 (eller 5100) når jeg var 6 uker. Tipper snuppa er 4000 ett eller annet.

Er egentlig godt vi ikke har vekt hjemme. Da hadde hun vært på vekten ofte. Mest fordi jeg lurer på om hun får i seg nok. Men hun sover godt, smiler fra øre til øre og klager lite. Så jeg tror jo at hun får rikelig. Dobbelthaken er vel et godt tegn på det 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillemor vært på 6 ukers kontroll. Både lege og helsesøster var kjempe fornøyd. Lillemor er sterk og våken. Det eneste de kommenterte var denne favorittsiden hennes. Hun har en tendens til å snu seg til ene siden når hun sover. Men siden vi jobber med saken og hun har blitt bedre så hang de seg ikke opp i det.
Jeg som trodde hun var 4, ett eller annet, tok feil. Hun er akkurat 5 kg. I følge helsesøster så var hun helt perfekt i forhold til disse grafene som de bruker. Trenger ikke informere meg om at hun er perfekt. Det vet jeg jo! :laugh::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at hun sover godt om natten nå. Det er gull verdt de gangene det skjer. Og så bra vektoppgang på 6-ukerskontrollen! Jeg skal på 6 ukerskontroll i morgen og er veldig spent på hva frøkna veier. Blir veldig overrasket hvis hun veier mer enn 4 ett-eller-annet. Hun er jo så liten og søt ;) virker ikke så mye større enn da vi veide sist. Men hun spiser jo masse, så litt vokser hun vel får vi håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lege og helsesøster var fornøyde :danse: Tror min også har begynt å få en favorittside, syns han er bittelitt flat på ene siden. Hva gjør du for å få henne til å slutte og ha en favorittside? Jeg bare prøver å få han til å snu seg etter leker, men veit ikke om det er noe mer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at hun sover godt om natten nå. Det er gull verdt de gangene det skjer. Og så bra vektoppgang på 6-ukerskontrollen! Jeg skal på 6 ukerskontroll i morgen og er veldig spent på hva frøkna veier. Blir veldig overrasket hvis hun veier mer enn 4 ett-eller-annet. Hun er jo så liten og søt ;) virker ikke så mye større enn da vi veide sist. Men hun spiser jo masse, så litt vokser hun vel får vi håpe :)

Er kjempe spennende hver gang de legges på vekten. Lillemor skal veies allerede på torsdag om en uke. Bare fordi vi skal på første barseltreff. Jeg er kjempe spent på treffet. Skal du være med i barselgruppe?

Lurer på hva som foregår på treffene.

Så bra at lege og helsesøster var fornøyde :danse: Tror min også har begynt å få en favorittside, syns han er bittelitt flat på ene siden. Hva gjør du for å få henne til å slutte og ha en favorittside? Jeg bare prøver å få han til å snu seg etter leker, men veit ikke om det er noe mer å gjøre.

Når hun sover så legger jeg noe i veien sånn at hun ikke kan snu hodet til høyre. F.eks en bamse eller en gulpeklut. Når hun er våken passer jeg på at hun ligger sånn at hun må snu seg til venstre for å se meg og legger samtidig en hindring i veien på høyre side. Foreløbig er hun ikke så intr i leker.

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er kjempe spennende hver gang de legges på vekten. Lillemor skal veies allerede på torsdag om en uke. Bare fordi vi skal på første barseltreff. Jeg er kjempe spent på treffet. Skal du være med i barselgruppe?

Lurer på hva som foregår på treffene.

Har litt lyst til å være med på det. Skal spørre litt om det på helsestasjonen i dag. Har ikke fått noe særlig informasjon om det.. Håper det blir hyggelig. Kjenner ingen i nærheten med barn, og er nyinnflyttet til kommunen, så kunne vært fint å fått et nettverk. Lurer også på hva som foregår der, om det bare er kosesnakk, eller hva :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har litt lyst til å være med på det. Skal spørre litt om det på helsestasjonen i dag. Har ikke fått noe særlig informasjon om det.. Håper det blir hyggelig. Kjenner ingen i nærheten med barn, og er nyinnflyttet til kommunen, så kunne vært fint å fått et nettverk. Lurer også på hva som foregår der, om det bare er kosesnakk, eller hva :P

Nå har jeg vært på første barseltreff. Det var veldig koselig. Lillejenta var yngst, men størst. Vi satt på et rom sammen med helsesøster. Hadde babyene i armene. Hun sov seg gjennom hele greien. Babyen som satt ved siden av oss vrææælte fra det begynte til de gikk derifra. Tror ikke den småstressede moren fikk med seg så mye av det som skjedde stakkars. Siden det var første treffet så snakket vi mye om hva som skjer rundt omkring i kommunen, presentasjon av oss og spørsmål vi eventuelt hadde. Jeg og ene moren ble sittende å snakke sammen etter timen var over. Det var veldig kjekt.

Ellers så er jeg sjokkert over at lillejenta ikke har smeltet. Det er farlig varmt for tiden. Hun har ytterst sjeldent på seg noe annet enn bleie. Når hun får ligge uten bleie smiler hun fra øre til øre. Jeg har fått noen ekstra fregner og roser i kinnene. Rosene er gjerne fra de idiotiske trilleturene jeg har lagt ut på. Vi bor på en topp, så uansett hvor jeg velger å gå på tur, så treffer jeg på en bakke som prøver å ta livet av meg. Jeg ser ut som noen har prøvd å koke meg levende når jeg kommer hjem. Jeg burde kanskje ikke trille på tur i 30 varmegrader. Men man kan ikke sitte hjemme hele dagen heller og for å være helt ærlig, så tror jeg faktisk ikke at det er 30 grader, selv om det føles ut som 59. :sjokkert:

Lillejenta er forresten snillest i verden og vi blir fortsatt mer og mer forelsket for hver dag som går. Når jeg seg ned i vuggen hennes om morgenen og hun smiler med en gang hun seg meg, så er det like før tårene triller nedover kinnene. Tenk så heldig vi har vært! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første barseltreff. Det var veldig koselig. Lillejenta var yngst, men størst. Vi satt på et rom sammen med helsesøster. Hadde babyene i armene. Hun sov seg gjennom hele greien. Babyen som satt ved siden av oss vrææælte fra det begynte til de gikk derifra. Tror ikke den småstressede moren fikk med seg så mye av det som skjedde stakkars. Siden det var første treffet så snakket vi mye om hva som skjer rundt omkring i kommunen, presentasjon av oss og spørsmål vi eventuelt hadde. Jeg og ene moren ble sittende å snakke sammen etter timen var over. Det var veldig kjekt.

Ellers så er jeg sjokkert over at lillejenta ikke har smeltet. Det er farlig varmt for tiden. Hun har ytterst sjeldent på seg noe annet enn bleie. Når hun får ligge uten bleie smiler hun fra øre til øre. Jeg har fått noen ekstra fregner og roser i kinnene. Rosene er gjerne fra de idiotiske trilleturene jeg har lagt ut på. Vi bor på en topp, så uansett hvor jeg velger å gå på tur, så treffer jeg på en bakke som prøver å ta livet av meg. Jeg ser ut som noen har prøvd å koke meg levende når jeg kommer hjem. Jeg burde kanskje ikke trille på tur i 30 varmegrader. Men man kan ikke sitte hjemme hele dagen heller og for å være helt ærlig, så tror jeg faktisk ikke at det er 30 grader, selv om det føles ut som 59. :sjokkert:

Lillejenta er forresten snillest i verden og vi blir fortsatt mer og mer forelsket for hver dag som går. Når jeg seg ned i vuggen hennes om morgenen og hun smiler med en gang hun seg meg, så er det like før tårene triller nedover kinnene. Tenk så heldig vi har vært! :rodmer:

Vi skal på første barseltreff 6 august. Håper det blir ålreit.

Vi har det også slik som du sier, med bakke uansett hvilken vei vi går når vi skal trille. Jeg syns det var helt håpløst å sitte inne når det var så fint vær, og uten skygge ute før langt utpå dagen ved huset, trilla vi noen turer tidlig på dagen men det var så stekende i sola at svetten kom i strie strømmer bare ved å bære ut vogna. Stakkars frøkna syns det var varmt helt til det ble skygge og lett bris ved huset. Da sovnet hun og tok igjen litt søvn noen timer. Ikke greit å være liten i slik varme. I dag regner det. Nesten heldigvis. Så vi får tatt oss inn igjen litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...