Gå til innhold

Pentu sitt liv som mamma


Pentu

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke mens enda, og negative tester... Dumme kropper som ikke fungerer sånn som vi vil at de skal!! Meeen, man kan jo alltids håpe at HCG-nivåene dine stiger litt saaakte? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg endelig mannet meg opp til å ta turen innom her igjen. Etter to prøverørsforsøk så satt endelig spiren og jeg ruger nå på en liten jente som kommer i mai. Var en tung sommer med masse sprøyter og hormoner. En høst som var fylt med tunge tanker, redsel og glede. Nå nyter jeg å kjenne dultene hennes hver dag. Tenk at jeg endelig har en liten leieboer i magen :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Doh :laugh:

Her går dagene sakte, jeg er sykemeldt så jeg bruker mye tid hjemme. Formen er så ustabil, så jeg prøver å ikke legge alt for masse planer, noe som fører til at jeg kjeder meg en del frem til mannen kommer hjem.
Men jeg nyter jo tiden og, ligger på sofaen mens lille jenta gir meg et dult i ny og ne. Jeg har jo kjent henne i 2 mnd, men hun er veldig snill med sin mor. Så kan ikke si at det gjør noe vondt *bank i bordet*.

Er rart hvor fort tiden egentlig går. Jeg har begynt å småhandle ting på ebay som skal oppi sykehusbagen. For JM sa at den ville hun pakket i uke 34 og med postgang fra utlandet, så kan det fort ta mange uker. Jeg skjønner ingenting jeg, jeg syns jo nettopp at jeg ventet på 20 uker og nå er tredje trimester her på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått en skikkelig redebyggingsbyge over meg. Jeg som har vært slapp i ukesvis har brukt formiddagen på å rydde boden og vaskerommet, ryddet kjøkkenskap, støvsugd huset, vasket huset, bakt, laget middag (den var ferdig for lenge siden :fnise: ) og nå sitter jeg i sofan med diverse lister - handlelister, planlister, to-do-lister og ønskelister. I ettermiddag skal sportsboden tas. Gjett om jeg blir passe dau i morgen!

Lille i magen synes tydeligvis at det er litt uvant med en mor som farter så mye. Jeg har jo vært sykemeldt store deler av året (hørtes ikke det skremmende lenge ut?) så hun er vant til rolige dager. Er første gang på lenge det har vært full fres der inne på formiddagen. Men det har jo vært i sammenheng med matpauser og da.

Jeg nyter virkelig rugetilværelsen. Er så koselig å vite at inni magen min så bor en liten frøken som snart skal overta livene våre. En som er en del meg og en del mannen. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så mye tror jeg aldri jeg har gjort i løpet av en dag, gravid eller ei :fnise: Sikkert deilig å kjenne på energien etter mange uker med slapphet da :) Håper det fortsetter sånn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mye tror jeg aldri jeg har gjort i løpet av en dag, gravid eller ei :fnise: Sikkert deilig å kjenne på energien etter mange uker med slapphet da :) Håper det fortsetter sånn :jepp:

Ja det var det da. Svigers kom på besøk i ettermiddag og jeg gjespet meg gjennom hele besøket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofadag i dag. Tenkte meg at det kom til å skje. Overdriver litt ene dagen så flater jeg helt ut dagen etterpå.

Pysjen kommer til å være på hele dagen, det er sikkert. 😝

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Er det lov og spørre om veien til IVF? Må sannsynligvis dit selv, og har hundre spørsmål! Kjempe koselig og se at du trives i rollen som gravid, og forhåpentligvis som mamma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov og spørre om veien til IVF? Må sannsynligvis dit selv, og har hundre spørsmål! Kjempe koselig og se at du trives i rollen som gravid, og forhåpentligvis som mamma:-)

Selvfølgelig! Bare spør i vei.

For vår del begynte det med at jeg på en vanlig legetime nevnte for legen min at vi hadde prøvd i 10 mnd og at det ikke skjedde noe. Han syns det var litt rart og sendte dermed henvisning til gynekologen. Jeg fikk time der ganske fort og hun undersøkte meg og skrev ut henvisning til sædprøve for mannen. Det tok 2 uker før vi fikk svar på den og deretter en uke før vi fikk time igjen hos gyn. Hun sa at det ikke var noe i veien for at vi skulle klare dette selv, men at det fins de som har uforklarlig barnløshet. Så hun sendte henvisning til sykehuset.

Nå var vi komt til slutten av april og vi hadde prøvd i ett år. I løpet av mai bestemte vi oss for å gå privat, for ventetiden var så lang i det offentlige (vi fikk innkallelse til første time i oktober). Her kom vi til med en gang og eneste som gjorde at det tok litt tid var at jeg måtte få mensen. Første runde var da i gang i juni (negativt) og andre forsøk i august (positivt).

Er det noe du lurer på, så må du ikke nøle med å spørre. Jeg svarer gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Måtte du ukke igjennom pergotime kurer? Vi hadde vært prøvere et år i september, og har fullført en enkel kur med pergotime. Skal begynne på mun doble om en uke ca. Jeg trodde man måtte ha x antall runder med hormonkurer før man ble sendt videre, men man må kansje ikke det? Vi har nemlig snakket om og ta et møte med gynekologen hvis den neste blodprøven er negativ også.. Lang og tøff prosess dette med og få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du ukke igjennom pergotime kurer? Vi hadde vært prøvere et år i september, og har fullført en enkel kur med pergotime. Skal begynne på mun doble om en uke ca. Jeg trodde man måtte ha x antall runder med hormonkurer før man ble sendt videre, men man må kansje ikke det? Vi har nemlig snakket om og ta et møte med gynekologen hvis den neste blodprøven er negativ også.. Lang og tøff prosess dette med og få barn!

I og med at jeg hadde eggløsning og alt var normalt. Så var pergotime aldri diskutert. Jeg husker at jeg var forberedt på beskjed om å vente lenger når jeg gikk til legen, men jeg har verdens beste fastlege som tok meg på alvor.

Det er en grusom prosess. Jeg har ingen venninner som har gått gjennom det samme, men heldigvis har jeg truffet en del fantastiske jenter her inne som har vært en fantastisk støtte. Er ikke lett å forklare hvor grusomt det har vært, for venninner som blir gravid i det øyeblikket de slutter på pillen.

Jeg ville bare satt i gang med samtaler og henvisninger. For det kan ta veldig lang tid. Og skjer det plutselig noe mens dere venter, så er jo det helt fantastisk! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Da gjør vi det tror jeg. Skulle helst ha startet i dag. Ja, det er en kjempe kjip prosess. Hos oss er det jeg som er feilen, manglende eggkøsnimg rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør vi det tror jeg. Skulle helst ha startet i dag. Ja, det er en kjempe kjip prosess. Hos oss er det jeg som er feilen, manglende eggkøsnimg rett og slett.

Fastlegen min sa så greit at hvis det var liv hos mannen, så ble alt plutselig mye lettere. Så du kan trøste deg med at det er håp :)

Kjenner en som hadde masse cyster, ingen eggløsning og en mann med nesten ikke noe liv. De har fått to flotte icsi-barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min sa så greit at hvis det var liv hos mannen, så ble alt plutselig mye lettere. Så du kan trøste deg med at det er håp :)

Kjenner en som hadde masse cyster, ingen eggløsning og en mann med nesten ikke noe liv. De har fått to flotte icsi-barn :)

du aner ikke hvor mye du hjalp meg med søvnen i natt med de siste setningene der !!!! Tusen takk for det, og god natt <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du aner ikke hvor mye du hjalp meg med søvnen i natt med de siste setningene der !!!! Tusen takk for det, og god natt <3

Enig med Fionel:-) veldig betryggende og høre:-)

Alt for å hjelpe! Situasjonen deres gav oss håp i hvertfall. Vi snakket mye med de i tiden før vi startet på første runde. Det er godt å snakke med noen som har forståelse for hva man går gjennom. Det er tøft, så det er godt å lufte for noen som forstår hvor latterlig teit man blir av medisinene. Hvor redd man blir, hvor usikker man blir, hvor lite kontroll man føler at man har.

Ellers går det fint med lille bolla, vi har nettopp vært hos jordmor. Hun vokser som hun skal og har parkert seg med hodet nedover, det er ikke festet, men hun trives godt med hodet ned. Jeg har masse kynnere. Det begynner å bli fælt å gå på tur med hunden, jeg leser at folk går tur for å roe ned kynnerne, det funker ikke på denne kroppen. Jeg må ligge for å roe helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er huset fult av arbeidskarer, ting som skal fikses etter at huset har satt seg. Jeg er veldig glad for at det blir gjort (i god tid før lillemor kommer) og at vi slipper å betale for det! :fnise:

I går fikk lillemor også opplevd skikkelig adrenalin for første gang, da mor var på glattkjøring. Det var full fest der inne. Mor koste seg skikkelig og lo gjennom hele kjøringen. Er jo eneste gangen man kan kjøre sånn på glatten, i så høy fart og alikavel føle seg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo poenget med kynnere, men jeg skjønner ikke poenget med å gi meg såpass mye kynnere. Jeg kan jo ikke gå tur eller noe. I går skulle vi gå på besøk til ett vennepar som bor i nabolaget (5 min labbing) og jeg måtte ha flere pauser pga kynnere 😜.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...