Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest brutal mann
Skrevet

Det er flott at vi får et vaskeekte eksempel på en nyateist og får se hvor langt fra egne idealer om refleksjon og vitenskap de er når det kommer til religion.

Nyateist? Hva behager unge dame? Her begynte en å stille spørsmål allerede på søndagsskolen. Og det midt i indremisjonens jaktmarker! Konsekvensen? At det var MANGE barn en ikke fikk lov å leke med lenger... At folk tror på budskapet i bibelen er så pinlig at jeg skjemmes på menneskehetens vegne.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de vil hevde seg sjøl, rake ned på andre for at de skal føle seg bedre.

• Liker 2
Gjest brutal mann
Skrevet

Og du ser ikke at det er forskjell på blind bibeltro og reflektert kristendom...?

Reflektert kristendom? He he he he he. Du er morsom GP :ler: Men sikkert noe ufrivillig... Reflektert kristendom er som kokende is, en umulighet.

• Liker 4
Skrevet

Reflektert kristendom? He he he he he. Du er morsom GP :ler: Men sikkert noe ufrivillig... Reflektert kristendom er som kokende is, en umulighet.

...og du viser deg som mere uhøflig end jeg har vært klar over.

• Liker 2
Gjest brutal mann
Skrevet

Og derfra kan du begynde å respektere dine medmennesker.

Dette er bare uhøflig, taktløs, ufin og indholdsløs retorikk.

Hvorfor skal jeg respektere mennesker som vil nekte meg å høre på musikk jeg liker? Hvorfor skal jeg respektere mennesker som vil nekte meg å være venner med deres barn? Hvorfor skal jeg respektere mennesker som vil brenne bøker? Hvorfor skal jeg respektere mennesker som aktivt motarbeider det frie ord?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal jeg respektere mennesker som vil nekte meg å høre på musikk jeg liker? Hvorfor skal jeg respektere mennesker som vil nekte meg å være venner med deres barn? Hvorfor skal jeg respektere mennesker som vil brenne bøker? Hvorfor skal jeg respektere mennesker som aktivt motarbeider det frie ord?

Hva i all verden er det du snakker om?

• Liker 3
Skrevet

Dette er bare uhøflig, taktløs, ufin og indholdsløs retorikk.

Jeg synes det var en god oppsummering av hva som kjennetegner en nyateists fremtreden.

• Liker 5
Gjest brutal mann
Skrevet

...og du viser deg som mere uhøflig end jeg har vært klar over.

Min forakt for overtro stikker dypt, for å si det pent. Om vi snakker kristendom eller "Åndenes makt" på TV Norge. Det er ubrukelig søppel. Hverken mer eller mindre. At det i det hele tatt eksisterer beviser bare én ting. Det er MASSE skolering og opplysningsarbeid som gjenstår Men aller mest, det mangler masse på å lære mennesker å være trygge selvstendige individer.

• Liker 2
Gjest brutal mann
Skrevet

Hva i all verden er det du snakker om?

Konsekvensen av kristendom... Du bør komme deg ut i verden og kjenne religionenes hat på kroppen.

Gjest Thai clinch
Skrevet

Jeg synes det var en god oppsummering av hva som kjennetegner en nyateists fremtreden.

Hva menes med en nyateist? En som nettop har blitt ateist eller en ....prangende en?

Gjest brutal mann
Skrevet

Når går skillet mellom en gammel-ateist og en ny-ateist?

Skrevet

Min forakt for overtro stikker dypt, for å si det pent. Om vi snakker kristendom eller "Åndenes makt" på TV Norge. Det er ubrukelig søppel. Hverken mer eller mindre. At det i det hele tatt eksisterer beviser bare én ting. Det er MASSE skolering og opplysningsarbeid som gjenstår Men aller mest, det mangler masse på å lære mennesker å være trygge selvstendige individer.

Å karakterisere andre menneskers tankesett som "ubrukelig søppel" synes jeg sier mere om opphavsmanden end hva han forsøker å karakterisere.

Jeg lurer stadig på hva du mener i indlegg #25.

• Liker 2
Gjest brutal mann
Skrevet

Å karakterisere andre menneskers tankesett som "ubrukelig søppel" synes jeg sier mere om opphavsmanden end hva han forsøker å karakterisere.

Jeg lurer stadig på hva du mener i indlegg #25.

Om du ikke klarer å holde tråden i tråden så kan jeg ikke hjelpe deg. Du får lese og tenke på egenhånd.

Skrevet

Hva menes med en nyateist? En som nettop har blitt ateist eller en ....prangende en?

En aggressiv en, med et uforsonlig, unyansert og forenklet syn på religion og religiøse.

• Liker 3
Skrevet

Konsekvensen av kristendom... Du bør komme deg ut i verden og kjenne religionenes hat på kroppen.

Jeg har vært ude i verden. Jeg har kjendt had på kroppen. Jeg har sett mere smerte og vonde skjebner end du kan forestille deg.

Kom med noe substansielt, hvis du vil forsøke å nedvurdere meg ved å definere mine erfaringer.

Skrevet

Om du ikke klarer å holde tråden i tråden så kan jeg ikke hjelpe deg. Du får lese og tenke på egenhånd.

Tja - jeg er jo katolikk, så jeg har vel ikke evnen til å tenke på egen hånd, regner jeg med...

• Liker 1
Skrevet

Når går skillet mellom en gammel-ateist og en ny-ateist?

Det er vel ingen vanntette skott der, så vanskelig å si.

Gjest brutal mann
Skrevet

En aggressiv en, med et uforsonlig, unyansert og forenklet syn på religion og religiøse.

Tja... Om en er uforsonlig så er det jo fordi en har reflektert rundt overtroen og den utrolig fordummende kulturen religionen bærer i deg.

Gjest Thai clinch
Skrevet

Altså et motstykke til en svovelpredikant,fundamentalist bokstavtro i sin tolkning av hellige tekster?

Gjest brutal mann
Skrevet

Tja - jeg er jo katolikk, så jeg har vel ikke evnen til å tenke på egen hånd, regner jeg med...

Om du tror det finnes en gud så mangler du masse på å tenke analytisk og kritisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...