AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #261 Skrevet 5. januar 2013 Jeg sidestiller dem ikke. Men de inngikk som en del av ordboksdefinisjonen av "militant", og da syntes jeg at det var på sin plass å påpeke at de faktisk brukes i overført betydning om konflikt som IKKE er fysisk voldelig. Forøvrig så trekker du det alt for langt i den siste setningen av innlegget ditt. All politisk debatt er ikke av militant karakter, og jeg har aldri sagt noe som kan tolkes dithen at jeg mener det. Det jeg HAR sagt, er at man kan diskutere en ting på en rolig og saklig måte, legge frem sakens fakta, presentere sitt argument, etc, etc, ELLER man kan kan legge frem akkurat det samme poenget, de samme faktaene og den samme logikken, på en aggressiv og stridslysten måte. Og i det siste tilfellet så ville man kunne kalle agitasjonen for militant. Det dette opprinnelig handler om, og som jeg hele tiden har referert til, er Tabris' påstand om at en konkret ytring (nevnt tidligere) fra Hitchens beviste at han var militant. Så blandet du deg og rotet det til Uansett, poenget mitt at jeg er uenig med Tabris om at ytringen fra Hitchens var militant. I hvert fall ikke i noen sterkere grad enn ytringer vi daglig kan høre fra norske politikere. Eller lese her på forumet. Det er nok av aggressiv og stridlysten agitasjon her inne (eller militant om du vil). Anonym poster: c481e92cde6a72b6c373775fe7cb0fc9 1
Mann 42 Skrevet 5. januar 2013 #262 Skrevet 5. januar 2013 Det dette opprinnelig handler om, og som jeg hele tiden har referert til, er Tabris' påstand om at en konkret ytring (nevnt tidligere) fra Hitchens beviste at han var militant. Så blandet du deg og rotet det til Uansett, poenget mitt at jeg er uenig med Tabris om at ytringen fra Hitchens var militant. I hvert fall ikke i noen sterkere grad enn ytringer vi daglig kan høre fra norske politikere. Eller lese her på forumet. Det er nok av aggressiv og stridlysten agitasjon her inne (eller militant om du vil). Anonym poster: c481e92cde6a72b6c373775fe7cb0fc9 Den omtalte ytringen er et meget greit eksempel på en form som må kalles militant. Der er jeg fullstendig enig med Tabris. Og det at man kan lese lignende ytringer her, eller høre lignende ytringer fra politikere (selv om jeg må si at jeg aldri har sett noe lignende fra sistnevnte) gjør det ikke mindre militant.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #263 Skrevet 5. januar 2013 Den omtalte ytringen er et meget greit eksempel på en form som må kalles militant. Der er jeg fullstendig enig med Tabris. Og det at man kan lese lignende ytringer her, eller høre lignende ytringer fra politikere (selv om jeg må si at jeg aldri har sett noe lignende fra sistnevnte) gjør det ikke mindre militant. For all del, kall det hva som passer dere best. Anonym poster: c481e92cde6a72b6c373775fe7cb0fc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå