Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri kjent denne kilingen som mange snakker om, hos meg var det bare små dult i starten. Tror jeg kjente det først i uke 17. Har morkaken på fremsiden, så i starten kjente jeg det best på sidene (mot midja, på en måte), og nedover. Nå har hun blitt mye sterkere/større merker jeg, for nå kjenner jeg det godt selv når det sparkes fremover mot morkaka. De sterkeste sparkene vises utenpå også! Det er skikkelig rart... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som flere her føler jeg også at det er for tidlig å handle så mye, men for noen dager siden kjøpte jeg brystpumpe, ei tåteflaske og ammeinnlegg. Var 30% tilbud på apoteket, så derfor jeg tenkte at jeg skulle slå til :) I løpet av april en gang har vi planer om å reise til noen slektninger og hente en del babyutstyr som vi skal få arve. Føler at det enda da er litt for tidlig, men det er i den tiden det passer best for oss å dra. Mest sannsynlig skjer det ikke noe galt resten av svangerskapet.

Siste helga i mai skal jeg ut å fly. Har ikke telt hvor mange uker jeg er på vei da, men regner med turen skal gå bra :) er innenfor Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvor glad jeg var for å ha alt på plass tidlig sist. Fikk bekkenløsning og gikk maks 10 meter de siste månedene. Etter fødselen var jeg også veldig glad for å slippe å tenke på handling. Nå har jeg så mye i hus at babyen kunne kommet når som helst. :fnise:

Kjøpte Voksi Move til småen i går. Savnet det til nr.1, men noen sa de var altfor små. Jeg syntes det var super størrelse, tenker den passer gjennom hele den første vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nb. Hybelkaninen90, Sjekk hva slags regler for gravide flyselskapet du skal reise med har! Noen krever legeattest fra uke 32.. Thomas Coock (..?) f eks gjør det tror jeg.

***

Her er det ganske mye liv i magen om dagen. Enda jeg har mk på forsiden. Med jeg opplevde det samme sist og hadde den plassert på samme sted da og.. Kanskje jeg har mye følelse i magen.. :fnise: Jeg kjenner kynnerne litt for godt også synes jeg.. Her ser vi kraftige spark på utsiden også! :jepp: Skikkelig koselig :rodmer:

Vi har ikke handlet noe enda. Vi har jo så mye fra før. Men vi har veldig mye blått guttetøy, så nå planlegger jeg litt shopping snart :lur:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om masse liv her også, lillesnuppa er aktiv hele døgnet hun, ekstra mye på kveldstid, da er det rene berg og dalbanen til tider. Jeg syns fortsatt det er så rart å kjenne liv, får litt ailien følelse men begynner å bli vant til det nå. Har kjent noen ekstra kraftige moves utenpå magen men mannen har blitt snytt for å kjenne noe så langt. ;)

Jeg har handlet en del klær da vi jo ikke har noe fra før og kommer heller ikke til å arve noe, ivhertfall ikke i de minste størrelsene. Vi har også kjøpt vogn, kommode og stellebord. En del annet utstyr som vugge, lekegrind og bilstol får/kjøper jeg av søstern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gleder meg for masse til og kjenne noe jeg også! Kan ikke forstå at jeg ikke kjenner noe enda. Har jeg morkaka forann da eller? Rart at ikke gyn sa det når jeg var på ul i både uke 7 og 12 :sjenert: Hadde jo blitt helt stressa hadde det ikke vært for at jeg var hos jm forje uke og hørte hjertelyden :fnise:

Mocci: Hvilken vogn har dere kjøpt?

Vi kommer nok til og handle en del denne uken vi også. Hvertfall begynne. Etter vi har vært på ul, så håper jeg at vi kan se om det er jente eller gutt, så er det jo litt kjekkere å shoppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gleder meg for masse til og kjenne noe jeg også! Kan ikke forstå at jeg ikke kjenner noe enda. Har jeg morkaka forann da eller? Rart at ikke gyn sa det når jeg var på ul i både uke 7 og 12 :sjenert: Hadde jo blitt helt stressa hadde det ikke vært for at jeg var hos jm forje uke og hørte hjertelyden :fnise:
Jeg fikk beskjed på UL i uke 13 at morkaka lå på toppen, ikke foran. Men ved UL i uke 18-19 så var den visst på hele forsiden. Så det kan kanskje hende den er på forsiden nå, likevel om ingen så det tidligere? Kanskje det ble strukket i den retningen når det vokser..? Du ser det uansett på UL straks, lykke til! :) Det er stor forskjell på hvor mye man ser i uke 18 i forhold til uke 12-13, skikkelig detaljert! Kjempegøy :) Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på UL i uke 13 at morkaka lå på toppen, ikke foran. Men ved UL i uke 18-19 så var den visst på hele forsiden. Så det kan kanskje hende den er på forsiden nå, likevel om ingen så det tidligere? Kanskje det ble strukket i den retningen når det vokser..? Du ser det uansett på UL straks, lykke til! :) Det er stor forskjell på hvor mye man ser i uke 18 i forhold til uke 12-13, skikkelig detaljert! Kjempegøy :)

Da blir det spennende å se på torsdag, hvordan ting ser ut ;) Er ikke morkaka forann, så kommer jeg til og bli snytt over at jeg ikke har kjent noe enda :fnise:

Gleder meg til og se så stor den har blitt på disse ukene, å sammenligne bildene :rodmer: Jeg gleder meg så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gleder meg for masse til og kjenne noe jeg også! Kan ikke forstå at jeg ikke kjenner noe enda. Har jeg morkaka forann da eller? Rart at ikke gyn sa det når jeg var på ul i både uke 7 og 12 :sjenert: Hadde jo blitt helt stressa hadde det ikke vært for at jeg var hos jm forje uke og hørte hjertelyden :fnise:

Mocci: Hvilken vogn har dere kjøpt?

Vi valgte TFK joggster twist. :) Når det gjelder bevegelser så er det helt normalt å ikke kjenne noe før uke 22-24 ved førstegangsgraviditet. Det ble jeg fortald av jordmor. Det kan jo også være at du har morkaken foran og da vil den fungere som støtdemper for bevegelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok nøye meg med den vi hadde sist.. :roll: Teutonia Spirit S3. Selv om jeg har veeeeldig lyst på ny vogn! :fnise: Vet ikke hva slags da.. 3 eller fire hjul. Har aldri eid en med 4 hjul så jeg aner ikke. Kjære får helt hetta bare jeg snakker om vogner.. :roll: Nå får vi jo sommerbaby så det meste går jo egentlig greit.

Joggster Twist har jeg hørt mye bra om! :) Gruer meg til å legge sammen stor vogn igjen.. Nå bruker vi en Babyjogger og den er helt villt mye enklere å legge sammen og putte i bilen. :daane:

Har dere begynt å tenke på navn folkens? :) Vi har begynt og det var faktisk mye lettere å finne jentenavn synes jeg! Bolla fikk sitt navn i tett barseltåke :fnise: Vi er veldig fornøyde altså.. ;)

Og han heter ikke egentlig Bolla altså :ler:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vår solide Simo kombi som storebror bruker, og har kjøpt søskenvogn i tillegg. Synes den er noe trang, men mulig jeg bare er bortskjemt med Simoen. Litt spent på om begge barna bør ha sin egen enkeltvogn, eller om det fungerer med søskenvogn og den ene enkle. Ser for meg at de plutselig skal på hver sin kant, og den ene av oss må trille søskenvogn med ett barn i, tar jo mer plass i bilen også.

Jeg leter etter argumenter for å kjøpe ei snasen ny vogn til storebror, evt. til babyen. ;)

Navn er ikke bare lett. Vi har ett som begge er enige om at er fint, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på vi lander på det. Og vi tenker kun guttenavn, siden jeg er helt innstilt på en gutt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Emmaljunga, Mondial Duo. Den er så nydelig :rodmer: Gleder meg! Blir å se på vogn idag etter jobb ;) Håper vi får får kjøpt/bestilt en :nigo:

Eneste jeg har hørt at den skal være tung. Det er litt kjipt. Men vi får se idag. Skal vell overleve tenker jeg, er jo mangen andre med samme vogn som klarer det, så da skal vell jeg også :fnise:

Navn har vi ikke snakket så mye om. Trur det blir noe annet når vi får vite om det er gutt eller jente, det er litt lettere å tenke på det også da ;) Men jeg har jo en liste med både jente og guttenavn jeg liker, så det skal ikke stå på at jeg har begynt å tenke på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal se på en Simo duo tror jeg det er, brukt hos en venninne.

Navn er vi nå blitt enig om, både for gutt og jente. Greit å ha dekket begge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere begynt å tenke på navn folkens? :) Vi har begynt og det var faktisk mye lettere å finne jentenavn synes jeg! Bolla fikk sitt navn i tett barseltåke :fnise: Vi er veldig fornøyde altså.. ;)

ENIG! Og vi har den vanskelige jobben nå! Vi har ett par vi synes er ok, men aner ikke hva det blir til.

Vi skal ha den gamle Emmaljunga Edge Duo`en fra sist. Den er stor, men jeg er fornøyd med den. Har kjøpt til adapter sånn at vi kan bruke bilstolen oppå.

Har en Teutonia Timmy-trille til snuppa på 3, men kunne tenkt meg ei enda lettere reisetrille når til lillegutt. Får se om jeg finner noe på Finn. Synes det er litt for gale å kjøpe enda ei ny vogn til sistemann (tror i allefall at det blir det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe trøst CathrineMic har heller ikke jeg kjent så mye liv. Har også morkake foran. Sist tror jeg ikke jeg kjente liv før uke 17.

Navn er en nøtt altså, sist hadde vi ikke navn klart, så det ble bestemt på barsel. Også ombestemte vi oss når vi kom hjem og gav han et helt annet navn :fnise: Det var litt flaut, men det gikk da det og ;) Jeg har to gode (syns jeg selv :nigo: ) forslag til gutte- og jentenavn, så får vi se hva mannen syns ;)

Ang vogn har jeg siklet litt på Bugaboo Donkey. Den kan monteres både som enkel og dobbelvogn, og det er mulig å barna vendt mot seg, noe som jeg syns er viktig. Vi hadde arvevogn til storebror som vi brukte opp og en skikkelig stilig vintage Simo bagvogn som nok holder første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir interessant når vi skal bestemme oss for navn her. Har fått inntrykk av at jeg og samboeren min har noe ulik smak når det kommer til navn :P Selv har jeg laget liste med maks fem guttenavn og fem jentenavn som jeg liker best, så skal jeg oppfordre samboeren min til å gjøre det samme etterhvert. Så får vi sammenligne og prøve å bli enige. Blir vell en løsning på det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har bestemt oss for å kjøpe denne vogna, med klassisk understell :rodmer:

Ville også bare si at det skal være salg på babyshop idag, imorgen og overmorgen. Lurer på om de sa på hele butikken, untatt Emmaljunga ting selvsagt :) Men det er på de andre barnevognene, senger, dyner, klær osv osv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede bestemt oss for navn, skal kalle opp lillesnupp etter min mormor. Nå gjenstår det å se om navnet passer til lillesnupp da, vet jo ikke det før hun kommer til verden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er salg på babyshop, for de som ikke vet det :) Vi har fått handlet en del der disse dagene. Gjerne litt tidlig, men jeg sparer gjerne noen kroner der jeg kan jeg ;)

Kjøpte blandt annet denne. Den var satt ned 2000, så da tok sambo den beslutningen :fnise: Babycall, sengesett, brystpumpe, 3 klær. Det var det jeg kom på :) Alt var på 20-30%. Ellers hadde vi nok ventet :)

Ellers var vi på ul igår. Alt såg fint ut, og den lille var skikkelig aktiv. sprella skikkelig, suttet på fingrene :rodmer:

Å ja, det er ei jente :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...