Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Har fått det meste av babyutstyr i hus nå. Var hos slektninger i helga og fikk arve kjempemange bra ting; vogn, seng, lekegrind, babygym, bæremeis og sele, stellematte, m.m. Og de ville nesten ikke ha penger for det, bare 500kr som de ville gi til et veldedig formål. Jeg synes at bare vogna i seg selv var verdt 1000kr, så vi har virkelig vært kjempeheldige :)

Har kjøpt ny bilstol og brystpumpe, og så må vi skaffe madrass, dyne og litt mere klær så tror jeg det viktigste er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var sikkelig realt, TinyB! :tommelsmil:

Har hatt min første JM-time idag. Snakket mest om det som har skjedd siden sist. Jeg gikk hos henne med nummer en også, og har ikke snakket med henne siden før fødselen. Jeg trodde jeg hadde lagt alt bak meg, men det fikk virkelig tankene i gang å fiske i alt det "gamle". Hadde igangsetting, vakum og en ruptur som måtte sys i narkose, og har liksom bare sagt til meg selv at det kun kan bli bedre neste gang. -Æsj, det er litt tidlig å begynne å tenke på fødselen! :eeeh:

Ellers sto alt bra til! Lillebror er veldig aktiv og det var godt å høre hjertet hans slå for første gang, selv om han gir seg til kjenne ofte. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også anskaffet en del utstyr allerede, stellebord, vogn, vugge, lekegrind, bilstol, vippestol, masse klær, badebalje, m.m Mangler sprinkelseng og babycall blant annet. Jeg har arvet/kjøpt en hel del fra søstern min, veldig kjekt!

Ellers har jeg hatt min første virkelige ugreie natt som gravid, intens halsbrann som holdt meg våken i et par timer, når jeg endelig sovnet våknet jeg av en vannvittig krampe i leggen, gud bedre så vondt! og deretter begynte lillesnupp å turne rundt i et par timer.....Helt vrak i dag! :eeeh:

Vanligvis sover jeg veldig godt, så dette var mildt sagt uvant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt oss for en pent brukt vogn, ble Emmaljunga Mondial duo i svart leatherette. Ikke falmet, skinnet var mykt, den ser ubrukt ut og har ingen slarke i kalesjen. Tenkte uansett å kjøpe ny madrass til bagen og kanskje en fin bagkant for å ha noe nytt på den. :)

Så da er det ikke mye av det "store" vi mangler lenger, tror jeg..? Bortsett fra sprinkelseng og stellebord. Får låne/kjøpe bæresæle, sovekurv, uro, ammepute og lekegrind, mens jeg har vugge fra da jeg var liten. Begynner å bli kjekt å få ting i boks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei hengevugge i stua, og krok på soverommet i tillegg. Tror vi orket å flytte den en gang og tilbake. ;)

Du kan gjerne kjøpe mitt elastiske sjal om du vil! Det er brukt toppen 5 ganger, jeg gav opp før jeg fikk dreisen på det og kjøpte Erobaby. Kaffebrunt, fra Babylonia. Link

Vi har vel konkludert med at vi ikke kommer til å gidde det vi heller ;) Det hadde vært kos med en hengende på stua da.. Vi får se om vi finner en som er brukt og er billig! Uansett tror jeg vi havner på en kurv eller en sånn trollseng :) (Den høres veldig praktisk ut, Cypress! )

Hm..! Det sjalet så jo kjempefint ut! :jepp: Veldig fin farge :) Jeg må bare diskutere det med mannen. Get back to you? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg hatt min første virkelige ugreie natt som gravid, intens halsbrann som holdt meg våken i et par timer, når jeg endelig sovnet våknet jeg av en vannvittig krampe i leggen, gud bedre så vondt! og deretter begynte lillesnupp å turne rundt i et par timer.....Helt vrak i dag! :eeeh:

Vanligvis sover jeg veldig godt, så dette var mildt sagt uvant...

Skulle gjerne ha kommet med noen trøstende ord her, men dessverre så blir det nok bare værre framover... :eeeh:

Lillesnupps nattlige treningsøkter er det ikke så mye å gjøre med, men det går jo an å prøve å gjøre noe med resten. Jeg knasket Gaviscon hver kveld sist og det hjalp litt. Makter ikke å bruke det nå, men enn så lenge er halsbrannen overkommelig. Jeg prøver å unngå mye mat, sterke og sure ting før leggetid, men har somregel litt halsbrann likevel.

Magnesiumtilskudd kan hjelpe mot leggkramper (og kynnere). Har ikke prøvd det selv, men mange mener det funker. JM hadde ikke lov til å anbefale det pga strenge norske rettningslinjer, men sa legepersonell gjorde det i bl.a. Tyskland, og det er ikke farlig å prøve. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig vanlig i Tyskland. Jeg fikk magnesium intravenøst under og etter operasjonen jeg hadde, for å forhindre kynnere og rieraktivitet (+ 3 ganger daglig i tablett-form så lenge jeg var innlagt). Legen min her syns det er noe humbug, men jeg har nå fortsatt med å knaske magnesium ;) Jeg har periodevis ganske mye kynnere da.

(Jeg leste nå at det gjaldt leggkramper... Jaja ;) )

Endret av Synne-Marie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha kommet med noen trøstende ord her, men dessverre så blir det nok bare værre framover... :eeeh:

Lillesnupps nattlige treningsøkter er det ikke så mye å gjøre med, men det går jo an å prøve å gjøre noe med resten. Jeg knasket Gaviscon hver kveld sist og det hjalp litt. Makter ikke å bruke det nå, men enn så lenge er halsbrannen overkommelig. Jeg prøver å unngå mye mat, sterke og sure ting før leggetid, men har somregel litt halsbrann likevel.

Magnesiumtilskudd kan hjelpe mot leggkramper (og kynnere). Har ikke prøvd det selv, men mange mener det funker. JM hadde ikke lov til å anbefale det pga strenge norske rettningslinjer, men sa legepersonell gjorde det i bl.a. Tyskland, og det er ikke farlig å prøve. ;)

Heh ja har en mistanke om at plagene kan tilta etterhvert. ;) Jeg er heldigvis ikke plaget med leggkramper, har opplevd det to ganger i svangerskapet til nå. Kynnere har jeg ingenting av enda. Halsbrannen er vel det som kan komme til å bli mest plagsomt tenker jeg. Men jeg hadde en god natt i natt, sov riktig godt. :) Men jeg drakk ingenting før jeg gikk å la meg denne gang, drakk ikke noe de siste to timene før leggetid. Forrige natt drakk jeg litt vann før jeg la meg og det var visst ikke lurt. Jeg kjente lite til halsbrannen i natt heldigvis. Jeg har også hatt en del halsbrann på dagtid, ser ut til at det henger sammen med hvor mye jeg inntar i væskeform, jeg føler meg ofte tørst så drikker en god del av diverse, men på dager hvor jeg drikker mindre så er jeg stort sett ikke plaget med halsbrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg at om man har mye halsbrann, så får barnet mye hår. Det er vel ikke akkurat vitenskapelig bevist ;) men det stemte faktisk med storebror. Jeg bare klarte ikke den Gavisconen sist, men en blanding av love hearts og mandler holdt det verste i sjakk. Selv tre år etter siste svangerskap får tanken på Gaviscon det til å bølge litt i magen :fnise: Har ikke hatt så mye halsbrann enda denne gangen heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med håret stemte ikke her altså! :fnise: Jeg hadde MYE halsbrann forrige gang, men mini var ganske hårløs en god stund :lol: Og nå vokser det det ganske langt men er fint lyst og litt tynt hår. Arven etter mora.. ;) (det blir tjukkere ettehvert da!)

Jeg drakk gaviskon i store mengder.. :haar: Håper det ikke blir like ille denne gangen.. :pls: Foreløpig har det roet seg og være veldig lite! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann har jeg ikke vært plaget med, heldigvis. Kun når jeg spiser kebab, evt veldig krydret mat. Mao ikkevofte. Kun bekkenet jeg sliter med. Ting begynner å komme på plass hjemme, må bare få tak i en sprinkelseng og dyne/madrass. Og gå igjennom hva jeg faktisk har av babytøy. Fikk en stappfull pose med ubrukt/lite brukt tøy fra lillesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tre år etter siste svangerskap får tanken på Gaviscon det til å bølge litt i magen :fnise:

Samme her! Fant et par stk i ei jakke (jeg ikke bruker så ofte :fnise:) og kjente kvalmen komme. :bond:

Men jeg har jo kastet et par sko jeg kjøpte mens jeg gikk kvalm med snuppa, fordi jeg ble kvalm bare av å se på dem! Heftige saker den der kvalmen! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knasket Gaviscon hele siste del av svangerskapet, og er på'n igjen nå!

I natt hadde jeg min første skikkelige leggkrampe, så idag har jeg knasket Gaviscon OG Magnesium. Håper jeg slipper kramper i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes love hearts har funket godt på halsbrann, de få gangene jeg har hatt det :)

Igår kjente sambo for første gang spart :rodmer: Og vi kunne se det også, ganske rart :fnise: Nå begynner det og bli mer liv inni der også, heldigvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer liv å kjenne inne i min mage også nå. Nå merker jeg noe hver dag, ofte på samme tidspunkter - når jeg setter meg ned ved kontorpulten og morgenen, og når jeg legger meg på kvelden. Jeg tror mannen kjente første sparket for en uke siden. Det er jo litt stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere, jenter?

Her går det greit. Bekkeløsningen er ganske ille og begrenser livet litt. Men det går greit, så lenge jeg ikke forventer å gå rundt uten vondt.

Magen har blitt kjempestor og noen kvelder føler jeg meg dritsvær! Kjenner jeg er litt utålmodig, og det er vel litt tidlig! Prøver å si til meg selv at jeg skal gå gravid "resten av sommeren"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært på min første bassengtrening, det var utrolig deilig å flyte rundt vektløs i 34 graders vann :)

Desverre overdrev jeg det nok litt, men godt var det, og jeg gleder meg til neste time.

Har oppdaget at hvis jeg går på barmark eller grusveier, så har jeg så og si ikke smerter i det hele tatt, men så fort jeg kommer ut på betong/asfalt, så smeller det til.

Ellers så kjente jeg de første direkte sparkene på utsiden av magen i natt/morges. Jeg kjenner ikke mye til slikt på innsiden av en eller annen grunn, så å faktisk ha hånden på riktig sted til riktig tid, det var for meg en sterk opplevelse. Måtte til og med vekke mannen, så han kunne prøve om han var like heldig.

Det var han desverre ikke, men det kommer nok. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det fint :) Jeg har begynt og bli litt plaget med ryggen. Det er liksom midt på ryggen + halebeinet. Hjelper ikke akkoratt at jeg sitter på jobb heller akkoratt :sjenert: For å si det sånn, jeg kan ikke sitte når jeg kommer hjem :ler:

Ellers var jeg hos legen på kontroll idag. Egentli var timen på tirsdag. Men kanskje 15-20 min etter 13 når jeg hadde time, ropte de om noen hadde time hos henne. Ja sier jeg. Så måtte snakke litt me hun dama. Legen min var sjuk nemmlig. Så sier hun at de hadde prøvd og ringe meg ørten ganger, men bare komt til mobilsvar. Åh, det var rart sier jeg. For mobilen min har jo vært på i hele dag. Så det viste seg at de hadde ringt sambo sitt nr, ikke mitt. Selvom mitt også står der. Kjente jeg ble så irritert! :fnise:

Så idag da, når jeg ventet. Så roper de det samme igjen. Om noen har time hos hun legen. Ja sier jeg. Ja nårtid da? Nei klokka 10. Kjente jeg eksplodere innvendig, skal de avlyse timen igjen, uten å ha klart å ringt nr mitt???? :opplyser:

Men det var bare noen som ikke hadde dukket opp til timen sin idag, så jeg fikk time når jeg hadde :hoho:

Alt såg fint ut. Fortsatt sukker i urinen. Men i og med at jeg hadde tatt sukkerbelastningen forje uke, og den var fin. Så var det ikke noe å tenke på. Ellers var alt fint :) Magen ligger på hakket over den røde linjen :sjokkert: Jeg får jo hele tiden høre at jeg har så liten mage, men den er visst som den skal :fnise: Hjertelyden fikk jeg såvidt hørre, siden det apparatet var tom for strøm :sjenert: Det var litt irriterende faktisk.. Men jeg hørte det!

Smertene jeg har hatt noen få ganger i magen, var ikke noe å tenke på trudde legen. I og med at det var nede med hoftepartiet :) Det var godt og høre hvertfall!

Ellers har jeg måtte kjøpe meg nytt undertøy idag. Både truser, tanga og bh! Jeg har egentli ikke syntes at puppene har vokst noe, men før så hadde jeg 70/75 B. Nå var det 80A :ler: Det passer meg perfekt om de blir større ja ;)

Kjole fant jeg, på lindex faktisk. Så nå har jeg kjole til konfirmasjonen jeg skal i neste helg. Har også bestilt en på nettet. Greit å ha en backup ;)

Spark er litt av og på. Kjenner det hver dag. Men noen dager er det kjemperoligt. Såpass at jeg har faktisk blitt litt urolig.. Men det var vanlig sa legen :)

Jeg ble litt sjokkert når jeg såg gjennom klærna jeg har kjøpt også. For det var ikke mye alikevell :ler: Nesten ingenting i str 50. Så jeg gleder meg til shopping :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Dere som har prøvd magnesium mot kynnere, hvor mange skal jeg ta til dagen? Står 3 ganger til dagen på eska, men jeg har jo ikke magnesium mangel(som jeg vet om). :vetikke: Ellers reiser jeg til Spania på Lørdag! Gleder meg!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes virkelig ikke feil ut og reise til Spania nå nei :nigo: Hvor skal dere?

Vi snakker om å reise til spania i juni, men er såå usikker.. Var først snakk om Tenerife, men vet ikke om jeg orker den lage flyturen når jeg kan fly kortere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...