Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å kjenne hva som er en arm og lår - eller hode og rumpe for den saks skyld... Jeg skjønte ikke forskjell sist, og gjør det heller ikke denne gang!

Men noe innmari med liv er det i hvert fall, og de stakkars ribbena mine sliter fælt nå. De blir så såre utover dagen, og det eneste som hjelper er å legge seg flatt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har trollet garantert ikke festet seg ennå. Noen ganger sparkes det oppover, andre ganger stikker det en rund kul ut/opp på toppen av magen, mens det sparkes nedover. Mye snuing ihvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hun ligget med hodet ned i alle fall siden siste kontroll for et par uker siden, da fikk jeg jordmor til å sjekke. Hun har alltid sparket opp til høyre, og stadig så kommer det en rund rumpe/rygg stikkende ut samtidig på venstre side, tror hun tar spenntak med bena.

Lurer på om hun fremdeles klarer å ligge ganske utstrakt med bena sine, for noen ganger sparker føttene oppi ribbena, og da tror jeg at jeg kan kjenne noe langt og hardt. Det må vel være bena, legger eller noe. Men noen ganger ligger det noen kortere/små "klumper" :ler: langt ut til høyre i midja mi, så langt ut at jeg ikke trodde livmora gikk dit! Må kanskje være fotbladene, siden rumpa er på motsatt side og hodet ned. Knærne rekker jo ikke helt dit. Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sikkert Finkel :jepp: Sånn er det her og. Du kan jo tenke deg hvor lange de er nå! Jeg hadde SFmål på (svimlende) 31 sist og nå er lillemor 38 cm lang iht babyverden. CRL er 28 cm så hun ligger nok "dobbelt" (eller med beina trukket opp under seg i skredderstilling og sparker hit og dit)

Sparking nedover kan godt være boksing du kjenner Nique! :)

Nå har vi fått kaffe og frokost og kaffe her så det er turnstevne på gang i karnappet! :ler:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å kjenne hva som er en arm og lår - eller hode og rumpe for den saks skyld... Jeg skjønte ikke forskjell sist, og gjør det heller ikke denne gang!

Kan bare tippe jeg! Selv om det er andre sv.sk. kan jeg ikke helt se for meg hvordan lillegutt ligger. Og selv om jeg kan kjenne kroppsdeler stikke ut er det umulig å egentlig si hvilke...

Det er uansett mye bevegelse i alle retninger. Kanskje han ligger med hodet ned for jeg kjenner ofte rytmiske bevegelser (hikke?) laaangt ned i bekkenet.

Får høre om JM kan kjenne noe om leie i morgen på kontroll. Både lege og JM tar ferie straks, så jeg er redd det blir siste kontroll til kjentfolk. :(

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på 3D ultralyd i morgen, så da får jeg i hvert fall vite litt om leiet! Timen ble bråbestilt i dag. Jeg var ikke så oppsatt på det selv, men så tenkte jeg at stakkars lillesøster syns kanskje det er kjedelig om det ikke finnes sånne bilder av henne, når det finnes av storesøster! Og siden jeg er 29 uker nå måtte jeg bare håpe å få time fort, og det gjorde jeg heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparking nedover kan godt være boksing du kjenner Nique! :)

Ikke usansynlig. :ler:

Da satser jeg på at den store kulen som dukker opp av og til er rumpen, mens den lille er et kne eller en hæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjnner ihvertfall at det er annerledes enn sist, da småen lå på tvers, for det var ekstremt ubehagelig. Men mulig det kom senere, jeg husker ikke. Jeg vet ihvertfall veldig godt hvordan hodet kjennes ut når det er plassert høyt oppi magen, likeens hvordan det var når han sparket nedover, så det skal jeg skjønne om det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeleie her og, og det har det vært de siste 12 ukene, så blir rimelig forbløffet om det skjer noen snuing nå. Hodet er så langt nede i bekkenet at det kjennes ut som om babyen skal dette ut noen ganger :ler:

Har handlet bilstol. Det hadde jeg ikke fra sist (hadde ikke bil). Jeg endte opp med et cybex aton 2 m/base. Hva har dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaxiCosi med base fra forrige gang her og!

Men vogn lurer jeg fælt på... Vi bruker fortsatt storesøsters Bugaboo til og fra barnehagen, men hun sover mindre og mindre i den. Den er lett og fin å få ut og inn av trikken og deilig å bruke inne på kjøpesenter etc. Men jeg orker ikke ha den på vinteren en gang til! Greit nok når babyen er bitteliten og lett, men veldig tung å snu på etter hvert med vinterhjul. Jeg MÅ ha hjul som svinger foran rett og slett!! Men finner jeg det i kombinasjon med lett vogn som er enkel å slå sammen og ikke tar hele bagasjerommet på stasjonsvogna?? :klo:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett vogn som er enkel å slå sammen og tar liten plass (og snur på en femøring) kan være storebroren til GTen vår.. Baby Jogger City Elite. Men den har bare tre hjul og sportsdelen fravendt. Men sammenleggbar med etthåndsgrep :daane:

Sjekket akkurat at jeg kan få veldig kjekke Maxi Cosiadaptere til GTen så det blir nok garantert kjøpesentervogna vår! Skal se om jeg får kjøpt en bag til den og til når vi skal trille på jevnt underlag.. :)

Gruer meg litt til å sloss med Teutoniaen inn og ut av bilen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Britax Baby-safe plus SHR II, sete med fempunktsseler. Og base til. Tenkte egentlig å velge MaxiCosi, men ble plutselig paranoid førstegangsgravid og turde ikke kjøpe noe annet et et sete med fempunktsseler i. Håper vi (hun) blir fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den nye Boggaboo Buffalo svinghjul forresten? Hvis dere var så fornøyde med Cameleonen kan kanskje den være et alternativ? :) Vogn er vanskelig og umulig å bli hundre prosent fornøyd med er mitt inntrykk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boggaboo..?? :klo::skratte: Barnevognhumor... :roll: Skratter for meg selv og tør ikke fortelle de andre hva jeg ler av.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til å slåss med tvillingvogna ut og inn av bilen. :sjokkert:

Ja det skjønner jeg.. ;) Men man blir jo vant til det meste! Sist styrte vi veldig inn og ut av en golf med barnevogna, inntil jeg etter sikkert et halvt år fant ut at ved å sette den inn i rett vinkel bare kunne slippe den på plass :daane: Lønner seg nok å teste litt vinkler og muligheter. Et hjul fra eller til kan bety utrolig mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg.. ;) Men man blir jo vant til det meste! Sist styrte vi veldig inn og ut av en golf med barnevogna, inntil jeg etter sikkert et halvt år fant ut at ved å sette den inn i rett vinkel bare kunne slippe den på plass :daane: Lønner seg nok å teste litt vinkler og muligheter. Et hjul fra eller til kan bety utrolig mye. :)

Haha, det skal jeg huske! Minner meg på at jeg må begynne å trene på å legge dem sammen og opp igjen, vil ikke streve med det med en unge "på hver arm". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...