Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Går bra her :) men sliter mer og mer med kynnere merker jeg..kan nesten ikke gå et lite stykke engang før magen blir stram og øm. Kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vevila

Det hørtes virkelig ikke feil ut og reise til Spania nå nei :nigo: Hvor skal dere?

Vi snakker om å reise til spania i juni, men er såå usikker.. Var først snakk om Tenerife, men vet ikke om jeg orker den lage flyturen når jeg kan fly kortere :fnise:

Nei, det skal virkelig bli godt med noen dagers total avslappning! Vi skal til torrevieja, typisk at de har meldt regn der da, men vi håper det beste. Ser den! Gruer meg også til flyturen, pleier alltid å slite med trykket, og nå har jeg bekkenet i tillegg. Men det blir nok verdt det når vi kommer ned :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Spania.. :rodmer: Det hørtes utrolig deilig ut! Litt sol på kroppen hadde ikke gjort noe. ;)

Her går det også bra. Formen er veldig bra, spinner minst et par ganger i uka og går på gravidyoga. Men jeg merker jo at jeg blir mer og mer gravid.. :fnise: Magen er stor og stram, og jeg begynner å kjenne at jeg er mer tungpustet. Litt halsbrann i ny og ne. Puppene har gått fra C til DD :sexy: Sist stoppet de på H... :sjenert: 70 rundt bare, men det føles ganske svært.. :daane: Denne gangen holder jeg vekta bedre så forhåpentligvis blir de ikke like giga.

Her både kjennes og synes aktiviteten veldig. Nesten så jeg blir litt flau i møter når magen "koker" :ler: Det er jo ikke sånn at folk stirrer på gravidmagen, da hadde de sett det, men jeg blir litt ukonsentrert når hun turner rundt. "ulempen" med så aktiv mage er at på rolige dager, når hun snur seg innover blir jeg nervøs..

Jeg merker også at ryggen blir sliten. I dag var jeg hos kiropraktor og løste opp låsninger i rygg, nakke og bekken. Det hjalp litt, men å sitte foran pc er virkelig vondt etterhvert.. Håper det ikke blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen helt topp! Jeg har rett og slett ingen plager, og føler meg veldig heldig!!! Mannen greide å knuse vekten vår for noen uker siden (ved å sparke til den, ikke stå på den ,) ), så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått opp. Jeg er litt nysgjerrig på det egentlig! Jeg merker på klærne at jeg ikke har gått opp noe særlig. Bare magen og puppene egentlig. Samme som sist i grunn, da endte jeg på totalt ca 10 kg opp. Jeg er alt for dårlig til å trene da dessverre. Trente første gang på månedsvis her på mandag, og etterpå har jeg vært så støl at jeg knapt kunne røre meg. :ler: Må gjøre det mer jevnlig!!

Ellers har vi bestilt tur 2 uker til Italia i juni, og gleder meg masse til det!!! Håper temperaturen er overkommelig der da, både for gravide mor og toåringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å vil reise bort! :sol: Og lengre enn til konfirmasjon neste helg! ;) Men er også redd for at jeg ikke har taklet flyturen særlig bra. Syntes det var ille nok fra Kanariøyene i februar. At det var nattfly hjalp vel ikke... Var så hoven i bena at jeg nesten ikke kom meg av flyet!

Har vurdrert tur i slutten av mai, men nå blir det ferie i juni på kjære og storesøster, og da synes jeg at jeg er litt for langt på vei til en utenlandstur.

Ellers har jeg måtte kjøpe meg nytt undertøy idag. Både truser, tanga og bh! Jeg har egentli ikke syntes at puppene har vokst noe, men før så hadde jeg 70/75 B. Nå var det 80A :ler: Det passer meg perfekt om de blir større ja ;)

Jeg måååå bare kommentere, og håper ikke du tar det på feil måte, CathrineMic... :sjenert:

Du må gå opp i cup`en når puppene vokser. Du blir jo ikke særlig større rundt brystkassa, så for å få god fit beholder du 75`en og prøver f.eks. C eller D...

Jeg gikk fra 80DD/E til 85H i ammebh`er sist... :sexy: Er oppe i G nå, og er spent på hvor jeg ender denne gangen!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått fra 75A til 75C, og synes egentlig det kan stoppe der... Har aldri hatt kløft før, uvant! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å vil reise bort! :sol: Og lengre enn til konfirmasjon neste helg! ;) Men er også redd for at jeg ikke har taklet flyturen særlig bra. Syntes det var ille nok fra Kanariøyene i februar. At det var nattfly hjalp vel ikke... Var så hoven i bena at jeg nesten ikke kom meg av flyet!

Har vurdrert tur i slutten av mai, men nå blir det ferie i juni på kjære og storesøster, og da synes jeg at jeg er litt for langt på vei til en utenlandstur.

Jeg måååå bare kommentere, og håper ikke du tar det på feil måte, CathrineMic... :sjenert:

Du må gå opp i cup`en når puppene vokser. Du blir jo ikke særlig større rundt brystkassa, så for å få god fit beholder du 75`en og prøver f.eks. C eller D...

Jeg gikk fra 80DD/E til 85H i ammebh`er sist... :sexy: Er oppe i G nå, og er spent på hvor jeg ender denne gangen!

Bh'ene har blitt ganske stramme rundt, derfor jeg gjekk opp en størrelse. Jeg er ganske tynn i utgangspunktet, men i og med at jeg får merker etter bh'en, så fant jeg ut at da må jeg i større rundt der også. Å jeg vil nå påstå at cupen blir større når du går opp i størrelse? Jeg har kunne brukt A også altså, men B har vært mest behagelig. Venninnen min som jeg handlet hos sa hvertfall jeg burde ha 80A. Men det kan såklart hende jeg er helt på jorde her, og at puppene ikke har vokst noe, bare rundt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet best hva som er komfortabelt for deg! :) Stusset bare på at du gikk ned i cup`en, som blir feil vei å gå hvis puppene vokser. ;)

Cup`en skal ikke bli noe særlig større om du går opp i omkrets. Kanskje de "jukser" litt...?

Det er utrolig mange jenter som ikke har vært å fått sikkelige mål og dermed bh`er som virkelig passer. Men siden de "alltid" har brukt det samme, så vet de ikke bedre. Det virker som om veldig mange har for små cup`er og for stor omkrets rundt sånn at bh`en blir hengenede altfor høyt oppe på ryggen.

Jeg har billige bh`er som er helt ok, men kjenner stor forskjell og behag når jeg får på meg en sikkelig tilpasset BH.

Jeg er kanskje litt over normalt engasjerte i temaet.... Men så har jeg selv "sett lyset"! :P

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven for noen pupper dere har! Jeg begynner å fylle godt ut min 75B, og er veldig stolt over det, hehe..! Puppene mine var det virkelig ingenting igjen av etter forrige ammerunde, så jeg trives med litt ekstra fyll og fin kløft. :)

Formen er så som så, men jeg fortrenger det helst. Har to ulike svar når noen spør:

1. Joda, det går fint!

2. Hvor skal jeg begynne? Halsbrann, bekkensmerter, sliten, vondt i magen, konstant vondt i hodet, leggkramper og følelsen av at magen eksploderer. Ikke noe som setter meg ut av spill, men til sammen blir det litt slitsomt. Spesielt konstant hodepine er litt tungt å gå rundt med.

Tar som regel nr.1, men av og til er det greit å blåse ut til de nærmeste. ;)

Jeg var hos legen pga hodepine og ble sendt til sykehuset for å ta blodprøve for å utelukke blodpropp. Heldigvis alt i orden, og jeg fikk beskjed om å godta hodepine noen måneder.

I går var jeg på kontroll og ble sendt på UL pga at legen ikke fant fosterlyd. Utrolig dumt, siden både han og jeg kjente at mini sparket og turnet rundt. Jordmor ristet på hodet og mumlet noe om menn... :fnise: For å turne rundt må jo nesten hjertet slå. ;) Ble ikke bekymret, siden jeg var så sikker på at det var liv i leiren. Har lært at det aller meste er normalt i denne tilstanden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin her også, kan ikke klage egentlig selv om jeg blir litt lei den stappa pølse/sprekkeferdig følelsen som jeg kjenner konstant.

Når det gjelder BH har jeg gått opp fra 70A til 75B og er overlykkelig! :):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*

Jeg merker også at ryggen blir sliten. I dag var jeg hos kiropraktor og løste opp låsninger i rygg, nakke og bekken. Det hjalp litt, men å sitte foran pc er virkelig vondt etterhvert.. Håper det ikke blir verre.

Hei! Må bare spørre, hvordan vet du at du har låsninger i rygg, nakke og bekken? Jeg har hatt noe som kjennes ut som en låsning bak i bekkenet på ene siden (når jeg løfter venstre ben, går i trapper), men da jeg spurte legen så sa han at han ikke anbefalte kiropraktor generelt. Jaha. Så begynner å vurdere å bare bestille meg en time selv. Legen mente det var skummelt mtp å knekke frem en prolaps om det lå latent... Er det bare jeg som har en teit lege, tro? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt låsninger i nakke og rygg maaange ganger så det kjenner jeg umiddelbart igjen.. ;) Dessverre.. Da kan jeg få hindring i bevegelsen i nakken f eks. Ikke mulig å snu helt til en side f eks. Veldig vondt og blir sliten av å være anspent pga smerter. Og så kan jeg veldig tydelig kjenne hvilken virvel det er ved å trykke på den, da kjennes det ut som det er et skikkelig blåmerke på siden av den.

Når det gjelder bekken er jeg ikke like bevandret., og at det var en låsninger var det kiropraktoren (som skulle være bekkenekspert..) som sa. Og jeg kjente jo at det ble bedre bevegelighet bak. Men også mer vondt foran.. :( Kiroen mente det trolig var fordi jeg hadde fått større bevegelighet igjen. Og at jeg var litt skjev. Det har jeg forøvrig hørt mange ganger før. Men jeg vet sannelig ikke! Har tenkt tanken at behandlingen provosterte en del også... :vetikke: Skal til to stk neste gang. Kiro og så fysio.. Dette blir dyrt :haar: Hvor store problemer skal man ha hør man får refusjon..? :klo: Jeg trenger jo ikke krykker eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er legen redd for prolaps..? :klo: Har du hatt det før? Eller har påvist latent prolaps eller noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt låsninger i nakke og rygg maaange ganger så det kjenner jeg umiddelbart igjen.. ;) Dessverre.. Da kan jeg få hindring i bevegelsen i nakken f eks. Ikke mulig å snu helt til en side f eks. Veldig vondt og blir sliten av å være anspent pga smerter. Og så kan jeg veldig tydelig kjenne hvilken virvel det er ved å trykke på den, da kjennes det ut som det er et skikkelig blåmerke på siden av den.

Når det gjelder bekken er jeg ikke like bevandret., og at det var en låsninger var det kiropraktoren (som skulle være bekkenekspert..) som sa. Og jeg kjente jo at det ble bedre bevegelighet bak. Men også mer vondt foran.. :( Kiroen mente det trolig var fordi jeg hadde fått større bevegelighet igjen. Og at jeg var litt skjev. Det har jeg forøvrig hørt mange ganger før. Men jeg vet sannelig ikke! Har tenkt tanken at behandlingen provosterte en del også... :vetikke: Skal til to stk neste gang. Kiro og så fysio.. Dette blir dyrt :haar: Hvor store problemer skal man ha hør man får refusjon..? :klo: Jeg trenger jo ikke krykker eller noe.

Men hvorfor er legen redd for prolaps..? :klo: Har du hatt det før? Eller har påvist latent prolaps eller noe..?

Ok, takk for svar! Nei, har aldri hatt noe ryggproblemer før, så han sa visst bare generelt at han ikke anbefalte det... Har lest endel om bekkenlåsning nå, og synes det høres likt ut, så da tror jeg at jeg ordner meg time hos kiro selv. Klarte knapt å løfte benet fremover i noen dager for det var som om noe ikke var helt på plass baki der, noe som ville "klikke". Altså ikke var muskulært, men i selve leddene. Så tror nok at kiropraktor er hjelpa.

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve manuell terapeut også! Eller i stede. De er en slags mellomting mellom fysioterapeut og kiropraktor. Noen synes kanskje kiropraktoren er litt kjapp og til og med litt voldsom om man ikke er vant med det. Manuell terapeuten bruker gjerne litt lengre tid, og "bryr" seg litt mer om musklene også ;)

Noen er i mot kiropraktor rent generelt. Det er litt sånn i den bransjen der.. Mange forskjellige filosofier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan prøve manuell terapeut også! Eller i stede. De er en slags mellomting mellom fysioterapeut og kiropraktor. Noen synes kanskje kiropraktoren er litt kjapp og til og med litt voldsom om man ikke er vant med det. Manuell terapeuten bruker gjerne litt lengre tid, og "bryr" seg litt mer om musklene også ;)

Noen er i mot kiropraktor rent generelt. Det er litt sånn i den bransjen der.. Mange forskjellige filosofier. ;)

Hm, det må jeg undersøke om vi har i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke svare hvis du ikke vil si hvor du bor her! ;)

Jeg kan bare anbefale Andrea Becker på OK Klinikken! Hun er i tillegg helt FANTASTIS med små barn! :)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Oslo?

Du behøver ikke svare hvis du ikke vil si hvor du bor her! ;)

Jeg kan bare anbefale Andrea Becker på OK Klinikken! Hun er i tillegg helt FANTASTIS med små barn! :)

Nei, bor på landet, langt fra Oslo. ;) Men takk for tipset uansett, kanskje andre leser det og plukker det opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...