Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å bruke/kjøpe kjoler før lille snupp kan gå, før den tid vil jeg si det er rimelig upraktisk enn så lenge de bare ligger/åler/kryper på gulvet. Kjolen kommer jo heller ikke til sin rett da. ;)

Når det gjelder liggeunderlag i vogn så kommer vi til å bruke lammeskinn i bunn med dyne over.

Siebaeo: Jeg har også en liten som protesterer vilt når jeg skal sove, jeg ligger alltid på siden og det er ikke populært, da blir det full baluba i magehuset, føles som om hun snur seg eller prøver å dra seg oppover, det blir også noen spark ned i madrassen. Rart og morsomt på samme tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt dyne til vogna. De på bodyshop sa at de fleste pleide å bruke det på sommer/høst, og så gå over til sånn pose eller sånn til vinteren. Men ikke vet jeg :fnise: Jeg syntes dyne er så fint så jeg tok bare det :ler:

Må se om jeg også kan finne noe ull på salg jeg også da, tenker jeg. Er jo så mye en trenger når det er første barn, så gjør jo ikke noe å starte nå å handle inn til vinteren, om en sparer noen kroner på det! :)

Noen som har brukt noe hjemmestrikkede klær som de er fornøyd med? Å i hvilken størrelse anbefaler dere? Har ei svigermor som helt sikkert kommer til og strikke masse masse, å da skader det ikke å levere ønsker ;) Så må jeg jo begynne litt i god tid det jeg skal strikke også da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikka masse sokker og tykkere "tøfler" med snor som vi har brukt masse hele veien. Og strikkabukse og -jakke. Og dresser. Ja, det meste egentlig! Min erfaring er at det brukes mer om det ikke er strikket av så veldig tykk ull. Men samtidig fikk vi noe strikk av veldig tynn ull, jeg har nesten ikke turt å bruke det i frykt for at de tynne trådene skal ryke...

Jakke bruker han i vognposen ute, da er han gjerne bedre kledd på overkroppen enn nedentil. Strikkabukse om det er småkaldt inne, dress på kalde vintermorgener før ovnen blir varm. Og ute da, i bilen, på butikken osv.

Og Mor Signe ullpledd, gutten vår bruker sitt hver dag og natt. :)

Ang. størrelser vet jeg ikke helt. Man trenger gjerne litt av alt, men husk at ulla ofte vokser med barnet. Vi syntes ungen vokste ut av alt veldig fort frem til ca str. 68, deretter har det stagnert litt og han har nå brukt samme størrelse i flere måneder. Dvs at man trenger ikke mange av hvert av de minste størrelsene, man rekker nesten ikke å veksle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips! Vi fikk masse klær i gave etter fødsel, mye mere enn vi kunne ane, og de fleste plaggene var i str 62. Så ikke kjøp så mye i 62 enda. ;)

Det er kjekt å ha noe klær i str50/56, men som tildligere nevt; butikkene er åpne etter fødsel også.

Vi hoppet over str 50, men vi visste etter flere vekstestimeringer at storesøster ville bli stor (nesten 5kg). Regner med at lillebror også blir stor og håper han ikke blir over 5kg sånn at vi kommer oss på barselhotellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Stinelin :)

Idag blir det ut på ull klær jakt ;) Håper det er noen som fortsatt har litt salg! Så skal vi også bestille vogna, greit å få den bestilt, så vi slipper å risikere at de er utsolgt for den ;) Greit at den kan stå på babyshop så lenge vi vil da!

Ellers kjenner jeg noen dult i ny og ne. Av og til kan jeg også kjenne om jeg trykker på magen. Vet ikke hvilket kropsdeler jeg kjenner da, men vi kan liksom kjenne at det er noe der for det er så hardt, og har en form. Men det er helst helt nede på høyre side vi kjenner det. Kanskje det er beina, om vi skal tenke utifra ul vi var på :) Mye som skjer nå fremover hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på legetime i går, så sparket babyen to ganger mot hånden til legen. Jeg kjente ingenting.... Misunnelig ja :O Ellers var alt bra på tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å kjenne liv, nå bobler det litt i magen her også.

Vi var på UL i dag og så en frisk og rask gutt! Var veldig deilig å se at alt stod bra til, er faktisk mer takknemlig for det nå enn sist. Da visste jeg jo ikke hva jeg gikk til, men nå tenker jeg ofte på hvor heldige vi er som har en så frisk og fin liten gutt i hus. Gleder meg skikkelig til lillebror kommer nå. :)

Om han kommer til termin 5.september blir det 16mnd mellom gutta. :)

Edit: Oi, det betyr at jeg hører hjemme i en annen terminklubb! Håper jeg kan være her likevel, nå jeg har begynt å "bli kjent" med dere. :sjenert: Så får dere en liten "attpåklatt" i gjengen. ;)

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne terminklubben var innmari stille, men ser ut til at den ikke dukker opp i Mine Innlegg av en eller annen grunn? hvordan kan jeg få lagt den tilbake slik at jeg ser oppdateringer?

Hatt UL idag, og det var ei jente :) Magefølelsen stemte altså ikke!

Stinelin, selvfølgelig blir du her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være på dine innlegg nå når du har kommentert? Det er den hvertfall hos meg ;) Ellers kan du legge den til som favoritt, som det står i toppen av denne siden her om du fortsatt ikke har den :)

Gratulere med ei jente :nigo:

Enig, Stinelin, du blir her da selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen i terminlisten, Cathrine, aner ikke hva som skjedde der! og for gratulasjonen, det var virkelig en overraskelse (hvor mye kan 50 % sjangse overraske), da jeg siden starten har vært bombesikker på at det var en liten herremann som gjemte seg der inne!

Ja, jeg har den som favoritt, fordi det eneste valget jeg får er "Fjern Favoritt". Men f.eks nå på Mine Innlegg så fikk jeg oppdatering på Terminlisten, men ikke på selve skravletråden. Rart...Får sjekke litt hva jeg må gjøre for å få den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen i terminlisten, Cathrine, aner ikke hva som skjedde der! og for gratulasjonen, det var virkelig en overraskelse (hvor mye kan 50 % sjangse overraske), da jeg siden starten har vært bombesikker på at det var en liten herremann som gjemte seg der inne!

Ja, jeg har den som favoritt, fordi det eneste valget jeg får er "Fjern Favoritt". Men f.eks nå på Mine Innlegg så fikk jeg oppdatering på Terminlisten, men ikke på selve skravletråden. Rart...Får sjekke litt hva jeg må gjøre for å få den tilbake.

Ingen problem :Nikke:

Så rart. Har du krysset av på at du har på Mine innlegg og Favoritter? Isåfall, prøv og fjern fra favoritter, og se om det kommer da? :)

Hehe, såpass ja :) Hvorfor var du så sikker på at det var gutt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nica.

Hvordan ligger resten av dere an med innkjøp? Er første, så jeg føler meg ganske lost på hva jeg egentlig skal kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun kjøpt bilstol enda, fant et fra Britax på tilbud da vi stakk innom en utstyrsbutikk. Driver og kikker på vogn, men er usikker på om vi skal kjøpe ny, brukt eller låne av svigerinna mi. Vi har kjøpt oss hus og pusser opp, så er usikker på om vi bruker penger på en helt ny når man kan få en pent brukt mye billigere. Samtidig så vil vi ha flere barn etterhvert, så greit med en vogn som ikke allerede er brukt... Vil jo ikke ha noe som ser slitt ut, så vi får se hva vi ender opp med! :) Seng, stellebord osv har vi ikke begynt å tenke på engang! Håper redebyggingen kommer for fullt etterhvert ;)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har handlet seng, bilstol, babycall, brystpumpe (var tilbud ), en sammenleggbar badebalje + nyfødt innlegg, noe sengetøy og noe klær. Jo også har vi bestilt vogn :) Er også første. Men alt utenom vogn har vi handlet når det var tilbud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Vi har kjøpt bilstol, barnevogn, seng med alt som hører med, klær, gulpekluter, og diverse småting. Begynner endelig å komme i mål :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med jente Mus-Katt!

Her er det meste på plass, mangler bare sprinkelseng, madrass og vognpose. Har det meste fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så vidt begynt å tenke på det.. Vogn har vi, sprinkelseng også. Men mangler ny madrass (fordi jeg vil.. ;) ), nytt barnesete (det forrige har vært brukt av to allerede), ny vugge (kjære insisterte på å selge Leanderen for et år siden, nå vil han ha samme igjen.. :roll: Trenger litt jenteklær, nye smokker osv. Og har lyst på et elastisk sjal, har Angelpack fra før. Og ja, vil ha tripptrapp med spedbarnsdel! Det blir jo litt uansett ser jeg.. ;)

Vi skal til Sverige i mai så jeg tror vi prøver å handle litt da.

Usikker på dette med seng.. Sprinkelsenga er for stor for soverommet vårt, så inntil hun skal på eget rom må det bli kurv eller vugge. Vurderer Leander igjen og en krok på stua og en på soverommet. Men er usikker på om man gidder flytte på den.. Og lurte på kurv i stede. Kanskje den er lettere å flytte på? :vetikke: Troll sprinkelseng (sånn bitteliten) er også et alternativ.

Og lammeskinn må vi ha! Nytt til ny baby eller gjenbruk..? :vetikke: Satser på at vi får et i gave. Så kan et være i senga og et i vogna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Troll sprinkelseng til A, og skal bruke den til Baby også. Var kjempefornøyd med den!!! Utrolig praktisk å slippe å reise med om natten når hun våknet, bare dro henne inntil meg, og løftet tilbake når vi var ferdige (hvis jeg ikke hadde sovnet da...). Det er hjul på den, så om dagen var det mulig å trille den ut på stua hvis jeg ville (selv om hun i praksis sov mest i vogna på dagen her). Anbefaler absolutt den sengen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så vidt begynt å tenke på det.. Vogn har vi, sprinkelseng også. Men mangler ny madrass (fordi jeg vil.. ;) ), nytt barnesete (det forrige har vært brukt av to allerede), ny vugge (kjære insisterte på å selge Leanderen for et år siden, nå vil han ha samme igjen.. :roll: Trenger litt jenteklær, nye smokker osv. Og har lyst på et elastisk sjal, har Angelpack fra før. Og ja, vil ha tripptrapp med spedbarnsdel! Det blir jo litt uansett ser jeg.. ;)

Vi skal til Sverige i mai så jeg tror vi prøver å handle litt da.

Usikker på dette med seng.. Sprinkelsenga er for stor for soverommet vårt, så inntil hun skal på eget rom må det bli kurv eller vugge. Vurderer Leander igjen og en krok på stua og en på soverommet. Men er usikker på om man gidder flytte på den.. Og lurte på kurv i stede. Kanskje den er lettere å flytte på? :vetikke: Troll sprinkelseng (sånn bitteliten) er også et alternativ.

Og lammeskinn må vi ha! Nytt til ny baby eller gjenbruk..? :vetikke: Satser på at vi får et i gave. Så kan et være i senga og et i vogna ;)

Vi har kjøpt nytt lammeskinn til minsten, syntes det var mest trivelig. Ellers kan man jo vaske de gamle. Vi har skinn i vugge, vogn og seng, men han får bare ett nytt som vi flytter med oss i starten. Kjøpte et litt lite ett på tilbud på Barnas Hus, de andre er fra Europris og lignende butikker.

Vi har ei hengevugge i stua, og krok på soverommet i tillegg. Tror vi orket å flytte den en gang og tilbake. ;)

Du kan gjerne kjøpe mitt elastiske sjal om du vil! Det er brukt toppen 5 ganger, jeg gav opp før jeg fikk dreisen på det og kjøpte Erobaby. Kaffebrunt, fra Babylonia. Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...