Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Pgså lurer jeg litt på hvordan dere vet hvor livmoren er? :klo: Jeg trur ikke jeg kjenner deg. Ikke som jeg har tenkt over hvertfall :ler:

Jeg kjenner ikke den tydelig. Kan kanskje ane noe etter orgasme.

Har du funnet den nå som du vet hvor den skal være? ;)

Men har ihvertfall noe som ligger og kiler meg på innsiden av magen med en fjær, på fast sted, sånn av og til. :ler:

Høres kjent ut det der! :hjerte:

Lykke til, Stinelin! Håper ikke det får utfall for jobben!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke den tydelig. Kan kanskje ane noe etter orgasme.

Har du funnet den nå som du vet hvor den skal være? ;)

Jeg glømte å kjenne etter idag etter vi hadde swx. Men keg trur ikke jeg kjenner noe nå hvertfall :vetikke: Skal ikke være lett :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her i klubben.

Jeg ble skrudd 1 dag frem igår så jeg er 11+5 og melder meg inn her.

Dette er tredje gang på 8 måneder at jeg her gravid, mistet i september i uke 11 etter at livet tok slutt i uke 9, mistet igjen i uke 6 neste gang, men denne gangen ser ting bedre ut.

Til nå har jeg vært 4 ganger på ultralyd, senest igår, og formen har vært dårlig siden IKM dagen. Endelig litt på bedringens vei.

Gleder meg til mye morro framover! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Mus-Katt! :goodbye: Vi er akkurat like langt kommet. :) Krysser fingrene for at alt går fint nå som du har kommet så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om huleboeren har gitt seg til kjenne de siste dagene, har kjent noen fornemmelser fra mageregionen, akkurat som forsiktige dytt, kjenner det godt når jeg ligger på ryggen. Har ikke kjent noe lignende tidligere, mulig det bare er tarmene som spiller meg et puss. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på ultralyd, og det var veldig morro :) Babyen så helt fin og velskapt ut. Fikk ikke vite kjønnet da siden den hadde nevlestrengen mellom beina, men jordmoren syns hun så noe som så ut som jente. Selv har jeg hele tiden hatt følelsen på at det blir gutt, så nå er jeg bare forvirret. Men det blir nå enten det ene eller det andre, det viktigste var at den så frisk ut :) blir veldig spennende å få se fasiten når den er kommet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på ultralyd i går! Alt var som det skulle. Termin ble flyttet til 5 dager senere, siden legen gikk ut fra siste mens ved første terminberegning. Jeg var uenig i den datoen siden jeg testet etter EL, men "min" dato stemte med den de kom frem til i går. :)

Legen brukte good tid, vi var inne i vel 50 minutter, og fikk sett snuppa lenge og vel. Det blir altså en :babyjente: på oss! Det var mye aktivitet, og jeg kjente henne sparke samtidig som vi så det på skjermen. Har morkaka på hele forsiden, så den demper sparkene, jeg kjenner det best når hun sparker nedover, mot blæra... Men i går og i dag har jeg kjent kraftige dytt også utenpå magen, så det er tydelig at hun vokser og blir sterkere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Finkel! :babyjente:

De går alltid ut ifra mens fram til ord.UL samme om du vet EL eller ei. Er ikke noe vits å si noe, virker det som. ;) Jeg har også sen EL, så jeg regner også med å bli flyttet tilbake noen dager.

Vi får vel lage oss ei terminliste! Hva vil dere ha med? Bare nick, termindato og kjønn (for de som vil vite det), eller noe mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med :babyjente: Finkel!

Miss I.W: Hva er normalt å ha med på en terminliste? Hva annet skulle vi hatt med tenker jeg? :fnise:

Jeg fikk brev fra sykehuset igår. Fått time til ul 21.mars :nigo: Så ringte jeg helsestasjonen idag for å få time til jordmor. Jeg er litt seint ute med det trur jeg :fnise:

Jeg lurer på om legen min har glømt å søke om fødeplass til meg (det er jo kun et sykehus her da men), for jeg har enda ikke fått brev. Å det er jo noen uker siden jeg var på svangerskapskontrollen der :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det vanligste det. ;)

Jeg har også fått time til JM. Her slipper vi heldigvis å søke om fødeplass. Men de må vel slippe deg inn hvis du står der med tette rier, vel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det vanligste det. ;)

Jeg har også fått time til JM. Her slipper vi heldigvis å søke om fødeplass. Men de må vel slippe deg inn hvis du står der med tette rier, vel? :fnise:

Når har du fått time? Er det ikke vanlig å dra der når en er ca 16 uker?

Jeg håper jo det :hoho: Det kan jo hende at det ikke trengs og søke her. Men i det der helsekort papiret mitt, så står det jo på det ene arket at det er om søk til fødepkass eller noe? :klo: Det er ikke til og bli klok av dette :fnise: Det er for masse for meg å huske på hvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noe brev om fødeplass, men ble spurt om det av legen i uke 12. Skal man altså få brev om det? :) Har drevet og sendt noe utfyllingsark til sykehuset, så jeg er iallefall i systemet deres! Tror ikke de avviser meg den dagen jeg står der med rier uansett, men... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, jeg har laget en presentasjonstråd uten å lese her først. :plystre:

Her begynner heldigvis kvalmen å avta, har ihvertfall vært et par dager uten problemer nå. I går fortalte jeg nyheten til mora mi, og i dag til bestemor.

Mamma: "Det var da enda godt, du er nå snart for gammel! Får håpe det blir ei jente nå da"

Bestemor: Satte noe i halsen og hosta så jeg trodde hun skulle dø en stund! :sjokkert: Så ble det lykkeønskinger og masse glede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ei lita tulle Finkel=)

Idag har jeg vært hos gynekolog siden jeg har hatt noen komplikasjoner og mulig risiko, men plutselig var de fleste prøvene fine. Småtrollet var, fiølge hennes måling av lengden, 12+6, men vi beholder 12+4 siden sjekken forrige uke.

Etter idag er roen kommet mer. Mindre trøtt, og har faktisk ikke hengt over doskåla siden mandag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, alle sammen! Gøy uansett hvilket kjønn det hadde blitt, mest gøy bare å vite, synes jeg... :) Er for nysgjerrig til å gå og vente til fødselen med å få vite det :ler:

Mus-Katt: Godt at formen begynner så smått å bli bedre! Jeg merket iallefall stor forskjell rundt de ukene du er i nå og fram mot uke 16 ca. Godt når det begynner å slippe litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i dag, lille nurket vokser som det skal. Termin er flyttet to dager, så ihht denne blir det augustbaby.

Kjønn var umulig å se, da nurket hadde brettet seg omtrent dobbelt, og JM ville ikke bruke tid på å se om h*n rettet seg ut. Så det blir en overraskelse på oss ved termin, så får vi se om magefølelsen eller det kinesiske fødselskartet stemmer :fnise:

Alt er ihvertfall som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Nique! Blir spennende med en liten overraskelse også :) Skal på UL på onsdag og begynner å bli spent. Håper alt er vel og at de vokser som de skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på UL idag, det første jordmor sa var at jeg venter en snuppeluppe! :babyjente::rodmer: Hun var ikke i tvil. ;) Jeg ble satt frem omtrent en uke, termin 23. juli. :) Fikk dessverre ikke noe bilde av hulesnuppa da hun lå med hodet helt inntil ryggraden min, visstnok ikke noe bra utgangspunkt for bilde. Men masse aktivitet og alt så helt normalt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...