Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Litt av og på her og. Har begynt å kjenne litt liv og det roer nervene litt.

Har kontroll på onsdag og er veldig spent på å hilse på krabatene. Håper de har det bra og vokser slik som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mocci: Jeg snek meg innom bloggen din og du har jo en kjempefin liten mage! Og for noen kule antrekk! Elsket antrekket med det rosa noa noa-skjørtet! :hjerte:

Siebaeo: Får håpe at det bare er at du ikke har hatt tid til å kjenne etter!

Jeg har fått time til ord. UL 6.mars, og synes det er altfor lenge til... Og neste kontroll er ikke før 29.april. Men det er vel ikke så vanlig med hyppige kontroller med nr 2.?

Skal forresten gå til JM i tillegg til fastlegen, da legen ønsker at jeg skal gjøre det, så jeg får vel bare høre på henne. Hun mente at jeg skulle ta et fødselsforberedende kurs også, men er ikke det bare for førstegangs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig sånn om dagen.. :sjenert: Jeg er i veldig god form, kjenner ikke noe særlig fra magen lenger og er mye mindre oppblåst, så magen har liksom stagnert litt. Blir litt bekymret.. :sukk: Og jeg har ikke kontroll før UL 1 mars. Som jeg nå trolig må flytte litt for at mannen skal få være med. Har nesten litt lyst til å be om å få komme til legen for å sjekke hjertelyden.. Jeg følte at jeg kjente så mye for en uke siden. Men det skal sies at jeg har vært alene hjemme med mini og da rekker man ikke kjenne så mye etter heller.. ;)

Jeg har en doppler som kan lånes hvis vi tar en playdate! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått time til ul enda, er det grunn til bekymring?? Jeg syns alle andre får svar så raskt... Fastlegen sendte angivelig inn papirene for 3 uker siden.. Kan jeg ringe sykehuset og spørre om de har mottatt papirene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har ikke sendt papirer til UL enda hun :ler: Jeg skal til henne imorgen tidlig og forlenge sykemeldingen, så må nesten høre med henne ang ul og time hos jm. Jeg har ikke fått time til det heller jeg :hoho:

Cypress: Hvilken doppler har du, og anbefaler du og kjøpe det?

Pgså lurer jeg litt på hvordan dere vet hvor livmoren er? :klo: Jeg trur ikke jeg kjenner deg. Ikke som jeg har tenkt over hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**

Pgså lurer jeg litt på hvordan dere vet hvor livmoren er? :klo: Jeg trur ikke jeg kjenner deg. Ikke som jeg har tenkt over hvertfall :ler:

Når den begynner å vokse fram over skambeinet kan man kjenne toppen av den, som en fast kant, litt ballongaktig. Tror den "skal" ha kommet bittelitt over skambeinet ditt nå sånn ut fra hvor langt du er på vei. Ikke så lett å kjenne den nødvendigvis. Jeg kjente den bedre ved full blære eller etter sex/orgasme, for da strammet den seg og ble steinhard. :ler: Nå er den så langt oppe at jeg kjenner den uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når den begynner å vokse fram over skambeinet kan man kjenne toppen av den, som en fast kant, litt ballongaktig. Tror den "skal" ha kommet bittelitt over skambeinet ditt nå sånn ut fra hvor langt du er på vei. Ikke så lett å kjenne den nødvendigvis. Jeg kjente den bedre ved full blære eller etter sex/orgasme, for da strammet den seg og ble steinhard. :ler: Nå er den så langt oppe at jeg kjenner den uansett.

Hva er skambenet da?? :hoho: Hverken legen eller Gy har nevnt noe om dette, så ikke lett og vite alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en doppler som kan lånes hvis vi tar en playdate! ;)

Åh, det kjente jeg var litt fristende.. ;) Men er det lett å finne? Bruker du den mye?

Jeg har ikke fått time til ul enda, er det grunn til bekymring?? Jeg syns alle andre får svar så raskt... Fastlegen sendte angivelig inn papirene for 3 uker siden.. Kan jeg ringe sykehuset og spørre om de har mottatt papirene??

Jeg ringte faktisk og purret da jeg syntes det hadde tatt litt lang tid. Fikk bekreftet plassen på telefonen og to dager etter hadde jeg brevet :)

Pgså lurer jeg litt på hvordan dere vet hvor livmoren er? :klo: Jeg trur ikke jeg kjenner deg. Ikke som jeg har tenkt over hvertfall :ler:

Jeg kjenner den som et slags fastere/hardere område i magen. Nesten litt som en litt avflatet ballong, eller mer en varmeflaske kanskje :fnise: Når jeg ligger er den ca 2/3 deler opp mot navlen. Når jeg får en kynner blir den hardere og mindre. Og om morgenen kan jeg ligge på rygg og trekke inn magen så ser jeg kulen. Da er det sikkert fordi jeg egentlig må på do.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er skambenet da?? :hoho: Hverken legen eller Gy har nevnt noe om dette, så ikke lett og vite alt :fnise:

Skambeinet, symfysen, er beinet foran på ehm.. musa.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er skambenet da?? :hoho: Hverken legen eller Gy har nevnt noe om dette, så ikke lett og vite alt :fnise:

Det er det benet man har kjønnshår på! Hehe, åssen forklarer man det ellers, da..? Venusberget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhaha.... Jeg ler høyt!!! :hoho: Hvorfor har ikke jeg visst dette :fnise: Men det var godt at vi fikk det avklart, en gang for alle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som heter Baby Sound Fetal Doppler.

Jeg vil bare anbefale å kjøpe det hvis man ikke er typen til å bli stressa og bekymret hvis man ikke finner hjertelyden en dag, for den KAN være vanskelig å finne noen ganger! Uten at det betyr at det er noe galt!! Hvis man er innforstått med dette, syns jeg det er et morsomt lite instrument, og det er jo utrolig moro å lytte på hjertet når man finner lyden! Men etter man begynner å kjenne bevegelse hver dag, blir den mindre interessant syns jeg, for da opplever man jo liv på annen måte.

Jeg kjøpte min brukt til halv pris, og da syns jeg det var verdt prisen, men tror ikke jeg hadde giddet til full pris... Enda vi har nå brukt den til to barn, samt lånt den ut til to forskjellige vordende mødre i pausen mellom egne graviditeter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det kjente jeg var litt fristende.. ;) Men er det lett å finne? Bruker du den mye?

Jeg ringte faktisk og purret da jeg syntes det hadde tatt litt lang tid. Fikk bekreftet plassen på telefonen og to dager etter hadde jeg brevet :)

Hvis fosteret ligger "riktig", og man leter systematisk, så finner man lyden som regel. Jeg har nesten alltid funnet den. Men ligger fosteret med hjertet langt unna magen din, altså mot ryggsøylen eller ned i bekkenet, kan det være vanskelig. Som regel går det hvis man er tålmodig. Jeg har bare brukt den et par ganger denne gang.

Ok, da ringer jeg og purrer om et par dager tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg litt lyst til å kjøpe en sånn jeg og egentlig.. Fant en på finn til 369,- (inkl frakt). Du bruker vel din innimellom du også nå..? Uansett hadde det vært hyggelig med en playdate en gang! :) Jeg får ikke med meg noen av treffene.. :sjenert:

Denne hersens jobben tar jo hver eneste dag! :sikle::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg litt lyst til å kjøpe en sånn jeg og egentlig.. Fant en på finn til 369,- (inkl frakt). Du bruker vel din innimellom du også nå..? Uansett hadde det vært hyggelig med en playdate en gang! :) Jeg får ikke med meg noen av treffene.. :sjenert:

Denne hersens jobben tar jo hver eneste dag! :sikle::fnise:

Joda, jeg bruker min, så det ville vært et tilbud om bruk der og da i så fall. ;) Så hvis du vil ha en selv fremover, så bør du kjøpe deg en! Men uansett hadde det vært kjempehyggelig med playdate!!! Jeg er stort sett alene med A (og uten bil... :sur: ) på søndager, og tar gjerne imot besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør plutselig jeg også! Merket at det var ekkelt å skulle bøye seg helt ned for å ta på sko. Var liksom noe i veien :ler: Livmora mi er nå på høyde med navlen, så det er kanskje ikke så rart det begynner å blokkere litt? :)

Jupp, definitivt noe som blokkerer ja. ;)

mocci: Jeg snek meg innom bloggen din og du har jo en kjempefin liten mage! Og for noen kule antrekk! Elsket antrekket med det rosa noa noa-skjørtet! :hjerte:

Åh, så hyggelig med besøk Miss. I.W! :) ja det begynner å komme seg på bump fronten, hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pgså lurer jeg litt på hvordan dere vet hvor livmoren er? :klo: Jeg trur ikke jeg kjenner deg. Ikke som jeg har tenkt over hvertfall :ler:

Ser at du er et par uker lenger kommet enn meg, og jeg kjenner livmora godt når jeg ligger på ryggen. Særlig ved kynnere og etter sex. Føles som en slags ball som jeg kan kjenne konturene rundt. (Har kjent den en stund, men jeg bærer visst barna høyt, gjorde det sist også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg bruker min, så det ville vært et tilbud om bruk der og da i så fall. ;) Så hvis du vil ha en selv fremover, så bør du kjøpe deg en! Men uansett hadde det vært kjempehyggelig med playdate!!! Jeg er stort sett alene med A (og uten bil... :sur: ) på søndager, og tar gjerne imot besøk!

Doppler er bestilt! :)

La oss avtale en søndag! :jepp: Nå på søndag har jeg en viktig avtale på kafe UTEN barn så da kan jeg ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har det vært livat i magen i igjen, tror jeg, er ikke 100% sikker, siden jeg ikke har vært gravid før.

Men har ihvertfall noe som ligger og kiler meg på innsiden av magen med en fjær, på fast sted, sånn av og til. :ler: Kan ikke skjønne hva annet det kan være.

Jeg blir ihvertfall beroliget hver gang :)

I går satt jeg og ønsket at det skulle være ei lita jente inni der. Andre dager vil jeg ha gutt. Det er godt det ikke er meg som kan bestemme hva det skal bli, for jeg lider av skikkelig beslutningsvegring.:fnise:

Bare 1,5 uke til UL, jeg bare håper trollet er mer samarbeidsvillig enn sist, da lå den lille med navlestrengen mellom bena :roll:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fortalt arbeidsgiver om graviditeten, føler meg 10kg lettere! Er midt i en ansettelsesprosess, og kan muligens miste hele jobben, men nå får det briste eller bære. Jeg starter opp som planlagt i april, så får vi se.

Nå mangler det bare å fortelle det til mamma og besteforeldrene mine, så er det offisielt. Passer fint , siden magen til tider er litt slitsom å holde inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...