Mus-Katt Skrevet 2. august 2013 #601 Del Skrevet 2. august 2013 Ooh gratulerer så mye!!! Her kommer de jo på rekke og rad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 2. august 2013 #602 Del Skrevet 2. august 2013 Gratulerer igjen Miss I.W! Link til fødselshostorie var smart! Skal gjøre det jeg og når jeg ikke er på mobil. De viktigste tingene i min fødebag var: Tørre babyservietter fra apoteket Babyolje (bek er seigt!!) Noen klær til babyen. Løse bukser/haremsbuksa fra HM som jeg har gått i i en uke nå.. Ammebher uten spiler Et par gulpekluter Et par store truser med plass til store bind (når det ikke var behov for bleie lenger) Ammetopp/singlet Løs skjorte/t-shirt Slippers Sjampo/balsam/deilig bodylotion Toalettsaker og sminke Telefon/lader Kamera Hårføner Babysete Mor Signe teppe Til fødsel Frukt, sjokolade og juice (rakk så vidt smake juicen, men sjokoladen gikk ned på høykant etter fødsel ) Camelbak vannflaske, veldig deilig å kunne drikke framoverlent. Ankom i enkel jerseykjole og slippers, begge deler lett å kvitte seg med ganske fort Helsekortet og fødebrev Bæresjal. Det hadde vi veldig bruk for sist. Ikke behov denne gangen. Kjøpte noen blader på sykehuset til dagen etter fødsel. Og masse deilig ost og skinke!! (kjøpt dag 2) En bitteliten flaske Möet champagne Kjære drakk det meste.. Tror det var det vi hadde behov for.. Og pappas skift og toalettsaker. Og ja! Gave fra lillesøster til storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 2. august 2013 #603 Del Skrevet 2. august 2013 Gratulerer Miss I.W!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 2. august 2013 #604 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg får jevnlig vondt langt nede i magen og i symfysen, men det er en skarp, stikkende smerte. Det kommer veldig plutselig som regel. Eller det kan være en sviende smerte i symfysen. Jeg vet ikke om jeg syns det høres ut som det samme du beskriver?!? Høres ganske likt ut. Jeg har bekkenløsning som gir vondt i symfysen, men smertene i magen sitter litt lengre opp, der jeg ser for meg at barnets hode evt. kan være. Vet du hvordan barnet ditt ligger? Kan det virkelig være hodet som gjør at det blir så vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. august 2013 #605 Del Skrevet 2. august 2013 Høres ganske likt ut. Jeg har bekkenløsning som gir vondt i symfysen, men smertene i magen sitter litt lengre opp, der jeg ser for meg at barnets hode evt. kan være. Vet du hvordan barnet ditt ligger? Kan det virkelig være hodet som gjør at det blir så vondt? Jeg var hos legen i går, og han mente hodet er festet nå. Jeg tror det er hodet som borer seg ned i bekkenet som gjør så vondt ja. Det er virkelig ordentlig dritvondt når det hugger til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 2. august 2013 #606 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg var hos legen i går, og han mente hodet er festet nå. Jeg tror det er hodet som borer seg ned i bekkenet som gjør så vondt ja. Det er virkelig ordentlig dritvondt når det hugger til! Det var jo egentlig en god nyhet! Har vært forberedt og litt nervøs for feilleie igjen, men tror egentlig at han ligger riktig, siden det er annerledes enn sist. Håper det stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nica. Skrevet 2. august 2013 #607 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) ... Endret 14. mars 2014 av Nica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 3. august 2013 #608 Del Skrevet 3. august 2013 Takk! Mange gode tips der, ja. Hvor mye og hva pakket du av klær til babyen? Er litt usikker på hva jeg bør pakke til hjemreisen, det er jo veldig varmt for tiden. Jeg har tenkt det samme, og har egentlig lagt frem det jeg kunne tenkt meg hvis varmt/mindre varmt, slik at det er lett å raske det med seg når man drar på sykehuset. Altså jeg pakker ikke ned klærne til henne enda, men de ligger lett tilgjengelig i skapet (og bagen på utsiden) så jeg håper vi husker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. august 2013 #609 Del Skrevet 3. august 2013 Det var veldig varmt når vi var der og. Vi hadde med litt forskjellig, og det er jeg glad for fordi hun var jo en del mindre enn vi hadde trodd Hadde med et par omslagsbodyer i bommull, en tynn ullsilkepysj fra Joha, noen bommullsbukser, både med og uten fot. Vi brukte den minste bomullsbodyen, buksa med bein (fordi den var liten) og silkeullpysjen (som dagtøy, det gjør vi fortsatt fordi den regulerer varmen så fint ). Ellers lå hun mye i bleien, spesielt om natta. Det kan være lurt å ha litt forskjellig tenker jeg, man vet jo ikke helt hvor store de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. august 2013 #610 Del Skrevet 3. august 2013 Enig med deg Siebaeo, det er jo ikke som at klærne deres uansett tar så stor plass, så det er bedre å pakke litt for mye enn for lite! Silkeullpysj høres interessant ut forresten - hvor har du fått tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. august 2013 #611 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg kjøpte den på Babyshop. Den er kjempesøt! Blondekant på beina og ved hendene. Og litt hullmønstret tøy. Jeg er ikke helt sikker på om det er pysj eller ikke Den er en skikkelig favoritt her nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. august 2013 #612 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg kjøpte den på Babyshop. Den er kjempesøt! Blondekant på beina og ved hendene. Og litt hullmønstret tøy. Jeg er ikke helt sikker på om det er pysj eller ikke Den er en skikkelig favoritt her nå! Tilfeldigvis den hun har på seg på pappaperm-bildet på face?? Ser veldig søt ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. august 2013 #613 Del Skrevet 3. august 2013 Ja, tilfeldigvis! Hun blir sett på diverse kafeer i samme antrekk om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. august 2013 Forfatter #614 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg er ikke helt sikker på om det er pysj eller ikke Har litt det problemet med forskjellige heldresser jeg også! I sykehusbagen hadde jeg: Mange truser - brukte bare de engangsbokserene de hadde for de var overraskende greie 3 ammebh`er ammeinnlegg engangs/ull - brukte bare i ull ammeskjold - har fått på barsel, men jeg orket ikke å diskutere med "de gamle damene". 4 myke bukser 7-8 ammevennlige topper - elsker Boob sine! hettejakke tynn morgenkåpe (egentlig en litt sliten omslagskjole ) innesko støttestrømper (er av erfaring hoven i bena etter fødsel også) Toalettsaker To antrekk til lillebror (ett til besøk og ett til hjemreise). Var så varmt at han lå mest i bleia. strikketeppe i babyull bilstol Camelbak-flaska (genial både til fødsel og etterpå. Jeg ble veldig tørst!) Telefon m/lader Notatblokk og penn Helsekort Hadde med brus, sjokolade og frukt-og nøtteblanding til fødselen, men rakk ikke å ta det med inn en gang! Men det er godt med litt lettvindt energi også etterpå. Kjekt med tørket frukt mtp å gå på do. Var ut å handlet litt bananer og godmorgen yogurt etter fødsel fordi jeg var konstant sulten og måtte ha nattmat. Savnet egentlig ingenting denne gangen. Sist hadde ble det litt lite skift da jeg svettet veldig mye, selv om det var på vinteren, og hadde en del lekkasjer både her og der. Denne gangen hadde jeg med over halvparten ubrukt hjem igjen, men heller for mye enn for lite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyB Skrevet 5. august 2013 #615 Del Skrevet 5. august 2013 Gratulerer med gutten, Miss I.W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. august 2013 #616 Del Skrevet 5. august 2013 Noen som har råd om hvor mange amme-topper/bluser/younameit man bør satse på å ha? Logisk blir de jo sikkert gulpet på, og vasket mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 5. august 2013 #617 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Noen som har råd om hvor mange amme-topper/bluser/younameit man bør satse på å ha? Logisk blir de jo sikkert gulpet på, og vasket mye? Jeg har ikke kjøpt noen ammetopper, og har ikke følt at jeg trenger det (enda). Og jeg er ganske reservert mtp å vise frem utstyret. Har en singlet med spaghettistropper under toppen jeg har på, så drar jeg toppen opp og singleten ned under puppen når baby er klar for å kobles på. Vet ikke helt hvordan en ammetopp fungerer, jeg, men føler at med singlet så er det veldig praktisk! Bruker også endel skjorter, da er det bare å kneppe opp til matstasjonen. Funker fint det og, har uansett alltid en klut for hånden for å dekke til puppen før baby legges til Endret 5. august 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. august 2013 #618 Del Skrevet 5. august 2013 Ah, det hørtes jo smart ut Finkel! Jeg er selv veldig privat og kommer ikke (slik det kjennes ut nå) til å amme foran andre enn mannen. Likevel har jeg hørt om de som får det til uten å blotte noe som helst, så da skal jeg nok prøve metoden du kjører også! Litt synd å sette seg til på barnerommet i 30 minutter mens man har besøk også føler jeg, men kan jo hende intimgrensene mine flytter seg litt etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. august 2013 #619 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg har (egentlig for første gang) kjøpt en skikkelig ammesinglet. Den er fra Boob og er veldig fin. Og dyr!! 450,- Fant den heldigvis på halv pris på Babyshop De på HM funker ikke om man har store bryst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. august 2013 #620 Del Skrevet 5. august 2013 De på HM funker ikke om man har store bryst.. Oh, i skapet ligger nemlig en 2-pack amme-topp, fremdele i plastikken den kom i. Jeg er 80F, men du mener kanskje enda større? Jeg har også sjekket mye hvor jeg kan få tak i, og det var vel egentlig bare de på H&M jeg fant som var pur amme-topper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå