Synne-Marie Skrevet 15. juni 2013 #401 Del Skrevet 15. juni 2013 Nå har jeg lastet ned en rierteller-app jeg også, for å registrere kynnere. Det skulle jeg aldri gjort Nå har jeg telt 13 kynnere, på ca ett minutt, på halvannen time. Hadde jeg ikke registrert dem, hadde jeg sikkert ikke tenkt over det, for jeg har vanligvis mye kynnere om kvelden, men nå ligger jeg bare og tenker: "Hmmm, det var jo veeeeldig mye da". Den hjernen altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 15. juni 2013 #402 Del Skrevet 15. juni 2013 Hvordan app har du lastwt ned? Å er det android eller iphone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 15. juni 2013 #403 Del Skrevet 15. juni 2013 Det er den gravid-appen til mammanett, den fungerer til android i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #404 Del Skrevet 16. juni 2013 Ingen fødsel på gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 16. juni 2013 #405 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Ingen fødsel her i alle fall, men jeg har derimot vært et døgn på føden! Jeg fikk aldri "bestilt" meg/oss omvisning på føden tidligere, men nå derimot er jeg blitt godt kjent. Var hjemme alene og fikk plutselig helt ubeskrivelige smerter i mellomgulvet, jeg kravlet rundt på gulvet og ulte både på innpust og utpust. Fikk til slutt tak i telefonen og ringte legevakta, og plutselig sto det en sykebil i gårdsplassen som raste avgårde til sykehuset, med sirener og hele pakka. Jeg hadde høyt blodtrykk (175/110, mot normalt 110/55), så sammen med magesmertene så var de redde for svangerskapsforgiftning. Lang historie kort, forgiftning var det ikke, jeg hadde tydeligvis et gallesteinsanfall. Smertene jeg fikk forårsaket det høye blodtrykket, og det stabiliserte seg etterhvert. Ble lagt på overvåkning på sykehuset siden jeg fikk stigende leververdier (også et tegn på sv.forgiftning), og skal følges opp på det videre. Forhåpentligvis har de sluttet å stige, slik at alt fungerer som normalt igjen. Gud, hvor redd jeg har vært... Så for meg akutt keisersnitt, morkakesvikt og det som verre er, når jeg så hvor alvorlige ambulansepersonellet var på kjøreturen. Nå bor jeg to timer unna sykehuset, og har fått beskjed om at dersom jeg blir dårlig senere så vil de vurdere helikopter, spesielt om leverprøvene ikke blir gode. Håper virkelig jeg slipper det, og at leveren går tilbake til normalen! Fikk som en "bonus" se jenta flere ganger på ultralyd, da... Hun var så stor at hele ansiktet hennes fylte ultralydskjermen, der hun lå og gned seg på nesa. Hun ble estimert til å være akkurat på normalen, og hadde det heldigvis bra! Endret 16. juni 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. juni 2013 #406 Del Skrevet 16. juni 2013 Huff, så skummelt, Finkel! Stakkars deg! Godt du har det bedre nå.. men hva gjør de med gallesteinen da..? Kom den ut? Jeg er jammen glad jeg bor 2 minutt fra nærmeste sykehus, og 5 fra det neste (som jeg skal føde på).. Du er til info høygrtavid nå! Dersom du ikke hadde fått det med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 16. juni 2013 #407 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Hehe, åneida. Mye kynnere i dag og, men skal være smart å ligge unna den app'en Edit: Oi Finkel! For en dramatisk opplevelse! Håper verdiene stabiliserer seg, og at det ikke blir mere action fremover. Endret 16. juni 2013 av Synne-Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 16. juni 2013 #408 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Jeg hadde to steiner igjen i galleblæren iallefall, så det kan tydeligvis skje igjen. Ekkelt. De anbefalte meg å fjerne galleblæren (etter svangerskapet) om jeg blir plaget med anfall videre. Ja, endelig høygravid! Hva inngår i det, egentlig...? De har jo flere slike "grenser/overganger": En er etter 34 uker (da stoppes ikke fødsel om den starter), ved etter 37 uker er barnet ikke prematurt, og fra to uker før termin kan fødsel normalt skje. Men hva med høygravid, hvilken overgang er det det beskriver? Er det noe forskjell fra når man blir regnet som høygravid? Endret 16. juni 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. juni 2013 #409 Del Skrevet 16. juni 2013 Mye kynnere her og.. Og de er ofte regelmessige på kveldstid. Skikkelig ubehagelig altså! I tillegg har det begynt å stikke og verke litt i nedi der.. Spesielt når jeg har gått mye eller anstrengt meg. I tillegg til lett mensverk av og til. Moding håper jeg! Noen andre som kjenner sånt om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. juni 2013 #410 Del Skrevet 16. juni 2013 Tror vel egentlig bare det er at man har 40 dager eller mindre til termin.. Har lest flere definisjoner på det. Synes det er et godt argument å slenge i bordet når man bør bli tatt litt ekstra hensyn til i alle fall "Unnskyld meg, jeg er faktisk høygravid.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 16. juni 2013 #411 Del Skrevet 16. juni 2013 Så skummelt Finkel Enda godt det gikk bra. Jeg har begynt å få kraftige kynnere bare jeg går litt, så her blir det rolig de neste ukene. Magetrollet synes visst det er trangt inni magen nå, og prøve å strekke seg til bedre plass, det kommer noen skikkelige spenntak til tider, så mor mister pusten. Enda godt det bare er "noen" uker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 17. juni 2013 #412 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg leste, etter å ha googlet, at høygravid kommer av at da er livmoren på sitt høyeste! Og at etter det synker magen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #413 Del Skrevet 17. juni 2013 Godt det gikk bra Finkel! Har fått mensverk/murringer de siste dagene jeg også. Moding, altså? Ja, en kan jo bare håpe at det skal skje av seg selv denne gangen! Trodde faktisk vannet gikk i morrest. Var litt ekkelt siden jeg var "halve Norge" unna hjemmet vårt og flyet hjem gikk om to timer. Hadde sikkert gått helt greit å føde borte, men synes at å bare ha med seg helsekortet på føden blir litt lite , så nå skal jeg begynne å pakke bag, så slipper jeg å ha det hengendes over meg hvis kroppen gjør noe "rart" igjen! Gleder meg til UL om to dager! Håper å få sett godt på lillebror, siden han var så sjenert på de to UL`ene vi var på i uke 19. Skal på ekstra kontroll på sykehuset i forbindelse med at jeg mest sannsynlig har fått svangerskapsdiabetes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. juni 2013 #414 Del Skrevet 17. juni 2013 Ekkelt Finkel, håper det går bra fremover! Jeg begynner å føle meg skikkelig gravid, og kan nesten ikke tro at jeg allerede er i 3. trimester. Sist gikk tida utrolig sakte, nå har den rast avgårde! Halsbrannen har eskalert, og med sure oppstøt i tillegg, ekle greier. Knasker Gaviscon i mengder. Ellers er det ryggen og bekkenet som er verst, men jeg har bestemt meg for å holde ut å være på jobb ut juli. Gleder meg nå! Føler at vi har funnet en grei løsning for storebror, etter mye grubling. Vurderte en stund å føde alene, slik at han og mannen kunne være hjemme, men tror det skal gå nå. Gutten har aldri vært passet av andre mer enn noen få timer på dagtid, og jeg tror aldri noen andre enn oss har fått han til å sove noen gang... Vi har rett og slett veldig få personer å ta av når det kommer til barnepass, eller vi er kanskje veldig sære på hvordan han skal ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 17. juni 2013 #415 Del Skrevet 17. juni 2013 Hva blir løsningen ang storebror, Stinelin? Jeg har aldri vært så langt før, men føler meg ganske gravid selv om jeg var i dårligere form for 5 uker siden. Nå er det ofte den hyppige toalettflyinga og tungt å snu seg om natta som gjør tilværelsen slitsom. Gaviscon må til av og til, men enda, bank i bordet, har det ikke tatt helt av. Nå har jeg akkurat studd i meg ganske mye pizza så har på følelsen jeg får slite med det til natta.. spist er spist. Miss.IW: kjedelig da, selv er jeg redd for det, måtte ha sånn glukose-test(?) tidligere i svangerskapet, du har sikkert måtte drikke det ekle sukkervannet selv? Uansett, denne uka skal jeg måles igjen, tør ikke ha for høye forventninger. Greit hvis det er såpass kort igjen av svangerskapet og det kan løses med kosthold, selv om det selvfølgelig øker risikoen for evt neste svangerskap også..får krysse fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. juni 2013 #416 Del Skrevet 17. juni 2013 Hva blir løsningen ang storebror, Stinelin? Slik vi tenker nå blir både han og pappan med til byen hvor de bor på pasienthotellet. Der møter vi mora og mi og tanta mi, som også bor på hotellet. På den måten kan de to ha gtten mest mulig, samtidig som pappan har mulighet til å bistå med legging, og kanskje ta natta om jeg ikke er midt i fødsel. Man vet jo aldri hvordan timingen blir, men det får bare stå til. Han liker de to veldig godt, så det skal ikke bli noe problem at de har han på dagtid, men de skjønner liksom ingenting av det med å følge rutiner, at han trenger søvn og skikkelig mat osv. På den måten kan jeg slappe av med at pappan har litt kontroll med gutten, samtidig som han kan være hos meg når det trengs. Jeg var faktisk innstilt på å være endel alene, så at han ser innom og er hos meg noe av tiden er bonus. Men vi har tenkt mye og ombestemt oss før, så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #417 Del Skrevet 17. juni 2013 Miss.IW: kjedelig da, selv er jeg redd for det, måtte ha sånn glukose-test(?) tidligere i svangerskapet, du har sikkert måtte drikke det ekle sukkervannet selv? Uansett, denne uka skal jeg måles igjen, tør ikke ha for høye forventninger. Greit hvis det er såpass kort igjen av svangerskapet og det kan løses med kosthold, selv om det selvfølgelig øker risikoen for evt neste svangerskap også..får krysse fingrene! Har tatt glykosebelastningen to ganger; en gang tidlig i forbindelse med et prosjekt jeg er med i, og for to uker siden når det var sukker i urinen min og blodsukkeret skyhøyt. Første gangen fikk jeg ha i sitron og det var ikke så værst. Men jeg synes ikke det er så ille i drikke sukkervannet. Værre er det å faste! Må sikkert ta den igjen i forbindelse med prosjektet, men håper jeg slipper å faste helt til langt etter lunsj, som sist! Skal på opplæring hos sykepleier, UL og så til lege i forbindelse med sv.sk.diabetesen på onsdag, og regner med å få diagnosen da. Legen min var veldig forsiktig og mente at jeg hadde en liten antydning til å muligens ha det , men jeg har etter Niques tips allerede lagt om kostholdet. Er ikke skadelig å spise sunt, uansett! Selv om det er litt vanskelig når snopsuget setter inn til kvelds! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyB Skrevet 17. juni 2013 #418 Del Skrevet 17. juni 2013 Har ikke født enda jeg heller Men kjenner det er bra tungt å være gravid nå i uke 35. Jeg får oftere kynnere nå enn tidligere, og får av og til smerter som minner om menssmerter. Håper babyen blir inne noen uker til, men det hadde ikke gjort meg noe om den kom litt før termin Pakket sykehusbagen her om dagen, og alt vi trenger til baby den første tida er kommet i hus, så det er ikke krise om den plutselig skulle melde sin ankomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #419 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Da har jeg begynt å måle blodsukkeret, og det er egentlig veldig greit å få kontroll og vite hva jeg tåler og ikke, og ikke bare tippe, som jeg har gjort de siste to ukene. Lillebror er veldig stor, og jeg blir nok satt igang et par uker før termin. KS ble nevnt, men det vil jeg aller helst unngå! Ellers var alt fint. Hadde håpet på en naturlig start, men det er begrenset hvor lenge vi kan la han vokse og kose seg i magen min og hvor stort barn jeg greier å føde. Endret 20. juni 2013 av Miss I.W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 20. juni 2013 #420 Del Skrevet 20. juni 2013 Oh, hvor stor var han allerede nå da ? =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå