Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp ca 7kg, men har litt å gå på fra sist! Gikk ned alt -1,5kg på 6 uker sist, men i resten av permisjonen kom det en del kilo snikendes på igjen... Kanelbolle- og lattedietten var ikke for meg! ;) Må passe på å ikke gjøre samme tabben denne gangen!

Det meste av vekta kom de siste 1-2 månedene sist. Skylder på julefeiring og vann! ;)

Her det mye pupper og myyyye mage! Føler jeg har lagt på meg under haka, men det er vel helst puppene som vokst! :fnise: Skal ut å kjøpe ammebh`er (har noen gamle, men vil koste på meg noen nye likevel), og begynner nok med de snart. Ser ingen vits i å kjøpe nye vanlige bh`er i denne gigastørrelsen!

10 uker til termin! :danse:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos jordmor i dag for første gang, og alt stod bra til. Jeg hadde gått opp 10kg og er i uke 26. Sist gikk jeg opp 18kg, men de forsvant fort. Håper de går like greit bort som sist, for det blir nok minst like mange, om ikke flere denne gangen.

Når det gjelder shopping har jeg gått litt bananas i mammaklær nå... :sjenert: Merker at behovet for fine klær er større som sommergravid enn vintergravid, og i tillegg har jeg ny jobb og er i et miljø hvor det er greit å se litt ordentlig ut. Har liggende en skikkelig bestilling fra asos.com, og venter pakke fra H&M i posten, gleder meg!

Prøvde kjoler en dag og fant ut at jeg ser ut som et telt uansett om jeg skal bruke noen av mine gamle, så jeg har bestilt noen nye og fine. Skal bl.a i bryllup, og er avhengig av å føle meg litt fin i blant. :)

Ellers har vi igjen å kjøpe madrass til knøttet, og vognpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 7,5 kg siden jeg holdt på med hormonbehandlingen. For min del holder det, jeg har nok å ta av fra før :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 8 kg til nå (uke 32) men jeg tar de imot med glede da jeg er tynn nok fra før. Håper på å beholde dem etter fødsel/amming, vil ikke rase ned i vekt og se radmager ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ha noe å tære på ja! :jepp:

Nå har vi kjlpt seng! :hoppe: Det var på en måte det eneste vi virkelig ikke hadde. Og det ble en Stokke Bounce and sleep. Uten "bouncen" ;) Vi trenger bare senga. Men den var virkelig fin synes jeg! Veldig nett og enkel å dra med seg fra rom til rom. Og lun men luftig. Håper lillemor vil like den :rodmer:

Av klær har jeg kjøpt noen bommullsbukser og bodyer i de minste størrelsene. Vi har ganske mye fra før så nå er det råsa og gult som står på handlelista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke handlet noe særlig :ler:

Et par bodyer og strømpiser i 50. Skal kjøpe ny madrass til vugga og vogna, men det kan da umulig haste? :ler:

Vi har jo en del stæsj etter storebror, og nå som det bare blir ett barn, trenger vi egentlig ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nica.

Mangler en god del selv, blant annet seng og bilstol :P Haha, venter med de viktigste tingene til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på shoppingspree i dag, med mann og svigerinne. Forbasket billig med tøy her i Nederland, så nå ble det handlet ymse basisklær i div størrelser. Og smekker, kluter, og litt søtt attåt :ler: Nå gjenstår det ikke så mye egentlig, må skaffe sengetøy til seng og vogn, en kommode, samt at vi må få bilsete fra søsteren min.

31 uker nå, jeg synes tiden kan sakke litt ned jeg. Det går litt for fort for min del :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nica. Om du er VIB medlem hos babyshop, så har de 25% på alle bilstoler og baser frem til lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på shoppingspree i dag, med mann og svigerinne. Forbasket billig med tøy her i Nederland, så nå ble det handlet ymse basisklær i div størrelser. Og smekker, kluter, og litt søtt attåt :ler: Nå gjenstår det ikke så mye egentlig, må skaffe sengetøy til seng og vogn, en kommode, samt at vi må få bilsete fra søsteren min.

31 uker nå, jeg synes tiden kan sakke litt ned jeg. Det går litt for fort for min del :sjenert:

Hoi Nique!

Jeg bor også i Nederland, så artig! Kan jeg spørre hvor (evt si det på privaten?) Skal selv på en real handlerunde snart, regner med det bare blir lommerusk i forhold til norske priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi Nique!

Jeg bor også i Nederland, så artig! Kan jeg spørre hvor (evt si det på privaten?) Skal selv på en real handlerunde snart, regner med det bare blir lommerusk i forhold til norske priser :)

Hoi :)

Vi er på ferie hos familien i Nederland, bor i norge.

Men ellers handlet vi mye på zeeman og på baby-dump. Der hentet jeg også gratis babypakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK:) Zeeman hadde jeg ikke tenkt på enda så det er jo kjekt og billig. BabyDump blir det vel en tur til i helga. Har du tilgang til Prenatal i nærheten er det også verdt å ta en titt der før du drar oppover igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på Prenatal i andre land og synes det er en fin butikk! *Drømme om noe sånt i nærheten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har begynt å tenke på hvilket leie de små ligger i, eller er det for tidlig? Jeg er jo sist ut, så her er det alt for tidlig, men JM har forberedt meg på at det gjerne kan bli feilleie igjen, siden førstemann lå i tverrleie. Lurer veldig på om jeg skal prøve setefødsel eller feige ut og be om KS.

Enn så lenge synes jeg han sparker oppover, så jeg krysser fingrene for hodeleie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger hun i hodleie. Gjor det for en uke siden hvertfall. Å sparkene er der de har vært hele tiden, uti sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sist jeg var hos jordmor, i forrige uke da jeg var i uke 32, sa hun at babyen lå med hodet ned. Selv klarer jeg ikke å kjenne hvordan den ligger, men har merket meg at sparkene mest kommer ut på høyresiden av magen :P Håper den blir liggende med hodet ned til den er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor ligger med hodet ned og har nok gjort det en stund. Siste kontroll for noe over en uke siden bekreftet det og at hun ligger dypt i bekkenet. Hodet er ikke festet men "plassert" eller noe i den duren :klo: Ryggen enten ut mot venstre eller Roterer litt om sin egen akse og legger seg med siden sin inn mot min og sparker iherdig mot venstre. Jeg kjenner låret og hælen der inne når jeg klemmer på magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...