Gå til innhold

Andre bolle(r)


dreia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både du og Pys blir nok klar :Nikke:

Det kjem vel med hormonene etter kvart. Og viss bekkenet blir verre, kjem det nok heilt av seg sjølv utan hjelp av hormonene òg. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det kjem vel med hormonene etter kvart. Og viss bekkenet blir verre, kjem det nok heilt av seg sjølv utan hjelp av hormonene òg. :tunge1:

Haha, det er HELT sant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig med en gutt til!! :) Da tenker jeg pjokken blir fornøyd! Den magefølelsen din altså....har du prøvd den på lottorekka? ;)

:sur: Eg har aldri fått nokon magefølelse på lottorekka. Men så snart den kjem, må det prøvast ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på bussen i rushet er overraskande lite empatiske. Når ein kjem med krykker, skulle vel i det minste ein person visa omsorg nok til å visa tegn til å letta seg frå plassen sin? :roll: Heldigvis var det ledige plassar heilt bakerst i bussen, så eg slapp i det minste å stå, men det hadde vore godt å sleppa å stavra seg så langt som heilt bakerst i ein kjørande buss. :forvirret:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er bare såååå typisk nordmenn!!! Bodde en periode i England, og først da jeg kom hjem til Norge igjen forstod jeg hvor utrolig uhøflige vi er her... Etter tiden i England forventet jeg at menn åpnet dører for meg og slapp meg før dem i køen på matbutikken. Det skjer jo IKKE her!! Men å reise seg på bussen for noen med krykker burde faktisk være en selvfølge.. håper i det minste at sjåføren ikke begynte å kjøre før du hadde kommet deg i setet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Å, nordmenn i et nøtteskall! Sist jeg var gravid gikk (krøyp?) jeg opp en trapp med krykker og pinnholdt meg til rekkverket. Møtte en travel dame som løp ned. Gjett hvem som måtte vike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist tenkte eg det kanskje kunne skyldast at eg gjekk så raskt bakover i bussen at ikkje folk rakk å letta seg frå setene sine. Det var ikkje tilfellet i dag. Eg humpa meg saaakte bakover i bussen mens eg tydelig såg etter eit ledig sete. Ikkje antydning til vilje til å reisa seg i dag heller, gitt! :klo: Eg måtte humpa meg heilt bakerst til det nest siste ledige setet mens bussen sto og venta på å kunna kjøra vidare. Og eg blei sjølvsagt langt vondare i bekkenet enn kva eg kunne ha vore i kveld. Forbanna hensynslause folk, altså! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg begynner å bli klar for noko anna enn sokkestrikking nå. I kveld begynte eg på det 7. paret sidan desember. Denne gongen str. 1/3 mnd. Såååå smått! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist tenkte eg det kanskje kunne skyldast at eg gjekk så raskt bakover i bussen at ikkje folk rakk å letta seg frå setene sine. Det var ikkje tilfellet i dag. Eg humpa meg saaakte bakover i bussen mens eg tydelig såg etter eit ledig sete. Ikkje antydning til vilje til å reisa seg i dag heller, gitt! :klo: Eg måtte humpa meg heilt bakerst til det nest siste ledige setet mens bussen sto og venta på å kunna kjøra vidare. Og eg blei sjølvsagt langt vondare i bekkenet enn kva eg kunne ha vore i kveld. Forbanna hensynslause folk, altså! :roll:

Nordmenn er så dårlige på det der! Og det er faktisk skikkelig kjipt når man er gravid med vondt bekken (eller andre plager, vil jeg anta). I alle utland jeg har vært i som gravid eller med små barn, spretter folk opp, selv i den perioden der det er litt vanskelig si om man er gravid eller bare litt vel rund i magen. :ler: På tuben i London, på bussen på Madeira, på trikken i Budapest... Men i Norge har jeg opplevd type tre ganger totalt at folk reiser seg, enten jeg har mage eller baby i bæretøy. Sukk! Og de som reiser seg er gjerne eldre damer og sånt, ikke stressa businessfolk i dress...

Herlig med sokkestrikking! :hjerter_rundt:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg skulle være snill og reise seg for en mann med krykker på t-banen. Gjett hva som hendte?

Joda, en annen fyr (typ ung og frisk) hoppet foran krykkemannen og deiset ned på setet, rett fora nesa på stakkaren. MIn venninne ble så perpleks at hun ikke fikk seg til å si noe, dessverre.

Folk altså... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er så dårlige på det der! Og det er faktisk skikkelig kjipt når man er gravid med vondt bekken (eller andre plager, vil jeg anta). I alle utland jeg har vært i som gravid eller med små barn, spretter folk opp, selv i den perioden der det er litt vanskelig si om man er gravid eller bare litt vel rund i magen. :ler: På tuben i London, på bussen på Madeira, på trikken i Budapest... Men i Norge har jeg opplevd type tre ganger totalt at folk reiser seg, enten jeg har mage eller baby i bæretøy. Sukk! Og de som reiser seg er gjerne eldre damer og sånt, ikke stressa businessfolk i dress...

Herlig med sokkestrikking! :hjerter_rundt:

Er det virkelig så stor forskjell?

Men i går var det faktisk ei som reiste seg for meg på bussen, sjølv om eg fann meg eit "klappsete" i midtgangen eg kunne ha sett meg på. Snille dama. :)

En venninne av meg skulle være snill og reise seg for en mann med krykker på t-banen. Gjett hva som hendte?

Joda, en annen fyr (typ ung og frisk) hoppet foran krykkemannen og deiset ned på setet, rett fora nesa på stakkaren. MIn venninne ble så perpleks at hun ikke fikk seg til å si noe, dessverre.

Folk altså... :riste:

:sjokk::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det visst under 100 dagar igjen til termin og berre 11 veker igjen til permisjonsstart. Dette svangerskapet berre flyyyyr! :daane:

Nå anser eg meg omsider ferdig med sokkestrikking for ei stund og har begynt på prosjekt hjerteteppe. I utgangspunktet er det til krabaten, men eg har fleire barselgaver å strikka - "alle" skal jo ha baby omtrent samtidig med meg - så me får sjå kven som får det til slutt. Og så var det sjølvsagt salg på garnbutikken forrige veke. Eg var veeeeldig flink og kom heim med "berre" 18 nøster med babyull. Det var eit absolutt minimum av det eg meiner eg treng. Når eg skal finna tid til å strikka det eg trengte garn til, det er såklart ei anna sak. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker til permisjon :hoppe: Spennende! Håper krabaten holder seg inne lenger enn pjokken!

Du var veeeeeeeldig flink :Nikke: Eg kjøpte to nøster mindre enn deg :tunge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for tid som flyr!!! Jeg blir tante til sommeren, og foreldrene vet ikke hvilket kjønne det blir enda. Men, jeg har gitt beskjed om at alt som kommer hjemmestrikket herfra er blått, så får det enten bli en politisk ukorrekt gutt eller en politisk korrekt jente! Har igjen en del garn etter lille.. Hvis jrg hadde handlet meg 18 nøster babyull hadde jeg blitt veldig lykkelig og mannen veldig oppgitt! En mellomting tenker jeg.... :fnise:

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å spørre deg hvor mye det kostet med 18 nøster babyull? :)

(Jeg er en strikkenovise, og kan bare strikke nedover...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker til permisjon :hoppe: Spennende! Håper krabaten holder seg inne lenger enn pjokken!

Du var veeeeeeeldig flink :Nikke: Eg kjøpte to nøster mindre enn deg :tunge:

Det håper eg òg. :jepp: Denne gongen vil eg ha permisjon UTAN baby! :regler:

Har ikke kjøpt noen nøster, jeg, slå den, dere! =P

:sjokk: Er're muuuulig? :daane:

:ler:

Men det var nok ikkje så godt tilbud at det hadde vore verdt flybilletten. ;)

18 nøster var et minimum, ja! :fnise:

Og kven var det som snakka? :tunge1: Eg klarte virkelig ikkje å kjøpa mindre enn 18 nøster. Det skulle jo tross alt vera prosjekter til 3 babyar. :opplyser:

:hoppe: for tid som flyr!!! Jeg blir tante til sommeren, og foreldrene vet ikke hvilket kjønne det blir enda. Men, jeg har gitt beskjed om at alt som kommer hjemmestrikket herfra er blått, så får det enten bli en politisk ukorrekt gutt eller en politisk korrekt jente! Har igjen en del garn etter lille.. Hvis jrg hadde handlet meg 18 nøster babyull hadde jeg blitt veldig lykkelig og mannen veldig oppgitt! En mellomting tenker jeg.... :fnise:

Ha en strålende dag!

Kjempesøtt med jenter i blått, då. Eg håpar på blå niese. :hoppe: (Gratulerer, forresten. Så artig! :nigo: )

Mannen var vel ikkje overbegeistra, han heller. Iallfall ikkje sidan eg brukte hans kredittkort då eg betalte for herligheten. Så sånn sett sparte eg ikkje berre dei 30 %, men heile beløpet. :hoho:

Kan jeg få lov til å spørre deg hvor mye det kostet med 18 nøster babyull? :)

(Jeg er en strikkenovise, og kan bare strikke nedover...)

Vanlig pris er nesten 800 kroner for 18 nøster med Dale garn. Eg (eller strengt tatt mannen) betalte berre 558 kroner. :tommelsmil: (Kvalitetsgarn er ikkje akkurat billig. Heldigvis, kanskje. For med den kvadratmeterprisen som er på boligar i Trondheim kunne det blitt dyrt å måtta kjøpa nytt og større hus for å få plass til alt garnet eg då ville hatt. :eeeh: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...