Gå til innhold

Andre bolle(r)


dreia

Anbefalte innlegg

Ble det rosa boxer på slektningen til jul? Det trues vi med hvis vi ikke kommer på noe vi ønsker oss, men vi har blitt "flink" så det er enda ikke noe rosa boxere i skapene her ;):ler:

Håpe dere har hatt en fortreffelig jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere koser dere glugg i jula! :) Her er det ikke noe å trakte etter, men forkjølelser og omgangssyker, så je satser på at det blir bedre neste år! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har ikke vært innom kg på evigheter, og det er da tydelig! Du er jo :gravid: !! Og over halvveis!!! :daane:

Gratulerer!!!!

Herlig å se at det virker som om alt er litt enklere denne gangen. :klem:

Takk, søta! :kyss2:

Og :klemmer: til alle andre som har vore innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider eit livstegn frå meg igjen. Ei stund sidan sist... :plystre: Men nå er eg her, på min splitter nye PC. :nigo:

Her er alt fint. Ja, sånn utanom bekkenet, då. Det blir berre ikkje bedre. :kjefte: Nå har eg skaffa meg krykker og bruker dei når eg skal gå meir enn berre litt. Altså til og frå jobb (og litt på jobben, slik at eg ikkje ALLTID går haltande i snegletempo) og på nødvendige ærend på butikken og slikt. Og så brukte eg dei her om dagen då eg blei med mannen og pjokken på aketur. Eg halta meg av gårde dei få hundre metrane til næraste bakke og såg på mens dei rann på akebrett. (Eg rann to gonger sjølv, men fytti som det kjentes etterpå.) Og eg merka kor mykje eg har savna å vera saman med pjokken ute. :sukk: Gleden og lykken som strålte frå den hysteriske barnelatteren og glitra i auga på han, var berre heilt ubeskrivelig! :hjerte: Eg gleder meg sånn til skikkelig å kunna ta del i det igjen!

Jula har vore herlig. Pjokken har tydelig forstått litt av det med pakkar, og han har vore heilt i hundre når han har leika med dei nye leikene sine. Gavene frå besteforeldra har virkelig slått an. Frå mormor og besten blei det Brio togbane, som er virkelig poppis for tida. Han er veldig ivrig på det i barnehagen òg, så det var stas å få det heime. Og mor får av og til lov til å låna det gule lokomotivet, iallfall ei lita stund, før han koplar toget sitt på det og overtar kjøringa. :ler: Og frå farfar fekk han eit veldig barnevennlig keyboard (akseptert og kjøpt inn av mor og far ;) ), som han stadig spelar på. Det har òg mikrofon, og pjokken er utrulig festlig når han reiser seg, grip tak i mikrofonen og syng "kykkeliky, møøøø, nøff-nøff". Gjerne med etterfølgande "yeah" og applaus. :hoho:

Det blei då gave på 18-åringen òg. (Takk for fleire tips, forresten. Det er jammen ikkje lett å finna noko! :daane: ) Julegaven blei gavekort på klesbutikk og bursdagsgaven blei parfyme. Visstnok ein type som er populær blant ungdommar på hans alder. Sikkert ikkje det aller artigste å få, men likevel bedre enn både rosa boxerar og ørten par sokkar. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til for ca. ei veke sidan har dette vore samtalar med pjokken:

Mamma/pappa: "Har mamma ein baby i magen?"

Pjokken: "Nei."

Mamma/pappa: "Kva har mamma i magen sin?"

Pjokken: "Sukker!"

Han har også fortalt i barnehagen at mamma har sukker i magen sin. Dei skjønte jo ingenting. :hoho:

Tru kor han har fått den oppfatninga frå? :flau:

Nå har han heldigvis begynt å svara bekreftande på at mamma har ein baby i magen. Og i dag "klappa" han babyen. Han tok meg riktignok på låret/hofta, men fortalte at han klappa babyen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med ny PC :)

Utrolig kjedelig med det derre bekkenet ditt :sukk:

Skulle forøvrig likt å vært tilskuer på pjokkens konsert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå må eg :hoppe: litt for 23 veker. Dette svangerskapet berre flyyyyyyr! :bond:

Det går ofte utrolig fort når man har en (eller flere) fra før. Da sitter man jo ikke og venter på samme måten som med førstemann. Det er helt merkelig. Det er akkurat som om man ikke rekker å bli vant til at man er gravid, før ungen er født.

Har du prøvd akupunktur mot bekkenløsningen? Og har du belte? Jeg hadde belte, og sånn der matte-greie for å hjelpe meg å snu meg. Beltet var uvurderlig for meg. Forskjellen på å ha det på, og ikke ha det på, var veldig merkbar. Når jeg tok det på, slapp jeg å bekymre meg for om huden var sterk nok til å holde meg noenlunde sammen"sveiset". =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det straffer seg å bruke flere timer på å skrive et innlegg her. Hadde ikke fått med meg sukkersamtalen jeg, søte pjokken :hjerte:

Menne, du har baby i magen, jeg der i mot har alt for mye sukker i magen :sjenert:

Vil gjerne se magebilde :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Grattis med ny PC :)

Utrolig kjedelig med det derre bekkenet ditt :sukk:

Skulle forøvrig likt å vært tilskuer på pjokkens konsert ;)

Dei "konsertane" er utrulig artige. :jepp::ler:

Bekkenet mitt kan du få billig av meg, altså... :sur:

Det går ofte utrolig fort når man har en (eller flere) fra før. Da sitter man jo ikke og venter på samme måten som med førstemann. Det er helt merkelig. Det er akkurat som om man ikke rekker å bli vant til at man er gravid, før ungen er født.

Har du prøvd akupunktur mot bekkenløsningen? Og har du belte? Jeg hadde belte, og sånn der matte-greie for å hjelpe meg å snu meg. Beltet var uvurderlig for meg. Forskjellen på å ha det på, og ikke ha det på, var veldig merkbar. Når jeg tok det på, slapp jeg å bekymre meg for om huden var sterk nok til å holde meg noenlunde sammen"sveiset". =P

Sist gong gjekk eg nesten konstant og telte veker og dagar, iallfall frå eg begynte å få eit håp om at det kunne gå bra. Det er ikkje like mykje av slikt denne gongen, gitt. Plutselig er ei ny veke kommen - og det var ikkje nødvendigvis den som kjem like etter den som var ved forrige "oppteljing". Eg føler meg egentlig litt som ei lite engasjert mor når det er slik... :sjenert:

Eg har lese at det ikkje er lurt å bruka bekkenbelte så mykje, men det var noko fysioterapeuten nevnte for meg som eg kunne prøva, så eg veit rett og slett ikkje... :vetikke: Eg merkar jo at det hjelper å pressa hoftene saman når eg går, særlig når eg går opp trapper, så det har kanskje noko for seg. :klo:

For en herlig samtale! :rodmer: Så du har sukker i magen din du, ja. Da vet vi hvorfor vekta går opp :ler:

Ja, det er jammen ikkje rart vekta går opp - når eg har BÅDE baby og sukker i magen! :hakeslepp::ler: Her ein morgon song me Trollmors voggevise (pjokken er småhekta på SingSang-kort for tida, deriblant Trollmors voggevise), og då hadde eg visst Trollmor i magen ei lita stund òg. Egentlig rart at vekta ikkje har gått opp endå meir, om det er slike tilstandar der inne. :fnise:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det straffer seg å bruke flere timer på å skrive et innlegg her. Hadde ikke fått med meg sukkersamtalen jeg, søte pjokken :hjerte:

Menne, du har baby i magen, jeg der i mot har alt for mye sukker i magen :sjenert:

Vil gjerne se magebilde :Nikke:

Det er nok fare for at det er ein del sukker i magen min òg, gitt... :arwen: :arwen: :arwen:

:plystre:

Sukker i magen, hihi, det har vel jeg også tenker jeg meg.

Morsomt og søtt at han "klappet" babyen da :hug:

:velkommen:

Skikkelig søtt med "babyklapping", ja. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har krabaten begynt å bli så sterk i fråsparka at eg kan sjå enkelte av sparka på utsida av genseren. Det er så artig - og skikkelig koselig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgon er det igjen tid for ultralyd, denne gongen for å sjekka blodgjennomstrømminga på jakt etter fare for svangerskapsforgiftning. Eg håper virkelig alt ser fint ut. :pls:

Nok ein mulighet for mannen - og forsåvidt meg òg - til å vera nysgjerrig på kjønnet. Eg håper litt at det ikkje blir anledning til å vita, og at mannen ikkje spør uoppfordra. ;) Men det er jo forsåvidt greit å vita òg. Sjølv om det spørst om eg stoler meir på ein ultralyd enn på den sterke magefølelsen min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette svangerskapet i forhold til det første da pjokken kom litt før tiden :)

Svangerskapa er vel egentlig veldig like, med unntak av at eg er langt meir immobil med bekkentrøbbelet denne gongen. Men eg merka jo ingenting til svangerskapsforgiftninga sist heller. Eg hadde ingen tegn på at det skulle komma noko, så det kom ganske uventa på meg då eg plutselig blei lagt inn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gong gjekk eg nesten konstant og telte veker og dagar, iallfall frå eg begynte å få eit håp om at det kunne gå bra. Det er ikkje like mykje av slikt denne gongen, gitt. Plutselig er ei ny veke kommen - og det var ikkje nødvendigvis den som kjem like etter den som var ved forrige "oppteljing". Eg føler meg egentlig litt som ei lite engasjert mor når det er slik... :sjenert:

Eg har lese at det ikkje er lurt å bruka bekkenbelte så mykje, men det var noko fysioterapeuten nevnte for meg som eg kunne prøva, så eg veit rett og slett ikkje... :vetikke: Eg merkar jo at det hjelper å pressa hoftene saman når eg går, særlig når eg går opp trapper, så det har kanskje noko for seg. :klo:

Jeg vil nå si at det viser at du er ei engasjert mor, jeg. For pjokken på utsiden. Tviler på at Bittelillebollen ville merket forskjell om du drev og telte uker og dager. Utsidebollen ville nok derimot følt seg litt utelatt og oversett. For Bittelillebollen er det jo andre ting du gjør for å vise omsorg; spise noenlunde sunt, sjekke at alt er bra, og slike ting. At du ikke teller uker med samme intensitet og entusiasme denne gangen, er jo ikke fordi du ikke bryr deg. Tipper at om du hadde hatt tid, ville du gjort det. Og igjen, uketelling er fullstendig irrelevant i forhold til morsevnen, det gjenspeiler kun antallet eldre barn. Jo bedre kontroll du har på ukene, jo tidligere i rekka er ungen du bærer. =P

Jeg brukte ikke beltet hele tiden. Brukte det først og fremst dersom jeg skulle gjøre noe jeg visste ville ta knekken på bekkenet, som handleturer, husvask, og slike ting. Vondt fikk jeg jo, like forbannet, men jeg fikk ikke like vondt som jeg ville gjort uten. Og fikk dessuten gjort litt mer, slik at jeg kunne frigi litt ekstra tid, der jeg kunne slappe av og vite at alt var gjort. I motsetning til uten beltet, der jeg ikke ble halvferdig etter samme mengde tid, og derfor brukte tiden på å slappe av, og irritere meg over alt jeg ikke hadde fått gjort.

Men ja, dersom du føler du er nærmest invalidisert, ville jeg nok brukt belte deler av tiden. Såvidt jeg vet, er det iallefall to typer belter, ut fra hvor smertene er verst. Om de sitter bak eller foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...