Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Nå sitter du fint i det. Hadde du ligget med meg å jeg ble gravid, hadde jeg ikke hatt lyst til å ødelegge verken ditt eller barnets liv. Jeg vil at min unge skal være ønsket av faren. Som du ser, så tenker ikke alle kvinner likt. Du er ikke så dum at du ikke vet det kan bli barn av å ha sex, å du visste vel at du ikke hadde lyst på barn. Så fortell meg er du grei, hvorfor brukte du ikke kondom? Du har ingenting du skulle ha sakt nå, så det er bare å takkle dette som en mann å ikke en pyse. Vil du ikke ta ansvar å være en far, så får du hvertfall holde kjeft å betale barnebidrag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget et at en ikke vil være far i en slik situasjon. Jeg ønsker ikke tvinge kvinnen til abort på grunn av mine verdier. Jeg har noen demokratiske verdier som jeg tviler sterkt på nå. Vil jeg legge de bort,ja slik føler jeg det. Dette pga.at jeg blir diktert av "Stalin Staten".

Når en FN-Stat ikke kan gjøre som den vil med å ikke oppgi far når mannen ikke vil dette. FN-staten plikter la barnet få vite om foreldre. Alder er ikke spesifisert.

Derfor dette forslaget.

Stalin-staten??? Ok, da er jeg ferdig i denne tråden. Det blir for dumt, rett og slett.

Håper barnet som kommer har en oppegående og mer reflektert mor. Betal for deg, men fint om du bruker kondom fremover. Lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 faser i dette her.

1. Prevensjon

Heldigvis har både kvinner og menn prevensjon tilgjengelig. All prevansjon har fordeler og ulemper, og ingenting er 100% sikkert, men der stiller vi likt.

2. Graviditet

Hvis det likevel skulle bli en graviditet, så stiller vi ikke likt. Vi kan ikke velge hvem som bærer frem barnet. Jeg må si at den "gleden" kunne jeg glatt ha overgitt til menn sammen med mens og de smertene det fører med seg. Det fysiske inngrepet en abort er kunne vel alle kvinner som tar abort gjerne overlatt til mannen. Ja, kvinnen har her et valg i mellom 2 onder, for å si det sånn, og det er nettopp derfor det må forbli kvinnens valg.

3. Barnets liv

Barnet blir født, og da er det snakk om foreldreansvar og bidrag. Alt annet er glemt, dette er et punkt for seg selv, rett og slett fordi det ikke lenger er snakk om far og mor, men en tredjepart, nemlig barnet. Systemet er dessverre ikke bra nok der, da det fremdeles er en god del ting som går i mors favør, men da er det snakk om hvem som får ansvar for barnet. Når det gjelder barnebidrag kan ingen av partene lure seg unna. Hvis far har omsorgen for barnet, må mor betale. Er det omvendt er det far som må støtte opp. Så der er vi nok også likestilt.

Punkt 2 og 3 er begge konsekvenser av at man ikke tok punkt 1 alvorlig nok, og når man først har gjort den feilen er det for sent å snu. Også for kvinnen. Abort er ikke en "undo" funksjon hvor livet fortsetter som normalt etterpå.

Meget godt innlegg!

Du har fått med deg essensen av denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde begge muligheten til å bruke prevensjon. Når du er helt bestemt på at du ikke vil ha barn, må du selv ta ansvar for prevensjon. Om det faktisk er slikt at denne jenta har lurt deg, så er det synd, men du har hele tiden hatt mulighet til å ta ansvar selv og bruke kondom. Ikke stol på at en jente sier hun bruker p-piller om du absolutt ikke vil ha barn med henne, det er både mulig at hun lurer deg eller at det skjer uhell allikevel, for p-piller er ikke 100% sikkert. Med kondom og ppiller er du så godt som 100% sikker og du slipper å havne i en slik situasjon. Når jenta først er blitt gravid (uhell eller ikke) så er det faktisk hun selv som bestemmer over egen kropp, det er ikke bare bare å gjennomgå et inngrep som fjerner et foster, veldig mange klarer ikke å gjennomføre dette. Så det kan ingen tvinges til, og det må du som faren bare innse.

Om du velger å distansere deg fra henne og barnet er det kun en person det går utover og det er barnet. Gi barnet en så god oppvekst som mulig, og still opp! Selv om hun har lurt deg så har du også bidratt til dette barnet ved å ikke selv ta ansvar med prevansjon, så du kan ikke legge alt ansvaret over på henne.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om å ta ansvar? Tror du ikke jeg tar ansvar? Det er en grunn til at jeg ikke har barn fordi det første jeg lærte meg som femtenåring var å ikke sprute i dama. Da ønsker man at dama skal bli gravid.

Forresten så synes jeg det er litt slurvete av dere å ta abort hele tiden. Det skyldes for det meste sløvhet fra deres side.

Nettopp. Du lærte å ikke sprute i dama. Det burde vel flere ha lært, da ville de ikke hatt slike syteinnlegg her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun velger å beholde og bære frem barnet må du forholde deg til det. Begrunnelsen er at det handler om barnet som ikke selv har noen skyld i at det er skapt og så videre. Moren er en drittsekk, et dårlig menneske, det er klart og fakta, du trenger heldigvis ikke bry deg om henne, men barnet og økonomisk bidrag for å støtte det er du nødt til å tåle.

Anonym poster: 4225e0fc5a669773192048a9fb485bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som de aller fleste kvinner mener at menn må ta ansvar og bruke kondom dersom de ikke ønsker å blir fedre, samtidig som kvinner mener at kvinner skal ha rett til å ta abort etter eget forgodtbefinnende, - hvorfor kvinner, - ikke rettferdighet og det flotte likestilte i stedet? At en kvinne og en mann sammen må søke om abort? Kvinner misliker likhet ser det ut som =(

Hennes kropp, hennes valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt logikken i denne tråden, jeg.

Du vil absolutt ikke ha barn, men du brukte ikke kondom?

Du hadde frivillig sex med ei jente du liker godt nok til at du har hatt sex med henne gjentatte ganger, men du føler fortsatt at hun har lurt deg?

Nå vil du fraskrive deg alt ansvar fordi du mener at dette er hennes feil?

Sorry mac. Har du hørt om biologi? Hatt seksualundervisning på skolen, kanskje? Det er nå slik at sex kan bety at hun blir gravid.

Og det er da vitterlig menn også klar over!

Stakkars jente som får barn med deg. Hadde jeg vært henne hadde jeg skammet meg over elendig valg av sexpartner. Du virker som en tulling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalin-staten??? Ok, da er jeg ferdig i denne tråden. Det blir for dumt, rett og slett.

Håper barnet som kommer har en oppegående og mer reflektert mor. Betal for deg, men fint om du bruker kondom fremover. Lenge.

Menn blir kvalt av den "Stalinistiske Staten" som er blitt skapt av narsissistiske feminister som tråkker halve landets befolkning ned i søla slik de såvidt klarer eksistere om de skal leve som lønnsmottakere og betale skatt i en situasjon som TS.vil komme i. Derfor innser stadig flere at de må holde på for seg selv og ikke tjene noe til staten i form av bidrag som opprettholder den narsissistiske ånden til feministene.

Dette er helt klart lite samfunnsøkonomisk for resten av landet. Derfor har det vært mye bedre med en mer rettferdig ordning rundt temaet til TS.

Noen som er dette?

Dagens ordning rundt temaet er gått ut på dato. Dagens systemer rundt temaet er fra 1960 tallet og er mer en modent for modernisering og tilpasning til dagens verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt logikken i denne tråden, jeg.

Du vil absolutt ikke ha barn, men du brukte ikke kondom?

Du hadde frivillig sex med ei jente du liker godt nok til at du har hatt sex med henne gjentatte ganger, men du føler fortsatt at hun har lurt deg?

Nå vil du fraskrive deg alt ansvar fordi du mener at dette er hennes feil?

Sorry mac. Har du hørt om biologi? Hatt seksualundervisning på skolen, kanskje? Det er nå slik at sex kan bety at hun blir gravid.

Og det er da vitterlig menn også klar over!

Stakkars jente som får barn med deg. Hadde jeg vært henne hadde jeg skammet meg over elendig valg av sexpartner. Du virker som en tulling.

Hvem som er den største tullingen i denne tråden kan sikkert diskuteres men du selv er sterk kandidat til å ga av med seieren for ditt enkle hode som ikke forstår bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge tar ansvar for samleiet, begge tar ansvar for fødselen og begge to må søke om en abort dersom de er enige om det.

Kjæreste Wac-job... Om begge tar ansvaret for samleiet, så tar begge ansvar for prevensjon - og om begge tar ansvar for prevensjon så blir det ikke noen fødsel, eller abort.

Skjerp deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Du lærte å ikke sprute i dama. Det burde vel flere ha lært, da ville de ikke hatt slike syteinnlegg her?

Sluttinnlegg? Merkelig at dette innlegget har engasjert så mange da.

Dette er tydelig et tema som er aktuelt når så mange er innom på rekord tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Menn blir kvalt av den "Stalinistiske Staten" som er blitt skapt av narsissistiske feminister som tråkker halve landets befolkning ned i søla slik de såvidt klarer eksistere om de skal leve som lønnsmottakere og betale skatt i en situasjon som TS.vil komme i. Derfor innser stadig flere at de må holde på for seg selv og ikke tjene noe til staten i form av bidrag som opprettholder den narsissistiske ånden til feministene.

Dette er helt klart lite samfunnsøkonomisk for resten av landet. Derfor har det vært mye bedre med en mer rettferdig ordning rundt temaet til TS.

Noen som er dette?

Dagens ordning rundt temaet er gått ut på dato. Dagens systemer rundt temaet er fra 1960 tallet og er mer en modent for modernisering og tilpasning til dagens verden.

Er det ikke slitsomt å gå rundt å være så paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke slitsomt å gå rundt å være så paranoid?

Den som er mest paranoid må vel være den som ikke stoler på sin partner og forholder seg til dette. En som må sikre seg med dobbel prevensjon må slite med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Du veit, sånn når ein puler og det er så godt at plutseleg kjem du. Når du då kjem så kjem det sæd ut av kuken din. Sæden inneheldt ditt dna. Denne sæden blir så pumpa opp i jenta (godt hjulpe av hennar orgamsme, om ho fekk det, vel og merke..) og sæden leitar freblisk etter eit egg som den kan bora seg inn i. Så smeltar egget og sæden saman og det (kan) bli ein liten unge av det.

Berre sånn i tilfelle du ikkje visste korleis det funka.......

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke, syke menneske!

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Hvorfor det? Dersom det skal være fullstendig likestilling så burde det bli likestilling på dette området også. Ingen kan tvinge en kvinne til å ta abort, men ingen skulle kunne tvinge en mann til å bidra økonomisk til et barn en ikke ønsker heller. Derfor skulle mannen kunne skrevet under på en kontrakt at han ikke ønsker dette barnet på noen måte, og dermed ikke bli belastet økonomisk. Det finnes mange damer der ute som bevisst blir gravide, nettopp pga penger og økonomi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Abort skyldes for det meste kvinnelig slurv. Menn har lite med dette her å gjøre. Det er dere som påstår at dere kjenner deres egen kropp. Ikke bare kjenner dere deres egen kropp, dere bestemmer visst over den også. Allikevel skjer det omgjen og omgjen. Når skal dere lære hvordan kroppen fungerer?

Ikke konkret til dette innlegget, men: Du deltar i disse debattene igjen, igjen, igjen og igjen. Og alle gangene presenterer du "mannen og kvinnen må sammen søke om abort" som den ideelle løsningen som løser alle problemene og sikrer en likeverdig behandling av kjønnene i spørsmålet om graviditet. Og hver gang unnlater du å svare på hva som skjer dersom man er uenige, dette surrer du bort i en argumentasjon om at kvinner også på forhånd må ta ansvar for sexen de har, og at de har like stort ansvar for hvem de ligger med som menn. Jeg er ikke uenig i at kvinner har et like stort ansvar for å tenke seg om, og at begge to bør ha bestemmelsesrett, men hva i all verden hjelper det når hun sitter der gravid og de har forskjellige ønsker? Hva helt konkret tenker du bør skje når de to partene ikke er enige om hva som skal skje med fosteret? En person for og en person mot blir aldri mer enn 50/50, de kan ikke bestemme over noe som helst sammen fordi de er helt uenige og ikke kommer til enighet uansett hvor mye de diskuterer. Så ja, hva skjer når de to som bør være enige ikke er det, og ikke kommer til å bli det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

jeg fatter ikke greia, menn har ansvar for egen sperm. Vil ikke mannen ha barn så bruk kondom, det er faktisk ikke verre. Ingen blir lurt og ingen blir satt i en situasjon de ikke vil være i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke konkret til dette innlegget, men: Du deltar i disse debattene igjen, igjen, igjen og igjen. Og alle gangene presenterer du "mannen og kvinnen må sammen søke om abort" som den ideelle løsningen som løser alle problemene og sikrer en likeverdig behandling av kjønnene i spørsmålet om graviditet. Og hver gang unnlater du å svare på hva som skjer dersom man er uenige, dette surrer du bort i en argumentasjon om at kvinner også på forhånd må ta ansvar for sexen de har, og at de har like stort ansvar for hvem de ligger med som menn. Jeg er ikke uenig i at kvinner har et like stort ansvar for å tenke seg om, og at begge to bør ha bestemmelsesrett, men hva i all verden hjelper det når hun sitter der gravid og de har forskjellige ønsker? Hva helt konkret tenker du bør skje når de to partene ikke er enige om hva som skal skje med fosteret? En person for og en person mot blir aldri mer enn 50/50, de kan ikke bestemme over noe som helst sammen fordi de er helt uenige og ikke kommer til enighet uansett hvor mye de diskuterer. Så ja, hva skjer når de to som bør være enige ikke er det, og ikke kommer til å bli det?

Da virker det nesten som at man må ta konsekvensen og få barnet. Det kan hende at mor som ønsket abort senere kan se på barnet som sitt eget, og kanskje til og med bli glad for at hun ikke tok abort? Alle vet jo at det er flere mødre som angrer på aborter enn på fødsler vel? Dette her sier jo nesten seg selv så jeg forstår ikke hvorfor jeg må si helt innlysende ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fatter ikke greia, menn har ansvar for egen sperm. Vil ikke mannen ha barn så bruk kondom, det er faktisk ikke verre. Ingen blir lurt og ingen blir satt i en situasjon de ikke vil være i.

Greia er at dere kan ta abort mot mannens vilje. Hva skal vi med spermen når den ikke gir rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...