Gå til innhold

Har en husvert lov til dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke lest alle sidene her, så vet ikke om noen har nevnt dette tidligere; ta kontakt med advokat og meld han inn for faen! forbanna drittekk som tror han kan slave deg rundt og bestemme over deg!!!!!!!!!

Du burde gjøre NOE før du flytter ut, så eventuelle andre som flytter inn etter deg, slipper samme marerittet som deg. Du kan ikke la han holde på slik, uansett om du kommer deg unna. Jeg hadde gjort det jeg kunne for å lage helvette for han, sånn som han har vært mot deg!

Anonym poster: ad079292b8469cdaae4da82c13674d98

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, jeg visste jo det ville ordne seg :-D Men er ganske satt ut for det om, skjønner ikke jeg skulle bli så heldig plutselig? Går nok opp for meg så snart jeg leverer nøkkelen her:)

Angående det å lage helvete for han, jeg har ikke lyst å "gå til krig" mot noen, det er jo nettopp derfor jeg flytter, for å få det fredelig å ikke stresse mer. Ville vært tull hvis jeg sa jeg ikke grua meg til å prate med han senere, men om jeg er lur, kommer det til å ordne seg.

Skrevet

Har du depositum hos huseieren?

Skrevet

ja, har en måneds depositum på felles depositumkonto.

I går leverte jeg oppsigelsen, i dag skal jeg opp og skrive ny kontrakt :) Måkke glemme og si takk igjen for alle støttende innlegg i denne tråden, hadde fortsatt sittet og bekymret meg hvis ikke det var for dere. :kyss:

Jeg bare lurer på hva dere ville anbefalt å gjøre i denne situasjonen: Jeg reiser jo bort fra torsdag til mandag nå denne helgen. Det vil si jeg har en dag på å flytte, om jeg skal gjøre det før helgen, og da vil kattene få tilsyn og mat hver dag, men vet ikke om det vil bli litt stress for dem i ny leilighet?

Jeg skal opp og snakke med husverten etterpå da (han i denne leiligheten) og avslutte leieforholdet på en ok måte, så ingen slipper å komme fra det med sure miner. Ja, han har trødd over mer enn en grense, men jeg tenker at når jeg har fått ny leilighet og ikke trenger å ha mer med han å gjøre, hvorfor lage noe mer bråk? Jeg er sikker på at det er skjedd et par misforståelser jeg, for nå som jeg ser dette fra utsiden klarer jeg ikke forestille meg at noen kan være så kjipe å ha med å gjøre... Var som jeg sa til kona hans i går, at det egentlig bare er en eneste stor kulturkræsj, å ha småbarnsfamilie og DJ i samme hus, iallfall når det er kommunikasjonssvikt fra begge kanter (han tramper, jeg gjemmer meg og er konfliktsky) .

Så kanskje han lærer å respektere neste utleiers privatliv, og jeg lærer å si fra når jeg ikke synes ting er greie. ;) Jeg er iallfall ikke ute etter mer bråk, nå som ting har løst seg (og jeg er sikker på at han har tatt poenget når jeg har gitt han en oppsigelse med punkter som i HI, pluss nevnte advokat for kona i går). Bla bla bla. Satser på at dette går helt fint! :-)

Skrevet

Bra jobba, dette ordna du på en skikkelig bra måte! :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi får satse på at det ikke blir en reprise av problemene dine i neste boforhold, da.

Har en liten følelse på at du ikke kan flytte fra nissen på lasset, men men, prove me wrong.

Anonym poster: 077743aeb00d5910612c427052f2a839

Skrevet

Ja, vi får satse på at det ikke blir en reprise av problemene dine i neste boforhold, da.

Har en liten følelse på at du ikke kan flytte fra nissen på lasset, men men, prove me wrong.

Anonym poster: 077743aeb00d5910612c427052f2a839

Hvilken nisse er det du mener?

Anonym poster: 1e22e1eb28edaccb98046b15b3eeaf96

• Liker 2
Skrevet

sikkert meg selv og alle mine uerfaringer som enslig leieboer? Jeg har iallfall lært at det er mye bedre å si fra med en gang, enn å bare la folk ture frem. :-)

Skrevet

Hva sa utleieren din da du snakket med han?

Skrevet

Han kjefta en del angående oppsigelsen og hva han hadde rett til, og tilogmed på kona da hun sa at det må jo være en misforståelse og det ikke bare er meg som har gjort noe galt her, da jeg sa jeg la meg helt flat for diverse ting, og det mente jeg oppriktig. Var veldig i forsvarsposisjon, men det løste seg greit, og han skjønte jeg ikke avtalte til møte for å lage noe bråk til slutt. :) Og han har nå skjønt han må lydisolere huset til neste leieboer ;)

Så da løste dette seg på den beste måten, og jeg fikk flyttet utstyret opp til den nye leiligheten og øvd nok til at jeg klarte å gjøre festen fornøyd og spille rundt 20 timer i helgen :-D Lykkelig slutt altså!

Skrevet

Fikk du tilbake depositumet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...