Gå til innhold

Har en husvert lov til dette?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.boligjege...¥serseginn.aspx

Om rett til å ha nøkkel til leilighet, og mange andre nyttige artikler :-)

Ja jeg visste jeg hadde rett:

Selvtekt

Som hovedregel kan utleieren ikke ta seg inn i husrommet på egen hånd, selv om han har nøkler. En slik handling vil kunne anses som ulovlig selvtekt. Nekter leieboeren å gi utleieren adgang til husrommet, vil utleieren derfor være henvist til å skaffe seg adgang gjennom kjennelse fra namsretten i form av en midlertidig forføyning. Den tungvinte fremgangsmåten skal hindre en pågående utleier i å ta seg unødig inn i den utleide boligen.

• Liker 4
Skrevet

Liten oppdatering her :)

Hun jeg skal låne kattebur av til i morgen, kom plutselig på facebook og sa naboen leier ut leilighet, og katt er ok! 80 kvm, samme leie som her, lydisolert og hva gir du meg!

Så jeg var oppom og pratet med han, det virket ordentlig greit der! Skulle ringe han igjen etter jobb i morra da han som leier nå ikke ville ha folk inn og kikke siden det var rotete ;) Men nå krysses fingre og tær (han andre har fortsatt ikke gitt lyd, så vet ikke med den altså) og jeg gleder meg til å se på den i morra. :) (og han reiser også mye, så DUNK DUNK DUNK :D)

Og akkurat da jeg sto og skifta på badet og gjorde meg klar for å kikke, banka husverten på. "Hallo, jeg har nettopp kommet ut av dusjen kan jeg ringe på når jeg har kledd meg?" "Du får fem minutter så kommer jeg tilbake" sa han, skikkelig strengt og surt. Ble helt nervøs jeg, lette febrilsk etter klær og stressa som bare det, hva var det nå liksom? Hadde de lukta at jeg hadde tatt en røyk inne og skulle kjefte? (ok, det var ikke greit av meg, men når han lusker ved inngangspartiet mitt hele dagen tør jeg jo ikke gå ut og bli sittende 7 min.. dessuten går jeg kanskje litt inn for å bli kasta ut) Gikk skjelvende og ringte på, og han skulle plutselig inn på badet mitt igjen. Han skal jo inn på badet mitt titt og ofte flere ganger i måneden, og på så kort varsel. Blanda seg opp i hvorfor forhenget foran døra mi var vekke og trengte seg skikkelig på.

Skal bli godt å komme seg vekk ja, og jeg håååper jeg får denne drømmeleiligheten, 1 km fra der jeg bor med masse skog jeg og kattemafiaen kan gå i! :-D

Gjest blah blah
Skrevet

Lykke til :)

Krysser alle fingre og tær (og dyrene her krysser potene) for at du får denne leiligheten :)

Skrevet

takkitakk :) Det jeg gleder meg mest til med å flytte, er å slutte å irritere meg over han her.. det tar utrolig mye energi og jeg har blitt så negativ av meg. Hadde jo vært greit å flytte ut med en fin tone og, bare forklare han hva han har gjort galt, si at det ikke er greit, forklare han at derfor har jeg rett å flytte uten oppsigelsestid, og bare fokusere på å gjøre dagen fin for mennesker og dyr :)

Skrevet

Lykke til! Krysser fingrene for at du kommer deg bort :D

Skrevet (endret)

Liten oppdatering her :)

Hun jeg skal låne kattebur av til i morgen, kom plutselig på facebook og sa naboen leier ut leilighet, og katt er ok! 80 kvm, samme leie som her, lydisolert og hva gir du meg!

Så jeg var oppom og pratet med han, det virket ordentlig greit der! Skulle ringe han igjen etter jobb i morra da han som leier nå ikke ville ha folk inn og kikke siden det var rotete ;) Men nå krysses fingre og tær (han andre har fortsatt ikke gitt lyd, så vet ikke med den altså) og jeg gleder meg til å se på den i morra. :) (og han reiser også mye, så DUNK DUNK DUNK :D)

Og akkurat da jeg sto og skifta på badet og gjorde meg klar for å kikke, banka husverten på. "Hallo, jeg har nettopp kommet ut av dusjen kan jeg ringe på når jeg har kledd meg?" "Du får fem minutter så kommer jeg tilbake" sa han, skikkelig strengt og surt. Ble helt nervøs jeg, lette febrilsk etter klær og stressa som bare det, hva var det nå liksom? Hadde de lukta at jeg hadde tatt en røyk inne og skulle kjefte? (ok, det var ikke greit av meg, men når han lusker ved inngangspartiet mitt hele dagen tør jeg jo ikke gå ut og bli sittende 7 min.. dessuten går jeg kanskje litt inn for å bli kasta ut) Gikk skjelvende og ringte på, og han skulle plutselig inn på badet mitt igjen. Han skal jo inn på badet mitt titt og ofte flere ganger i måneden, og på så kort varsel. Blanda seg opp i hvorfor forhenget foran døra mi var vekke og trengte seg skikkelig på.

Skal bli godt å komme seg vekk ja, og jeg håååper jeg får denne drømmeleiligheten, 1 km fra der jeg bor med masse skog jeg og kattemafiaen kan gå i! :-D

Han gir deg 5 minutter til å kle på deg?? Du må vel selv bestemme når det passer deg å prate med han. Du har ikke meldeplikt. Skulle tro han var faren din. Er han helt god?????

Endret av Liquorice
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte det samme som Liquorice nevnte over meg her, det høres ut som at vesenet tror han er faren din..

Forresten, tror jeg kanskje ville sørget for at kattene var trygt ute av huset før jeg eventuelt tok opp problemene med ham, han virker såpass ustabil at jeg ville vært redd for at han skulle gjort dem noe hvis han ble sint.

Skrevet

ja det var det jeg også lurte på! Skal få noen til å sitte kattevakt mens jeg prater med han, ja! Hehe vesenet! :fnise:

Skrevet

Hei.

Når du får en ny leilighet, å får vite nårtid du kan flytte inn der. Så har jeg ett lite tips til deg.

Du tar en prat med han. Å sier til han at dere kan ta å ordne opp i dette fint. I og med at han har tatt seg inn i din leilighet uten å hørre med deg om det er greit eller ikke, å gjøre andre ting en utleier ikke har lov til. Så skal du få lov å flytte ut med en gang du kan flytte inn i den andre leiligheten, uten å måtte ha en spesifik oppsigelsestid. Går han ikke med på dette, kan du si at dette kommer du til å ta videre, for det går du ikke med på! :)

Det er strengt ulovlig å røre andre sin post, låse seg inn i leiligheten uten å spørre først å bare "si at han skal inn på bade nesten uten du vil eller ei". Si at det skal være stille klokka 20.00?? Når det sto 22. i kontrakten.

Makan til frekk mann! Jeg må gi all creds til deg som har holdt ut dette her! Jeg hadde flyttet på flekken :)

Masse lykke til med ny leilighet, så håper jeg du får den du muligens kan se idag :nigo:

Å håpe at du får med deg pusene dine om du ikke skulle fått denne du har på G :klemmer:

Anonym poster: 6a1d6484461f720f8e65958d313822d1

Skrevet

Tusen takk for fine innlegget :) Pusene blir med uansett, har som du sier holdt ut lenge med det her, så nå er det min tur til å bli vanskelig! ;)

Nå drar jeg snart å vaksinerer Noia så hun kan flytte inn på jobb neste mandag, så da er iallfall hennes skjebne reddet! Ha en fin dag, har på følelsen at dette nettopp er en sånn en! :)

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Krysser fingrene for deg Pixie :) dette vil gå bra.

• Liker 1
Skrevet

takkitakk :) Det jeg gleder meg mest til med å flytte, er å slutte å irritere meg over han her.. det tar utrolig mye energi og jeg har blitt så negativ av meg. Hadde jo vært greit å flytte ut med en fin tone og, bare forklare han hva han har gjort galt, si at det ikke er greit, forklare han at derfor har jeg rett å flytte uten oppsigelsestid, og bare fokusere på å gjøre dagen fin for mennesker og dyr :)

Det har du ikke rett til, selv om han har tatt seg vel mye til rette. Eneste ganger man slipper oppsigelsestid er når leilighet er fysisk ubeboelig.

Anonym poster: 4fa45dfde4b6c2e53d747807407aa952

Gjest blah blah
Skrevet

Men hun kan true med å anmelde ham dersom han ikke lar henne flytte uten oppsigelsestid.

Skrevet

Det er bare å flytte. Hva skal han gjøre, saksøke deg? Si bare at du orker ikke at han trenger seg sånn på og at du har funnet en ny plass å bo.

Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304

Skrevet

Lykke til, Pixie :) Håper inderlig du får den nye leiligheten!

Hvis ikke, bør du sette alt inn for å skaffe deg en annen. Du kan ikke bo med den gærne husverten. Send ut meldinger via Facebook eller få andre til å gjøre det. En venninne av meg fikk nå leilighet, etter å ha slitt fordi hun har hund. Venner på Facebook delte innlegget, og det endte til slutt opp hos en hundevenn :)

Skrevet

Ja har jeg rett eller ikke da? Han har jo ikke rett til å snike seg inn her, men gjør det likevel, da har vel faenmeg jeg og rett til noe jeg og...Beklager, men jeg er så lei av å bli overkjørt.

Ringte han fra jobb nå, de driver og rydder og skulle ringe opp igjen, men han sa jeg gjerne kunne vente der oppe... men jeg ble litt sjenert så jeg venter heller :)

Nå ble jeg trampa på igjen i skrivende stund... For nervene mine er virkelig denne plassen fysisk ubeboelig :P

Har venner på saken, hvis det ikke går :) Men jeg vil jo så klart ha denne, så kort vei herfra og så stor og ny og vedovn og lydisolert og jeg vet ikke hva :D Skal si fra så snart jeg har vært der oppe!

Skrevet

Men jeg mener at du har skrevet i en annen tråd at du spilte for høy musikk? Det er jo ikke greit, skjønner godt at de tramper på deg da. Og det at du røyker inne når det ikke er tillatt er absolutt ikke ok. Jeg hadde blitt forbanna jeg også om jeg var huseiger. Tror nok ikke bare det er husvert som er problemet her.

Du har ikke rett til å bare flytte derfra uten å betale oppsigelsestiden nei. Greit nok at han ikke holder seg til reglene, men det gir ikke deg rett til å bryte reglene selv. Two wrongs don't make a right. -Meeeen når det er sagt, så kan han ikke gjøre så mye om du flytter før oppsigelsestiden likevel, så det er bare å flytte så blir dere begge fornøyd.

Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304

• Liker 2
Skrevet

Hallo, hva er dette for et innlegg da? Han er ikke problemet fordi jeg spiller høy musikk og tok meg en røyk inne i går? (og den eneste jeg har tatt inne?)

Nei du har ikke lest det i en annen tråd, det var denne. Og høy lyd har ikke vært et problem siden jeg fikk låne forsterker for en måned siden, han har gått ut og inn her i 5 måneder... jeg har vært like stille som en mus fram til den forsterkeren kom i hus.

Vet du hva som er mer irriterende enn sånne svar som dette? Det er at det er gjennomskuelig at du prøver å gjøre deg vanskelig for å irritere meg, og at det faktisk funker. Kan ikke du bare flytte inn her den siste tiden da, siden du synes det virker så greit her :)

• Liker 4
Skrevet

bla bla bla! Han var fullt klar over at han fikk en DJ i hus, han klaga på at jeg spilte for lavt den første tiden, han ringte på for å sjekke om jeg hadde falt og besvimt (!!) hvis det var for stille osv osv, så ikke kom her med sånt! Ærlig talt!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...