Gå til innhold

Har en husvert lov til dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å spille høy musikk og å røyke inne er self. ikke greit. Men jeg syns det er MYE værre og et langt større overtramp å låse seg inn i leil. hennes å rote når hun ikke er hjemme og å låse seg inn når han vil når hun er hjemme! Og å komme inn på badet mens hun dusjer, WTF!!!!!!! Spesielt når han ikke har lov til å ha nøkler engang!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jeg er så full av negative ting å si om han der, men kan jo ikke bare holde det inne heller, når jeg har bitt det i meg så lenge! Jeg er så rasende nå, den evige løpinga der oppe, jeg kaster ting i taket, de tramper tilbake, osv osv... Nei håper han kommer seg av flyet og svarer meg snart, han andre, så kan jeg glemme gærningen!

Er det noe sånt som bor i overetasjen, tro? Forkledd som barn?

Krysser alt jeg har for at du får den leiligheten du har titta på, så du kan be fjotten om å gå og tenne på seg selv og faktisk få litt privatliv for deg og pusegjengen :)

• Liker 1
Skrevet

som sagt tok jeg denne røyken inne i håp om å bli kasta ut da, hater røyklukt selv inne, så det gjør man ikke igjen :) Skrev jo selv det ikke var ok av meg, trenger da ikke få tilsnakk på forum av anonyme brukere sånn!

Men kontrakten er fortsatt savnet, og det synes jeg er rart i en liten leilighet som denne. Har 4 skuffer i hele leiligheten (unntatt kjøkken) tilfeldigvis i en seksjon som følger med leiligheten... håper virkelig ikke han har vært så frekk, siden denne er hans. Men jeg skal ikke begynne å beskylde noen. Tenkte bare siden reglene har blitt forandret osv. Huff, blir gal!

Takk mermaid blues :) Nei hva som bor der oppe ekke lett å si!

Skrevet

Nå ringte han... han som bor under har nettopp levert nøkkel og han skulle til og vaske ut, så jeg måtte bare komme når jeg ville :D Bare ha en kaffe først så hiver jeg meg! ;)

• Liker 1
Skrevet

som sagt tok jeg denne røyken inne i håp om å bli kasta ut da, hater røyklukt selv inne, så det gjør man ikke igjen :) Skrev jo selv det ikke var ok av meg, trenger da ikke få tilsnakk på forum av anonyme brukere sånn!

Men kontrakten er fortsatt savnet, og det synes jeg er rart i en liten leilighet som denne. Har 4 skuffer i hele leiligheten (unntatt kjøkken) tilfeldigvis i en seksjon som følger med leiligheten... håper virkelig ikke han har vært så frekk, siden denne er hans. Men jeg skal ikke begynne å beskylde noen. Tenkte bare siden reglene har blitt forandret osv. Huff, blir gal!

Takk mermaid blues :) Nei hva som bor der oppe ekke lett å si!

Jeg har svart deg flere ganger i denne tråden at du bare skal flytte ut, så nei jeg gjør det ikke for å irritere deg eller for å være vanskelig. Og jeg er hundre prosent enig i at husvert er helt toskete og jeg hadde ikke orket å bo der selv.

Men likevel så er det noe som skurrer litt for meg, for 1) du klikker i vinkel når man påpeker at du ikke har oppført deg helt ok du heller og 2) du synes det er greit at alle i tråden slenger drit om husverten, men du "trenger da ikke få tilsnakk på forum av anonyme brukere sånn!" når man påpeker hva du selv har gjort som ikke er ok.

Her er forresten det du skrev i en annen tråd her inne (og nei jeg stalker deg ikke, men tråden du skrev det i har vært oppe flere ganger):

Skrevet 19 september 2012 - 19:05

Hei TS, du bør virkelig bare gå og si det... jeg slet og med sosialangst pga en trampende husvert for litt siden (han tramper så aggressivt når musikken er litt for høy) og turte ikke gå ut og på butikken i tilfelle jeg møtte på han. Så jeg tok bare motet til meg, tente en røyk og ringte på, også ble vi enige om ting og det løste seg. Poff, sosialangst var borte. En må bare tvinge seg selv avogtil! Husk at angsten ikke er reell, det er noe som kommer fra inni deg, og da er det best å forandre handlingsmønster så ikke denne frykten kommer som det passer den. Lykke til, du klarer det her! :-D

Her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=593572&st=20

Men, selvsagt, husverten er jo helt idiot og jeg hadde også flyttet på flekken.

Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304

Skrevet

Ja jeg ser også jeg var litt teit nå, men følte jeg hadde framstilt meg selv som en ramp som sitter og røyker inne konstant med dunkadunk musikk, og det er ikke sant, så jeg ble litt stresset. Huff, ikke meninga å bli vemmelig, det har jo med situasjonen å gjøre, men jeg skal ikke oppføre meg som noe rødd for det om. Beklager. :)

Skrevet

Ja jeg ser også jeg var litt teit nå, men følte jeg hadde framstilt meg selv som en ramp som sitter og røyker inne konstant med dunkadunk musikk, og det er ikke sant, så jeg ble litt stresset. Huff, ikke meninga å bli vemmelig, det har jo med situasjonen å gjøre, men jeg skal ikke oppføre meg som noe rødd for det om. Beklager. :)

Skjønner :)

Og jeg skjønner selvsagt kjempegodt at du har lyst å flytte, så det er bare å pakke sakene sine og stikke fortere enn fortest!

Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304

Skrevet

Du vil ikke kunne flytte uten oppsigelsestid, bare fordi huseier har brutt loven. Det kan du enkelt stoppe ved en innstikksnøkkel til oppsigelsestiden er over. Så da er det opp til deg, da, om du er villig til å betale dobbel husleie for å få den andre leiligheten eller ei.

Skrevet (endret)

§ 2-12. Heving av leieavtalen

Leieren kan heve leieavtalen dersom forsinkelsen eller mangelen medfører vesentlig mislighold

§ 5-6. Utleierens adgang til husrommet

[...]

Leieren skal ha melding i rimelig tid før det foretas tilsyn eller vedlikeholdsarbeider. Før arbeider som nevnt i § 5-4 påbegynnes, skal leieren ha melding med frist som nevnt i § 9-6 første ledd. Bestemmelsene i første punktum gjelder ikke hvis det er nødvendig med tiltak for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig, og det ikke er mulig å varsle leieren.

§ 5-7. Leierens krav på grunn av mangler som oppstår i leietiden

Oppfyller ikke utleieren sine plikter etter §§ 5-1 til 5-6 og mangelen ikke beror på forhold på leierens side, kan leieren kreve retting etter § 2-10, avslag i leien etter § 2-11 annet ledd forutsatt at mangelen ikke er ubetydelig, heve leieavtalen etter § 2-12, kreve erstatning etter §§ 2-13 og 2-14, og holde tilbake leie etter § 2-15.

Endret av orgus
  • Liker 2
Skrevet

Kom deg bort fra den gale mannen. Jeg blir bekymret for livet til kattene dine.

Anonym poster: f676b900c98c0ed3d8a9cb7e3eeabf89

Skrevet

Hallo alle tusser og troll, gjett hva jeg har i hånda mi :-D Det rimer NESTEN på søppel!

Skrevet

Takk orgus :hjerte: :-D snakka med chokeonit, vi skal printe denne ut og presentere denne til han på rolig vis ;)

Skrevet

Gratulerer! Kan du flytte ut med en gang?

Skrevet

Takk! :) Jeg håper det ja, jeg tenker jeg venter med å ta det opp med han i morra, da kan muligens folk bli med, og vise strengt til paragrafer og slikt som jeg vet null om :)

Skrevet

Jeg har bare fulgt tråden fra sidelinja, men - så godt at det ordna seg! Lykke til med flyitting!

• Liker 1
Skrevet

Jaaa, kjempebra :icon_lol: Kan vi ringe kommunen nå? :lur:

Ikke vet jeg hva som gjelder som vesentlig mislighold av avtalen, men jeg skulle ikke tro i min villeste fantasi at ikke alt dette spiket som denne mannen har funnet på, skulle gå under den kategorien, slik at du kan heve avtalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...