AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #61 Skrevet 25. oktober 2012 Nei det hersker det jo absolutt ingen tvil om, noe jeg har påpekt tidligere i tråden Men du tar feil skjønner du. Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #62 Skrevet 25. oktober 2012 Her kan dere lese feks: http://www.boligjegeren.no/Nyttig%C3%A5vite/Tips/Utleiersoml%C3%A5serseginn.aspx Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304
orgus Skrevet 25. oktober 2012 #63 Skrevet 25. oktober 2012 Men du tar feil skjønner du. Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304 Akkurat der siktet jeg til at huseier ikke kan ta seg inn uanmeldt og uten avtale da Men ang. det med nøkkel, finnes det noe presedens på det? Nei - det står ikke spesifikt noe i loven om at huseier ikke kan ha nøkkel til leiligheten han eier, men det står heller ikke noe om at han ikke skal ha det. Det står jo ikke nevt i det hele tatt.
Pixie Skrevet 25. oktober 2012 #64 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg ville kanskje tro at utleier har rett på å holde kopi i tilfelle, dog at denne kun skal brukes i krisetilfeller, dog er dette veldig i gråsonen for hva jeg vet angående lovverket - jeg vil f.eks. tro at SiO har kopi av nøkkelen min, men dette vet jeg ikke. Men her er det uansett veldig tydelig at utleieren gir blanke faen i alt av lover og forskrifter. Det jeg sliter litt med å forstå er hvordan TS har holdt ut så lenge uten å innse at de tingene hun forteller om her er riv ruskende gale, men man ønsker vel gjerne å tro det beste om folk, og at "det var et engangstilfelle" osv. Som sagt, var dette en leilighet jeg fikk dagen etter det ble slutt på et langt og destruktivt forhold, selvtillitten var på bunn og jeg hadde aldri leid uten samboer før. Har blitt ekstremt konfliktsky de siste årene, så jeg har liksom bare latt han holde på. han har lov å ha kopi av nøkkelen ja, alle plassene jeg har bodd på har det vært slik iallfall.. Husker han fortalte meg mens vi skrev leiekontrakt, at han hadde lov å låse seg inn, men da måtte han ringe og få tillatelse av meg først. Er ikke bare og bare å flytte med 3 katter og alt som står her AB49, må jo ha en plass å gjøre av oss.. men håper det dukker opp noe snarest mulig de neste dagene:)
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #65 Skrevet 25. oktober 2012 En tråd om nøkkel : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=631934&st=0 En til, les siste posten: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=602697 som henviser til denne tråden; http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=596592 Det finnes bedre tråder her inne ang. dette,en fant ikke noen nå. Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304
Strixvaria Skrevet 25. oktober 2012 #66 Skrevet 25. oktober 2012 Som sagt, var dette en leilighet jeg fikk dagen etter det ble slutt på et langt og destruktivt forhold, selvtillitten var på bunn og jeg hadde aldri leid uten samboer før. Har blitt ekstremt konfliktsky de siste årene, så jeg har liksom bare latt han holde på. han har lov å ha kopi av nøkkelen ja, alle plassene jeg har bodd på har det vært slik iallfall.. Husker han fortalte meg mens vi skrev leiekontrakt, at han hadde lov å låse seg inn, men da måtte han ringe og få tillatelse av meg først. Er ikke bare og bare å flytte med 3 katter og alt som står her AB49, må jo ha en plass å gjøre av oss.. men håper det dukker opp noe snarest mulig de neste dagene:) Uff. Det er helt utrolig at enkelte kan få seg til utnytte andre på den måten han har utnyttet deg. Det er så vanvittig bak mål at jeg tror ikke det finnes et ordentlig uttrykk for det. Det er vanskelig å leie når man har dyr, her i byen er det nesten plent umulig. Likevel, 3 pusekatter hadde vært noe..
Dolce Skrevet 25. oktober 2012 #68 Skrevet 25. oktober 2012 Kom deg ut derfra, Pixie. Fort. Sjekk Finn.no og andre steder for å finne ny leilighet. Jeg vet jo ikke hvor du bor, men det bør være mulig å finne utleieleiligheter - selv med 3 katter. Jeg hadde gjerne leid ut til deg og kattene , men hybelen vår er dessverre utleid for 2 år.
orgus Skrevet 26. oktober 2012 #69 Skrevet 26. oktober 2012 En tråd om nøkkel : http://forum.kvinneg...pic=631934&st=0 En til, les siste posten: http://forum.kvinneg...howtopic=602697 som henviser til denne tråden; http://forum.kvinneg...howtopic=596592 Det finnes bedre tråder her inne ang. dette,en fant ikke noen nå. Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304 Ja jeg har lest alle de der, i tillegg til flere sider som ikke er relatert til KG. Det som forundrer meg litt er at siden det ikke står spesifikt i loven at huseier kan ha nøkler, så tolkes det dithen at han ikke skal ha det.
Djungelvrål Skrevet 26. oktober 2012 #70 Skrevet 26. oktober 2012 Er det overraskende? Virkelig? Syns du ikke leietaker har krav på å vite med 100 % sikkerhet at ikke eier snoker eller stjeler? Hva er grunnen til at du så gjerne vil at eier skal ha nøkler? Er du utleier selv kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #71 Skrevet 26. oktober 2012 Ja jeg har lest alle de der, i tillegg til flere sider som ikke er relatert til KG. Det som forundrer meg litt er at siden det ikke står spesifikt i loven at huseier kan ha nøkler, så tolkes det dithen at han ikke skal ha det. Men godta nå heller at du har tatt feil. Blir bare irriterende når du kverulerer slik. Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #72 Skrevet 26. oktober 2012 Er det overraskende? Virkelig? Syns du ikke leietaker har krav på å vite med 100 % sikkerhet at ikke eier snoker eller stjeler? Hva er grunnen til at du så gjerne vil at eier skal ha nøkler? Er du utleier selv kanskje? Det er nok heller det at han ikke liker at han har tatt feil. Anonym poster: 7aa92f01341cf117748c31086e2b0304 1
Pixie Skrevet 26. oktober 2012 #73 Skrevet 26. oktober 2012 Får plutselig ikke til å multisitere her! Strixvaria: Ja jeg vet ikke om det er mest hårreisende med oppførselen hans, eller det at jeg har funnet meg i dette siden 1 april (denne leiligheten er jo tidenes aprilspøk!). Ja, er ikke lett, ble oppringt av en i går som sa nei med en gang da jeg sa 3 katter... aaah det er jo så irriterende og, føler jeg har gjort alt riktig i denne situasjonen, ordna hjem til de 3 kattungene som ble født hos meg av en katt jeg passa, passe på å sterilisere dem når de blir gamle nok, og som tidligere fortalt; sagt ja til å fjerne alle spor av dogåing i hagen.. men ser jo han bare gjør seg vanskelig når han står der arrogant (kom ikke ned engang, snakka til meg fra terassen) og i tillegg synes det er riktig tidspunkt å si han tar hagemøblene som står her (han har 2 8mannsbord oppe på verandaen, blir ikke klok på det der) irrlys: Dolce: leter hver dag og har spurt på 2.. ene har ikke svart, og andre ringte i går og var veldig bestemt på at katter skulle han ikke ha der.. bor i Krsandsområdet, og her vil jeg jo gjerne bli og.. Takk for snillhet uansett Men nå synes jeg jaggu han reisende husverten kan gi lyd fra seg! Er jo så spent! Det som er ekstra greit er at han er dyrevenn, og at han er mye ute og reiser og kjører lastebil så da vil det være mulig for meg å holde på med hobbyen (DJ) uten å få nerveproblemer av tramping eller la være å spille fordi jeg vil unngå denne trampingen... Greit nok at alle kan bli gal av høy musikk, men vi har den avtalen (og han visste godt hvem han tok inn i hybelen) at han skal si fra hvis det blir for høyt. Da trodde jeg ikke det skulle bli aggressiv tramping, sinte meldinger midt på dagen(dagen før en spillejobb) at "Vennligst slutt å øv" og ringer meg mens jeg har venninner på besøk for å be meg komme opp for å få kjeft i ganga hans. Tror han går inn for å høre etter for å se om jeg har musikk på, siden han trampa på vaskemaskinen min 8 på kvelden! :-O Dessuten, uansett hvor sint han har blitt for dette, rettferdiggjør da ikke det snoking!! Og kanskje han burde isolert leiligheten litt bedre, jeg hører samtalene deres, og som sagt blåser det inne. Men i dag er det fredag, jeg har fri, og bare pga svarene jeg har fått i denne tråden så har jeg valgt å spille for første gang på 2 uker, og det høyt, for nå er jeg lei av å være stille som en mus! Kommer han på døra, skal jeg ta han et tak (verbalt ja)! Tusen takk for at dere booster meg så jeg kanskje kan tørre å bli litt tøff igjen, i motsetning til unnskyld-at-jeg-er-til-nervevraket jeg har blitt av å bo her 2
Pixie Skrevet 26. oktober 2012 #74 Skrevet 26. oktober 2012 Angående nøkler... da jeg var i dette langvarige forholdet, klarte eksen alltid å ende opp med å sloss med husvertene, så vi flyttet 8 ganger, og på alle plassene har det stått i kontrakten at eier har et ekstra sett, men er pliktig til å ringe hvis han av en eller annen grunn skulle inn. Samme med denne plassen, så er nok individuelt, men de har hatt lov til å ha nøkler i alle mine tilfeller iallfall
Strixvaria Skrevet 26. oktober 2012 #75 Skrevet 26. oktober 2012 Det bør du si til ham dersom han kommer ned i løpet av dagen - "du vet at jeg kan politianmelde deg for innbrudd nå, ikke sant? dersom du vil inn til meg med hjelp av ekstranøkkelen må det avtales på forhånd. siden dette er ørtende gangen du ikke gjør som avtalt i kontrakten, begynner tålmodigheten min å bli heller tynnslitt. vennligst GTFO umiddelbart " Stå på, Pixie - jeg synes du er tøff som holder ut! Don' let the haters get you down - det er fredag!
Pixie Skrevet 26. oktober 2012 #76 Skrevet 26. oktober 2012 Takk Ja hvis han kommer ned skal han få høre, enten han står utafor eller kommer inn! Og ja, det er fredag og jeg kvier meg litt til å gå ut med venner senere (ikke så sent som nattbussen tror jeg, men at jeg i det hele tatt gir meg selv innetid pga kattene og at jeg ikke vil ha han gående rundt her inne er jo helt feil i seg selv) men jeg tror jeg bare skal gjøre det, jeg er temmelig lei av å sitte inne hver helg omtrent, og når jeg først er ute så føler jeg jeg må forte meg hjem! Ser hvor gærent det ser ut når jeg får skrevet det ned, gitt Men kanskje jeg skal strø noe mel på gulvet bare for "moro". Også trenger jeg fortsatt flere felletips, for det er ikke lenge siden jeg hadde Saw-maraton såeh!
pusekatta Skrevet 26. oktober 2012 #77 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Jeg bor også i Kristiansand faktisk :-) Gud altså, jeg gllleeeeder meg til å se oppførselen på huseier hvis du skriver brev, sier at du kan anmelde ham for innbrudd osv.. Stå på TS!! Btw, er det sånn å forstå at du har slike dører som det går an å sette en slik ekstralås i? Endret 26. oktober 2012 av pusekatta
Pixie Skrevet 26. oktober 2012 #78 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har faktisk ikke lyst å skrive brev lengre, jeg heller mer mot å fortelle han hva jeg mener personlig! Tror nok det er lurest å ta med ei venninne for det om, men jeg skal klare å snakke for meg selv, hun er bare der i tilfelle han går berserk;)
pusekatta Skrevet 26. oktober 2012 #79 Skrevet 26. oktober 2012 Det hadde jo vært det aller beste. Hva i all verden kan han gjøre bortsett fra å stå i skrike og å hyle da? Ingenting Og hvis han skulle funnet på noe aldeles dumt, er det telefon til politi og anmeldelse med en gang. Det hadde vært morsomt å finne ut om leiligheten faktisk var godkjent for utleie også, jeg melder meg frivillig til å ringe til kommunen å sladre
Rosalie Skrevet 26. oktober 2012 #80 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg hadde ikke orket å starte en krig. Spesielt siden du har dyr, for det er vanskelig å finne ny leilighet når man har dyr. Jeg ville rett og slett kjøpt en innstikksnøkkel og brukt den. Så hadde verten eventuelt begynt en muntlig diskusjon vedr. tilgang til leiligheten din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå