Gå til innhold

Har en husvert lov til dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du burde sette opp en alarm og et overvåknings kamera inne - eller rettere sakt bare si opp kontrakten for som fy og flytte.

Han virket rett og slett gal og jeg som trodde jeg hadde gale husverter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forøvrig også krav til lydisolasjon mellom boenheter, så hvis utleieleiligheten er riktig bygd OG godkjent, skal du finne kunne oppføre deg vanlig uten at sønnen hans skal få våkennetter over det.

Skrevet

Ene ungen hans visste også godt hvor amanitakrakken min sto da de plutselig kom inn for å kikke på noe feil med gulvet tidligere i høst, dro den fram fra et bord med gulvlangt "forheng", løper inn på sko gjør de og, når han ringer på og "bare skal".... herregud jeg blir gal!

En ting til, men det bør kanskje spørres om på kjæledyr.. men hvis noen vet, er jo det supert:) Jeg hadde et par besøk av venner nå og da, da kattemor og unger var her i sommer, hun malte og lot alle få se og tilogmed holde dem. Men da husverten og barna skulle inn og se, hveste både hun og kattungene. Lurer på om han har sluppet dem inn og de har vært stygge med dem :( Har jo nevnt på forumet før at jeg har sett naboungene slenge den eldste katten i lufta utenfor.. Men dette blir jo bare spekulasjoner da. Skulle ikke forundre meg da.

Skrevet

Du burde sette opp en alarm og et overvåknings kamera inne - eller rettere sakt bare si opp kontrakten for som fy og flytte.

han virker til og med galere enn husberten jeg hadde, som faktisk var innlagt på psykiatrisk iblant og som hadde laget h...... for flere generasjoner leietakere både med sin nogen spesielle oppførsel mens de bodde der og etterpå. Vi ble faktisk ganske paranoide av den husverten og det tror jeg at de som bodde der før oss også ble ( .. Men dette skulle jo ikke handle om mine erfaringer, ville bare si at vi er flere som har vært i samme båt!)
Skrevet

Med mindre du er klar for å lære opp denne huseieren i husleieloven via en krig, tror jeg at jeg hadde begynt å ringe venner og sjekka hvor du kunne bodd mens du ser etter noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Mæææ, blir helt lei meg av det du skrev med kattene :-( Få dem uuut, få noen til å passe dem..

• Liker 1
Skrevet

At den ene ungen hans har begynt på skolen er ingen grunn til at du skal liste deg rundt som en mus. Jeg regner ikke med at du driver å bråker heller. Normal prating, se på tv, gjøre husarbeid, osv, skal du gjøre så mye du bare orker! Han har IKKE lov til å sette slike regler, UANSETT.

Skriv gjerne et brev til utleier om alt som er galt. Skriv også at du ønsker å kommunisere skriftlig med ham, og ikke muntlig. Skriv også at du med rette kan anmelde saken hvis ikke det bedrer seg. Få en person du føler deg trygg med til å være der når du leverer brevet. Og nei, han kan ikke kaste ut denne personen, så lenge denne ikke gjør noe galt. Du kan også anmelde ham for trakkasering osv, hvis det klikker helt for fyren, og han gjentatte ganger skjeller deg ut uten grunn og slike ting.

Etter dette må du komme igang med å si opp leiligheten, og flytte ut.

Det har jeg tenkt på, skrive et brev etter jeg har fått leilighet..Nei, nå glemte jeg oppsigelsestid og, da må jeg vente med dette brevet her til den tiden har gått... Men det skal gå bra :)

Hehe, det eneste jeg har er faktisk en froskestatue, med kvekkesensor.. altså den kvekker HØYT hvis noen kommer inn i rommet. :) Kanskje jeg skal sette opp noe overvåkning her ja, til jeg får flytta... tør ikke si opp før jeg har fått ny, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg med "dyrehagen" min så lenge... ja jeg trodde også jeg hadde hatt gale husverter før, men nei!

Det er forøvrig også krav til lydisolasjon mellom boenheter, så hvis utleieleiligheten er riktig bygd OG godkjent, skal du finne kunne oppføre deg vanlig uten at sønnen hans skal få våkennetter over det.

Det var det jeg trodde.. Han visste utmerket godt fra visningen av, at jeg driver med musikk, og studio på stua, det var null problem. "Jeg trodde du sa jeg skulle si fra hvis du spilte for høyt, ja hvor er denne høye lyden da?" og oppmuntret meg til å skru opp. Skrur alltid ned lenge før 22:00. Nå har jeg ikke spilt på en uke. Spillejobb neste helg, nye cder, får ikke til å øve, mista lysta på det når jeg ikke hører hva jeg spiller. Har hatt flere venner her som blir forskrekket når han tramper midt på dagen til vanlig lavt volum. (mens de leker tikken/sisten oppe, med elefanter)

Måtte bare få det ut og, for dette er ting som har gnagd utrolig lenge!

Skrevet

Ja jeg får lete på spreng etter en plass å bo... Med mindre noen skulle gi meg en ryggradtransplantasjon, får jeg ikke til å gå til krig, slik ting er nå :P

Pusekatta: jeg fikk nettopp jobb på dyrebeskyttelsen (tror jeg skrev det over, husker ikke, for jeg har skrevet veldig mange innlegg i kveld, ikke turt og poste, og trykka "tilbake";O) og jeg skal spørre sjefen min i morra om det er en umulighet at hun kan bo på jobb, med de andre kattene. Det er ikke noe stress, alle går greit sammen og da ville jeg jo kunne ha kontakt med henne jevnlig og. DET er og en ting, jeg fortalte han hvor jeg jobber, han sier jeg skal dumpe katten, ut innen en uke ellers ryker den osv... Helt frisk.

Skrevet

Enkelte punkter alene i historien din er sannsynligvis såppas store brudd på husleieloven at du kan kreve at avtalen heves på dagen.

Du kan eventuelt konfrontere huseier (med utskrift fra loven) med at han ikke har lov til å ta seg inn i leiligheten din uten tilstrekkelig varsel og enighet. Om jeg ikke husker helt feil så nevnes vel perioden "en uke i forkant" i loven. Og videre hvis han ikke akspterer dette er brudd på utleieloven (og muligens til og med kontrakten din, avhengig av hva det står der), og du krever øyeblikkelig heving.

• Liker 1
Skrevet

Dere er noen fininger iallfall, tusen takk for alle råd og forståelse og at dere deler alt dette med meg :) Mye her jeg ikke visste!

Skrevet

Fikk en leilighetshenvendelse nå, håper dette klaffer så jeg kan si opp! Mye lettere å ta opp ting med en du slipper å forholde deg til og bo under!

• Liker 8
Skrevet

Herregud, for en utleier. Jeg blir litt sånn "er dette virkelig mulig?!" - men sånt er det dessverre mange som opplever. Utleiere som tar seg til rette og tror de er kongene på haugen. Det er motbydelig. Men jeg skjønner også at så lenge du ikke har noen plan B er det vanskelig for deg å ta igjen og stå på ditt, likevel synes jeg at du burde si ifra om en del av disse tingene - at det han driver med her faktisk er lovbrudd.

Må for øvrig tilføye at dersom noen hadde kastet min katt opp i lufta (mishandling) - ung som voksen - hadde jeg gitt dem en omgang kjeft (og en ørefik eller to) de sent ville glemme. Sånt GJØR man bare ikke!

:rasende:

Skrevet

Har du dør med vanlig innenøkkel (av mangel på bedre ord) fra vindfang/gang inn i leiligheten? I såfall kan du kjøpe en slik sikkerhetslås som passer inn i innelås og låse med når du ikke er hjemme. Så kommer han ikke lenger enn til vindfanget/gangen. :lur: Du kan også, på eget initiativ, og uten utleiers samtykke, skifte sylinder/få låsesmed til å omprogrammere sylinder i utgangsdøren.

Anonym poster: 4fa45dfde4b6c2e53d747807407aa952

Gjest blah blah
Skrevet

Hadde det vært min huseier så hadde jeg sendt politiet på ham og flyttet ut så fort det lot seg gjøre.

Makan til frekkhet hos enkelte mennesker altså

• Liker 1
Skrevet

Har du dør med vanlig innenøkkel (av mangel på bedre ord) fra vindfang/gang inn i leiligheten? I såfall kan du kjøpe en slik sikkerhetslås som passer inn i innelås og låse med når du ikke er hjemme. Så kommer han ikke lenger enn til vindfanget/gangen. :lur: Du kan også, på eget initiativ, og uten utleiers samtykke, skifte sylinder/få låsesmed til å omprogrammere sylinder i utgangsdøren.

Anonym poster: 4fa45dfde4b6c2e53d747807407aa952

Innstikkslås

Skrevet

Oi, kanskje jeg bør tenke på det midlertidig ja! Venter på den potensielle husverten nå, venninna mi sa han sitter på fly hjem nå, så jeg er kjempespent! Har vanlig nøkkel "luske"hull ja!

Ja de ungene fikk kjeft som bare det da de kasta katten min, og jeg sladra til husverten og (før da det gikk an å prate med han)

Og angående den "dødsdømte" kattungen min, sjefen sa ja til å ta henne med på vaksine mandag, bo hos meg til neste mandag (pga smitte) og så kan hun bo i kattestua fram til jeg flytter, så det er jeg evig takknemlig for! :-D

Skrevet

Og hvis det er noen som har tips til "feller" ala tråd i døra, hadde jeg blitt glad! ;)

Skrevet

Han virker i det hele tatt litt ustabil. I tillegg til de andre tipsene ville jeg faktisk også vurdert å bevæpne meg. Man skal selvsagt alltid håpe at man aldri får bruk for et våpen, men med ustabile personer vet man ikke om man blir nødt til å forsvare seg ved fysisk angrep.

I dette tilfellet hadde jeg faktisk gått til anskaffelse av håndvåpen.

Anonym poster: 6b5625385b7f1095d1d7179d2be8b1d6

Skrevet

Nei, vet du hva, det er jeg helt imot, uansett hvor ustabil han er.

Men en kjepp hadde ikke gjort noe, Glemte forresten å nevne en episode som skjedde i sommer, dette var før jeg skjønte hvor frekk han var.

Jeg hadde vært i dusjen, og er ikke videre begeistret for dugg på speilet, derfor dusjet jeg med døra åpen (går ut til gangen) og regnet med dette gikk greit i mitt eget hjem da. Plutselig ser jeg han står i sprekka og spurte om jeg var hjemme. "Eh joda, men jeg har nettopp kommet ut av dusjen, kan jeg få kle meg, så kommer jeg og ringer på??" Så kikka han inn den jævla sprekka og starta en samtale med meg angående kattedoen som sto på boden at den luktet for mye (kattene var på do mens jeg dusjet, skulle jeg bedt dem holde seg?)

Huff jeg er så full av negative ting å si om han der, men kan jo ikke bare holde det inne heller, når jeg har bitt det i meg så lenge! Jeg er så rasende nå, den evige løpinga der oppe, jeg kaster ting i taket, de tramper tilbake, osv osv... Nei håper han kommer seg av flyet og svarer meg snart, han andre, så kan jeg glemme gærningen!

Skrevet

Nei, vet du hva, det er jeg helt imot, uansett hvor ustabil han er.

Men en kjepp hadde ikke gjort noe, Glemte forresten å nevne en episode som skjedde i sommer, dette var før jeg skjønte hvor frekk han var.

Jeg hadde vært i dusjen, og er ikke videre begeistret for dugg på speilet, derfor dusjet jeg med døra åpen (går ut til gangen) og regnet med dette gikk greit i mitt eget hjem da. Plutselig ser jeg han står i sprekka og spurte om jeg var hjemme. "Eh joda, men jeg har nettopp kommet ut av dusjen, kan jeg få kle meg, så kommer jeg og ringer på??" Så kikka han inn den jævla sprekka og starta en samtale med meg angående kattedoen som sto på boden at den luktet for mye (kattene var på do mens jeg dusjet, skulle jeg bedt dem holde seg?)

Huff jeg er så full av negative ting å si om han der, men kan jo ikke bare holde det inne heller, når jeg har bitt det i meg så lenge! Jeg er så rasende nå, den evige løpinga der oppe, jeg kaster ting i taket, de tramper tilbake, osv osv... Nei håper han kommer seg av flyet og svarer meg snart, han andre, så kan jeg glemme gærningen!

Skjønner at folk er skeptiske, og jeg mener absolutt at å trekke våpen må og skal være siste utvei.

Men desverre med ustabile personer, så er det slik at man ikke egentlig vet hvor man har dem, de kan finne på alt mulig rart, og man vet aldri når de virkelig klikker en dag.

Og i en slik situasjon, der det stod mellom livet til meg og han, så vet jeg hva jeg ville gjort: Jeg ville skutt.

Anonym poster: 6b5625385b7f1095d1d7179d2be8b1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...