Gå til innhold

Fionel prøver igjen


fionel

Anbefalte innlegg

Dere er så herlige alle sammen =D Jeg kommer i så godt humør bare av å vite at det er flere som støtter oss, som ønsker at VI skal klare dette!!! Jeg kan ikke få takket dere nok! :hug::hug: :hug: :hug:

Det skal gå til slutt! Jeg er bare så møkka lei av å vente :vetikke::vetikke: I vår situasjon er det ikke pengene i seg selv det står på, vi har snakket med familie og de er mer en villige til å hjelpe oss med det økonomiske vi mangler.. Men mannen vil heller bruke den summen med penger på noe han er garantert å få noe igjen for.. Det er der det ligger for mannen.. Og det syns jeg er så trist å høre.. Det er trist å se hvilken avstand dette har laget mellom oss.. Vi som har vært så og si enige om det meste i over 6 år.. Vi har alltid vært et fantastisk par som bare har levd på den rosa skyen fra dag en. Vi var ett så sabla sterkt par.. Men kanskje det er derfor vi har fått denne utfordringen sammen? Kanskje dette er den store testen for oss? Klarer vi dette, ja da klarer vi vel hva som helst i fremtiden vil jeg tro.. Jeg ønsker bare så inderlig at vi skal stå hånd i hånd på andre siden av dette evig lange kapittelet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva får han til å tro at han er garantert å få noe igjen på å ta det privat enn offentlig? Jeg kjenner noen som har tatt det privat å ikke fått det til. Jeg kjenner flere som har prøvd både privat og offentlig å er voksne barnløse den dag idag. Ikke for å være noe negativ ellee noe, bare sånn at dere vet at det er jo det samme det går i, men en er ikke garantert å få det til hverken ene eller andre plassen. Men for deres del håper jeg dere får det til før dere må igang med ivf, for det tar på, på både kropp og forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva får han til å tro at han er garantert å få noe igjen på å ta det privat enn offentlig? Jeg kjenner noen som har tatt det privat å ikke fått det til. Jeg kjenner flere som har prøvd både privat og offentlig å er voksne barnløse den dag idag. Ikke for å være noe negativ ellee noe, bare sånn at dere vet at det er jo det samme det går i, men en er ikke garantert å få det til hverken ene eller andre plassen. Men for deres del håper jeg dere får det til før dere må igang med ivf, for det tar på, på både kropp og forhold

Nei det er derofr han heller vil gjøre det offentlig, hvor man ikke betaler like mye for det... Nettopp fordi det ikke er noen garanti.. Han skjønner ikke hvorfor vi skal få det til ved ivf men ikke av oss selv.. og sier at sjansen er så liten at det er feil å betale så mye for noe han ikke har noe som helst tro på vil virke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt teit av han å si. Sjangsen er jo større for å få det til mes ivf enn selv. Da blir jo svømmeren satt inn i eggene, å ligger å godgjør seg før du får et inn i deg. Å da ser de også om det er noen som overlever, altså, at de er brukbare. Er de ikke så setter de ikke inn. Å sjangsen er jo der siden du har blitt gravid. Ivf legen sa det var positivt at jeg hadde vært gravid en del mnd tidligere (sa). Når du har satt inn egget, så skal du ta noen vaginale tabletter i to uker, et slags hormon. Mener på at det var for at det skulle bli større sjangs for at det holder seg der, husker ikke helt. Men først må han jo få tatt den sædprøven så kan dere snakke med de som tar den om hva de sier om offentlig/privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har satt inn egget, så skal du ta noen vaginale tabletter i to uker, et slags hormon. Mener på at det var for at det skulle bli større sjangs for at det holder seg der, husker ikke helt.

Og blir man gravid, så må man gå på de frem til ultralyd i uke 7. Det er progesteron, kroppen produserer det selv, men de gjør det for ekstra sikkerhet. Er noe herk, men uten tvil verdt det. Vet at en del som mister blir satt på de samme tabelettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner meg heller ikke på mannen din, er vel ikke større sjanse å lykkes privat enn offentlig?

:hug:

Jeg tror kanskje dere har missforstått litt.. Han har ikke sagt det er større sjanse privat en offentlig.. Han sier det er like liten sjanse uansett, og derfor ikke ser poenget med å betale så mye for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje dere har missforstått litt.. Han har ikke sagt det er større sjanse privat en offentlig.. Han sier det er like liten sjanse uansett, og derfor ikke ser poenget med å betale så mye for det. :)

Åkey ;) Håper at det ordner seg snart uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også!! Nå er jeg skikkelig lei... :trist:

Huff :hug: Vet ikke hvordan det er, trur ikke jeg kan forestille meg det heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere bare må ta dere en tur til legen i lag, sånn at han kan få seg litt info om hvordan ivf eller icsi fungerer. Det er ytterst få som faktisk har kunnskap om det og det blir bare til en ting som man såvidt har hørt om. Det er ikke den tingen folk skriker høyest om, men ja. Dra til legen og få alt av info. Kan være det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var cb fertilitetsmonitor innkjøpt, da er de bare å vente på neste syklus :D Mannen skal ta prøve til uken, og vi skal bestille time til oslo fertilitetsklinikk i april/mai :) Endelig føles det ut som det skjer noe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her skjer det ting! :) Jeg er så spent for dere! :D

Blir spennende å høre hva legene sier, da! :) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Innom å heier som aldri før :duskedame:

Herlig når man føler det løsner i en ende, og vips så sitter spira skal du se :bolledeig:

Sender deg all verdens med babystøv :strix::hjerter_rundt::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom å heier som aldri før :duskedame:

Herlig når man føler det løsner i en ende, og vips så sitter spira skal du se :bolledeig:

Sender deg all verdens med babystøv :strix::hjerter_rundt::danser:

Ja!! I dag har jeg for første gang på over ett år gått med følelsen av at: jooda, vi skal få det til vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her skjer det ting! :) Jeg er så spent for dere! :D

Blir spennende å høre hva legene sier, da! :) Masse lykke til!

Jaa veldig spent på hva de sier altså :) Håper på å få en viss "Forklaring" :) Noe å forholde seg til kunne vært greit føler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg faktisk bare å venter på tanta :P DET var lenge siden det skal jeg si :fnise::enig: Men jeg ganske forbredt på å ikke få utslag på monitoren. Tok en EL test, som var helt negativ, når jeg skulle hatt EL ifølge syklusen.. så tviler egentlig på at det er noe eggslipping i mine eggledere for å si det sånn :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Nå går jeg faktisk bare å venter på tanta :P DET var lenge siden det skal jeg si :fnise::enig: Men jeg ganske forbredt på å ikke få utslag på monitoren. Tok en EL test, som var helt negativ, når jeg skulle hatt EL ifølge syklusen.. så tviler egentlig på at det er noe eggslipping i mine eggledere for å si det sånn :fnise::fnise:

Ikke gi opp jakten etter el ;)

Første og eneste syklusen vi brukte monitoren, fikk jeg ikke utslag før cd23! Trodde aldri den skulle nå max.. Vi hadde da sex med en gang jeg fant ut at den var Max, lå med rumpa til værs i en halvtime, samt påfølgende dag, for da var den også på Max, så gikk monitoren ned til Høy, så da var det bare til å krysse fingrene for blinkskudd :lur:

Nå er jeg virkelig spent på dine vegne :jepp:

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...