Gå til innhold

Tungmetallforgiftning - ikke en diagnose i helsevesenet?


Gjest Johanna, 45

Anbefalte innlegg

"JohnS" du snakker som om du har greie på dette. Er du lege?

Det med vitaminer var litt upresist skrevet av meg, for de sterke vitaminene er ikke ment som at de skal drive ut tungmetallene, men at de skal veie opp for tapet/mangelen som er i kroppen på grunn av den tunge celator-behandlingen...men vitaminene er såpass sterke i mg at de ikke er lov i Norge (!)

Men JohnS, hvorfor i all verden har ikke min lege (eksperten, holisten, den funksjonelle medisineren) ikke hørt om T56 eller alle medikamentene du ramset opp som brukes til tungmetallbehandling i det offentlige helsevesen?

Er det ingen som kjenner til hva du skriver her, eller hva? En hemmlig underworld?

Anonym poster: 15f259cae01adfea0137f752f8dd8d2c

Kanskje din lege ikke har hørt om dette fordi han tydligvis ikke er en ordentlig lege? Og hvorfor skal NAV betale for at du har kjøpt kjempedyre vitaminer (!) fra utlandet for å kurere noe du selv mener du lider av men som du ikke kan påvise ved å gå til en ordentlig lege?

Anonym poster: 94113f46cb5d18c4722ee450ebea7fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke tannlege, men dette tror jeg ikke stemmer. Det er vel kun ved lokale allergiske reaksjoner man kan få det dekket.

Tannleger har heller ingen kompetanse til å kunne vurdere skader i nervesystemet som følge av kvikksølv fra amalgam (som uansett er en drøy påstand med mindre du er tannlegeassistent.)

Greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje din lege ikke har hørt om dette fordi han tydligvis ikke er en ordentlig lege? Og hvorfor skal NAV betale for at du har kjøpt kjempedyre vitaminer (!) fra utlandet for å kurere noe du selv mener du lider av men som du ikke kan påvise ved å gå til en ordentlig lege?

Anonym poster: 94113f46cb5d18c4722ee450ebea7fbb

Vitaminene er nå så, men denne legen har jo også skrevet ut medikament som det offentlige også tydeligvis bruker. Det er sistnevnte som andre får dekket av det offentklige...som jeg må betale selv og i tillegg ikke får trekke av i selvangivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, hva er greia med at du aldri kan svare på hva behandlingen går ut på?

JohnS, du har nyttige svar, men du vil ikke svare på om du jobber innen det offentlige eller alternative helsevesen? Er du lege? Jobber du ved et offentlig sykehus?

Du spurte hva slags tungmetaller...vel, for det meste er det påvist høye kvikksølvnivåer hos meg.

Akkurat mengde og hvilke andre stoffer som ble påvist har jeg ikke her, men må finne fram rapporten.

Behandlingen har jeg jo skrevet hva består i: DMSA / Cellulatorbehandling. Vitaminene er jo kun for å "balansere" all elendigheten, det er ikke de som driver ut tungmetallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingen har jeg jo skrevet hva består i: DMSA / Cellulatorbehandling. Vitaminene er jo kun for å "balansere" all elendigheten, det er ikke de som driver ut tungmetallene.

Men for en som ikke vet hva DMSA/cellulatorbehandling er så blir det bare gresk. Kan du ikke forklare mer i dybden? Som sagt har jeg fått veldig hjelp med å skille ut tungmetaller (særlig da kvikksølv) ved langt rimeligere metoder, så derfor jeg lurer på nødvendigheten ved å blakke seg helt. Jobber f.eks DMSA med avgiftning av hele kroppen, eller hovedsakelig hjernen? Jeg hørte også om noe som heter ALA, er dette noe i samme bane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for en som ikke vet hva DMSA/cellulatorbehandling er så blir det bare gresk. Kan du ikke forklare mer i dybden? Som sagt har jeg fått veldig hjelp med å skille ut tungmetaller (særlig da kvikksølv) ved langt rimeligere metoder, så derfor jeg lurer på nødvendigheten ved å blakke seg helt. Jobber f.eks DMSA med avgiftning av hele kroppen, eller hovedsakelig hjernen? Jeg hørte også om noe som heter ALA, er dette noe i samme bane?

Forstår du er nysgjerrig og behøver informasjon om behandlingen, men det er som JohnS og andre i tråden sier (de få som viser at de har innsikt i dette). DMSA jobber med avgiftning av hele kroppen, inkludert hjernen.

Jeg kan dessverre ikke legge ut om detaljer mer enn dette. Forhåpentligvis kan andre, som JohnS (?) bistå deg noe bedre med detaljer omkring behandling av utdriving av tungmetaller (høye kvikksølvnivåer, m.m) : - ) Lykke til må du ha!

Ps! Håper JohnS svarer på en del av innleggene som spør ham direkte om diverse (f.eks om han er lege, og eventuelt om han praktiserer ved en av de store sykehusene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohnS. er bare stille nå...han er muligens en bløffmaker som snakker om medisiner og diagnoser han ikke har erfaring med annet enn som "synser" ; - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å utgi seg for å være lege her inne, så JohnS gjør klokt i å ikke svare på dette spørsmålet. Selvfølgelig er det leger her inne i forumet, men så lenge man ikke har lov til opplyse om dette (fornuftig nok), må du selv vurdere om det folk gir uttrykk for å vite noe om holder vann eller ikke.

Anonym poster: 909ea323eb410f677abbeaa84625b147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt som AB over meg sier, nemlig at man ikke har lov til å utgi seg for å være helsepersonell her inne.

Forøvrig så høres det jo ut som om tungmetallforgiftning faktisk er en diagnose som kan stilles, men det er jo ikke akkurat en veldig utbredt diagnose, så det burde faktisk ikke være så vanskelig å skjønne at dette ikke er det første en lege tenker på og undersøker. En del diagnoser er såpass sjeldne at det tar tid å finne ut av dem, og da har man gjerne hatt runddansen med å utelukke en god del andre diagnoser først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tungmetallforgiftning er noe som behandles både i det offentlige (konvensjonell skolemedisin) - og også i den alternative verdenen.

http://www.nifab.no/...re/kelat_terapi

Om du behandles i det offentlige for tungmetallforgiftning / for høye kvikksølvnivåer etc. dekkes dette selvsagt av det offentlige slik alle andre sykdommer og diagnoser blir dekket, og følger vanlige skattetrekk-regler slik andre sykdomsbilder gir muligheter for.

Høres merkelig at at TS må betale for dette selv og går til "alternativ" behandling.

Er vel bare å be fastlegen om å ta blodprøver av hva pasienten ønsker skal redes ut og få resultatene det? Er fastlegen vrang eller udugelig, så bytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John S er ihvertfall ingen alternativ lege, han slår hardt ned på alt som ikke faller inn under skolemedisin og "vitenskapelig bevist". Så hvis ikke TS har fått påvist tungmetallforgiftning via tradisjonelle prøver tatt av helsevesenet, så er det heller ikke reellt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medicus

John S er ihvertfall ingen alternativ lege, han slår hardt ned på alt som ikke faller inn under skolemedisin og "vitenskapelig bevist". Så hvis ikke TS har fått påvist tungmetallforgiftning via tradisjonelle prøver tatt av helsevesenet, så er det heller ikke reellt for han.

Tråden diskuterer vel ikke hvorvidt man har tungmetallforgiftning eller ei, men hva behandlingen og medisinene består i - i det offentlige helsevesenet/sykehusene?

JohnS har nevnt noen medikamenter som brukes men han vil ikke si noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Christinaz

JohnS, uansett hvor du jobber eller hva du jobber med:

hadde vært interessant å høre mer om ditt kjennskap til T52 og ellers omkring offentlig helsevesens behandlingsopplegg for tungmetallforgiftning.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en diagnose som stilles av "spesialleger" og av folk som ikke har legeutdanning?

Det er kjempedyrt å behandle sykdommen?

Finnes det noen dokumenterte bevis på at det er en sykdom og at denne behandlingen virker (og ikke kun er placebo etc.)

For meg høres dette helt på jorde ut, og som det er pseudovitenskap og alternativ medisin. Kan noen forklare hva sykdommen går ut på og hvordan den behandles, på en enkel måte?

Anonym poster: eb9dc08b3b9e86c6394f19a3a85a3dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en diagnose som stilles av "spesialleger" og av folk som ikke har legeutdanning?

Det er kjempedyrt å behandle sykdommen?

Finnes det noen dokumenterte bevis på at det er en sykdom og at denne behandlingen virker (og ikke kun er placebo etc.)

For meg høres dette helt på jorde ut, og som det er pseudovitenskap og alternativ medisin. Kan noen forklare hva sykdommen går ut på og hvordan den behandles, på en enkel måte?

Anonym poster: eb9dc08b3b9e86c6394f19a3a85a3dbf

Diagnosen kan stilles av leger, problemet er som TS har gjentatt flere ganger, at prøvene ikke tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en diagnose som stilles av "spesialleger" og av folk som ikke har legeutdanning?

Det er kjempedyrt å behandle sykdommen?

Finnes det noen dokumenterte bevis på at det er en sykdom og at denne behandlingen virker (og ikke kun er placebo etc.)

For meg høres dette helt på jorde ut, og som det er pseudovitenskap og alternativ medisin. Kan noen forklare hva sykdommen går ut på og hvordan den behandles, på en enkel måte?

Anonym poster: eb9dc08b3b9e86c6394f19a3a85a3dbf

Nå er det jo nettopp sagt i tråden (om du har lest den?) at det er leger som behandler og at medisinene som brukes er kjemi/naturvitenskap/i offentlige laboratorier, sykehus og apotek.

Forstår derfor ikke hva du mener...det som var "alternativt" her er vel legene omtalt i linken det ble lenket til...men de var jo fastleger tidligere før de startet for seg selv. Så er jo ikke noe pseudo her? Vitaminkurer er jo omstridt men neppe farlig: men som du kanskje leste var de sterke dosene med vitaminer ment for helhetlig balanse i kroppen, er vel ikke mye humbug med det.

Anonym poster: 15f259cae01adfea0137f752f8dd8d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...