Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

På 26.5.2019 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Som nyutdannet søkte jeg på flere jobber uten napp. Så sendte jeg ut en åpen søknad, og fikk napp med en gang. Fikk tilbudet om fast stilling etter ca. et halvt år.

Anonymkode: 7f053...eb5

jeg vurderer å sende selv en åpen søknad. 

Forstår jeg deg rett du ringte ikke på forhånd når det gjaldt åpen søknad?

 

 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Jøss, denne tråden hadde havnet helt på side 4!)

Jeg har søkt i snitt 5 jobber om dagen den siste tiden, og endelig fått et intervju! Dette blir mitt første ordentlige intervju etter endt utdanning, og første gang det ikke bare er en sidejobb ved siden av studier. Jeg er så spent og nervøs! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2019 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Er det ok å ha 33 % arbeid i tre forskjellige bedrifter? kan man designe en sånn type jobb hos tre forskjellige bedrifter, eller trenger jeg en advokat til å ordne en sånn avtale?

Anonymkode: 35476...87d

Du trenger ikke advokat, men du må jo bli enig med de tre bedriftene om hvordan du skal fordele arbeidstiden og hvem som evt. skal ha prioritet dersom det er vakter. Eller, først må du finne tre arbeidsgivere som synes dette er en grei deal.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag, nok et avslag...

Anonymkode: 16cbf...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clefable skrev:

(Jøss, denne tråden hadde havnet helt på side 4!)

Jeg har søkt i snitt 5 jobber om dagen den siste tiden, og endelig fått et intervju! Dette blir mitt første ordentlige intervju etter endt utdanning, og første gang det ikke bare er en sidejobb ved siden av studier. Jeg er så spent og nervøs! 

jeg er også i en jobbsøknad prosess, litt skremmende, men samtidig spennende å se hvor man ender. Likte din versjon av ærlighet, derfor valgte jeg kun å svare på din sitat i forumtråd.

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir åpne søknader jeg kommer til å prioritere, har nøstet opp flere bedrifter som er aktuelle, dessuten begynner jeg å komme frem til område/geografisk som jeg gjerne vil flytte til. Håper det blir en god versjon av retning og destinasjon når arbeidskontrakt her kommet i havn, og signert. 

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt drømmejobben. Fristen gikk ut for noen dager siden (1/6). Er det for tidlig å ringe å høre hvordan jeg ligger an? Hvor lenge bruker dere å vente?

Anonymkode: f6bbf...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
På 3.6.2019 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke advokat, men du må jo bli enig med de tre bedriftene om hvordan du skal fordele arbeidstiden og hvem som evt. skal ha prioritet dersom det er vakter. Eller, først må du finne tre arbeidsgivere som synes dette er en grei deal.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Det er statistisk usannsynlighet i det, det krever en enorm logistikk fra arbeidstakeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
På 26.5.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Er det bedre steder å finne stillingsutlysninger enn finn? Er økonom

Anonymkode: 7ce0c...09f

last ned appen INDEED, den henter ikke bare fra finn&nav men alt som ligger på hjemmesider osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Søkte på en jobb 1 og en halv time unna. Fikk som svar at det blir for lang pendlevei for en 30 prosent stilling.. eh.. er ikke det for meg å bestemme? Er da bedre enn ingenting tenker jeg. Nesten fristet til å svare tilbake...

Anonymkode: f6bbf...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søkte på en jobb 1 og en halv time unna. Fikk som svar at det blir for lang pendlevei for en 30 prosent stilling.. eh.. er ikke det for meg å bestemme? Er da bedre enn ingenting tenker jeg. Nesten fristet til å svare tilbake...

Anonymkode: f6bbf...795

Jøss, merkelig. Så lenge du selv er forberedt på reiseveien og kommer på jobb i tide, skjønner jeg ikke hvorfor de skulle tenke på det. Med mindre det er en jobb de plutselig kunne trengt deg i en krisesituasjon, hvor du da ikke vil ha mulighet til å komme raskt nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clefable skrev:

Jøss, merkelig. Så lenge du selv er forberedt på reiseveien og kommer på jobb i tide, skjønner jeg ikke hvorfor de skulle tenke på det. Med mindre det er en jobb de plutselig kunne trengt deg i en krisesituasjon, hvor du da ikke vil ha mulighet til å komme raskt nok? 

Det er bare på en vanlig dyrebutikk i Oslo. Står ingenting i annonsen om ekstravakter så jeg så for meg at dette var faste tider.

Anonymkode: f6bbf...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Enda ikke fått meg jobb. Føler det var dumt å ta Bachelor. Har jeg bare kastet bort tiden? Jeg blir så stressa :bond:

(og ja, jeg søker på alt, også det som ikke er studierelevant)

Anonymkode: f6bbf...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2019 den 12.02, Clefable skrev:

Jøss, merkelig. Så lenge du selv er forberedt på reiseveien og kommer på jobb i tide, skjønner jeg ikke hvorfor de skulle tenke på det. Med mindre det er en jobb de plutselig kunne trengt deg i en krisesituasjon, hvor du da ikke vil ha mulighet til å komme raskt nok? 

De tror nok at vedkommende kommer til å slutte etter kort tid pga reiseveien viser seg å være for lang i praksis. Og at det blir vanskelig å få vedkommende til å ta vakter på bare 3-5 timer.

Anonymkode: 032ab...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bumper denne tråden, i tilfelle flere fortsatt er i samme situasjon (håper mange har fått seg jobb, selvsagt!)
Jeg sitter fortsatt med en mastergrad og deltidsjobb i butikk. Føles som om livet er litt på vent, ettersom jeg trenger fast jobb med høyere inntekt før jeg og mannen kan kjøpe noe eget, jeg vil helst ha kjøpt noe eget før vi begynner tenker på barn.... osv. Dette med jobb er så stressende og noe som tynger veldig. Dersom jeg ikke har fått noe relevant før til våren igjen, vurderer jeg ta et nytt studie for å få en litt mer gjenkjennelig og anvendelig yrkestittel. Så kommer jeg kanskje noen vei...

Hvordan går det med dere andre? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye bedre. Fortsatt ingenting fast, varig eller 100%. Jobber freelance, går i minus, og sender søknad på søknad. Få intervjuer, og føler litt som deg at livet er på vent. Man blir jo litt oppgitt etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gått litt over 1år her....hatt noen vikar via byrå, men mister motivasjonen der når man ligger ca 30-40kr under lønna til de som er fast ansatt. Byråene er stort sett useriøst dritt, sosial dumping. I tillegg lager de helt idiotiske annonser med laaang liste av krav, uten å gi noe selv. Fuck off!

Anonymkode: 98986...dc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2019 den 19.36, Sugar&Spice skrev:

Usikker hvorfor dette havnet som AB men det er altså bare meg :fnise: 

Har også utdannelse innen økonomi, og sliter med å finne relevante utlysninger. Begynner å bli stressa, er så lei den jobben jeg har og ønsker meg noe relevant 😭

Anonymkode: 5ad4e...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Jeg er i jobb, men er (passiv) jobbsøker likevel. Drit lei av å bli utnyttet av retailbransjen :dany:

Men, en liten ting jeg vil lufte :fnise: Min samboer har et søskenbarn, med en sønn på 18 år. Tidlig i sommer anbefalte jeg dette søskenbarnet, å oppmuntre sønnen til å søke en ekstrahjelpstilling vi utlyste hos oss. Søskenbarnet/moren syntes dette var en god idé, for det er kanskje bedre å jobbe i klesbutikk som selger enn på matbutikk - det er jo så stressende! (Her skjønte jeg at jeg hadde gjort en bommert med å anbefale dette, men turte ikke trekke forslaget mitt tilbake...) Vi er aktive selgere og kundegruppen er voksne folk som bruker penger, vi sitter ikke på ræva bak kassen og venter på penger liksom. 

Når guttungen skulle komme innom med søknaden, mange mange uker etter stillingen ble utlyst (med fristen "snarest", ingen konkret dato), var det en ekstrahjelp på jobb - og han leverte søknaden til henne. Han spurte ikke etter leder, tok ikke kontakt med leder angående stillingen, viste ingen form for interesse - utenom søknaden han ga til en ekstrahjelp. Så gikk han hjem og tok ikke noe videre kontakt. 

Mange, mange uker senere uten at de (!) ikke hørte noe, tok moren telefonen fatt og ringte butikken. Der var det nok en gang en ekstrahjelp, som fikk ei remse om hvor ufint det er å ikke ta kontakt med søkere for hverken jobbintervju eller bare å si at de ikke var kandidater for stillingen.

Altså... :alice:  Er jeg teit som ler, og er ganske flau over å ha anbefalt disse å søke? Eller er det normalt å ha mammaen sin med som 18åring og jobbsøker? :skratte:

Anonymkode: 81b86...b5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...