Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

På 22.5.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det kurset var veldig greit :). Mest fordi jeg fikk møte andre i min situasjon og fikk sett at det var vanlig å føle seg helt revet i fillebiter etter noen måneder/år uten jobb.

Anonymkode: f6bbf...795

Det verste er jo at de som holder kurset ikke har peiling på hva de holder på meg.

Samt at de svindler staten for mange hundre millioner, det nærmer seg vel 1 milliard som NAV har brukt på Din Utvikling.

Kan du forsvare dette så er du rimelig tett i pappen. Se på facebooksiden deres, ille nok å lese der. Se andre artikler rundt på nett.

Anonymkode: 9a72e...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det verste er jo at de som holder kurset ikke har peiling på hva de holder på meg.

Samt at de svindler staten for mange hundre millioner, det nærmer seg vel 1 milliard som NAV har brukt på Din Utvikling.

Kan du forsvare dette så er du rimelig tett i pappen. Se på facebooksiden deres, ille nok å lese der. Se andre artikler rundt på nett.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Det kan enkelt forsvares med at attføringsbransjen er anbudsbasert, og NAV Tiltak velger selv hvem de vil sette ut disse anbudene til, vanligvis for 1-3 år av gangen. Etter denne perioden utlyser NAV på nytt at de ser etter arrangører for det og det tiltaket. Din Utvikling har vært tiltaksbedrift for NAV i mange år, dvs at de må ha vist gode resultater og tilbakemeldinger for at NAV Tiltak skal ha kunnet hyre dem igjen. Det som oftest skjer når en tiltaksbedrift ikke har levert tilfredsstillende resultater og ikke får beholde tiltak videre, er rett og slett at de legger ned. Og det skjer stadig vekk.

Anonymkode: e1bcc...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan enkelt forsvares med at attføringsbransjen er anbudsbasert, og NAV Tiltak velger selv hvem de vil sette ut disse anbudene til, vanligvis for 1-3 år av gangen. Etter denne perioden utlyser NAV på nytt at de ser etter arrangører for det og det tiltaket. Din Utvikling har vært tiltaksbedrift for NAV i mange år, dvs at de må ha vist gode resultater og tilbakemeldinger for at NAV Tiltak skal ha kunnet hyre dem igjen. Det som oftest skjer når en tiltaksbedrift ikke har levert tilfredsstillende resultater og ikke får beholde tiltak videre, er rett og slett at de legger ned. Og det skjer stadig vekk.

Anonymkode: e1bcc...e05

Det betyr ikke at NAV velger noen som kan jobben sin. Staten er kjent for å kjøpe inn tjenester som unyttige eller dårlige uten at det gjøres noe med det.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det betyr ikke at NAV velger noen som kan jobben sin. Staten er kjent for å kjøpe inn tjenester som unyttige eller dårlige uten at det gjøres noe med det.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Det har jeg heller ikke sagt, så vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg jobber tett opp mot denne bransjen i en annen by enn hvor din utvikling opererer, og om nav ikke er fornøyd så mister bedriften oppdraget og gjerne legger ned driften. Det er helt helt vanlig. Så jo, det gjøres faktisk noe med det. Mye mulig at din utvikling leverer tilfredsstillende resultater uten at vi vet noe om det.

Anonymkode: e1bcc...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei... Har forsåvidt en jobb, men har blitt forsøkt presset ut siden jeg ble gravid. Nå har det gått alt for lang tid uten noe napp. Har bare fått to intervju på snart et år. 

Gir snart opp.

Anonymkode: 16cbf...e7b

Hvordan ble du presset ut? Hvordan merket du det?

Redd det skjer lignende på arbeidsplassen min. Det skjer litt mye merkelig om dagen. 

Anonymkode: 7ce0c...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig jobb etter .... :)

Anonymkode: 12313...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nyutdannet søkte jeg på flere jobber uten napp. Så sendte jeg ut en åpen søknad, og fikk napp med en gang. Fikk tilbudet om fast stilling etter ca. et halvt år.

Anonymkode: 7f053...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som nyutdannet søkte jeg på flere jobber uten napp. Så sendte jeg ut en åpen søknad, og fikk napp med en gang. Fikk tilbudet om fast stilling etter ca. et halvt år.

Anonymkode: 7f053...eb5

Hva er lønna di og utdanning.

Anonymkode: 12313...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er lønna di og utdanning.

Anonymkode: 12313...727

Har utdanning i pedagogisk retning, med master. Lønnen varierer måned til måned, på grunn av mye overtid periodevis. Grunnlønn på ca. 510 000. Jobbet ett år nå. 

Anonymkode: 7f053...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre steder å finne stillingsutlysninger enn finn? Er økonom

Anonymkode: 7ce0c...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre steder å finne stillingsutlysninger enn finn? Er økonom

Anonymkode: 7ce0c...09f

Finn.no er nok den beste.

Ellers har du arbeidsplassen hos NAV, den henter annonser fra forskjellige steder.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det bedre steder å finne stillingsutlysninger enn finn? Er økonom

Anonymkode: 7ce0c...09f

Jobbnorge eller webrecrute eller Finn.nav 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg heller ikke sagt, så vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg jobber tett opp mot denne bransjen i en annen by enn hvor din utvikling opererer, og om nav ikke er fornøyd så mister bedriften oppdraget og gjerne legger ned driften. Det er helt helt vanlig. Så jo, det gjøres faktisk noe med det. Mye mulig at din utvikling leverer tilfredsstillende resultater uten at vi vet noe om det.

Anonymkode: e1bcc...e05

Problemet er at det er så mange som har dårlig erfaring, å tvinge mennesker til å delta på barnehagenivå er nedbrytende. Du blir snakket til som du var 12år. Bryte deg ned mentalt, fortelle at alt du gjør er dritt og feil. "VI vet hvordan en CV skal se ut!" Nei, dumme kursleder; det vet du ikke. En CV klarer alle finne mail til på nett, ikke vanskelig å skrive en søknad heller. Nok av hjelp til dette på nettet.

Fordi som ØNSKER hjelp, så skal de såklart få dette! I form av et kurs eller noe annet.

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det legges ikke ut noe relevant 😭  Det går flere uker mellom relevante stillinger, og de som ikke er relevante er som regel uaktuelle; jeg er ikke noen snekker og ei heller kan jeg jobbe som klinisk psykolog.

Jeg begynner å bli så stressa, for jeg har ikke nok vakter på deltidstilingen min til å overleve de neste månedene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Det legges ikke ut noe relevant 😭  Det går flere uker mellom relevante stillinger, og de som ikke er relevante er som regel uaktuelle; jeg er ikke noen snekker og ei heller kan jeg jobbe som klinisk psykolog.

Jeg begynner å bli så stressa, for jeg har ikke nok vakter på deltidstilingen min til å overleve de neste månedene :(

Hvilken utdanning har du?

Anonymkode: bc935...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utdanning har du?

Anonymkode: bc935...881

Økonomi-retning

Anonymkode: 34204...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi-retning

Anonymkode: 34204...7f6

Usikker hvorfor dette havnet som AB men det er altså bare meg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 0.49, TinyBean skrev:

"Vi beholder søknaden i tilfelle noe åpner senere." Skal jeg tro på dette?

"Vi gir beskjed i begynnelsen av juni." JA TAKK gi beskjed.

Venter også på tilbakemelding fra et intervju hvor jeg sendte CV og referanse over epost. Gir snart opp, er så lei av å søke jobb 😫

trenger ikke å sende referanser, det kan gi fra deg etter intervjuet. 

Har du ringt til bedriften forut, og kjenner du noen som jobber der?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Usikker hvorfor dette havnet som AB men det er altså bare meg :fnise: 

jeg smelter uansett.

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å ha 33 % arbeid i tre forskjellige bedrifter? kan man designe en sånn type jobb hos tre forskjellige bedrifter, eller trenger jeg en advokat til å ordne en sånn avtale?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...