Gå til innhold

Ara er blitt mamma :)

ara

Anbefalte innlegg

Hei!

Fløtepusen hadde en liten sort manke da hun ble fødd ja, men så mistet hun det.. Det begynte først å vokse når hun var ca 7 mnd, og det vokser heller sakte. Men hun begynner å få et dunlag over hodet nå, ganske mørkt ;)

Så deilig med en frisk gutt! Måtte det vare lenge.. Hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fløtepusen hadde en liten sort manke da hun ble fødd ja, men så mistet hun det.. Det begynte først å vokse når hun var ca 7 mnd, og det vokser heller sakte. Men hun begynner å få et dunlag over hodet nå, ganske mørkt ;)

Så deilig med en frisk gutt! Måtte det vare lenge.. Hatt en fin helg?

Her blir håret til L lysere under.. Faren hans er mørk, men jeg er mer mørk blond...eller kommune grå. Hehe...kjedelig hårfarge med andre ord. Blæ..

Er dere mørke begge to?

Jo, takk. Har hatt en superkoselig helg. Er hos mine foreldre. L koser seg masse her. Mormor er like poppis som mamma så jeg får lov å sove lenge på morningen mens besteforeldrene står opp med L. Deeeeilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men to netter er jo greit, ser for meg samme lengde selv. Åh, tenk så koselig det hadde vært. *drømme* Sikkert greit å vente til våren/sommeren dog. Høres og ser veldig romantisk ut! Trengs litt påfyll av romantikk etter at W kom til verden. :)

Jeg har ikke kjørt Gokart så mange ganger før, sist gang ble jeg påkjørt bakfra og fikk en kraftig nakkesleng.. Grusomt vondt i lang tid etterpå! Så tørr rett og slett ikke igjen.

Håper helgen din var fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men to netter er jo greit, ser for meg samme lengde selv. Åh, tenk så koselig det hadde vært. *drømme* Sikkert greit å vente til våren/sommeren dog. Høres og ser veldig romantisk ut! Trengs litt påfyll av romantikk etter at W kom til verden. :)

Jeg har ikke kjørt Gokart så mange ganger før, sist gang ble jeg påkjørt bakfra og fikk en kraftig nakkesleng.. Grusomt vondt i lang tid etterpå! Så tørr rett og slett ikke igjen.

Håper helgen din var fin. :)

Ja, vår/sommer er nok beste tidspunktet :)

Romantikken får liksom ikke like mye piff som den trenger når det kommer barn i hus. Man kan jo jobbe hardt for det, men jeg har ikke ork noen ganger. Men vi prøver å kose oss litt sammen når L har lagt seg. Kunne nok blitt enda flinkere.

Huff, hørtes ut som en ukoselig opplevelse med Gokarten. Har heldigvis ikke opplevd noe sånn, men det er jo en risiko for at det kan skje.

Har hatt en finfin helg :) Sola har skimtet til i noen timer og det var fantastisk deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge mørke ja, og ser absolutt ut som hun lille går samme veien.

Kommunegrå høres så nitrist ut... hva med askeblondt eller et eller annet fancy noe? Farger du håret siden du synes det er kjedelig? Apropos hår så er håret mitt litt rart om dagen, krøllet og slett om hverandre... og litt flatt og dødt. But what to do with it? ;) Skulle ønske jeg hadde en personlig frisør av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge mørke ja, og ser absolutt ut som hun lille går samme veien.

Kommunegrå høres så nitrist ut... hva med askeblondt eller et eller annet fancy noe? Farger du håret siden du synes det er kjedelig? Apropos hår så er håret mitt litt rart om dagen, krøllet og slett om hverandre... og litt flatt og dødt. But what to do with it? ;) Skulle ønske jeg hadde en personlig frisør av og til.

Jeg er så sjalu på de som har mørkt fin hår!! Eller sin egne sterke farge. Jeg farger mitt, ja. Har vært blond et års tid, men her om dagen farget jeg det lysebrunt. Ble veldig fornøyd men skal farge det en anelse mørkere også :)

Jatakk til personlig frisør! Jeg er så dårlig på å piffe opp håret. Enten henger det der eller så setter jeg det opp i en kjedelig hestehale/topp/flette. Sånn som er helt vanlig, Hehe.. Hadde vært fint om man kunne noen triks for å se smashing ut på håret i ny og ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper jo å gå jevnlig til frisør da. Jeg er ikke flink til å gå, går ofte 6 mnd mellom hver gang, Har langt hår. Har forresten (mørk)brunt, ikke veldig mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo å gå jevnlig til frisør da. Jeg er ikke flink til å gå, går ofte 6 mnd mellom hver gang, Har langt hår. Har forresten (mørk)brunt, ikke veldig mørkt.

Ja,det er sant. Men jeg er så gnien at jeg går sjelden til frisør. Det er jo så dyrt!! Ikke en liten klipp, men om man skal ha litt liv i det med farger så koster det jo en formue. Men man føler seg jo utrolig fresh etterpå da :)

Idag har jeg vært på 9mnd kontroll med L.

Han er 75 cm og 8480g. Lang og slank som vanlig. Han kunne nok ha veid litt mer om han ikke hadde vært syk så lenge. Men da gikk han ned del.

Helsesøster mente vi kunne begynne å nattavvenne nå. Så det skal vi snart få til. De trenger ikke mat om natten lenger. Mange turer opp og det er slitsomt. Og snart begynner jeg å jobbe, så hadde vært godt å få mest mulig sammenhengende søvn da, selv om det kanskje er å drømme litt for mye ;)

Nå sitter jeg her med en deilig kaffekopp og venter på at L skal våkne slik at han får litt lunsj og vi kan reise til mormoren og bestefaren hans(mine foreldre) som bor en times tid unna. Blir en liten vinterferie der. Reiser hjem igjen til helgen for da har kjære fri. Om været blir fint tenker jeg vi reiserpå hytta igjen, kanskje... Var der i helgen også. Har lyst til å skaffe pulk slik at vi kan ta med tassen på skitur. Hadde vært deilig. Er nydelige skiforhold der oppe, store fine løyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok deilig å slutte med natt-maten, tenker jeg!

Så herlig med en liten vinterferie! Skitur! Åh, jeg vil åssååå :nigo:

Ha en fantastisk god uke, Ara! Kos dere på tur! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vinterferie og weekend på hytta høres fantastisk ut! Tur med barna og pulk har jeg også så lyst til, det ser så utrolig koselig ut :jepp: Vi nøyde oss med en halv runde på plenen med T i akebrett i helgen :ler:

Lykke til med nattavvenning. Du skal se at det går kjempebra! Og det er så deilig når man er ferdig med nattmat :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok deilig å slutte med natt-maten, tenker jeg!

Så herlig med en liten vinterferie! Skitur! Åh, jeg vil åssååå :nigo:

Ha en fantastisk god uke, Ara! Kos dere på tur! :sol:

Vinterferie og weekend på hytta høres fantastisk ut! Tur med barna og pulk har jeg også så lyst til, det ser så utrolig koselig ut :jepp: Vi nøyde oss med en halv runde på plenen med T i akebrett i helgen :ler:

Lykke til med nattavvenning. Du skal se at det går kjempebra! Og det er så deilig når man er ferdig med nattmat :jepp:

Ble ikke hyttetur alikevel, men har kost oss masse på mini-vinterferie hos mine foreldre :) Kom hjem i går. Godt det også.

Vi har såvidt prøvd å nattavvenne i noen netter og det har gått over all forventning. Han var litt sint første natta og kranglet litt før han nøyde seg med vann og smokken. Han våknet bare et par ganger. Den siste gangen fikk han pupp. Da var klokka 05.00 og nesten morgen så da synes jeg det var greit at han fikk.

I natt sov han fra 19.00 til 06.00!! :danse: Våknet 2 ganger fordi han hadde mistet smokken, men så fort han fikk den igjen så sovnet han med en gang. Deilig! Jeg føler meg som et nytt menneske etter flerfoldige uker med oppstykket og generelt lite søvn. Yeah! :biggrin:

Kjære har reist til en kamerat for å drikke øl i sola! Helt greit for meg. Jeg nyter stillheten og at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil. Skal nok hoppe inn i daffe-klær og bare kooose meg etter at L har lagt seg :)

Jeg har også forresten gått til innkjøp av Zumba Fitness på Nintendo Wii, så nå skal jeg bli fit igjen! ;) Kosta 168,- på CDON.COM, så det synes jeg er verdt pengene. Har prøvd for første gang nå i kveld og det var virkelig gøy, og man blir skikkelig fort varm i trøya for å si det sånn. Skal prøve å få til noen runder hver dag! :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Her er det lite liv om dagen! Men en oppdatering kommer alikevel:

L er nå rundet 10 mnd! Han er jo blitt såå stor. Jeg fatter virkelig ikke hvor tiden er blitt av.

Og han har begynt å reise seg etter møblene hele tiden nå. Rask og sterk, er han. Flinkesen! :danse: Men jammen blir det mer slitsomt. Må liksom passe på over alt for han har ikke helt skjønt hvordan han skal komme seg ned igjen så litt knall og fall blir det.

Han elsker også å krabbe i trappa. Farlig sport :fnise: Men jeg passer på bak hele tiden. Også har vi dør foran trappa, sånn at den er stort sett lukket.

L prøver seg også på å si ting nå. Han sier tydelig "Mamma", og "Hadet" også innbiller jeg meg at han snart er på nippet til å si "Pus". Han sier liksom "cluhss"

Ellers har jeg begynt å jobbe igjen. Er bare vikar på "gamlejobben" ettersom kontrakten min gikk ut under permisjonstiden. Har jobbet hele uka nå, men heldgivis påskeferie neste. Man blir jo så lat og ute av drift når man har gått hjemme i 10 mnd :laugh: Også savner man lille tassen såå forferdelig :( Men han har det supert hos pappa`n sin som nå har gått ut i 3 mnd full permisjon :)

Samlivet har vært ganske labert i det siste. Vi er en del sinte på hverandre og irritable. Egentlig helt uten grunn. Det er ikke bare en dans på roser å få et barn, men vi er jo begge så stole og glade i han og han betyr ALT. Men vi prioriterer tiden feil slik at vi ikke gjør noe særlig sammen. Vi har snakket om det og skal skjerpe oss begge to. Håper det går seg til for det er nokså dårlig stemning om dagen. :vetikke:

Ønsker alle neser som titter innom en RIKTIG GOD PÅSKE!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner det blir aktivt i heimen når tassen din skal opp overalt :rodmer: Gleder meg til Edvard begynner å bevege seg litt rundt! Tipper man får blitt litt ekstra aktiv selv også!

Skjønner at det er en overgang til jobb igjen, ja :Nikke: Men sikkert ok med en avkobling også, selvom savnet blir stort? :)

Godt at dere snakker om problemene da, Ara :klem: Kanskje prøve å ta barnefri en kveld og finne på noe koselig, bare dere to? :hjerte:

Riktig good påske til deg, håper stemningen letter med sola og vårfølelsen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skjønner det blir aktivt i heimen når tassen din skal opp overalt :rodmer: Gleder meg til Edvard begynner å bevege seg litt rundt! Tipper man får blitt litt ekstra aktiv selv også!

Skjønner at det er en overgang til jobb igjen, ja :Nikke: Men sikkert ok med en avkobling også, selvom savnet blir stort? :)

Godt at dere snakker om problemene da, Ara :klem: Kanskje prøve å ta barnefri en kveld og finne på noe koselig, bare dere to? :hjerte:

Riktig good påske til deg, håper stemningen letter med sola og vårfølelsen! :sol:

Ja, du kan glede deg til han blir mer aktiv, men nyt tiden der du bare kan slappe av med ungen på fanget eller ligge sammen med han på gulvet, for man blir ganske sliten :fnise:

Det er veldig godt å komme ut av mammaboba altså! :) Men man skulle liksom vært hjemme og kontrollert at alt går riktig for seg...hehe.. Men jeg lar kjære få styre på alene og ringer ikke for å kontrollere eller noe. Vil at han skal få gjøre som han vil og bli veldig trygg på at det han gjør er bra nok! :)

Satt faktisk senest i stad og tenkte at vi skulle hatt barnevakt for L slik at vi kunne brukt tiden på hverandre en hel kveld og kanskje til neste dag. Han trives veldig godt hos mine foreldre og der sover vi rett som det er, så hadde nok ikke vært noe problem tror jeg. Vi får se hva vi får til.

Har litt dårlig med penger nå, pga en misforståelse med NAV (selvfølgelig :sinnatagg:) så er liksom begrensa hva vi evt kan gjøre. Men kan jo lage noe deilig middag sammen og dele en flaske vin for eksempel. Billigere enn å spise ute, og nesten koseligere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage en god middag hjemme og dele en vin er kjempekoselig! For oss blir middagen ute heller en koselig avkobling.

Og det er klart at det er billigere å kose seg hjemme. Og det er da ingen grenser for hva godt man kan lage på kjøkkenet! :danse: Finn på en koselig aktivitet? Tegne eller male noe til hverandre hvis det er noe begge kan synes å være moro? Lage cupcakes etter at dere har laget middag, eller lage cupcakes på forhånd, så kan dere/du kjøpe inn litt morsom pynt og lage deilig smørkrem og pynte kakene sammen. Det kan jo være gøy? Ikke minst å spise dem ;)

Mannen og jeg hadde denne praten igår vi også. Han tar ingen bilder av meg og lillegutt, så jeg etterlyste det. Samt at han blir litt flinkere til å "invitere" meg til koselige ting å gjøre hjemme. Gjøre noe kreativt. Bare å sitte og lage noe uten å måtte snakke så mye også, bare være i hverandres selskap - dét er veldig godt, synes jeg.

Man blir fort stuck i rutiner, så det gjelder å bryte det innimellom.

Jeg er lei av at alt skal koste penger. Sånn er sambo iallfall, tenker at alt må koste penger. Det trenger jo ikke det :) Og for han så stopper fantasien for hva vi kan finne på.

Når det blir vår nå; invitere sambo ut på trappa/balkongen/plenen med en kopp kaffe eller et glass vin sånn sporadisk = enkel, men SÅ koselig pust i hverdagen. :)

Kanskje man skal ha én dag annenhver uke hvor man gjør noe litt ekstra sammen :jepp: Det har vi bestemt oss for iallfall. Jeg har slitt med følelsene for sambo lenge, og det vet han, så her må vi ta i et tak for å få det gode forholdet på plass igjen. Straks man føler å bli tatt for gitt, så svinner jo følelsene hen. Skal visst ikke være enkelt, dette kjærlighetslivet! :vetikke:

Nå prater jeg meg helt bort her.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Ara, det er kjipt når man kommer inn i en sånn.. bjeffesirkel. Håper det ordner seg fort for dere! Det viktigste er jo å være bevisst på det. Da kan man jo gjøre en liten ekstrainnsats for å gjøre koselige ting sammen, om enn bare noe så enkelt som å lage god mat og bruke kvelden på å prate sammen fremfor å kope foran TVen.

Vi er litt der om dagen, vi også. Tidvis tunge dager, men jeg tror det hjelper når jeg skal tilbake på jobb og får litt annen input. Blir litt smågal av å bare være mamma hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant som dere sier, ikke så mye som skal til.

Det er nok dårlig økonomi om dagen som ødelegger mest. Man må liksom spinke og spare hver krone og hvert øre. Ikke kan man bli med ting fordi man ikke har råd, også blir man sittende hjemme og sture.

Vi har egentlig en fin økonomi, men selvsagt fikk vi problemer med NAV nå som far skulle ut i permisjon, så vi vet ikke når han får utbetaling. I tilegg ble min utbetaling på kun 3900,- fordi jeg fikk bare for en uke, enda jeg hadde blitt lovet fra ei kjærring på NAV at jeg fikk full utbetaling denne måneden. Men neida. Nå er mannens permisjonspapirer satt som hastesak så håper dette går fort. Jeg føler meg som en fæl forelder som ikke eier penger. Men jeg vet jo innerst inne at han ikke merker noe til det. Han får masse lek, omsorg og kjærlighet. Men man går liksom rundt å føler på ting.

Jeg greier liksom ikke å tenke positivt- går virkelig inn i en ond sirkel nå. Jeg ser ikke for meg at jeg og kjære kan greie å ha en koselig kveld sammen. Jeg skal ta meg sammen. Nå skal jeg gå og ordne meg, få på litt ordentlige klær og ta en kaffe. Og når temperaturen får steget litt skal jeg gå en deilig lang trilletur og lufte hodet litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage en god middag hjemme og dele en vin er kjempekoselig! For oss blir middagen ute heller en koselig avkobling.

Og det er klart at det er billigere å kose seg hjemme. Og det er da ingen grenser for hva godt man kan lage på kjøkkenet! :danse: Finn på en koselig aktivitet? Tegne eller male noe til hverandre hvis det er noe begge kan synes å være moro? Lage cupcakes etter at dere har laget middag, eller lage cupcakes på forhånd, så kan dere/du kjøpe inn litt morsom pynt og lage deilig smørkrem og pynte kakene sammen. Det kan jo være gøy? Ikke minst å spise dem ;)

Mannen og jeg hadde denne praten igår vi også. Han tar ingen bilder av meg og lillegutt, så jeg etterlyste det. Samt at han blir litt flinkere til å "invitere" meg til koselige ting å gjøre hjemme. Gjøre noe kreativt. Bare å sitte og lage noe uten å måtte snakke så mye også, bare være i hverandres selskap - dét er veldig godt, synes jeg.

Man blir fort stuck i rutiner, så det gjelder å bryte det innimellom.

Jeg er lei av at alt skal koste penger. Sånn er sambo iallfall, tenker at alt må koste penger. Det trenger jo ikke det :) Og for han så stopper fantasien for hva vi kan finne på.

Når det blir vår nå; invitere sambo ut på trappa/balkongen/plenen med en kopp kaffe eller et glass vin sånn sporadisk = enkel, men SÅ koselig pust i hverdagen. :)

Kanskje man skal ha én dag annenhver uke hvor man gjør noe litt ekstra sammen :jepp: Det har vi bestemt oss for iallfall. Jeg har slitt med følelsene for sambo lenge, og det vet han, så her må vi ta i et tak for å få det gode forholdet på plass igjen. Straks man føler å bli tatt for gitt, så svinner jo følelsene hen. Skal visst ikke være enkelt, dette kjærlighetslivet! :vetikke:

Nå prater jeg meg helt bort her.. :fnise:

Tusen takk for gode råd, Nuttapia! De skal tas opp til vurdering :) Du er snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var dagen ganske fin.

Vi gikk en 6 km lang trilletur sammen i finværet. Etterpå koste vi oss med en øl i solveggen. Alt var så koselig.

Helt til kvelds da gubbe skulle ta kveldsstell og mate L.

L var sååå trøtt og derfor også lei seg. Han gråt igjennom hele grøtmåltidet. Jeg satt i stua og hørte på. Da han var ferdig med å spise begynner samboer og rydde og vaske opp grøtskål og drikkeflaske, osv mens lillemann sitter trøtt og fortvilet og gråter. Da får jeg nok så jeg går bort og tar han opp. Da ble samboer så sint og tok med seg småen på badet og smelte igjen døra! Jeg kjenner ikke igjen mannen jeg..

Gutten skrek inne fra badet så jeg gikk for å levere smokken så ting ble litt hyggeligere for begge parter..Det skulle jeg ikke gjort for det var helt feil av meg, i følge han! :( Herlighet...Jeg skjønner ikke hva som skjer med mannen om dagen.

Jeg tror noen ganger han er usikker på L og sånn. Men da burde han jo snakke til meg. Fortelle at "sånn og sånn er det"...

Jeg prøvde å spørre da han hadde lagt L om han ikke var enig i at når ungen er så trøtt så er det bedre å få han kjapt til sengs så det blir rolig og heller rydde etterpå, i steden for å la ungen sitte å vræle for seg selv i stolen sin..Men nei, det var han visst ikke enig i....

Huff...traust lesing dette her. Må bare få det ut. :murvegg:

Vi må nok ta en skikkelig alvorsprat nå. Og ordne opp. For skal vi fortsette i denne tralten her så kan umulig dette forholdet vare lenge...

Men i dag, nå snart, når L våkner opp fra luren sin reiser vi til mine foreldre. Bare jeg og L. Kanskje det er lurt å være litt fra hverandre nå også. Gjøre litt på hver vår kant.

Jaja...

Håper dere har like nydelig påskevær som meg og at dagene nytes til det fulle :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...