Gå til innhold

Ara er blitt mamma :)


ara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk! Jeg er veldig fornøyd.

Ja, tror det meste begynner å komme i boks nå. Vi har i tilegg fått kjøpt masse masse elgkjøtt så da blir det bra med gryte! :)

Jeg skal snart sette i gang med å lage bordkort, og jeg har stor tro på at de blir knallfine uten å virke for ekkel av meg ;)

Er 3 uker til navnefesten og det går jo fort dit. Gleder meg altså! :) Og vi får nytt kjøkken denne helgen!! Da blir det ekstra stas med gjester i hus når alt er fint og komplett! :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i full gang med kjøkkenmontering! Gleder meg til det blir ferdig, men jammen tar det tid!

L har hatt feber de siste 3 dagene, men i dag er han foreløpig feberfri og i storform! ;) Han har funnet ut at han kan si "BABABBABABABABABAB", så det er det det går i nå! Lille morroklumpen min :fnise:

Mamma og pappa kommer en tur i dag. Pappa skal hjelpe oss med kjøkkenet. Han er snekker så da er det godt å få litt hjelp av fagfolk!

I kveld skal jeg sette meg ned og prøve å lage noen bordkort til navnefesten. Skal legge ut bilde hvis det blir så bra som jeg håper! ;)

Ellers er det meste som før. Jeg føler fortsatt at kjære og jeg glemmer å være kjærester... :( Men når kjøkkenet er på plass og vi har fått ordnet opp igjen her så skal jeg vie han litt mer oppmerksomhet. Jeg er mest oppslukt i L hele dagen og på kvelden vil jeg gjøre mine ting....Men jeg skal foreslå å se litt filmer og sånn med han. Vi har jo hjemmekino så er ekstra gøy å se på filmer da! Også håper jeg at vi kan få reist på hytta igjen snart. Der får vi liksom tid til hverandre for der finnes ikke pc, tv og den slags som ofte lokker oss unna virkeligheten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara :klemmer:

Veldig fin kjole du har bestilt deg, veldig enkel og fin! Lurer på om jeg skal legge den i kjolemappa mi selv jeg. Hihi.

Kjøkkenmontering, så moro! Men skjønner det er slitsomt når en står midt oppi det, men tenk så deilig det blir når dere er ferdige. :)

Hihi, så søtt at han begynner å lage andre lyder. :hjerte:

Bordkort, må få se bilde! :)

Når det kommer til kjærestetid, så er du nok ikke alene om det. Det blir litt slik her i gården også. Samboer kommer hjem rundt 7 hver kveld og da synes jeg det er greit å få gjort litt ting jeg ikke får gjort på dagtid. Alt fra å rydde(synes det er beroligende.. hehe), ta en lang dusj osv. Vi har vært litt flinkere til å sette på filmer i det siste, men kan bli flinkere vi og. Synes virkelig dere skal unne dere en hyttetur snart!

Håper det går bra med deg frøken. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg den i kjolelista, Angel-A!! Den sto virkelig ikke til forventningene... Øverste delen på kjolen som så hvit ut på bildet,var orange i virkeligheten! Rart at bilder kan juge så mye...

Så jeg kommer til å returnere den...

***

Nå er kjøkkenet snart ferdig :-) Tok jammen meg lengre tid enn jeg trodde. Men jammen skal det bli godt å ta i bruk det nye.

Bordkort har jeg ikke hatt tid til enda...Men det er førstepri etter helgen :-)

Det med kjærestetid kommer nok etterhvert:-) Også har jo prioriteringer litt å si også...

Alt er bra her ellers. L har vært smådårlig en periode. Jeg tror det er tenner på gang...

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Så kjedelig. :( Orange? Oi, ja da var det jo ganske stor forskjell.

Herlig med nytt kjøkken! Grattis. ;) Blir nok deilig å få senket skuldrene nå som dere er ferdige. :)

Gleder meg til å se bordkort!

Vi har blitt flinkere med kjærestetid nå, og det gjør godt. :hjerte: Kjenner jeg savner det.

Håper helgen din har vært fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg endelig satt med ned å lagd bordkortene! Klippet ut blå rundinger i papp, kostet på litt bronsefarget stempel rundt, satte på noen merker som jeg klippet ut fra et ark og skrev på navn. Etterpå laget jeg hull og festet kortene med hyssing rundt servietter. Jeg ble ganske fornøyd . Alt jeg brukte er kjøpt på Panduro Hobbybutikk som vi har i byen.

Slenger ut et bilde! :)

Nå er kjøkkenet helt ferdig og strøkent. Er såå fornøyd. Herlig med noe nytt altså!!

Kjærestetiden har det blitt dårlig med enda. Tror heller ikke den blir bedre før etter navnefesten. Det skjer så mye framover. Men det går seg til. Vi har det jo fint og vi koser oss med gutten vår :) Tenk at om 2 uker er han allerede et halvt år. Jeg kan ikke fatte at tiden kan gå så fort! Jeg blir helt satt ut...Og nesten litt vemodig, selv om det er fantastisk å se at de små vokser og at vi får følge med på utviklingen :)

Kjolen var ikke helt orange, Angel-A, men heller ikke så langt unna.. Har pakket den ned og skal returnere den i morgen. Har funnet noe annet fint som jeg skal bestille i steden! Men får ikke brukt det på navnefesten. Finner vel en kjole hvis jeg leter godt i klesskapet :)

Blir det navnefest på småen deres eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bordkort! :jepp:

Takk!! :)

Veldig lettvint, men samtidig litt personlig preg over det hele..Ikke bare de standard hvite bretta lappene med navn på som står ovenfor tallerkenen :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte bordkortene dine! Veldig enkelt og samtidig elegant, flink-flink! :)

Er jo ikke så rart det da, er mye som på planlegges og ordnes før et slikt selskap. Så lenge dere er obs på det så tenker jeg det ikke er noe ille med å sette ting litt på "pause" inntil ting har roet seg ned. Ja, enn at lillegutten din nesten er 6 mnd. Tinden går ekstremt fort!!

Tror ikke det blir noe før jul i hvert fall, dessverre. Er så mye som skjer på min side av familien at jeg tror vi må utsette det litt.. :( Skjemmes over hvordan ting er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg er ganske fornøyd også krevde det ikke så mye å få gjort det :) Men tror ikke jeg hadde orket om vi skulle hatt til 20-30 stykker. Da hadde jeg gått lei. Er litt utålmodig! ;)

Usj....Skjønner at den familie greia ødelegger litt for deg..Håper virkelig det ordner seg. Familier skal jo egentlig kunne holde sammen, ha det fint og ikke minst støtte hverandre på godt og vondt. Desverre er det alt for mange familier som sklir feil ut :(

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det blir noe fest på oss, og hvordan vi evt da skal gjøre det. Men tar det som det kommer! :)

Nei, er ikke enkelt det med familie.. Absolutt ikke. Er triste greier.. Så er litt sjalu på alle de som har gode familierelasjoner. Håper alle sammen setter veldig pris på det, for det er ikke alle som er like heldig dessverre.

Hvordan går det med dere? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får så vondt av deg. Håper det ordner seg med tiden. Mens du venter så kan du jo komme til Lillehammer, så kan jeg støtte deg litt ekstra. hehehe... Har dere vurdert flyttingen noe særlig mer eller tar dere det som det kommer?

****

Vi har det supert!! Nå nærmer deg seg navnefest og jeg kjenner det kribler i magen. Jeg gleder meg kjempemasse, men kjenner at jeg stresser litt oppi hodet mitt med alt som skal gjøres klart... Har jeg nok kaker? Skal jeg lage sånn eller sånn salat? Skal jeg ha den eller den blomsten? Hvor skal jeg sette gavebord? Har jeg nok duker? osv osv ;) MEN, jeg tror jeg har det meste under kontroll!

Akkurat nå er jeg hos mamma. Pappa er hos min kjære for å hjelpe til med gulvlegging. Liten innspurt før navnefesten. Blir virkelig fint hjemme hos oss nå. Har ventet lenge på å få pusse opp litt. Begynner liksom å bli en fryd å stå opp eller komme hjem når alt blir så fint :)

Nå er mamma på jobb og lillebror på skolen. L sover i vogna ute og hunden sover nede ved beina mine. Jeg har kaffe i koppen og nyter stillheten og KG! ;)

Ellers er L fortsatt like herlig som før. Han er veldig aktiv og leker masse på gulvet eller i lekegrinda. Der koser han seg masse. Han prøver så godt han kan å krabbe men det er litt vanskelig enda. Han får ca 4 måltider per dag nå.

Grøt til frokost.

Frukt til lunsj.

Middagsglass rundt 16.00.

Grøt til kveldsmat 19.30.

Han sover ikke like godt på nettene nå. Jeg liker å tro at det er tenner på vei, men det har jeg allerede trodd lenge, så jeg vet ikke. Håper det går over snart for jeg begynner å bli temmelig sliten av å trøste og amme og gi smokken hele natten lang.. Får veldig oppstykket søvn. Det går seg nok til. Dessuten skal jeg begynne å inkludere kjære litt mer. Han har faktisk ikke stått opp med L enda. Så det er jammen på tide. Jeg synes det er dårlig at han ikke har tatt noe initiativ til det. Han ser jo hvor sliten jeg blir. Men så er han litt egoistisk. Det er det eneste negative med han. Ellers er han alle tiders! :rodmer:

Edit: I går ble gutten min 6 mnd! :strix: Jeg er så stolt av han og glad i han. For en ubeskrivelig kjærlighet man føler for disse små!!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er veldig usikre. Nå er det jo jul så da blir det å konsentrere seg om det først, så får vi ta det som det kommer etter det. Ble litt nysgjerrig og søkte opp Lillehammer og så på bilder av sentrum, for en søt liten plass. :)

Tror nok ikke du er alene om å føle det sånn, navnefestnerver. ;) Det kommer nok til å gå kjempebra skal du se. Du får kjøpe med en 1-2-3-kake du kan lage der og da i tilfellet det skulle bli for lite kaker da vet du. Hihi. :fnise:

Åh.. Kjenner jeg er småsjalu på deg nå altså, min drøm er å eie selv.. Gleden med å pusse opp sin egen plass må være himmelsk. *drømme*

Gratulerer så mye til lillegutt, enn at han nå er 6 mnd! Hohoi, tiden flyr. Og jeg er veldig enig med deg, vet ikke hva kjærlighet er før en har fått barn. Morskjærligheten er det sterkeste jeg har kjent. :hjerte:

Nå som L er 6 mnd gammel så synes jeg godt at samboeren din kan ta sin del han også om nettene, i hvert fall om det er noe annet enn pupp. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig usikre. Nå er det jo jul så da blir det å konsentrere seg om det først, så får vi ta det som det kommer etter det. Ble litt nysgjerrig og søkte opp Lillehammer og så på bilder av sentrum, for en søt liten plass. :)

Tror nok ikke du er alene om å føle det sånn, navnefestnerver. ;) Det kommer nok til å gå kjempebra skal du se. Du får kjøpe med en 1-2-3-kake du kan lage der og da i tilfellet det skulle bli for lite kaker da vet du. Hihi. :fnise:

Åh.. Kjenner jeg er småsjalu på deg nå altså, min drøm er å eie selv.. Gleden med å pusse opp sin egen plass må være himmelsk. *drømme*

Gratulerer så mye til lillegutt, enn at han nå er 6 mnd! Hohoi, tiden flyr. Og jeg er veldig enig med deg, vet ikke hva kjærlighet er før en har fått barn. Morskjærligheten er det sterkeste jeg har kjent. :hjerte:

Nå som L er 6 mnd gammel så synes jeg godt at samboeren din kan ta sin del han også om nettene, i hvert fall om det er noe annet enn pupp. :)

:klemmer:

Ja, det er jo ikke noe stress! :) Dere får se an.

Lillehammer er suuperkoselig! Masse gamle bygninger og en trivelig by. Shoppingmuligheter, fine restauranter, hoteller, koselige kaffebarer, babybutikker osv :)

Festnervene har roet seg betraktelig nå etter at alt er i rute. Kaker, mat, dekket bord, gavebord og sånn er på plass. Finstasen er hengt opp, klar til bruk. Nå skal jeg drikke ferdig glasset mitt med rødvin, dusje også finne senga.

Etter denne helgen skal jeg be kjære om mer hjelp med L. Han er jo verdens skjønneste snilleste gutt. Men jammen blir man sliten av usammenhengende søvn såpass lenge...

Lykke til i helgen! Det blir sikkert kjempefint :)

Tusen takk! :) Nå gleder jeg meg masse.

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du gjør nok lurt i å be om litt mer hjelp fra pappa'n. Usammenhengende søvn tærer på når det går over såpass lang periode som når man har en liten baby. Å få seg et par ekstra timer med søvn f.eks. på helg gjør godt, og pappa'n og den lille kan kose seg og skape bånd uten at mamma'n alltid er i nærheten :)

Lykke til med navnedagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken! :) Var det i dag navnefesten var, eller er det i morgen? Håper uansett at dagen ble/blir super! Gleder meg til å høre om hvordan det gikk. :) Lørdagsklem fra oss til dere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør nok lurt i å be om litt mer hjelp fra pappa'n. Usammenhengende søvn tærer på når det går over såpass lang periode som når man har en liten baby. Å få seg et par ekstra timer med søvn f.eks. på helg gjør godt, og pappa'n og den lille kan kose seg og skape bånd uten at mamma'n alltid er i nærheten :)

Lykke til med navnedagen! :)

Takk for det! :)

Ja du har så rett. De trenger faktisk å bli mer kjent med hverandre og mannen trenger litt utfordringer for å se hvor slitsomt det egentlig er..Han aner jo ikke sine arme råd hvis gutten skriker..Og oftest er det bare at han er trøtt..

Etter helgen blir det andre boller! ;)

Hei frøken! :) Var det i dag navnefesten var, eller er det i morgen? Håper uansett at dagen ble/blir super! Gleder meg til å høre om hvordan det gikk. :) Lørdagsklem fra oss til dere. :klemmer:

Hei Angel-A!

Dagen har vært strålende! Virkelig!! Jeg er så fornøyd :)

Seremonien var enkel og fin og den drøyde ikke slik som det ofte gjør i f.eks kirken. Deilig. Ungene blir jo fort utålmodige og etter ca 45.min var det hele over. Koselig og høytidelig med barna i fokus.

Etterpå reiste vi hjem til oss. Svigermor og svigerfar (som er jehovas vitner) valgte å feire dagen med oss, noe vi satte veldig stor pris på, ettersom de egentlig ikke skal "opphøye noen" framfor andre og derfor ikke skal delta på sånne ting.

Vi koste oss med elgegryte som JEG ( :takke: ) hadde laget og den slo godt an. Serverte med loff, ris og salat, rømme og tyttebær.

Og L fikk såååå mye fint!

- Hardangerbestikk i barnestørrelse

- Liten Fjellreven sekk (SUPERSØT)

- Penger

- Sparebøsse (x2)

- Gyngehest

- Gyngestol (mini)

- Kjede med stjernetegnet på

- Karius og Baktus gavesett (Bok, kopp og tannbørste)

- og masse eventyrbøker, og ingen like! :)

L har fått et bad for å roe ned etter en dag med overstimulering og lite søvn, grøten er inntatt og nå sover han godt under dyna.

Nå skal jeg også bare sitte rolig og slappe av helt i stillhet også finne senga tidelig. L holder det mye gående på natterstid så må utnytte den søvnen jeg kan få sammenhengende!

God lørdag til alle sammen! :):blomst:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk så bra i dag! og ikke minst, kjempebra at svigers valgte å bli med, de og :)

Var L fin i antrekket sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...