Gå til innhold

Ara er blitt mamma :)


ara

Anbefalte innlegg

Herlig sveis! :)

Så skjønn! Og så masse hår! Frøkna vår har ikke på langt nær så mye :fnise:

Takk. Vi synes ikke han er så verst vi heller ;) Håret har han nok arvet faren sin. Han var en skikkelig hårball da han ble født. Håper vår fremtidige jente(*drømme*) får like mye slik at vi kan sette sløyfe i :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet for en skjønning. :hjerte: Også så flink! Skjønner godt du er stolt altså. :)

(skal svare på resten litt senere, har ikke tid akkurat nå.)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsken, glemte å sende deg mld. Skal gjøre det nå jeg. ;)

Har L begynt å sette seg opp nå? Her er W litt rund i rumpa enda, så faller lett til siden. Når han først finner ut av det + det å reise seg opp kommer det til å gå farlig fort. Han er så sterk i bena!

Nå har tannen hans kommet opp? Her er det bare en enda, men ser at det kanskje kommer en til snart.

Skjønner godt du blir sliten ettersom at han ligger i sin egen seng. Her ligger han i vår seng enda, og det fungerer veldig bra. Legger han i sengen sin, som står tett inntil vår, av og til.

Hvordan går det med strikkeprosjektet? :) Mitt ligger nedpakket enda, haha. Blir sikkert til baby nr. 2.. Haha!

Hva skal du studere? :) Ja, undersøk det med frigjørelse av lån osv. litt nærmere, så får jeg høre ;)

Håper vi finner ut av ting snart, for vi må jo også søke snart. Iiiik!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsken, glemte å sende deg mld. Skal gjøre det nå jeg. ;)

Har L begynt å sette seg opp nå? Her er W litt rund i rumpa enda, så faller lett til siden. Når han først finner ut av det + det å reise seg opp kommer det til å gå farlig fort. Han er så sterk i bena!

Nå har tannen hans kommet opp? Her er det bare en enda, men ser at det kanskje kommer en til snart.

Skjønner godt du blir sliten ettersom at han ligger i sin egen seng. Her ligger han i vår seng enda, og det fungerer veldig bra. Legger han i sengen sin, som står tett inntil vår, av og til.

Hvordan går det med strikkeprosjektet? :) Mitt ligger nedpakket enda, haha. Blir sikkert til baby nr. 2.. Haha!

Hva skal du studere? :) Ja, undersøk det med frigjørelse av lån osv. litt nærmere, så får jeg høre ;)

Håper vi finner ut av ting snart, for vi må jo også søke snart. Iiiik!!

:klemmer:

Har fått melding av deg! Så nå er nummeret lagret :)

L setter seg ikke opp selv, men sitter veldig fint om vi setter han opp.. Men de skal jo helst ikke sitte før de greier å sette seg opp selv, så vi prøver å ikke gjøre det for mye.

Her har det kommet opp 2 søte tannebisser :) :)

*Kremt* Strikkeprosjekt ja..heh..hvor ble det av? :fnise:

Jeg har tenkt å gå vernepleier. Men det er kun om jeg kommer inn og hvis kjære har fått fast jobb innen da. Ellers tørr jeg ikke, med tanke på økonomi. Og jeg vil jo gjerne ha en baby til etterhvert og da passer det dårlig at det er utrygt på pengefronten.. Så...time will show :) Har ikke hatt tid til å undersøke ang lån og sånn, men det kommer ;-)

**************************************************

I helgen var vi hos søstera til kjære som bor like ved Kongsvinger. De har ei jente som er 5 mnd eldre enn L. Så de har kost seg masse sammen og ikke dratt hverandre i håret eller stikki ut øya på hverandre, utrolig nok :laugh: Hun var litt febersyk når vi var der, så nå er L desverre blitt smittet. Og skikkelig snørrete og hoster...Stakkars liten. Håper det går over snart. Fikk ikke mye søvn i natt, men er heldigvis hos mine snille foreldre og de sto opp med han i dag slik at jeg fikk sove til 10.00. DET var deilig det :danse:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp:

Har vurdert vernepleier selv, men jeg ombestemmer meg omtrent hver dag.. Blir så oppgitt av meg selv. Er gørr om økonomien skal bli kjip, så forstår valget ditt. Her blir det nok ikke studier til høsten, men tenker å satse på høsten 2014. :) (Kanskje jeg sender inn en søknad for moro skyld bare for å se om jeg kommer inn. ;) )

Har dere tenkt noe mer på når nr. 2 skal komme? Jeg vil helst vente til W er 3-4 år før det kommer småsøsken til verden. Blir så trist når jeg ser at barn nr. 2 ikke får like mye oppmerksomhet som nr. 1 når de blir for tette. Da blir liksom all oppmerksomhet på størstemann og babyen er liksom bare med. Også vil jeg ha tid til å virkelig kose meg i barseltiden. :)

Undersøke ang. lån, hva tenker du på da? Usikker på om du trenger studielån?

Masse god bedring til lille L.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelopp:

Har vurdert vernepleier selv, men jeg ombestemmer meg omtrent hver dag.. Blir så oppgitt av meg selv. Er gørr om økonomien skal bli kjip, så forstår valget ditt. Her blir det nok ikke studier til høsten, men tenker å satse på høsten 2014. :) (Kanskje jeg sender inn en søknad for moro skyld bare for å se om jeg kommer inn. ;) )

Har dere tenkt noe mer på når nr. 2 skal komme? Jeg vil helst vente til W er 3-4 år før det kommer småsøsken til verden. Blir så trist når jeg ser at barn nr. 2 ikke får like mye oppmerksomhet som nr. 1 når de blir for tette. Da blir liksom all oppmerksomhet på størstemann og babyen er liksom bare med. Også vil jeg ha tid til å virkelig kose meg i barseltiden. :)

Undersøke ang. lån, hva tenker du på da? Usikker på om du trenger studielån?

Masse god bedring til lille L.

:)

Jeg er også veldig ubesluttsom. Også feiger jeg liksom ut. Har sagt ofte at jeg skal gå skole men bare ikke gjort det. Nå har jeg hvertfall sendt søknad, så nå er liksom det første steget tatt. Søkte Barnevernspedagog også...på andre valget. Så får vi se hva som skjer. Lenge til man får svar på søknaden så...

Vi har ikke snakket om nr.2 enda. Jeg har planer om å bringe temaet på banen i nærmeste framtid for å høre hva kjære mener. Vi er jo begge enige om at L skal få et søsken, men spørsmålet er bare når... Jeg vil gjerne finne ut av det for jeg går ikke på prevensjon nå. Og hvis det blir til at vi f.eks skal vente et år før vi prøver så er det lurt å beskytte seg ;)

Jeg synes det høres fornuftig ut med 3-4 år mellom, men personlig vil jeg ikke vente så lenge. Jeg vil ha nå mens jeg er ung(er jo ung om 4 år også da) men....Jeg vil ha begge eller alle 3 før jeg har fylt 30 ;)

Ang lån så må jeg ha det. Men jeg vil finne ut om man evt kan få ettergitt om man får barn under studietiden og hvor mye som evt gjøres om til stipend ved beståtte eksamner og sånn... Finnes en del gode ordninger hvis man bare undersøker litt, men jeg er så treeeeeg.. Sikkert fordi jeg har litt telefonangst.. :fnise:

L er mye bedre nå. Gjenstår litt slimhoste, men han spiser igjen og leker. Det er gode tegn. Stakkars..han var virkelig dårlig altså..Vondt å se barnet sitt sånn.. :(

Nå er han våken fra luren sin, sov nesten 2 timer! Det var godt. Jeg fikk gjort masse, inkl.litt egentid med beina i grønnsåpevann, kaffe og KG! :danse::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennende da. :) Når er det en får svar om studieplass da? Blir nesten flau, er så lenge siden jeg har studert så husker ikke sånt. ;)

Tror det kan være greit å snakke om slike ting. Jeg er veldig ivrig etter å begynne med studier, så derfor det kanskje tar litt ekstra tid før nr. 2 kommer. Jeg vet med meg selv at jeg må fullføre mens jeg holder på, blir det pause er det så utrolig vanskelig å fortsette. Klarer du pause i studiene er det bare å gå go for it. ;) Greit om det er mye økonomiske goder i hvert fall. :)

Prevensjon kan være greit om dere ikke ønsker veldig to tette. ;) Har du fått tilbake frøken rød?

Kremt, ja, nå blir jeg 27 i år, så om jeg skal ha 3 barn innen jeg er 30 så har jeg det travelt.. :fnise: Vi får se hvordan det blir med studier først. Om jeg velger årsstudium eller om jeg går for 3 år(el mer). :)

Godt å høre at L er på bedringens vei! Huff, stakkars små altså.. Hva de må gjennom. :(

Stor klem til dere fra oss :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bursdag i dag, uten å skrive noe om det? Du altså! :fnise: Gratulerer så mye med dagen frøken! :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bursdag i dag, uten å skrive noe om det? Du altså! :fnise: Gratulerer så mye med dagen frøken! :blåse:

:danse: :blomst: GRATULERER MED DAGEN :gave: :skya:

Spennende med studier, da!

Hipp hipp hurra for deg! :klemmer:

Tuuuusen takk, folkens!! :kaklehone::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennende da. :) Når er det en får svar om studieplass da? Blir nesten flau, er så lenge siden jeg har studert så husker ikke sånt. ;)

Tror det kan være greit å snakke om slike ting. Jeg er veldig ivrig etter å begynne med studier, så derfor det kanskje tar litt ekstra tid før nr. 2 kommer. Jeg vet med meg selv at jeg må fullføre mens jeg holder på, blir det pause er det så utrolig vanskelig å fortsette. Klarer du pause i studiene er det bare å gå go for it. ;) Greit om det er mye økonomiske goder i hvert fall. :)

Prevensjon kan være greit om dere ikke ønsker veldig to tette. ;) Har du fått tilbake frøken rød?

Kremt, ja, nå blir jeg 27 i år, så om jeg skal ha 3 barn innen jeg er 30 så har jeg det travelt.. :fnise: Vi får se hvordan det blir med studier først. Om jeg velger årsstudium eller om jeg går for 3 år(el mer). :)

Godt å høre at L er på bedringens vei! Huff, stakkars små altså.. Hva de må gjennom. :(

Stor klem til dere fra oss :klemmer:

Får svar om studieplass i juni tror jeg..Så er lenge å vente.....

Planen er jo egentlig å få et barn i studietiden, men vet at det kan by på en del utfordringer. Derfor frister det også å bare jobbe! ;) Men over 100 0000,- mer i året når jeg er ferdigutdannet frister veldig. Så får man ha det litt slitsomt i 3 år. Jeg vet at jeg har masse støtte fra familien min, så det er også med på å motivere! :)

Jeg har hatt mensen igjen èn gang etter fødsel, venter på andre nå. Den er nok like rundt hjørnet kjenner jeg.

***************************************************

Tusen takk for klem! :hug:

Stakkars L fikk et lite "tilbakefall" her om dagen. Feberen var bare borte på mandag også kom den tilbake tirsdag. Stakkars liten. Slapp og lei seg og bare mamma`n var bra nok for han. Var hos legen igjen på torsdag og da tok de blodprøver og sånn. Var bare en virusinfeksjon, men ettersom han har vært syk så lenge så skulle jeg ta kontakt rett over helgen hvis han fortsatt var dårlig.

Heldigvis er han i god form igjen. Både i går og idag. Så nå får det være nok sykdom for en stund synes jeg. Veldig godt å få tilbake gamle gode og blide gutten min. Han er så flink til ting. Han kan bl.a:

- Bake kake søte

- Vise hvor stor han er (løfter armene over hodet)

- Og "Give me five" ;-)

Utrolig morsomt altså! :fnise:

Han har fortsatt ikke begynt å krabbe men er superrask med ålingen sin. Dessuten har han begynt å "rydde" i cd-hyllene våre som står på gulvet. Han ble så stille en dag jeg drev på kjøkkenet, og da jeg stikker hodet ut i stua så har han tatt ut sikkert 20 cd`er fra hylla. :laugh: Kan jo ikke noe annet enn å le da, selv om det er litt slitsomt. Nå må man virkelig passe på mye rart.

Ellers har jeg feiret bursdag med familien i dag. Det var kjempekoselig!!

Jeg tenker at det enkle er ofte det beste, så jeg serverte innbakte horn med ost og skinke med salat til! Også hadde mamma og pappa med deeilig bløtkake med jordbær. NAM NAM. Jeg er heldig!! :danse:

ÈN ting til; Jeg har vært en sløving med godis og annet godt på nyåret. Nå er det skjerpings og ned de siste kiloene. Jeg må virkelig jobbe litt med viljestyrken min!!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med morsdagen :strix:

Så søt du er!! Tusen takk! Og gratulerer til deg selv også. Man er en mor selvom barnet fortsatt bor i magen! Men jammen skal du se han dukker opp i dag! :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal studere så må vi flytte en plass der de har noen studier som jeg synes er litt spennende.. Herregud for et valg! Blir et tullete av dette. :bond:

I tillegg så må det være jobb for samboer der + god barnehage til lillegutt.. Hjelpes..

Hvordan er formen til L nå? Blitt bedre? Kjedelig når de små er syke.. Ser det er utrolig mange som har fått rs-virus, det må være grusomt.. :(

Aww, så søtt! "high five" skal vi jammen meg pugge på selv. Det er så store forskjeller fra mnd-til mnd altså. Spennende å se hvordan de utvikler seg. :)

Er ikke lange tiden før du må løpe etter L nå. :fnise:

Du, jeg har vært sløv selv når det kommer til det med godis og sånt. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker slik:

Når det gjelder studier og økonomi, så er man mer "fit for fight" når man er ung. Enig? Så lenge planleggingen er god.

Det er lettere nå å bli ferdig utdannet, jobbe litt ekstra, og gi litt ekstra for å oppnå drømmene - selvom man har et barn eller to. Alt handler om innstilling og prioriteringer, men det er utrolig hva man kan klare, dersom man vil. Og dette må man jo være sammen om selvfølgelig. :)

HVIS MAN VIRKELIG VIL, SÅ FÅR MAN DET TIL! :danse:

Gutten din høres helt herlig ut, Ara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har visst falt ut av mine innlegg... oppppsda!!! *innmedseg*

Kikka på bildet av L, for en rufsetufsegutt ;) laange håret! Fløtepusen har ca. 3-4 mm hår hun.. ;)

Flink han er som reiser seg i sofaen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, den linken du la igjen med de hyttene.. Dit vil jeg! Samboers familie kommer fra Hamar og Brumunddal så det hadde jo vært greit å dra dit i samme slengen! :jepp: Har du vært der selv? Er det koselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal studere så må vi flytte en plass der de har noen studier som jeg synes er litt spennende.. Herregud for et valg! Blir et tullete av dette. :bond:

I tillegg så må det være jobb for samboer der + god barnehage til lillegutt.. Hjelpes..

Hvordan er formen til L nå? Blitt bedre? Kjedelig når de små er syke.. Ser det er utrolig mange som har fått rs-virus, det må være grusomt.. :(

Aww, så søtt! "high five" skal vi jammen meg pugge på selv. Det er så store forskjeller fra mnd-til mnd altså. Spennende å se hvordan de utvikler seg. :)

Er ikke lange tiden før du må løpe etter L nå. :fnise:

Du, jeg har vært sløv selv når det kommer til det med godis og sånt. Huff.

Å velge utdannelse er virkelig ikke lett! Jeg var usikker da jeg var 15-16 og det er jeg forstatt også. Men Vernepleier er noe jeg vet jeg kan trives med og i tilegg kommer jeg til å tjene over 100 000,- mer i året enn det jeg gjør nå. Så det er jo positivt! :)

Ja, Lillehammer kan by på spennende studier, gode barnehager og skoler og jobb til din kjære! ;) hehee...Hva jobber han som? Du har kanskje sagt det før, men jeg er så glemsk.....

L er endelig frisk som en fisk igjen! :babygutt: Det tok sin tid altså. Men nå begynner matlysten å vise seg igjen og nattesøvnen blir bedre og bedre.

Ei venninne av meg har en liten sønn som ble innlagt på sykehuset pga RS-virus. Han greide ikke puste selv...Huff, da hadde jeg blitt livredd :( Men de er jo kjempeflinke på sykehuset og det tok ikke mange dagene før han var bra igjen !:)

Jeg tenker slik:

Når det gjelder studier og økonomi, så er man mer "fit for fight" når man er ung. Enig? Så lenge planleggingen er god.

Det er lettere nå å bli ferdig utdannet, jobbe litt ekstra, og gi litt ekstra for å oppnå drømmene - selvom man har et barn eller to. Alt handler om innstilling og prioriteringer, men det er utrolig hva man kan klare, dersom man vil. Og dette må man jo være sammen om selvfølgelig. :)

HVIS MAN VIRKELIG VIL, SÅ FÅR MAN DET TIL! :danse:

Gutten din høres helt herlig ut, Ara!

Helt enig med deg!! Man må bare ha rett innstilling og planlegge godt!! :tommelsmil:

Du har visst falt ut av mine innlegg... oppppsda!!! *innmedseg*

Kikka på bildet av L, for en rufsetufsegutt ;) laange håret! Fløtepusen har ca. 3-4 mm hår hun.. ;)

Flink han er som reiser seg i sofaen! ;)

Ja, han er skikkelig lurvete på hodet :fnise: Litt sånn hist og her da...Langt i nakken og kort ellers..Hockey-sveis! hehe... Mener å huske at vesla di hadde masse svart hår da hun var nyfødt. Jeg fikk jo bilde av henne.. Mistet hun det og fikk igjen nytt eller har det bare ikke vokst noe særlig?

Så mye hår som L har, ligger i familien til kjære. Der har alle småtassene masse masse hår. Jeg var nesten skalla da jeg var liten bebbis og fram til jeg neten var 2. Da fikk jeg masse hvitt krøllete hår. Ingen krøller nå.. :roll:

Du, den linken du la igjen med de hyttene.. Dit vil jeg! Samboers familie kommer fra Hamar og Brumunddal så det hadde jo vært greit å dra dit i samme slengen! :jepp: Har du vært der selv? Er det koselig?

Ja, jeg har så sykt lyst til å ta med meg kjære dit, kanskje på overraskelsestur. Men det koster jo litt så max 2 netter tror jeg. Men det er jo hva man gjør det til selv da. Ta med en deilig vin, lage noe enkel men god middag og sånn, og bare kose seg i ett med naturen. Mange av fuglene og ekornene er helt tamme og kan sitte å spise rett ved siden av deg :) Tror det ville vært fantastisk!

Så kjæresten din er ifra området her han altså...Eller Brumunddal/Hamar..Det er jo ikke langt unna der jeg bor. Før jeg ble gravid var vi ofte og kjørte Gokart i Brumunddal. Utrolig morsomt!! :laugh: Der har de norges største innebane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...