Gå til innhold

Ara er blitt mamma :)


ara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ting er bedre nå.

Jeg stakk av på påskeferie hos mor og far som bor 1,5 time unna. L og jeg koste oss der i 3 dager. Gubbe var hjemme og tok et par fester med kamerater.

Da jeg kom hjem snakket vi og ble enige om å si ifra med en gang det er noe som plager oss og ikke gå rundt å gnage på det til det koker i topplokket. Det har ingen god hensikt.

Så nå er dagene litt bedre.

Dessuten får vi igjen en stor sum til sammen på skatten i år og det er heeelt supert!! :) Har tenkt å betale ned et par smålån, og det skal bli helt fantastisk å bli kvitt! Så nå løsner ting litt etter litt,

Høres ut som at vi er noen skikkelige fattigfolk, men det er vi absolutt ikke altså..Fikk bare skikkelig trøbbel med NAV og det ødelegger mye. Men snart er vi på rett kjøl igjen! :)

Påsken er (desverre) allerede over. Har vært så deilig med ferie, selv om jeg bare har jobbet èn uke :fnise: Men i morgen er det jobb igjen..Blir kort uke da, og det er godt.

L reiser seg opp over alt om dagen.. Og faller over alt. Stakkars liten. Prøver å passe på hele tiden, men han er jo så kjapp. Hvis jeg bare går ut i gangen for å hente uteklærne hans så rekker han på den korte stunden å reise seg. Han er ganske stødig, men reiser han seg feks ved tv-benken er det så mye spennende der at han mister fokus og deiser i bakken.. :grine: Ikke så lett for disse små. Men det kommer seg og det er jo en del av utviklingen. Og for hver dag blir han stødigere og flinkere.

Ellers sover han godt på nettene nå. Legger seg 19 og sover til 4-5. Da tar jeg han med inn på vårt rom og ammer i senga til han sovner igjen. Så sover vi sammen til rundt 7. Deilig. Det er forøvrig den eneste gangen i døgnet som jeg ammer. Begynner å bli slunkent med melk nå, men holder som litt "vomfyll" fram til frokost som han får rett etter vi har stått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, lite liv i dagboka om dagen!

MEN, i got some news for youu!

Ara er gravid igjen!

Mensen har ikke vært helt regelmessig etter fødselen så jeg har liksom ikke stressa over at den har kommet litt sånn som det passer seg. Men jammen slo det meg her en dag da jeg var så kvalm at jeg gikk å brakk med på morningen etter jeg hadde stått opp med L..Og jeg har vært over snittet trøtt i det siste. Da fant jeg ut at jeg måtte ta en test. Den lyste positiv omtrent før jeg hadde tissa ferdig :fnise:

Vi tenkte som så at "skjer det så skjer det"...Og jammen skjedde det.

Jeg hadde kanskje håpet at jeg ble gravid i løpet av sommeren, slik at vi hadde fått en vårbaby til, Gunstig på mange måter. Men vi er glade og ønsker lillebror eller lillesøster velkommen en gang i desember!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, gratulerer så mye! :hjerte:

Blir bra med ikke så stor aldersforskjell mellom barna da etterhvert som de vokser opp :) Kan bli gode lekekamerater :)

Kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg leser om andre som venter små igjen, men samtidig koser jeg meg maks som mamma til lillegullet vårt, så da har jeg det ikke så verst allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, så moro, Ara! Gratulerer så utrolig mye :strix:

Ja, hvorfor ikke - to tette? :jepp: Det har vi snakket litt om også! Åh, såå koselig :blomst:

Godt at det går bedre med dere :klemmer: Ingenting er bedre enn det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, gratulerer så mye! :hjerte:

Blir bra med ikke så stor aldersforskjell mellom barna da etterhvert som de vokser opp :) Kan bli gode lekekamerater :)

Kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg leser om andre som venter små igjen, men samtidig koser jeg meg maks som mamma til lillegullet vårt, så da har jeg det ikke så verst allikevel ;)

Ja, det er veldig koselig med enda et barn. Men det kommer nok til å bli slitsomt når de er såpass små. Men jeg gleder meg masse! :)

Det er bra du koser deg med vesla. Hvor gammel er hun blitt nå? :) Har dere snakket om søsken til henne eller er det ikke noe tema enda?

Næmmen, så moro, Ara! Gratulerer så utrolig mye :strix:

Ja, hvorfor ikke - to tette? :jepp: Det har vi snakket litt om også! Åh, såå koselig :blomst:

Godt at det går bedre med dere :klemmer: Ingenting er bedre enn det!!

Tusen takk!! :danse: Blir spennende dette! Jeg tipper det blir slitsomt i begynnelsen, men at det kommer til å bli så verdt det! :) Jeg har selv vokst opp med en tett bror. 20 mnd mellom oss, og vi har hatt utrolig stor glede av hverandre hele oppveksten og nå også.

Ja, er glad for at ting er litt mer på stell nå! Ting løsner som regel og det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er veldig koselig med enda et barn. Men det kommer nok til å bli slitsomt når de er såpass små. Men jeg gleder meg masse! :)

Det er bra du koser deg med vesla. Hvor gammel er hun blitt nå? :) Har dere snakket om søsken til henne eller er det ikke noe tema enda?

Hun ble 1 år 8. april :)

Før det blir snakk om et evt nytt barn her skal jeg forhåpentligvis ha funnet ut hva jeg vil jobbe innenfor og ha en bedre inntekt enn jeg har nå. Så det blir nok noen år til før det blir et tema, men det går helt greit :)

Har ei venninne som har en gutt som er to mnd yngre enn jenta vår nå, og satser på at neste gang jeg går gravid er de to andre venninnene mine gravide også, slik at vi blir en liten gjeng da ;) Greit med jevnaldrende barn hvis en kan bestemme det ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ara! :strix: For en herlig julegave. :hjerte: To tette blir nok bare toppers! Ei venninne av meg ble gravid igjen 1-2mnd før 1.årsdagen til eldstemann, og ser de to har det kjempebra sammen. Leker og koser seg masse. Storebror er så glad i lillebroren sin at han sniker seg opp i senga hans om natten. Sååå søtt. :) Håper du slipper unna med den verste kvalmen og får et kjempefint svangerskap! Åh, kjenner jeg gleder meg til neste gang selv. :sjenert:

Er såå glad på deres vegne, frøken! Er lenge siden jeg har vært her inne nå, og dette var veldig koselig å lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ara! :strix: For en herlig julegave. :hjerte: To tette blir nok bare toppers! Ei venninne av meg ble gravid igjen 1-2mnd før 1.årsdagen til eldstemann, og ser de to har det kjempebra sammen. Leker og koser seg masse. Storebror er så glad i lillebroren sin at han sniker seg opp i senga hans om natten. Sååå søtt. :) Håper du slipper unna med den verste kvalmen og får et kjempefint svangerskap! Åh, kjenner jeg gleder meg til neste gang selv. :sjenert:

Er såå glad på deres vegne, frøken! Er lenge siden jeg har vært her inne nå, og dette var veldig koselig å lese. :)

Endelig er du innom, Angel-A! Har savnet deg :fnise::blomst:

Tusen takk! Dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nok en liten sjarmør på gang! Herlig ;) Er egentlig godt at barna kommer når de kommer, og at det ikke er altfor planlagt (eller at man må vente årevis før klaff, grøss og gru). Det blir nok gode greier dette her! Men tenk da, du skal få en ny baby i år!! ;)

Håper formen din holder seg toppers, og at du og kjæresten er flinke til å ta vare på hverandre fremover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stikke nesa innom og gratulere deg med bolle i ovnen :hoppendeglad: Så gøy :)

Og den tia av året er ikke så galt å få baby på ;) Bare unnagjør julegavene tidlig! Det glemte jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stikke nesa innom og gratulere deg med bolle i ovnen :hoppendeglad: Så gøy :)

Og den tia av året er ikke så galt å få baby på ;) Bare unnagjør julegavene tidlig! Det glemte jeg :P

Heei! Så koselig med et nytt fjes her inne :vinke:

Og tusen takk for gratulasjon og for tips om julegaveshopping. Det hadde jeg ikke tenkt på. Må nok få unnagjort mesteparten i god tid, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei! Så koselig med et nytt fjes her inne :vinke:

Og tusen takk for gratulasjon og for tips om julegaveshopping. Det hadde jeg ikke tenkt på. Må nok få unnagjort mesteparten i god tid, ja! ;)

Bare hyggelig :) Folk sa det til meg, men jeg slet med motivasjonen til å handle julegaver i oktober :P

Fikk handla julegavene som måtte sendes før jeg fødte. 3 dager før jeg ble satt igang. Var pyyyton å vagge på et kjøpesenter i midten av november på en regnfull lørdag. Men kom til igangsettinga med 3 cm åpning, så det gjorde kanskje noe for seg :P

Når har du termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ja...Det skjønner jeg.

Får nok prøve å få unna julegavene ganske kjapt i år. Er jo lurt å følge med når det er salg og sånn i sommer og høst, så kan man kuppe skikkelig.

Foreløpig termin er beregnet til rundt 12. desember, men jeg er litt usikker på siste menstruasjon.... :fnise:

***************

Har laget en graviditetsdagbok for dette svangerskapet også. Den er her :)

****************

Jeg sluttet litt tidligere på jobb i dag slik at jeg fikk sendt gubbe på EU-kontroll med bilen. Når han kommer tilbake så tenkte jeg at jeg skulle ta meg lillemann ned til byen og kjøpe bunad og nett til vogna hans for nå har insektene begynt å komme...

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gode nyheter her også jo GRATULERER så masse! :blomst::biggrin::rodmer: Du er litt lengre enn meg, men det blir uansett spennende å følge deg videre siden du ligger litt forann meg :)

Kanskje jeg kan snappe opp noen råd og tips før jeg er der selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruFly :klem:

Så gøy at vi denne gangen kan dele opplevelser, råd og erfaringer med hverandre, i stedenfor at en sitter passivt på sidelinjen og venter på sin tur.

Dette er så koselig :) :)

Kan hende jeg har noen tips og triks på lager hvis du lurer på noe :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...