Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Herregud, har tenkt så mye på det der. Endelig(!) så fikk vi det svaret vi ville ha. ;)

Derimot har husvertene klikket litt, plutselig er alt vi gjør helt feil. Merkelige folk altså.. Tror de sliter litt med forholdet og det økonomiske, også er det visst ganske enkelt å la det gå utover de som er rundt seg. Så gleder meg noe helt vilt til å finne en ny plass å bo! :Nikke: Vi vet fremdeles ikke hvor enda, kommer helt an på hvor samboer får jobb. Det er forresten litt stressende! For her må vi finne ut av hvordan vi i tillegg skal gjøre det med sommeren.. For om samboer bytter jobb er det jo ikke bare-bare å ta ut permisjon for han heller. Så da må mest sannsynlig jeg være hjemme.. Så nå er det bare å leve på knekkebrød resten av året så vi har økonomi til alt dette. :fnise:

Håper det går bra med dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rutiner er ikke bare-bare altså! Med en gang jeg tror vi begynner å få rutiner så forandrer det seg helt.

Lillegutt liker å sove så sover til mellom 0830-0930 hver dag og blir allerede trøtt igjen etter 1-2 timer. Når han våkner etter dupp får han grøt. Leker, synger og koser. Varierer veldig om han blir trøtt igjen før middagstider rundt kl. 15. Så dupp enten før eller etter middag.. Han sover ikke lange tiden forresten, maks 1 time. Lek, sang og kos igjen. Han begynner å bli trøtt og sliten igjen mellom 17-18-tiden. Får en halv porsjon grøt(vil sjelden ha mer) rundt denne tiden og tar kveldsstell og legger han.. Men han vil ikke slå seg til ro i senga. Han sutrer og er skikkelig aktiv, ender opp med at han er våken enda i 21-tiden. Får mer grøt og pupp, og legger han ned igjen. Først rundt 22 sover han kanskje..

Tips til hvordan jeg skal få på plass kveldsrutinene? Hadde noen dager der ting gikk helt greit, også vips så fungerer ikke det lengre. Skal sies at han nettopp har en tann som har kommet gjennom så han er litt ekstra sutrete og har større behov for å være sammen med mammaen og pappaen sin. Han sover mye enklere i vognen rundt 18-19-tiden, skal jeg bare fortsette med dette, for å så legge han i senga si etter siste måltidet med grøt?

Ps. Han får pupp i tillegg forresten.

:)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutta :klemmer:

Fungerer ikke så veldig bra denne dagboka. Den er kanskje litt kjedelig? :klo: Er litt mer spennende å lese i dagbøkene til våre gravide kg-venninner! :)

-----

W sa forresten "mamma" helt tydelig flere ganger i går. :rodmer:

Første han sier når han våkner i vognen etter dupp "mamma, mamma". Sukk..! :hjerte: Blir rørt bare av å tenke på det.

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spennende å lese hos dere som har fått barn, jeg :) Har syntes det hele veien. Det er jo ENDEL ting å sette seg inn i!

-Amming, soving, klær, temperaturer, blid/lei, vondter, manuellterapi etc etc.

Så koselig å høre poden si mamma, da :rodmer: Hihi :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er spennende å lese hos dere som har fått barn, jeg :) Har syntes det hele veien. Det er jo ENDEL ting å sette seg inn i!

-Amming, soving, klær, temperaturer, blid/lei, vondter, manuellterapi etc etc.

Så koselig å høre poden si mamma, da :rodmer: Hihi :strix:

Er mye nytt:) Men når morsfølelsen slår inn for fullt så går det litt av seg selv det der. :) Gleder meg til å lese i dagboken din jeg, mye spennende som skjer altså.

Jaaa.. Sukk! Han er verdens skjønneste altså. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i vinter så mistet jeg MYE hår og nå vokser det jo ut igjen.. Jeg blir så oppgitt! Jeg har jo fortalt hvordan den frisøren skamklipte meg, jo kortere hår jo vanskeligere blir håret. Ser helt jævlig ut! Står til alle kanter, umulig rett og slett. har masse kort hår som står rett opp på hodet, er ikke bare-bare å legge det ned.. Og jo kortere hår jeg har jo mer krøller får jeg. Jeg er altså ikke så heldig at det legger seg likt overalt.. Krøller seg til ene siden på begge sider! :murvegg:

Nå er det heldigvis såpass langt at jeg får det i hestehale, selv om den ser meget butt og amputert ut. Herregud som jeg gleder meg til at håret er litt lengre og jeg kan dra til Trondheim til min gamle faste frisør! Måtte det vokse fort!!

post-16489-0-67187700-1360328611_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret, ja... Helt håpløst her også. Tynt går er blitt supertynt nå, med håpløs fall som går ulike veier. Lækkert :P

Ang soving har jeg ingen råd egentlig. Fram til nylig har han sovnet i senga med puppen som siste måltid/innsovningsmetode. Nå har derimot alt gått på tverke og selv om han er stuptrøtt vil han ikke sovne på puppen lenger. Vi har dog aldri lagt ham i senga for at han skal sovne på egenhånd, han gir sterkt uttrykk for at han ikke liker det. Her putter vi ham i bæretøy om ikke noe annet virker. (da sovner han på et eller annet tidspunkt ;) )

Hadde jeg vært i situasjonen du beskriver ville jeg brukt vogna om han finner roen der. For meg er det viktigst at han sovner og har gode assosiasjoner knyttet til det, heller enn å være prinsippfast og holde på rutiner. Rutiner som ikke funker er jo ikke spesielt hensiktsmessig å holde på. Men det er min mening, og jeg ser jo at andre kan ha andre meninger om saken ;) vi lever etter tanken om at dersom noe ikke er bra for gutten vår, og heller ikke hensiktsmessig for oss er det liten grunn å fortsette i samme mønster.

Legge til: Å, så fantastisk å høre ham si mamma :hjerte:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen :strix:

Tusen-tusen takk Nutta! :klemmer: Så søt og snill du er! Gratulerer til deg også, håper du får den fineste morsdagsgaven en kan tenke seg. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret, ja... Helt håpløst her også. Tynt går er blitt supertynt nå, med håpløs fall som går ulike veier. Lækkert :P

Ang soving har jeg ingen råd egentlig. Fram til nylig har han sovnet i senga med puppen som siste måltid/innsovningsmetode. Nå har derimot alt gått på tverke og selv om han er stuptrøtt vil han ikke sovne på puppen lenger. Vi har dog aldri lagt ham i senga for at han skal sovne på egenhånd, han gir sterkt uttrykk for at han ikke liker det. Her putter vi ham i bæretøy om ikke noe annet virker. (da sovner han på et eller annet tidspunkt ;) )

Hadde jeg vært i situasjonen du beskriver ville jeg brukt vogna om han finner roen der. For meg er det viktigst at han sovner og har gode assosiasjoner knyttet til det, heller enn å være prinsippfast og holde på rutiner. Rutiner som ikke funker er jo ikke spesielt hensiktsmessig å holde på. Men det er min mening, og jeg ser jo at andre kan ha andre meninger om saken ;) vi lever etter tanken om at dersom noe ikke er bra for gutten vår, og heller ikke hensiktsmessig for oss er det liten grunn å fortsette i samme mønster.

Legge til: Å, så fantastisk å høre ham si mamma :hjerte:

Huff, er ikke bare-bare med håret altså! Høres ut som om du er nesten like uheldig som meg selv.;) Du vet du er ille på håret når neste alle sammen fniser når de ser deg.. :sjenert: Nesten.

Haha, vet du hva.. Nå har ting forandret seg igjen, så nå er det helt annerledes enn hva det var da jeg skrev det. Han sovner i hvert fall greit, har til og med sovnet en del ganger i sengen sin. Juhu! Nå skal vi bare jobbe med at han skal få sove i sengen sin hele natten.. Er alt for bløthjertet og vil ha han ved siden av meg, har jo samsovet hele tiden.. :sjenert: Hihi. :hjerte:

Ja, er virkelig magisk. :hjerte: Også blir vi jo så stolte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Prøvde forresten sporsdelen til vogna vår i dag, den er aaalt for stor til lillegutt enda. Bag'en passer akkurat nå så vi må se an om vi trenger å kjøpe en ny vogn til vognen blir passe. Og det blir ikke bare-bare for jeg har mine krav.. :fnise: Har sett på Emmaljunga nitro, bugaboo og.. Og.. Ja, har glemt den siste. D'oh! Men, må ha svingbare hjul, sittedel vendt mot meg, full liggestilling og må være lun. Hadde toppet seg om det hadde vært håndbremse i tillegg, men ikke noe krav. Tips noen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme Mala :klemmer:

Drømte forresten at både du og Nutta fikk baby i natt! Litt engasjert kan en si. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme Mala :klemmer:

Drømte forresten at både du og Nutta fikk baby i natt! Litt engasjert kan en si. Hihi.

Ja, dét hadde vært noe!

Men imorgen .. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, ler så jeg griner! :skratte:

Kjenner jeg gru-gleder meg til W begynner slik..

Hadde en baby som sov til 9-halv 10.. Som nå står opp kl. 0730-0800. :Gjesp:

:skratte:

L sov også kanskje lenge på morningen til han omtrent bikket 5-6 mnd. Etter det har vi vært oppe rundt 07.30-08.00.

I dag skulle han opp 06.00 :daane:

Og ettersom mange forteller så vil de opp rundt 05.00 etterhvert også.................

Når legger W seg egentlig?

L legger seg klokka 19.00 så han sover jo veldig mange timer da..Hvis man ser sånn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ara:

Stått opp før 7 her og nå.. Mora er ikke helt vant til dette! :Gjesp:

Du, W sliter litt med tenner og magen for tiden så her varierer det veldig når han legger seg. Men ordner han for kvelden rundt kl. 18 som regel. Så varierer det veldig når han ligger i senga.. Noen dager har han veldig behov for å være i nærheten av oss så da sovner han først i vogna, så legger vi han i sengen etter hvert. Men han sover alltid rundt 21-22, og våkner rundt 7-8. Men dette kan jo fort snu.

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...