Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

ahh :sinnatagg: Jeg hadde akkurat skrevet DET lange innlegget til deg, også ble alt borte!! :bond: Skriver igjen senere. Håper du har en suuuper dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

W er ikke store tassen, nei! Men så lenge han følger kurven og sånn så er det jo bare en fryd :) Alle barn er jo forskjellige. L har alltid vært lang, og nå er han slank i tilegg. Ikke no bolledeig-baby her, nei! :fnise:

Det er så utrolig morsomt med den utviklingen som skjer hele tiden med disse små. Jeg synes det egentlig ble morsommere etter at L fylte 6 mnd..Det var da alt begynte å skje.

Hvordan går det med tenner hos dere nå? Har det kommet noe mer? Og hvordan reagerer han på det? Her trodde jeg det hadde roet seg fordi 2 tenner har poppet ut, men neida...Roen varte i 2 døgn, og nå er det på`n igjen med skrik om kveldene og natten. Hvis ikke det er noe annet som plager han da :vetikke:

Du har hvertfall ikke hatt problemer med å komme deg ned igjen til startvekt/under startvekt etter graviditeten du da! Det er jo supert!

Skjønner hva du mener når du sier at ting på kroppen er blitt litt mykere. hehe... Den forandrer seg ganske mye etter et svangerskap.

Har du tenkt å bare ta noen enkle styreøvelser hjemme, eller skal du på treningsstudio? Jeg har så lyst til å melde meg inn i Elixia igjen, men det er så dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro når tassene blir så store!! Det gleder jeg meg til også! Reaksjoner og lyder, ord og fysiske uttrykk :hjerte:

Godt vi er på vei mot en ny vår! Blir deilig å ut å trene litt, skjønner den!!

Jeg skal være forlover i august, så skal opp i høye hæler og inn i slim kjole, så her skal det jobbes :fnise:

Håper dere har det fint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara: :blomst:

W er ikke noe bolledeig-baby han heller, er slank. Vanskelig til tider for de fleste bukser er for store rundt magen, men passende i lengden.. Har du funnet noen greie bukser? :klo: De er søte babyene våre. :hjerte:

Jeg er enig med deg, det er skikkelig spennende nå. W har begynt å prate så mye, høres ut som om han prater et annet språk. Er nok ikke lenge til han sier mamma og pappa tenker jeg, for det kommer lyder av og til som er veldig like. :) Han er litt urolig enda, så tror kanskje den tannen ved siden av kanskje presser litt. Er jo normalt at de kommer samtidig? :klo: Håper L roer seg om natten, er slitsomt for alle når det er slik. Kan jo hende han får litt vondt i magen?

Blir sikkert å trene hjemme, men har veldig lyst til å trene i studio.. Men som du sier, det er dyrt! :(

Uansett så vet jeg ikke hvor vi skal bo så kan ikke melde meg inn i noe nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutta:

Det er veldig spennende nå altså, mye som skjer med disse små.:) Er ikke baby-baby lengre, er en unge nå. Hehe. Er ikke lenge til du har babyen din i armene dine nå Nutta. :klemmer: Du får nyyyte magen mens du kan nå. :gravid:

Åh, vil også i bryllup.. Men kjenner ingen som har det i planene! Du får si fra om du har noen tips å dele ang. trening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å ødelegge tommelen min mandagskvelden.. Skulle raspe ost også glapp jeg den greia.. Au! Mistet halve neglen og en del kutt på siden og foran på tuppen.. Så måtte inn på Ahus å lappe den sammen. Kunne ikke sy pga neglen så ble så de stripset den sammen igjen. Så nå går jeg med sympatibandasje på tommelen. Håper det gror greit! Så sambo var hjemme i 3 dager nå og passet W, takk og lov.

Har begynt å pakke ting i pappesker nå, er spent hvordan det blir med flytting altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ara: :blomst:

W er ikke noe bolledeig-baby han heller, er slank. Vanskelig til tider for de fleste bukser er for store rundt magen, men passende i lengden.. Har du funnet noen greie bukser? :klo: De er søte babyene våre. :hjerte:

Jeg er enig med deg, det er skikkelig spennende nå. W har begynt å prate så mye, høres ut som om han prater et annet språk. Er nok ikke lenge til han sier mamma og pappa tenker jeg, for det kommer lyder av og til som er veldig like. :) Han er litt urolig enda, så tror kanskje den tannen ved siden av kanskje presser litt. Er jo normalt at de kommer samtidig? :klo: Håper L roer seg om natten, er slitsomt for alle når det er slik. Kan jo hende han får litt vondt i magen?

Blir sikkert å trene hjemme, men har veldig lyst til å trene i studio.. Men som du sier, det er dyrt! :(

Uansett så vet jeg ikke hvor vi skal bo så kan ikke melde meg inn i noe nå..

Klarte å ødelegge tommelen min mandagskvelden.. Skulle raspe ost også glapp jeg den greia.. Au! Mistet halve neglen og en del kutt på siden og foran på tuppen.. Så måtte inn på Ahus å lappe den sammen. Kunne ikke sy pga neglen så ble så de stripset den sammen igjen. Så nå går jeg med sympatibandasje på tommelen. Håper det gror greit! Så sambo var hjemme i 3 dager nå og passet W, takk og lov.

Har begynt å pakke ting i pappesker nå, er spent hvordan det blir med flytting altså.

De buksene som passer best her er joggebukser og dongeribukser med strikk i livet. Vanlige bukser med knepping sitter kjempedårlig..

Jeg har noen gode klær fra Kappahl faktisk. Et Mummi-sett som består av hvit body med mummitrollet på og en svart joggebukse med strikk og knyting i livet. Den sitter veldig godt. Også har jeg et brunt og beige-stripete sett med bukse og genser der buksa også sitter veldig godt. Jeg er jo egentlig NameIt-frelst. Der har de jo også en del gode klær som sitter godt. Bl.a denne. Sånne overaller er jo fint på slike slanke babyer som vi har! For de greier de ikke å miste. :fnise:

Også elsker jeg sånne hele dresser. De er stort sett behagelige og de sitter godt på! ;)

Tennene komme stort sett samtidig, men nabojenta her er 6 uker yngre enn L og hu fikk en tann også kom den neste etter ca 2 uker. Så det er nok veldig forskjellig. Niesa mi gikk med en og en halv tann til hun nesten rundet året. Da kom resten av tennene. hehe...

Uff, så uheldig du er da! Er du litt klønete også eller? :fnise: Jeg har også greid å raspe fingeren no skikkelig og jeg er fryktelig klønete og vimsete, men det var ikke så ille at jeg måtte på sykehuset. Stakkars deg :(:hug: Godt samboeren din kunne være hjemme noen dager og hjelpe til da!

Det med mat kommer etterhvert. De anbefaler jo fullamming så lenge som mulig og heller små smaksprøver på mat. Og det gjør dere jo. Så det går seg til :) L liker heller ikke klumper. Da brekker han seg også spytter han det ut igjen :fnise: Men han begynner å godta det mer og mer.

Tenk at dere har begynt å pakke allerede... Har dere funnet ut noe mer om hvor dere kunne tenke dere å bo?

Håper det går bedre med deg! Ha en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutta:

Det er veldig spennende nå altså, mye som skjer med disse små.:) Er ikke baby-baby lengre, er en unge nå. Hehe. Er ikke lenge til du har babyen din i armene dine nå Nutta. :klemmer: Du får nyyyte magen mens du kan nå. :gravid:

Åh, vil også i bryllup.. Men kjenner ingen som har det i planene! Du får si fra om du har noen tips å dele ang. trening. ;)

Er moro når man begynner å se hvilke farger som befinner seg i barnas personlighet :)

Jeg nyter bevegelsene veldig nå, for det er jo virkelig ikke lenge igjen :Nikke: tassen er så stor nå, at jeg kjenner alt ;) Men blir godt å få tilbake magen, for strekkmerker er vondt!!

Er ikke så flink med trening. Men jeg skal iallfall ut å løpe. Er fine grusveier her, så det ser jeg frem til!

Også raske trilleturer med vogna, så får armene bygget seg opp litt også!

Ellers blir det myyyye mage, rygg og rumpe-trening etter fødsel. De gode gamle øvelsene fra ungdomstiden skal til pers! Har lyst til å sjekke ut hvilke øvelser jeg kan gjøre med baby :)

Du, sånn derre oppriving av tommel på rivjern er fullstendig fæle greier :riste: Uff og huff!! Håper du blir bra fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ei bukse fra Nameit i fleece, den fungerer overraskende bra. Ellers har vi bare en strikket dress derfra, får dra innom butikken en gang og se om jeg finner noe ennet. :) Bruker veldig mye ull, sjelden vi bruker "ordentlige" klær da ull er lettere å bevege seg i på gulvet. :) Skal bli gøy å kjøpe inn klær når det blir litt varmere ute.

Blir nok greit når tennene er på plass, er som du sier.. Er ikke bare-bare de første årene. Niesen din var sikkert kjempesøt! hihi. Mitt fadderbarn fikk to nede først, så fikk han to hjørnetenner oppe etterpå. Liten vampyr! :fnise:

Kremt.. Ja, jeg er vel litt klønete av meg. Trodde ikke jeg var så ille jeg, men er visst det;) Samboer sier det han og. Skal jeg hente noe eller løfte noe så mister jeg det gjerne. Oppgitt! :klaske:

Fullamming blir det. :) Er spent på hvor lenge. Synes det er veldig kjekt å amme, er liksom bare å ta frem puppen. Men er ikke bare-bare lengre da W er så utrolig nysgjerrig på alt rundt. Ja, W smaker på mye. :) Lager du middag til L? Hva er det han får?

Ja, har begynt å pakke det vi ikke bruker rett og slett. Er veeeldig spent på hvor vi ender opp altså. Er ikke så mye jobber som ligger ute og de som ligger ute har nettopp blitt lagt ut.. Dvs. det tar litt tid før vi får svar. For min del er det ikke noe vits i å søke enda da jeg ikke skal ut i arbeid igjen før i mai.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er moro når man begynner å se hvilke farger som befinner seg i barnas personlighet :)

Jeg nyter bevegelsene veldig nå, for det er jo virkelig ikke lenge igjen :Nikke: tassen er så stor nå, at jeg kjenner alt ;) Men blir godt å få tilbake magen, for strekkmerker er vondt!!

Er ikke så flink med trening. Men jeg skal iallfall ut å løpe. Er fine grusveier her, så det ser jeg frem til!

Også raske trilleturer med vogna, så får armene bygget seg opp litt også!

Ellers blir det myyyye mage, rygg og rumpe-trening etter fødsel. De gode gamle øvelsene fra ungdomstiden skal til pers! Har lyst til å sjekke ut hvilke øvelser jeg kan gjøre med baby :)

Du, sånn derre oppriving av tommel på rivjern er fullstendig fæle greier :riste: Uff og huff!! Håper du blir bra fort!

Helt klart! :) Og det går så fort. Han finner på så mye rart, haha. Herlig å se hvordan han utvikler seg. Etter 6mnd.alder så utvikler de seg veldig. Nå er det nyte ting nesten hver dag synes jeg. :)

Skjønner godt du er lei altså, husker det selv jeg. Klarte ikke å sitte eller noe fordi magen var så sprengt, kunne kun ligge på siden. Upraktisk å ligge på siden å spise middag, men ble en vane det og. ;)

Bare vent til at kroppen din er klar for det. Også pass på så du ikke hardtrener når du ammer, har noe med melkesyre og avfallsstoffer å gjøre. :) Men godt å bruke kroppen sin igjen! Bare gled det til det lille med å kunne ta på seg skoene igjen, det å kunne bøye seg. Hurra for en glede! :fnise:

De har ikke treningsopplegg for nybakte mødre med baby da? Vet de har utetrening her i nærheten der de trener med barnevogn. Det er jo kjekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ei bukse fra Nameit i fleece, den fungerer overraskende bra. Ellers har vi bare en strikket dress derfra, får dra innom butikken en gang og se om jeg finner noe ennet. :) Bruker veldig mye ull, sjelden vi bruker "ordentlige" klær da ull er lettere å bevege seg i på gulvet. :) Skal bli gøy å kjøpe inn klær når det blir litt varmere ute.

Blir nok greit når tennene er på plass, er som du sier.. Er ikke bare-bare de første årene. Niesen din var sikkert kjempesøt! hihi. Mitt fadderbarn fikk to nede først, så fikk han to hjørnetenner oppe etterpå. Liten vampyr! :fnise:

Kremt.. Ja, jeg er vel litt klønete av meg. Trodde ikke jeg var så ille jeg, men er visst det;) Samboer sier det han og. Skal jeg hente noe eller løfte noe så mister jeg det gjerne. Oppgitt! :klaske:

Fullamming blir det. :) Er spent på hvor lenge. Synes det er veldig kjekt å amme, er liksom bare å ta frem puppen. Men er ikke bare-bare lengre da W er så utrolig nysgjerrig på alt rundt. Ja, W smaker på mye. :) Lager du middag til L? Hva er det han får?

Ja, har begynt å pakke det vi ikke bruker rett og slett. Er veeeldig spent på hvor vi ender opp altså. Er ikke så mye jobber som ligger ute og de som ligger ute har nettopp blitt lagt ut.. Dvs. det tar litt tid før vi får svar. For min del er det ikke noe vits i å søke enda da jeg ikke skal ut i arbeid igjen før i mai.

:5:

Her går det også mye i ull og andre klær som er lette å bevege seg i. Gjerne body og strømpebukse. De andre buksene bruker vi bare når vi skal ut blant folk! ;)

Ja, jeg lager mat til L selv. Har noen middagsglass på lager da, hvis jeg har glemt å ta opp maten fra fryseren eller om vi er spontane og skal bort så er det lettvint å bare slenge med et glass i veska ;)

Jeg lager det meste til han egentlig uten å tilsette melk og salt. Bruker løk og hvitløk som smakstilsetning. Og litt pepper. Tomater og paprika gir også god smak om man for eksempel lager pasta. Man kan jo egentlig lage hva som helst til disse små, bare at kjøttet helst skal kokes og ikke stekes. Jeg synes det hørtes helt fjernt ut å koke kjøttdeig, men det funka fett. Og jeg tror ingen hadde lagt merke til det om de hadde fått servert kokt i stedenfor stekt. Ser og smaker helt likt ut :)

Har du prøvd å lage noe til W, eller får han bare smake rett av deres mat? Eller kjøper du midagsglass?

Og er han fortsatt like ivrig på puppen altså? Sånn sett er du jo heldig. Her regulerer L puppingen selv, og det blir mindre og mindre. Max 2 ganger på dagtid og det samme om natten.. Men men..så lenge han styrer det selv så får det være greit. Fullammet lenge så..

Du har jo god tid på å skaffe deg jobb og sånn, men jeg ville heller ikke drøyd for lenge med å søke, for jammen kan det ta sin tid... Du kan jo f.eks legge ut CV på finn.no. Så er du synlig for arbeidsgivere som kan trenge akkurat deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å se at det ikke er bare her i gården det går i fornuftige klær. Men her i gården så er de ikke bare lillegutt som går i fornuftige klær, hihi. :sjenert:;)

Må få kjøpt meg oppbevaringsbokser for å fryse ned mat til W.. Vi har ikke den største fryseren enda, regner med vi kjøper en stor en når vi skal flytte. Her går det i grøt og frukt. Til middag har han fått gulrot og søtpotet, noe annet har vi ikke prøvd enda. De middagsglassene var han ikke noe fan av, og det er helt greit for meg egentlig. :)

Når begynte du å gi L mat med klumper? Her er ikke W så stor fan av klumper enda, hehe. Og når begynte du med brødskive? Hva har du så fall på som pålegg? Er livredd for at han skal få noe i halsen jeg. hm. Greit å forberede seg litt når det kommer til mat + amming, for tennene er jo på vei.. Om han begynner å bite så er det slutt på ammingen her i gården, jeg har ikke lyst av avbitte brystvorter. Blæh..

Samboer søkte jo om fritak til militæret, fikk beskjed om at han fikk utsettelse.. Og kan få ny innkallelse igjen til sommeren? Argh. Blir frustrert...Må ta kontakt med de etter helga, for 3-4 mnd hjelper oss lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får ordnet opp med militære, skjønner ikke hvorfor de skal holde på å sende innkallelse i hytt og pine til folk som ikke vil eller har mulighet.. :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Mala! Dustefolk.

Det er først den siste måneden at vi har gitt L mat med klumper. Han brekker seg hvis bitene er for store da. Hehe..

Brødskiver begynte vi også med for en måneds tid siden. Først ristet brød slik at han ikke greide å ta store biter. Etterhvert fikk han vanlig. Hadde bare på bittelitt smør eller ingenting. Nå får han leverpostei eller prim ofnoen ganger most banan.

Jeg var også litt redd for at ting skulle sette seg i halsen men etter å ha lest at hvis barna sitter rett opp og ned så skal det ikke være noe fare for de har brekninfsrefleksen langt fremme i munnen, så det kommer bare ut igjen :)

L har 2 SYLSKARPE tenner nede nå og biter meg noen ganger i puppen. Auuu hyler jeg! Da blir han redd,stakkar,men jeg håper han blir såpass skremt at han ikke biter mer. Gjør jo shiitvondt :-/

God helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, militæret, as.. Håper det går i orden..!!

Puppebitt, ja.. AU! Farmor fortalte om det, at pappa hadde bitt henne skikkelig i puppen da han hadde beynt å få tenner.. Fort gjort, ja..! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Militæret :balltre:

Ara:

Hihi, kjenner igjen det med klumper ja.. Jobber med å få opp grøtposjonene nå. Har bare spist grøt av 4 ss vann, i dag spiste han nesten opp alt av 1dl vann. Så det går oppover. Varierer etter dagsform, enkelt og greit. Håper i hvert fall å få opp grøtposjonen på kvelden, han sover bedre når han er skikkelig god og mett.

Må få kjøpt inn sånn sittedel til stokkestolen, har bare det babysetet enda. Han sitter godt i det altså, men om han skal få spise selv vil jeg at han skal sitte rett i ryggen.

Ene tannen til W er syylskarp også. Men om han blir skremt så er det jo på en måte bra, den ene gangen W beit meg og jeg ropte auuu, så begynte han lå le. :klaske::fnise: Har begynt å si "neeei" bare, og det fungerer veldig bra. :)

Nutta:

Tror absolutt ikke det er godt! Au-au! Har hørt om de som har blitt så bitt at det har satt seg betennelser i de blødende brystvortene.. Så langt tar jeg den ikke altså! Begynner han å bite så får vi prøve med flaske. Skal uansett ikke klage, har jo ammet han nå i snart 7 mnd. så jeg er superfornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...