Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Jeg kan tygge mye musikk men her går det stort sett i rock, metal og prog.rock! ;)

Det sjokkerte meg ikke du. ;) Noen favorittband da? Gøy å se om vi liker noe av det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sjokkerte meg ikke du. ;) Noen favorittband da? Gøy å se om vi liker noe av det samme. :)

Mitt absolutte favorittband er Opeth! Ingen over, ingen ved siden av! ;)

Bortsett fra det kan jeg liste opp en hel haug med band:

ACDC

Iron Maiden

Metallica

Pantera

Thin Lizzy

Deep purple

Black Sabbath

Pink Floyd

Av det litt hardere slaget:

Darkthrone

Bloodbath

Enslaved

Finntroll

Taake

Aura Noir

Bathory

Borknagar

Tulus

Thyrfing

Ulver

Absu

Av det litt mer progressive slaget:

Wobbler

Rainbow

Tussmørke

King Crimson

Camel

Sånn...der har du en liten brøkdel av min musikkverden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei skikkelig rocka jente i musikksmaken, uten tvil! :) Men mye bra på listen din, det må jeg si. :) Jeg er nybegynner i metal o.l, men samboer er stor fan. Han hører en del på Parkway Drive, band fra Australia. Har selv vært på konsert med de og synes det var bra. W's første konsert, i magen vel merke. ;)

Når det kommer til metal av det harde, hardeste slaget, så sliter jeg med å skjønne hva som er så utrolig bra.. :sjenert::fnise:

Pink Floyd er selvfølgelig noe som jeg liker. Ellers er jeg også glad i prog, King Crimson er helt klart min favoritt på din liste! Utrolig mye fin musikk de har!

Men ellers er jeg også veldig glad i musikere/band som;

Cocorosie, Björk, Sondre Lerche, Miles Davis, Pelbo, Animal Alpha, Lisa Mitchell, Fink, John Mayer, Nick Drake, Bob Dylan, Harrys Gym, Radiohead, Röyksopp, Susanne Sundfør, Thomas Dybdahl, Kråkesølv..

Jeg kan holde på i en evighet, sånn egentlig.. :P

I tillegg kan jeg høre på liste-pop også, Beyoncé, Rihanna, Will.I.am, Bruno Mars.. Osv. Osv.. Jazz hører jeg også på.

Nei, jeg er alt-hørende egentlig.. :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei skikkelig rocka jente i musikksmaken, uten tvil! :) Men mye bra på listen din, det må jeg si. :) Jeg er nybegynner i metal o.l, men samboer er stor fan. Han hører en del på Parkway Drive, band fra Australia. Har selv vært på konsert med de og synes det var bra. W's første konsert, i magen vel merke. ;)

Når det kommer til metal av det harde, hardeste slaget, så sliter jeg med å skjønne hva som er så utrolig bra.. :sjenert::fnise:

Pink Floyd er selvfølgelig noe som jeg liker. Ellers er jeg også glag i prog, King Crimson er helt klart min favoritt på din liste! Utrolig mye fin musikk de har! Hører en del på prog, finnes mye bra.

Men ellers er jeg også veldig glad i musikere/band som;

Cocorosie, Björk, Sondre Lerche, Miles Davies, Pelbo, Animal Alpha, Lisa Mitchell, Fink, John Mayer, Nick Drake, Bob Dylan, Rage against the machine, Harrys Gym, Radiohead, Röyksopp, Susanne Sundfør, Thomas Dybdahl, Kråkesølv..

Jeg kan holde på i en evighet, sånn egentlig.. :P

I tillegg kan jeg høre på liste-pop også, Beyoncé, Rihanna, Will.I.am, Bruno Mars.. Osv. Osv.. Jazz hører jeg også på.

Nei, jeg er alt-hørende egentlig.. :)

Nick Drake glemte jeg! Veldig bra. Susanne Sundfør er fantastisk. Jeg elsker stemmen hennes.

Kom også på Tom Waits :)

Men ja, man kan jo fortsette i evigheter ;-)

Den babyfilmen er så nydelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Drømmer om egen bolig*

Må innrømme at jeg tenker på det konstant!

Hvordan bor dere? Eier eller leier? Hvordan er ditt drømmehjem?

Sitter og studerer romløsninger, interiør osv. hele tiden, mulig jeg burde ha jobbet med det. Får ikke nok! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk så bra den dagen dere kan få deres eget!! :)

Vi leier hus av faren til F :) Han er gårdbruker og eier 3 hus like i nærheten så vi er så heldige å få leie billig.

Pusser opp og ordner hele tiden. Det er ganske mye å gjøre. Hadde vi eid selv så hadde vi nok ikke hatt råd til all oppussingen, så anbefaler dere å kjøpe noe som er skikkelig pusset opp fra før, slik at dere slipper å bruke massevis av penger og slit på det. Hvis ikke dere har veldig god råd da, selvsagt ;)

Kanskje du skulle jobbet med sånn type ting du, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, blir helt tullete av å tenke på det. :fnise:

Så heldig da du! :) Hus er kjekt! Min drøm er å bo litt landlig til. Det som er greit litt lengre sør i landet at en ikke trenger å kjøre så alt for lenge til neste tettsted eller by. Veldig kjekt synes jeg. :)

God råd.. Kremt. Hva er det? :klo::ler: Blir bedre etter utdanning, når den tid kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg inn i samtalen deres jeg, jenter! :nigo:

Ooh, liker musikklistene deres!

Jeg er også altetende på musikkfronten. Alt fra metall til jazz her også. Jeg lager musikk også, i type elektronika/rock/jazz/pop-sjanger (Typ Susanne Sundfør, men litt hardere). Litt fusjonert kan du si :fnise: Det er jo så mye bra musikk å bli inspirert av!

Tenk at du har bikka 24 uker nå, Ara! Ukene flyyyyyr :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg inn i samtalen deres jeg, jenter! :nigo:

Ooh, liker musikklistene deres!

Jeg er også altetende på musikkfronten. Alt fra metall til jazz her også. Jeg lager musikk også, i type elektronika/rock/jazz/pop-sjanger (Typ Susanne Sundfør, men litt hardere). Litt fusjonert kan du si :fnise: Det er jo så mye bra musikk å bli inspirert av!

Tenk at du har bikka 24 uker nå, Ara! Ukene flyyyyyr :hjerte:

Gjør du rett i! :tommel:

Oi, du nå ble jeg veldig nysgjerrig! Du har vel ikke klipp liggende ut på nettet vel? ;) Høres veldig ut som min type musikk! :jepp: Skulle ønske jeg var skikkelig musikalsk. Med en særegen, fin og røff stemme.

Jeg og W hører på jazz fra morgen til kveld for tiden, herlig med rolig jazz i bakgrunnen.

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazz er knall. Hva hører dere på?

Har ikke spilt inn noe av det nye enda. Må lage litt mere først.

Jeg har noen eldre ting liggende ute, men det er med mitt fulle navn.. :P Og det tør jeg ikke skrive her.. :fnise:

Sett den store gule månen ikveld eller? HoH!! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, vi jukser litt akkurat nå og har på en radiokanal på tv'n med jazz. Jeg har mistet alt jeg hadde på Spotify(veldig kjipt..), og har ikke cd'er lett tilgjengelig. Sånn er det å bo på vent. :P Men der spilles alt fra de store til helt nye artister/band. Jeg liker variasjon så det passer meg veldig godt! :)

Den kan jeg forstå! Risikerer å få KG-folk på døra er ikke så greit, med mindre vi snille KG'erne kommer(invitert vel merke) på døra pyntet og med vinflasker! :fnise: Håper vi får høre noe av det du har laget, høres veldig spennende ut. :)

Nå måtte jeg faktisk opp av sofaen å se. Fin måne! Nå skulle jeg virkelig ha hatt et bedre kamera. Gleeeder meg til nytt kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv-jazz er fine greier! Det gjør jeg innimellom også :):fnise:

Litt flaut å vise frem ting som bare er halvferdig, men..! Hvis jeg får motet over meg, så sender jeg deg en pm :)

Hva skjer om dagen da, Angel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er greit med lettvinte løsninger av og til! :fnise:

Du, det er veldig forståelig. :) En vil jo at ting skal være perfekt før det presenteres for andre. Du får bare tenke at jeg ikke har peiling, kanskje det ikke blir så skummelt. ;) Men som sagt, jeg forstår om du ikke sender altså. :) Har du forresten vurdert å få spilt inn plate? Og spiller du mye offentlig?

Nesj, hva skjer.. Jeg kan starte med at W sov over 2 netter på rad! :sjokkert: Etter de ukene vi har hatt var dette helt ubeskrivelig godt. Skjønte ingenting da jeg våknet og så hva klokka var. :ler: Det var så herlig å se W våkne opp uthvilt etter gode dupper på dagtid og etter en hel natts søvn. Får faktisk tårer i øynene når jeg skriver dette, for jeg synes så utrolig synd på han.. Blir legetimer igjen til uka, så blir spennende å se hva som blir sagt denne gangen.

Hvordan går det der? Trives du i permisjon? Edvard er plutselig ikke liten baby lengre nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte mye ute før, men så flyttet jeg fra storbyen. Nå trives jeg med eget bandprosjekt, som jeg rakk å spille ute med én gang før jeg ble gravid.

Nå er jeg heldigvis inne i en kreativ periode, så nå kommer musikk og tekst på radog rekke. Målet er en plateinnspilling, ja :jepp: Men vi får se når det blir :)

Så deilig at W sover, da :) Håper det fortsetter slik :klemmer:

Trives i perm, ja. Ser frem til å begynne å jobbe 3 dager i uka fra midten av september. Fint å kunne være hjemme med tassen 2 hverdager i uka, frem til jul iallfall.. Blir nok lenger enn det også, fordi han begynner i barnehagen, og jeg vil ikke ha ham 100% der. Vi får se hva som skjer.. :) Nei, Ed begynner å bli en stor gutt.. Lang, aktiv og du verden, så blid! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte mye ute før, men så flyttet jeg fra storbyen. Nå trives jeg med eget bandprosjekt, som jeg rakk å spille ute med én gang før jeg ble gravid.

Nå er jeg heldigvis inne i en kreativ periode, så nå kommer musikk og tekst på radog rekke. Målet er en plateinnspilling, ja :jepp: Men vi får se når det blir :)

Så deilig at W sover, da :) Håper det fortsetter slik :klemmer:

Trives i perm, ja. Ser frem til å begynne å jobbe 3 dager i uka fra midten av september. Fint å kunne være hjemme med tassen 2 hverdager i uka, frem til jul iallfall.. Blir nok lenger enn det også, fordi han begynner i barnehagen, og jeg vil ikke ha ham 100% der. Vi får se hva som skjer.. :) Nei, Ed begynner å bli en stor gutt.. Lang, aktiv og du verden, så blid! :fnise:

Spennende! Hvordan var tilbakemeldingene på ditt eget? Skulle virkelig ønske jeg hadde muligheten til dette selv, heldig du. :)

Haha, du, det ble bare med de to nettene.. Huff og huff, håper ting blir bedre snart for blir jo helt tullete av dette. :bond::fnise:

Det blir nok kjekt med jobbing igjen. :) Når begynner han i barnehagen? Greit med gradert permisjon og kortere dager i barnehagen. :tommel:

--------------------------------------------

Var innom den åpne barnehagen her i bydelen, herlighet så skuffa jeg ble.. Skikkelig nedtur. Kan kalles en liten gang, men 3 små rom med skråtak. Pakker innpå leker og sitteputer til foreldrene, vips så har vi en åpen barnehage. Det ene rommet er forresten spiseplass og kjøkkendel, så da er det kun et pittelite rom + et litt større som er lekeplassen. Også er det i 3.etg uten utemuligheter i det hele tatt..

Æsj altså, det var skikkelig, skikkelig nedtur. Jeg hadde sett for meg å dra dit faste dager i uken så W fikk møtt andre barn og få lekt seg litt, men dette fristet veldig lite må jeg si. :( Så må prøve å finne på noe smart, sjekke om det finnes andre muligheter i byen. Skulle ønske vi hadde hatt 2 halve dager i uken i vanlig barnehage nå altså, huff og huff..

I morgen skal vi i lekeland med W, det tror jeg blir veldig stas for minstemann. :jepp:

Håper dere får en super-duper fin fredag. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du, tilbakemeldingene var helt overveldende! Det ga virkelig mersmak til å komponere mere selv :jepp: Dette var på et sted hvor ingen kjente meg, så da får jeg tro på tilbakemeldingene jeg fikk! :tommelopp:

Kast deg på! Hvis du vil ha sangtimer, så si ifra :jepp:

Ed begynner i bhg i januar. Gosh, det blir litt skummelt!!

Kjedelig at Åpen Barnehage var såpass liten. Jeg hadde tenkt akkurat som deg. Krysser fingra for at det dukker opp en ledig bhg-plass til W snart!!

Fin fredag ønskes dere også, fineste Angel :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, tilbakemeldingene var helt overveldende! Det ga virkelig mersmak til å komponere mere selv :jepp: Dette var på et sted hvor ingen kjente meg, så da får jeg tro på tilbakemeldingene jeg fikk! :tommelopp:

Kast deg på! Hvis du vil ha sangtimer, så si ifra :jepp:

Ed begynner i bhg i januar. Gosh, det blir litt skummelt!!

Kjedelig at Åpen Barnehage var såpass liten. Jeg hadde tenkt akkurat som deg. Krysser fingra for at det dukker opp en ledig bhg-plass til W snart!!

Fin fredag ønskes dere også, fineste Angel :sol:

Tilbakemeldingene du fikk var nok velfortjent! :jepp: Sangtimer hadde vært noe, men blir nok litt for langt å dra + jeg er nok litt for sjenert.. :sjenert::fnise:

Skjønner den, men det går nok helt fint. :) Er spent på når vi får plass jeg..

Den var skikkelig dårlig, så er innmari skuffet.. :( Lurer på om det er lov til å besøke andre bydeler sine åpne barnehager jeg. :klo:

Utfordring til deg, hvem er dine favorittband? Har du en topp 10-liste eller evt en lang liste?

---

På søndag var vi på Leos Lekeland. Herlighet for et støynivå! De ansatte må jo bli helt sykt sliten etter en dag på jobb, stakkars. Men skjønner veldig godt at barna likte seg! :jepp: Kjempestort lekeland, med aktiviteter høyt og lavt. W var nok litt for liten enda, synes jeg. Han ble jo omtrent hoppet på av større barn med sukker i blodet, ikke trygt i det hele tatt. Så vi kommer nok til å vente litt til før vi drar dit igjen, må i hvert fall ha begynt å springe litt selv. Også blir vi nok å være der til åpningstid, kanskje det ikke er like mange store barn der da. Men alt-i-alt en koselig dag. :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med lekeland!! :) Men var det ikke delt opp i avdelinger med aldersgrenser? Lekeland her vi bor har det, så det er veldig kjekt. Det er i Hafjell. Dit kan dere ta turen neste gang dere er på Hamar vet du! ;) Eller, kanskje de har lekeland på Hamar forresten...?

Krysser fingrene for barnehageplass til dere snart. Kjedelig å måtte gå slik å vente....

SÅ kjedelig med såpass dårlig Åpen barnehage! Kan du ikke ringe til en annen bydel og spørre om å få komme dit i steden da? Burde være lov synes jeg :)

Ha en fin dag, frøken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med lekeland!! :) Men var det ikke delt opp i avdelinger med aldersgrenser? Lekeland her vi bor har det, så det er veldig kjekt. Det er i Hafjell. Dit kan dere ta turen neste gang dere er på Hamar vet du! ;) Eller, kanskje de har lekeland på Hamar forresten...?

Krysser fingrene for barnehageplass til dere snart. Kjedelig å måtte gå slik å vente....

SÅ kjedelig med såpass dårlig Åpen barnehage! Kan du ikke ringe til en annen bydel og spørre om å få komme dit i steden da? Burde være lov synes jeg :)

Ha en fin dag, frøken :)

Nja, det var en liiiiiten-liten del til de aller minste. Men huff så kjedelig det var.. Og det var jo ikke slik at foreldrene passet på så de store barna holdt seg unna. Blir nok bedre når W begynner å gå/løpe litt selv, da får han jo muligheten til å være mer på litt mer. :) De har lekeland på Hamar ser jeg, men huff så dyrt det var. Her i Oslo betaler vi 75kr for W og vi voksne kommer gratis inn, på Hamar koster det 130kr for barn + 50 kr pr voksen. Synes jeg blir litt for dyrt jeg.

Spørs om jeg må ta kontakt med noen andre åpne barnehager å høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...