Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Wow, skal si kjæresten din vet å skjemme deg bort, ja :hjerte: Herlig!! Ingenting er vel som å ha det litt luksus når man er nybakt mamma :Nikke: Kan jeg tenke meg iallfall ;) Jeg gleder meg til alenetid med trening og solarium en sjelden gang, jeg. Allerede! :hoho:

Så herlig at dere har fått pyntet endel da :) Er jo ikke lenge igjen til jul nå, nei. Jeg har ikke NOE oppe jeg, da.. Jeg er alene om å synes det er koselig med julepynt her i huset + at vi skal liste i stua, så da er det ikke vits i å pynte før etter det er blitt gjort. Og vi skal være mye borte, så da blir det nok ikke så mye pynt uansett. Blir så mye å pakke etterpå igjen.

Neste år håper jeg at alt er i litt mer orden og med mere ro. :) Kos deg med julebaksten, Angel :tree::gullengel: <-- Det er deg!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aww, søta. :klemmer:

Huff, blir nesten flau vet du. Bortskjemt har jeg blitt.. :sjenert: Hihi. Har fått så mange fine gaver at jeg finner ikke ord.

Gleder meg til alenetid jeg også, er jo luksus bare det å få tatt seg en lang dusj f.eks. Hehe. Pass på så du setter pris på slike ting, for det er ikke alltid en får tid til slikt når babyen er på utsiden. ;) Her i huset er W veldig flink, han sitter i vippestolen med leker på badet mens jeg dusjer. Han koser seg masse han. Så jeg er veldig heldig der. :) Når det kommer til solarium, hehe, turte ikke å legge meg i sola den siste tiden jeg.. Var redd jeg ikke kom meg opp og ble liggende der. :fnise:

Her er det ferdigpyntet til jul. Samboer har igjen stått for innkjøp av julepynt. Og han er SÅ flink. Skal legge ut bilde av treet vårt litt senere, så skal dere få se. Er så imponert jeg!

Skjønner godt dere ikke pynter før det er i boks!

Hvordan går det med deg ellers, frøken? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en tråd dere må få med dere.. Ei som opplevde at venninnen hennes hadde ammet babyen hennes. En ting er om det står mellom liv og død altså, men når mammaen er i nærheten + hun har flaske klar i stellebag'en synes jeg dette er å gå laaaaangt over streken..!!

Kanskje jeg er sær, men hadde dette skjedd meg hadde jeg blitt så forbannet og såret..! Hvordan hadde dere reagert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Angel-A. Du må være takknemlig for den snille samboeren din. Ikke alle som er så heldige som deg! :) Du har nok kuppet drømmemannen!! ;) Han burde være forbildet til alle (mange) menn.. Han har virkelig skjønt at vi damene fortjener å skjemmes bort litt.. :fnise:

Jeg har kommentert i den tråden du linket til..

Kan forstå at noen synes det er å gå for langt, men som jeg skrev der så ville jeg antageligvis ledd av situasjonen. Men helt sikker kan jeg ikke være før jeg evt hadde opplevd noe lignende..

Om hun som ammet hadde vært røyker eller hatt i seg andre stygge stoffer så hadde jeg også blitt DRITFORBANNA, men jeg tror ikke jeg hadde hatt så problemer med det ellers...

Men jeg kan samtidig skjønne at det er litt teit...Særlig når hun hadde flaske da..Også hadde det heller ikke vært verre enn at hun kunne kommet til salongen slik at moren kunne fått ammet. Det hadde hun fått lov av friøren... :)

Men men, vi er alle forskjellige.. ;)

****

Hvordan skal dere feire julen da?

(eller har jeg spurt om dette før? i så fall skylder jeg på ammetåka :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, søta. :klemmer:

Huff, blir nesten flau vet du. Bortskjemt har jeg blitt.. :sjenert: Hihi. Har fått så mange fine gaver at jeg finner ikke ord.

Gleder meg til alenetid jeg også, er jo luksus bare det å få tatt seg en lang dusj f.eks. Hehe. Pass på så du setter pris på slike ting, for det er ikke alltid en får tid til slikt når babyen er på utsiden. ;) Her i huset er W veldig flink, han sitter i vippestolen med leker på badet mens jeg dusjer. Han koser seg masse han. Så jeg er veldig heldig der. :) Når det kommer til solarium, hehe, turte ikke å legge meg i sola den siste tiden jeg.. Var redd jeg ikke kom meg opp og ble liggende der. :fnise:

Her er det ferdigpyntet til jul. Samboer har igjen stått for innkjøp av julepynt. Og han er SÅ flink. Skal legge ut bilde av treet vårt litt senere, så skal dere få se. Er så imponert jeg!

Skjønner godt dere ikke pynter før det er i boks!

Hvordan går det med deg ellers, frøken? :klemmer:

Lover å sette pris på alenetiden jeg har nå, og ellers så er jeg nok veldig klar på å ikke bli avhengig av tassen. Viktig at han kan kose seg alene med pappaen sin også :Nikke:

Vippestol er genialt, det skal vi få av mormor i fødselsgave. Blir veldig bra!

Jeg er av den enkle tro, at så lenge man koser seg og er trygg, så blir det slik med barnet også. Dersom jeg er nervøs og ikke klarer å slippe ham fra meg, så blir han umulig også. Så at de kan slappe av i vippestol etc, er jo innmari viktig, og bra for observasjonen sin del også, tror jeg. Egenutvikling. Å bli selvstendig.

Selvfølgelig litt annerledes med en nyfødt :) Gleder meg til å se smil og høre babling :rodmer:

Har ikke turt å ta noe solarium i graviditeten, jeg. Er redd for at magen blir altfor varm. Så nå gleder jeg meg til å få tatt lappen, slik at jeg kan reise et par timer hjemmefra for litt egenpleie :Nikke:

Sambo sa igår at julepynt er koselig, og at vi kanskjebør ut å kjøpe noe fin pynt sammen. ♥Han har jo ingenting fra før, og alt jeg har, har jeg fått i gave de siste 10 åra ;) På tide med noe nytt, ja :jepp:

På lørdag får vi litt gjester her på gløgg etc, så da skal jeg få pyntet litt før det. Bare enkel pynt, for mye liker jeg ikke ;)

Flinke sambo din! Legg ut bilde av treet, da! :popcorn:

Tenk, kun 5 dager igjen til jul. Gleder meg til å slenge de hovne bena på bordet og innta sofa-posisjon og bli dullet med av herlige svigerfamilien, samt kose med lille nevø på 3 mnd :fnise:

Den linken du la ut der var innmari..spesiell!

Jeg aner ikke hvordan jeg ville reagert, men neimen om jeg hadde ammet noen andre sitt barn!! Hadde det vært krise, så selvfølgelig, men under slike omstendigheter - nei! Det var innmari merkelig valg fra hu venninna.. :ler:

Jeg hadde blitt like sjokkert, ja...

Ha en veldig fin onsdag, spent på hva du får i kalenderen idag, jeg ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttapia:

Her har jeg kun vært borte fra lillegutt i maks 30 min.. Hehe, så alenetid er det lite av. Men, skal sies at jeg ikke er helt klar for det enda heller. Dette hadde nok sikkert vært helt annerledes om jeg hadde hatt venner og familie i nærheten. Sikkert ikke sagt "nei-takk" til en tur på kafé eller noe. :)

Vippestol er veldig greit. Neste gang skal jeg gå til innkjøp av en babybjörn også, den ser veldig bra ut. Har nå en fra fisherprice. Kan brukes lengre, men vipper ikke så bra.

Er bare å glede seg. Er så utrolig mye å se frem til. :) Men kan være tøft også, men da er det bare å rope ut så skal vi hjelpe til så godt vi kan. :klemmer: Er greit å få luftet ut litt tanker, ikke alt som er like enkelt å si face-to-face.

Ble ikke solarium på meg heller gitt, med samme grunn som deg. :)

Hvordan går det med oppkjøringen? *heier på deg*

Se der ja! Men da er det bare å dra på julepyntshopping. :) Her blir det heller ikke masse pynting. Blir julestjerner i vindu og juletre.. Og 2 julemuser, de er veldig fine. Overpynter ikke her heller. Skjønner ikke at folk gidder å pynte ille mye heller jeg da. Nærmeste nabo har overpyntet huset sitt.. Ser ut til at alt er rødt på innsiden, er nisser i hagen + masse lys. Blir litt for mye etter min smak.. Men, som ara sier så er vi alle forskjellig. ;)

Skal få gjort det, får se om jeg får tatt en greit bilde i kveld eller i morgen. :)

Hihi, i dag fikk jeg en stor rosti mepal-bolle med lokk + bakeboka til Morten Schakenda, så nå gleder jeg meg til å bake. Har fått to slike boller før, og andre kokebøker + redskap. Skulle bare ønske jeg hadde fryser, da hadde jeg bakt hele tiden tror jeg.

ara:

Jeg er veldig takknemlig. :hjerte: Han liker å skjemme meg bort. Du får fortelle det til samboeren, kanskje han blir inspirert til neste jul. ;) Eller at han begynner å kjøpe en gave her og en gave der til bursdagen din, så du får en stooor gave da. :)

Jula ja. Nei, er jammen meg ikke enkelt å si. Vi har invitert svigerforeldrene + søsknene til samboer på julefrokost. Mamma tror jeg kommer nedover, usikker enda. Kattepusen her i huset har blitt så klikk i det siste, så er redd for at hun kommer til å angripe hunden til mamma om hun tar henne med seg. Håper søsteren min kan passe hunden så vi slipper å ta noen sjanser. Om mamma kommer blir det oss + henne, om ikke blir vi alene på juleaften. Går helt fint det og altså, selv om jeg skulle ønske alle sammen kunne ha kommet til oss så vi kunne ha feiret jul sammen hele gjengen..

Er kaos på mammas side av familien enda, søsknene hennes er så onde.. Samtidig som at alle sammen er like sta så blir vel aldri noen løsning på den fronten. Sier det igjen, ta godt vare på venner og familie.. For det er rett og slett ikke alle sammen som er så heldig å ha en god familie rundt seg.

På nyttårsaften skal svigerforeldre + samboers søsken + samboer farmor være hjemme hos oss. Da blir det heftig kalkunmiddag og deilig dessert. Tror det blir veldig koselig. :)

Enn dere? :)

---

Når det kommer til den tråden.

Er veldig klar over at folk reagerer forskjellig når det gjelder det temaet. Jeg for min del har alltid sett på amming som en veldig personlig ting, så om noen plutselig har tatt opp ungen min å ammet han så hadde det brutt en del grenser for min del. Når det kommer til kropp, intimsone osv, så er jeg nok litt mer reservert enn mange andre. Jeg for min del hadde heller aldri ammet noen andres barn uten at det virkelig var krise og det var siste utvei. Hun hadde flaske i stellevesken + mora var i nærheten, så der er det bare snakk om latskap. Kunne i hvert fall ha spurt babyens mamma om det var greit først, og ikke si det etter at det allerede hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan har julen din vært Angel?

Masse gaver til W kan jeg tenke meg :)

Gleder meg til jeg feirer jul med min lille familie neste jul!

Stor nyttårsklem fra meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Mala :klemmer:

Jula var kjemperolig,passet meg veldig bra. :) W fikk mange fine gaver. Fikk akkurat det vi trengte, akkurat perfekt! Blir sikkert verre neste jul når alle sammen skal kjøpe leker.. ;) Hehe. Vi fikk penger til å kjøpe oss tørketrommel, så nå står det er ny Miele på badet. Elsk!

Ellers kunne den fruen i nabohuset(husvert) fortelle oss at de visste om en mann som ville bo her, så det gjorde altså ikke noe om vi ville flytte. Hun spurte om vi ville flytte, for hun ville jo ikke akkurat kaste oss ut heller.. D'oh! Hun sa de ville ha noen som ble boende i lang tid til å flytte inn så de slapp å tenke på det.. Og i tillegg til at hun fortalte meg dette i romjula(av alle dager liksom.. argh) så måtte altså han mannen ut av sin nåværende bolig i mars. God tid på å finne oss ny plass å bo da.. :klaske: Lettere irritert over at jeg blir å bruke den siste tiden i barselpermisjonen på flytting.. :sur: Er dyrt å bli boende her vi bor nå, så må gå drastisk til verk. Blir en spennende uke/mnd. for vi må bestemmer oss NÅ for hva vi skal gjøre. Må tenke på jobber, boplass og barnehagedekning.

Håper alle sammen har det fint og har hatt en rolig og fin jul. :)

Hurra for W som er 6 mnd allerede! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for halvtåring!! :hoppe: :hoppe: Jammen går tiden fort.

Så kjedelig med flytting og alt som må på plass ang det.. Når er egentlig din permisjon ferdig? Hva blir planene deres nå da? Har dere bestemt/funnet ut noe som helst? Ble dette mange spørsmål? :laugh:

Godt nyttår og håper alt går bra med dere! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte dere :klemmer:

Er litt kjedelig.. Vi har jo vurdert å flytte, men da når vi var klar for det. Og i tillegg kanskje forhørt oss litt rundt ang jobb og sånt først. Er ikke redd for å flytte jeg altså, er alltid gøy med noe nytt.

Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å bo i Oslo, selv om det hadde vært mest praktisk i forhold til jobb + barnehagetider.. Men det er jo sikkert kø for å komme inn i barnehager, det er ikke trygt å la barna være ute(blir å lufte de..) osv. Det beste hadde vel ha vært å bytte jobb, noe jeg skal. Greit å vite at en har noe å gå tilbake til men jeg trivdes ikke på den jobben, så da er det jo greit.. Men så er det samboer. Han tjener greit i jobben sin, men har skikkelige kjipe vakter.. Frister egentlig bare å prøve noe helt nytt, nye jobber på en ny plass. ;) Har vurdert Telemark, i nærheten av min far.Vi får se. :) Er ikke klar for å flytte nordover i hvert fall.

Jeg har forresten perm til rundt 20. mai tror jeg. Jeg er IKKE klar for å jobbe igjen.. :/ Tror bare jeg skal si opp jobben pga flytting, barnehagetider osv. Og ta det som det kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ting kanskje surrer litt oppi hodet nå, så tror jeg det kan bli en fin opplevelse for dere å flytte også! :) Pakk sakene deres og kom til Hedmark, ikke Telemark! ;) Hihi...

Lenge til 20.mai enda da! Men jeg skjønner hva du mener. Jeg gruer meg skikkelig til å begynne å jobbe igjen og jeg har permisjon til 5.april...Er jo en stund til enda det også... Hadde vi hatt råd hadde jeg blitt hjemme med L til han var hvertfall 2år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kanskje ikke akkurat passet seg med den slags beskjed midt i jula..! Det er jo litt merkelig, synes jeg, ettersom dere fortsatt har en liten tass.

Men som ara sier, kanskje det hadde vært ålreit for dere?

Det er jo tydelig at dere har mange tanker ift jobb etc uansett..?

Utkant-Oslo er jo ålreit, da. Ekeberg, Haugerud, Sogn etc.

Jeg bor rett i utkanten av Drammen, og trives utrolig godt her. Er jo herfra da, men vi har bodd mange år i Oslo under utdanningstiden.

Her er jo livet NOE roligere enn i storbyen, og det er helt fantastisk! Med utallige muligheter for barn og unge og masse ålreite plasser å bo :Nikke: Drammen begynner også å bli en veldig fin by, da den har blitt oppgradert vanvittig de siste årene. Gleder meg til å trille nede på elvepromenaden til sommeren!! Det blir HELT fantastisk å slurpe i seg en cappucino, og kanskje til og med et glass hvitvin i sol og sommeridyll :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om ting kanskje surrer litt oppi hodet nå, så tror jeg det kan bli en fin opplevelse for dere å flytte også! :) Pakk sakene deres og kom til Hedmark, ikke Telemark! ;) Hihi...

Lenge til 20.mai enda da! Men jeg skjønner hva du mener. Jeg gruer meg skikkelig til å begynne å jobbe igjen og jeg har permisjon til 5.april...Er jo en stund til enda det også... Hadde vi hatt råd hadde jeg blitt hjemme med L til han var hvertfall 2år! :)

Tror det skal bli godt når ting endelig er bestemt. Akkurat i denne stressende perioden så synes jeg det ikke er så veldig gøy, men håper det blir bra. :) Vil gjerne bosette meg en plass der jeg kan bli boende en del år, så blir spennende å se hva vi faller på. Hedmark ja, det var det da. ;)

Er enig med deg, hadde vi hatt råd til det hadde jeg nok vært hjemme sammen med W til han er 2 år.. Men, det har vi jo ikke.. Men mindre vi vinner i lotto i dag. *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kanskje ikke akkurat passet seg med den slags beskjed midt i jula..! Det er jo litt merkelig, synes jeg, ettersom dere fortsatt har en liten tass.

Men som ara sier, kanskje det hadde vært ålreit for dere?

Det er jo tydelig at dere har mange tanker ift jobb etc uansett..?

Utkant-Oslo er jo ålreit, da. Ekeberg, Haugerud, Sogn etc.

Jeg bor rett i utkanten av Drammen, og trives utrolig godt her. Er jo herfra da, men vi har bodd mange år i Oslo under utdanningstiden.

Her er jo livet NOE roligere enn i storbyen, og det er helt fantastisk! Med utallige muligheter for barn og unge og masse ålreite plasser å bo :Nikke: Drammen begynner også å bli en veldig fin by, da den har blitt oppgradert vanvittig de siste årene. Gleder meg til å trille nede på elvepromenaden til sommeren!! Det blir HELT fantastisk å slurpe i seg en cappucino, og kanskje til og med et glass hvitvin i sol og sommeridyll :hjerte:

Ja, merkelig at de kunne ta opp dette i romjula.. Kunne i hvert fall ha ventet til over nyttår. Men igjen, så er hun sjefen på andre siden her litt merkelig også. Så tidspunktet sjokkerer ikke, men fy som det irriterer. Kjedelig å tenke på flytting nå, men håper vi blir fort ferdig med det så jeg slipper å bruke så mye tid av permisjonen min til å bo i pappesker og bekymringer.

Har vurdert Drammen og omegn, men tror ikke det blir det. Men skal aldri si aldri. Blir spennende å se hva det blir til. :)

--

Hihi, synes det er koselig dere vil jeg og familien skal komme flyttende dit dere bor. Søte jentene. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal kjøpe noe sted, så er nettopp Drammen den beste investeringen akkurat nå :jepp: Stod i Dagbladet igår at Drammen har økt mest ift boligpriser. Men det er fortsatt rimelig, kontra Oslo omegn, så løp og kjøp ;)

Håper uansett dere finner ut av ting snart, da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:goodbye:

Innom og hilser på, jeg!! Er ikke så mye på kg for tiden, men har absolutt ikke glemt noen av dere :klemmer:

Hvordan står det til? Tenk at lille W er 6 mnd allerede!! Gud bedre, som tiden flyr :O Kan nesten ikke skjønne at E snart er 3 mnd..

Håper alt står bra til med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal kjøpe noe sted, så er nettopp Drammen den beste investeringen akkurat nå :jepp: Stod i Dagbladet igår at Drammen har økt mest ift boligpriser. Men det er fortsatt rimelig, kontra Oslo omegn, så løp og kjøp ;)

Håper uansett dere finner ut av ting snart, da :klemmer:

"løp og kjøp" :fnise: Søta.

Det ordner seg nok! Skal si fra til husvertene i dag at vi flytter, skal bli greit å få avklart det i hvert fall. Så er det bare å finne ut av resten. :)

God helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og hilser på, jeg!! Er ikke så mye på kg for tiden, men har absolutt ikke glemt noen av dere :klemmer:

Hvordan står det til? Tenk at lille W er 6 mnd allerede!! Gud bedre, som tiden flyr :O Kan nesten ikke skjønne at E snart er 3 mnd..

Håper alt står bra til med deg :klemmer:

Hei kjære Ninnin! :klemmer:

Så utrolig koselig at du stikker innom og sier hei. :) Hvordan står det til med dere? Er sikkert bare masse kos hos dere nå. NYT tiden, for plutselig så krabber han. ;)

Ja, W er over 6 mnd.. Utrolig hvor fort tiden går. Skjønner hva folk mener med at tiden flyr etter at en får barn.

Hvordan har barseltiden din vært? Går det bra med deg?

Stor klem til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering fra 6.mnd.kontroll.

Lille W er ikke store gutten, han er 66 cm og 6700g. Han følger sin egen kurve og er helt perfekt(sa helsesøster + lege også). :hjerte: Han er tidlig ut med mye, spennende å se om han snart stiller seg på 4 og krabber snart. Da blir det fort travelt! Første tannen kom gjennom for 2 dager siden, regner med det kommer en til innen kort tid. Ser litt slik ut. Ellers er det mye testing med mat for tiden, men kommer an på humøret til W hvor mye som er interessant. Men er virkelig spennende nå for tiden. Han har utviklet seg så utrolig mye de siste to ukene. Personligheten har blomstret for fullt. Herlig! Jeg er skikkelig forelsket i lille gutten vår. :rodmer:

Når det kommer til meg og min kropp veier jeg mindre enn da jeg ble gravid, men så har jeg en del mindre muskler så det går opp-i-opp. Så her må jeg prøve å få trent litt styrke, skal bli godt det og. For til tider føler jeg meg som en vandrende geléklump, hahaha. Jeg disser ikke når jeg går, men ting er litt mykere enn før gitt. :trene: <-- Meg. Etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...