Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Stakkars lille W. Ikke noe koselig når de blir så dårlige. Håper det går FORT over. Bruker du nesedråper? Det har jeg brukt på L og med stor suksess.. Har også hørt at morsmelk gjør underverker, men det har jeg ikke prøvd.

12 uker, ja! Fy som tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, enn at han allerede er over 12 uker gammel..! Tiden løper fra meg. Nuttapia, nyyyyt den første tiden med baby i hus for de vokser meget fort! Gled deg, herregud for en herlig tid. Så mye følelser og inntrykk den første tiden. Savner allerede å ha en pitteliten baby i hus jeg, blir så verpesyk! Men blir nok ikke noe baby her i gården før W er 2-3år tenker jeg. :)

Har ikke prøvd nesedråper enda. Han er liksom ikke tett i nesa, men slimete/snørrete lengre inn.. Vil de virke fordi? Håper virkelig det er noe som går for over, ser jo han blir sliten av det selv og stakkars.

----

Kroppen min har virkelig gått gjennom mye etter fødsel. Nå etter urinveisinfeksjonen så har jeg fått påvist for lite jern i kroppen, så går jo rundt og er sliten og svimmel. Prøvde meg på jerntabletter med ble så ekstremt hard i magen av det. Etter 3 uker på antibiotika så har mage og tarmfloraen forandret seg, så da jeg gikk på jerntabletter så er jeg sikker på at jeg klarte å få en rift eller noe der bak.. For når jeg må på do så kjennes det ut som om jeg presser ut en kaktus.. AU! Og i tillegg så blør jeg pittelitt.. Makan så uflaks jeg skal ha.

Om dere mister mye hår etter fødsel, se for deg hvor mye jeg mister nå når jeg er blodfattig i tillegg.. Tetter dusjen 2-3 gang i løpet av den tiden jeg dusjer. Er helt jævlig! Blir nesten redd når jeg ser hvor mye har jeg mister...

Håper ting snur snart altså, for samboer begynner å bli veldig klar for sex. Stakkars, har jo ikke blitt noe særlig på han siden fødsel ettersom at jeg har vært i mye dårlig form. Har skikkelig dårlig samvittighet for det.. Jeg savner det intime med kjæresten, savner kjærestetid! Når W blir litt større og begynner med fast føde osv. så blir det nok litt enklere å få litt tid alene. For meg er det superviktig at vi pleier forholdet og er kjærester i tillegg til foreldre. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andpusten – av ingenting
(Føler seg passe teit når en puster og peser høyt ved å gå opp trappa opp til 2etg bare..)

Bekkenløsning
(Sliter litt enda.. Også var det det å få ut fingren å få behandlig da:p )

Blodtrykk – enten for høyt eller for lavt
(Kun den siste uka. Er fremdeles litt høyt nå, håper det går seg til)

Crocs som eneste skoalternativ
(Ikke crocs men noe like enkelt i slutten var veldig kjekt å ha, hadde jo ikke muligheten til å knyte skoene i hvert fall..)

Drømmer – merkelige og til dels
skremmende
(Drømte gjerne om ting rundt fødsel, men aldri noe skummelt. Heldigvis.
:)
)

Flatulens (fising)

Forstoppelse

Følelsen av at folk ikke tror en gjør seg til når en bekymrer seg over kvalme og vekttap

Følelsen av å være proppfull av baby, sånn at man knapt klarer å puste

Halsbrann
(loveharts
:hjerte:
)

Hemoroider

Hovne bein

Ikke kunne sove på magen

Ikke kunne sove på ryggen

Ikke orke noe

Insulin og sprøyter ved svangerskapsdiabetes

Kløe

Kvalme
(Jaaa..
:spy:
Gikk heldigvis over i uke 17. Litt på slutten men skal ikke klage. )

Kynnere
(Fra uke 15.. Skikkelig plagsomt. Kunne nesten ikke gå til butikken en gang, grusomt vonde..)

Leggkramper

Manglende sexlyst

Maserier

Numne fingre

Oppkast
(Skulle ønske jeg fikk til å kaste opp da den verste kvalmen sto på som verst..! Føltes ut som 17 uker med fyllesykex100.. Aldri pause!!)

Overtid

Problemer med å få sove

Rastløse bein

Redsel for at noe skal være galt
(Dette er vel mer enn normalt..)

Ryggsmerter
(Sliter litt enda og)

Sure oppstøt

Svimmelhet

Svingende humør

Sykemelding

Tissetrang – hele tiden
(Kun på slutten, er superglad for at jeg slapp å løpe på do flere ganger om nettene.)

Tretthet

Urinveisinfeksjoner

Utmattelse

Vann i kroppen
(Gikk heldigvis bort etter kort tid etter fødsel)

Vansker med å puste
(Å sitte vanlig gikk ikke!)

Vondt i ribbeina
(Var heldig her da lille W ikke sparket så alt for mye)

Være feit og svær
(Kunne ha krysset av her da en føler seg veldig feit og svær.. Men skal ikke klage, gikk bare opp 15kg og de gikk like fort av igjen etter fødsel.)

Å ikke kunne gå normalt

Sitte hjemme hele dagen fordi en ikke kommer seg ut døra pga kynnere og

bekkenløsning

Ikke ha noe særlig plass til mat
(Måtte spise lite og ofte for å få i meg nok mat i løpet av dagen)

Føle seg sprengt
(måtte ligge i sofaen eller stå oppreist, noe annet gikk ikke)

Gallesmerter
(Usikkert hva dette var, men fikk høyt blodtrykk den siste uka før fødselen startet.)

------------

Til tross for alt dette så gleder jeg meg til neste gang..
:rodmer:
Men skal planlegges godt, for hvis jeg blir like kvalm i begynnelsen som denne gang så bør vi ha noen i nærheten som kan hjelpe oss med W. Jeg lå sengeliggende i mange uker, grusomt. Krysser fingrene for at neste svangerskap blir supert og at jeg slipper unna med kvalme, kynnere og bekkenplager!
;):tommelsmil:

Når det kommer til barn nr. 2.. Jeg har jo lyst til å studere å få meg en utdanning, men samtidig så vet jeg med meg selv at jeg vil ha to tette,
maks
3-4 år mellom de. Jeg vil ikke få barn under utdanningen, jeg må være 100% fokusert med null pauser om jeg skal klare det. Så, hva ville dere ha gjort? Blir så usikker..
:sjenert:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper på en utdanning ganske snart jeg også. Neste høst, tror jeg, for da er sambo i perm. Her blir nok også 2 tette :Nikke:

Blir nok deltidsstudering i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh:

Jeg måtte le litt av den lange lista med plager, men jammen er det slitsomt. Kjenner igjen mange av dem..Men som deg så gleder jeg meg masse til neste svangerskap og håper på en lillebror eller lillesøster om ikke så alt for mange år!! :gravid:

Vanskelig det der med utdanning. Jeg har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, men skulle også gjerne gått mer skole..

Hvor lang er utdannelsen du evt vil ta?

L var også sånn tett langt inni nesa som du beskriver. Nesedråpene løser skikkelig opp, verdt å prøve! :)

Stakkars kroppen din! Den har jammen fått gjennomgå. Nå får det vel snart vært nok! :kose:

Er SÅ enig med deg når det gjelder å pleie parforholdet. Det har vi vært veldig dårlige på, så vi må ta oss sammen litt..

Vi har det bra altså, men det kan være enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, kjenner meg så igjen på den lista du har skrevet ned :fnise: Derfor skal det bli godt å snart bli ferdig :jepp: Men kan tenke meg at man "glemmer" lett når man får den lille i armene sine! Hvis ikke ville vel de fleste blitt enebarn? :gjeiper:

Håper de plagene du har igjen/har fått etter fødselen blir borte snart! Stakkars, er ikke lett å ikke være 100% når man i tillegg har en liten en å ta vare på :klem: Ta vare på deg selv nå, og få mannen til å skjemme deg bort litt :jepp:

Kan tenke meg at det ikke er lett å pleie parforholdet, selv om det er veldig viktig! Men bra at du/dere har det i tankene, hvertfall :) Da tror jeg det vil komme naturlig etterhvert, i og med at dere begge tenker på det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, så fort tiden går, 12 uker allerede! :sjokkert:

Håper lille W blir frisk, ikke gøy når de små blir syke!

Ønsker deg en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara:

Selv om jeg var uheldig å hadde en del av det, er jeg veldig glad for at jeg slapp unna det jeg slapp unna.. ;)

Jeg har ikke peiling på hva jeg vil bli når jeg "blir stor". Hehe. Er jo egentlig såpass gammel at jeg burde ha hatt utdanningen i orden for lenge siden. Jaja, har i hvert fall arbeidserfaring + vært ute å reist. Og nå fått barn, så har jo kommet et stykke fordi. Om jeg skal studere så blir det jo 3-5 år + evt da ekstra studier etter hvert om jeg blir lei eller finner ut at jeg vil videreutdanne meg. Jeg blir så forvirret av hele studiegreiene at jeg blir nesten kvalm når jeg tenker på det.. Blæh. :P

Jeg tror alle sammen kan jobbe litt mer med forholde sitt jeg, tror ingen er så flinke som de kunne ha vært til å gjøre det. Men så lenge en er obs på det så går det veldig bra. :)

Ninnin:

Bra jeg ikke er alene om å kjenne til den lista. :fnise: Men skal ærlig si at det ser verre ut enn det oppleves som, er du ikke enig? Det er i hvert fall glemt nå etter fødsel.. Merkelig det der altså.

Er ikke lenge igjen til du har babyen din i armene dine nå. Du har en fin tid i vente, virkelig! :klemmer:

Mala:

Ja, vet! Går kjempefort! Skjønner veldig godt at folk synes tiden går fort når de ser på utviklingen til barna sine altså. Det er ikke noe en forstår før en har barn selv. :)

----------

Hjelpes.. Jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg vil studere. Jeg skrev på facebook her om dagen om jeg trengte tips om hva jeg skulle studere. Fikk mange tips, men de fleste sa noe med foto eller noe med mennesker for jeg var veldig tålmodig. Fikk også privat melding av ei jeg gikk på folkehøgskole med. Hun sa jeg måtte jobbe med mennesker, som en "trygghetsperson". Jeg var visst et flott menneske som var veldig enkel å prate med, og det syntes vedkommende at flere enn bare de nærmeste skulle få erfare. Kjente det varmet litt. :sjenert:

Tok en interessetest på nettet, dere kan jo se hvordan det ble:

post-16489-0-65798900-1349080943_thumb.p

Usikker på om jeg vil klare å legge fra meg jobb før jeg drar hjem om dagene, eller om jeg blir å dra hjem bekymret feks.. Er ikke bare-bare å jobbe med mennesker.

Eller som samboer sier så flytter vi på landet, får oss gård og blir bønder. Da kan vi være sammen hver eneste dag. :hjerte: Søte samboer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å bestemme seg for hva man vil studere nei. Det er jo en hel jungel av valg der ute!

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil bli sosionom og jobbe med de som ikke har det så bra, helst ville jeg jobbe med folk med rusproblemer. Men jeg innså at problemet mitt er at jeg hadde ikke kart å legge fra meg jobben etter endt dag, for jeg er sånn som bryr meg om andre i den forstand at om jeg vet at noen rundt meg ikke har det bra, så tenker jeg ikke på annet. Så det hadde blitt slitsomt for meg å komme innpå mennesker med forskjellige problemer for så å "ta med" meg disse hjem.

Noe av det verste ved å ikke vite hva man skal studere er reaksjonene og meningen som andre folk kommer med (i alllefall når man bor på en lite sted). Føler det ligger et ekstremt press på meg jeg...

Håper du finner ut av det, har ikke så masse tips jeg da, annet at du får følge hjerte ditt, hva er det du kunne tenkt deg å jobbe med?

Stemmer for at dere flytter på gård jeg da ;) Finnes jo ikke bedre plass for barn å vokse opp, med stor plass og naturen rett utenfor døra :)

Gleder meg til vi skal overta gård jeg altså!

Ønsker deg en super uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neimen ikke lett å velge altså..

Er som -Mala- sier..; du må følge hjertet ditt og gjøre det du har lyst til!

Etter jeg er ferdig med permisjon har jeg tenkt å søke jobb på et rusavvennings-senter i nærheten. Der er det både voksne og ungdommer med problemer. Er litt redd for at jeg også tar med meg sånne ting hjem når arbeidsdagen er endt, men det får jeg ta da.. Er verdt å prøve, ikke sant? :) Trives man ikke så finnes det uendelig med andre muligheter! Jeg syntes uansett du er flink som har vil få en ordentlig utdannelse! I bunn og grunn er det litt viktig å ha noe på papiret tror jeg..

Gård hadde jo vært helt utrolig! Ulempen er jo bare at man må jobbe ekstra i tilegg for å få det til å gå rundt...Man blir visst ikke rik på gårdsdrift..... :(

Har du forresten vært inne på jobbfeber.no? Det er en ganske genial side. Der kan du søke opp alle mulige yrker, sjekke hvor mye du tjener og hvor lang og hva slags skolegang du må ta! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala:

Det er alt for mye å velge i.. Og i tillegg er det jo også mange studier en ikke vet om også, som kanskje hadde passet en. Nei, det er vanskelig.. Rett og slett. Jeg er sååå usikker på hva jeg vil altså.. Jeg vet at jeg kommer til å slite med å legge fra meg jobben på jobb, det ser jeg jo bare nå.. Og jeg jobbet jo "bare" i butikk. Plaget noe meg på jobb så kan du banne på at jeg satt hjemme å irriterte meg grønn over det. Men igjen så tror jeg nok at innen slike studier så er det nok noe en lærer seg, tror nok det er en del timer de bruker på å lære elevene å slappe av. Tror du ikke? Merkelig om ikke..

Jeg vet! Jeg jobbet med en som fikk hakeslepp og så nedlatende på meg da jeg sa jeg ikke hadde studert noe.. Han bare "Ikke noe i det hele tatt? Ingenting? Seriøst?!" Du kunne liksom lese at han tenkte bare negative og nedlatende tanker.. Er veldig press.. Er nok derfor jeg tenker at jeg må begynne nå, for synes det bare blir verre og verre for hvert år. :(

Problemet mitt er nok det at jeg virkelig ikke har peiling på hva jeg vil studere.. Jeg er så sjalu på de som vet hva de vil studere! Jeg har heller ikke det beste snittet fra vgs + mangler 2 fag.. Jeg var en del syk og dette påvirket snittet mitt en god del. Fraværet fikk jeg strøket bort pga legeattester, men karakterene kan de jo ikke hjelpe meg med.. Hadde jeg visst nå hva jeg vil studere kan jeg finne nok motivasjon til å ta opp enkeltfag for å forbedre snittet mitt.

Et av de fagene jeg mangler er språkfag.. Mangler 3året med fransk, evt 2.året med engelsk muntlig i tillegg.. Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke får tatt opp dette. Alt for vanskelig å ta opp på egen hånd.. Har prøvd å ta opp tysk på Sonans, men ble igjen syk det siste halve året.. Så da gikk det en viss plass det og.. Så motivasjonen for å få tatt opp det er lik null. Burde vel egentlig bare flytte til utlandet å lære språket der.. Hehe. :fnise:

Noen som er gode på de reglene? 23/5-regelen eller realfagkompetanse-greiene? Blir forvirret når jeg leser om det..

Heldig dere som skal bo på gård! Hvor skal dere flytte? Vi vurderer å flytte nordover skjønner du. ;) Om du ikke vil skrive det her, så pm? :)

Ara:

Jeg vet ikke hva jeg vil.. :sjenert: Det som er så vanskelig.. Er veldig sjalu på de/dere som vet hva de/dere vil..

Høres veldig interessant ut det da. :) Der er vel ingen dager like! Hvor mange år har du studert? Jeg tror som du, at det er greit å ha noe på papiret.. Selv om en kanskje ikke jobber med det hele livet ut. Eneste jeg vet er at vi vet ikke hva fremtiden bringer og om jeg plutselig skulle blir singel så vil jeg vite at jeg da har økonomien til å klare meg selv. Jeg vil være i stand til å økonomisk forsørge meg selv og mine barn uten og måtte snu på hver enkelt krone. Jeg trenger ikke 10 mill i banken for å ha det godt, men det er greit å vite at en ikke trenger å bekymre seg om noe skulle skje.

Gård hadde vært veldig koselig. :) Ja, kommer helt an på hva en har på gården sin++ Er ikke noe stabilt i det hele tatt.. Tror nok det er greit å ha noe å falle tilbake på i hvert fall.

Hadde jeg kunne ha valgt på nytt etter ungdomskolen skulle jeg ha valgt byggfag eller elektro/IKT. Er så mye å velge i i de studiene + en er garantert jobb.. Og lønna er virkelig ikke så ille!

Har vært innom alle de type nettsidene.. Har gått gjennom alt som går an å lese om tror jeg, men blir da ikke noe klokere.. hehe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har nok vært litt uheldig, for jeg har hatt en del uheldige plager som jeg ennå ikke er kvitt :sukk: Som f.eks kvalme og oppkast... Så jeg er veldig klar for at svangerskapet skal være over! Men heldigvis ikke lenge til, da :jepp:

Åh, kan tenke meg det er vanskelig når du ikke er sikker på hva du vil studere, ja... Jeg var heldig, og har visst hva jeg ville studere siden jeg gikk på ungdomsskolen! Hva kan du tenke deg, da? I alle fall greit å begynne snart, sånn at du blir ferdig en gang :jepp: Blir vanskeligere og vanskeligere jo lengre du venter.. Også er det greit å være godt i gang evt. ferdig når lille W skal bli storebror ;)

Tenkte jeg skulle spørre deg om noe! Har lest på nettet at man på enkelte sykehus må skrive seg inn en stund før man skal føde! Hvordan var det på ahus? Jeg har jo fått et brev i posten om at jeg har fått tildelt plass, men stod ikke noe om at jeg må skrives inn..? :klo: At ikke alle sykehus kan gjøre det samme :fnise:

Ha en strålende tirsdag, søta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Nei, vi har ikke vært så veldig heldige.. Men vi får bare tenke slik at det er alltids noen andre som har det verre. Men nå er du snart i mål, du har snart gutten din i armene dine og da skal du se at det er så verdt det. :hjerte:

Jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg vil studere.. Blir trist å lei av å tenke på studier. Jeg mangler 2 fag + jeg vet ikke hva jeg vil studere. Blir nesten litt flau. :( Du er veldig heldig som har hatt noe å jobbe opp mot altså. Skal jeg studere før nr. 2 kommer så må jeg begynne nå til høsten eller høst 14. Vil så absolutt ikke ha flere enn 4 år mellom søsknene. Kan jo evt ta et deltidsstudie også da, i verste fall..

Legen søkte om plass på Ahus samtidig som han søkte om UL, men kan ikke huske at jeg gjorde noe mer enn det? Kremt.. Husker ikke rett og slett, hehe. :sjenert: Ring på føden å høre? Jeg tror ikke jeg gjorde noe mer jeg altså, men greit å være helt sikker.

:klemmer:

----------

På tirsdag var W på 3mnd.kontroll på helsestasjonen og fikk vaksiner. Ikke så veldig stor fan av de selvsagt, men det gikk veldig greit altså. Jeg gråt heldigvis ikke. ;) Jeg holdt han mens hun stakk, synes det var mer riktig for meg enn om han skulle ligge på et stellebord. Han reagerte litt på vaksinen det første døgnet så han fikk paracet for å dempe smertene. Nå går alt bra heldigvis! Han var 5250g og nesten 60cm, så vokser bra etter sin kurve. Superstolt av gullet mitt :hjerte:

Ellers så sover han dårlig på dagtid og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få han til å slappe av bedre.. Hvis vi er ute og triller så sover han gjennom hele turen, men når vi kommer hjem og vognen ikke lengre er i bevegelse så våkner han med en gang. Tar aldri feil! Noen dager så kan han sove 2-3 timers-dupper, andre dager kun powernaps på 15 min.. I dag er en slik dag. Synes veldig synd på han for han blir jo så overtrøtt stakkars. :(

I dag er siste dag alene så har samboer 4 dager fri! Gledes virkelig. :) I morgen skal vi inn til byen(Oslo) for å kjøpe inn litt ullundertøy og ulltøy til W. Ser at vanlige hverdagsklær ikke blir så mye brukt her hjemme, går for det meste i ull da det er temperaturregulerende og lett å bevege seg i. Får det til billig-billig pris på jobben så da er det bare ekstra greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff,er virkelig vondt å se de små få vaksine. Men det er jo til deres beste og det går jo heldigvis fort over!! :)

Jeg har kun videregående. Ingen høyskole. Men kunne tenke meg det etterhvert.

Jeg gikk 1. året Helse&Sosial, 2.året Barne-og ungdomsarbeider og 3.året allmennfaglig påbyggning. Så gikk jeg ut som lærling i 2 år og tok fagbrev.

Det er skikkelig kjedelig når man ikke greier å velge/bestemme seg for hva man vil. Men kunne det være en idè å snakke med en rådgiver da? Eller har du kanskje gjort det også? :)

Hvor lenge har W holdt med med powernaps på dagtid nå?

Jeg husker L var slik en periode også, men det ga seg ganske fort. Aner ikke hvorfor de er sånn noen ganger... :vetikke:

Håper dere får noen fine dager sammmen nå som din kjære skal ha fri!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal sies. Får litt vondt i meg når jeg ser han gråter av smerte og tårene hans triller. Stakkars gullet.. :(

Gjør da ingenting om du ikke har høyere utdanning, du har jo fagbrev så uansett så har du noe å "falle tilbake på" senere, om du skjønner hva jeg mener. Du har garantert jobb med bra lønn om noe skulle skje.

Jeg har snakket med rådgiver men skal ordne meg med en ny time tenkte jeg.. Føler presset en god del mer nå etter at W kom til verden, jeg skal studere.

I dag har han nesten ikke sovet i det hele tatt, sikkert ikke mer enn 1 time tilsammen. Ikke bra! Han sovnet i vognen nå for 1 time siden og sover heldigvis fremdeles. Han blir jo så overtrøtt i tillegg. Lurer kanskje på om det kommer et økedøgn eller to snart, for han er såpass utrolig. Ser forresten at andre skriver at babyene deres ikke klarer å være våkne mer enn 2 timer av gangen på dagtid, hvordan går det an? Min er mye våken, men heldigvis så sover han hele natten. Nå som han er i mye bedre form så skal jeg få med meg samboer på å prøve å finne greie kveldsrutiner, så W blir litt roligere.

Er forresten veeeldig deilig å få tid sammen med samboer. :hjerte:

----

I dag var vi innom jobben en snartur. Kjøpte inn ull til meg, sambo og og W til verdi av 4500kr ca. :laugh:

Men med personalrabatt, gavekort og en gave fra jobben så endte det på litt over 500kr bare. Veldig, veldig kjekt! Så nå skal vi jammen meg ikke fryse i vinter. :fnise:

I morgen får vi overnattingsbesøk av samboers bror, det blir veldig hyggelig. :) Og på søndag får vi besøk av både besteforeldre og oldeforeldre til W.

Håper dere alle sammen får ei fin helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vanskelig å komme inni alle disse rutinene? :klo: Og alle små er jo ganske forskjellige, er de ikke?

Åh, så deilig med masse deilig ull :jepp: Deilig med gavekort da, ja!

Håper dere kosa dere igår og idag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen av rutinene kommer av seg selv, mens noen må jobbes inn. Mange barn har forresten laget sine egne rutiner, så noen foreldre har det veldig enkelt. ;) Her sliter lille W med å soverutiner, veldig kjedelig.. For han blir så overtrøtt og sliten stakkars. Når han først sovner sover han sjelden mer enn 1 time. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få bedre ruiner jeg.. Kanskje litt for tidlig her i gården da, de er jo forskjellige disse barna.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang. innskriving! JM har ikke nevnt noe om det, så jeg tror ikke det er vanlig på ahus :) Jeg kunne jo selvfølgelig ringt, men tipper det ordner seg alikevel ;)

Skjønner det er vanskelig å få inn rutiner, ja, spesielt når de er så små.. Men de evner vel ikke å få inn rutiner før etter at de er 3 mnd gamle? Så kanskje det ordner seg fremover nå :jepp: Er som du sier; de er VELDIG forskjellige disse barna! Så man får bare smøre seg med tålmodighet, så går det seg til etter hvert :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner!

Kanskje dumt å holde ham våken til han sovner skikkelig? :klo:

Han sover såpass sjelden i løpet av døgnet, så vet ikke om det er så lurt.. Får dra ned på helsestasjonen i morgen å høre, kan jo hende de har noen tips til meg. Er jammen meg ikke lett altså.. Ikke at det gjør meg så alt for mye på dagtid, men når ettermiddagen/kvelden kommer så er han så overtrøtt og roer seg ikke ned så lett.. Skal prøve å ordne faste rutiner nå fremover med bading osv. til faste tider på kvelden så han vet at kvelden er her. Stakkars vennen min blir jo så overtrøtt og sliten stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...