AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #121 Skrevet 17. september 2012 At ingen klarer å holde seg til høyre i rulletrappen dersom de skal stå stille. Eneste landet jeg har vet om som er så idioter på det området der. Faktisk ikke hørt at man skal gjøre dette før jeg Anonym poster: d2ea565d57b925ecd992b960f0a52459
Hirondelle Skrevet 17. september 2012 Forfatter #122 Skrevet 17. september 2012 Faktisk ikke hørt at man skal gjøre dette før jeg Anonym poster: d2ea565d57b925ecd992b960f0a52459 Men du har vel skjønt det, sånn delvis? Eller opplevd irriterte mennesker som må smyge seg forbi deg? Det er samme regelen som på motorveien. Regner med at du har hørt om den? Det er jo selvfølgelig ikke alle som får den med seg, det er jo ikke en nedskreven lov - men en norm. Men da vet du det nå, og jeg har en person mindre å irritere meg over hehe.
Gjest meh Skrevet 17. september 2012 #123 Skrevet 17. september 2012 Responstiden til politiet er alt for dårlig i det man kommer utenfor storbyene, eller vent, bør vel heller si "responssjansen" ettersom at det alltid er en overhengende sjanse for at det er ikke er noen på vakt i tidsrommet noen ringer. Tro om det har noe med at politikerne er mest opptatt av å få politiet til å jakte cannabisbrukere og pokerspillere i stedet for å ta oppgjør med reell kriminalitet? Minner meg om en episode i Nordland hvor politiet måtte tilkalle UEH mannskaper som bodde 140km unna, altså rundt 1,5 timers kjøring med sirener (hvis de faktisk har tilgang på politibil som duger), dette for å få kvalifisert personell til å utføre en akutt bevæpnet politiaksjon som kunne endt i drap. Etter 22 juli skulle man jo ha trodd at dette skulle vært forbedret, men selvfølgelig så er det nesten bare et ensrettet fokus på området rundt Oslo. Hender det en terroristaksjon nord i landet så må man bare lene seg på sivile og de lokale politibetjentene, eventuelt noen medlemmer i UEH, og hvis dette ikke er tilstrekkelig så må man ville vente i 3-4 timer på at beredskapstroppen som er stasjonert i Oslo skal nå fram. 1
Envy Skrevet 17. september 2012 #124 Skrevet 17. september 2012 Dårlige veier, lave fartsgrenser, høye avgifter på bil, høye avgifter på alt mulig generelt, firkantet system, at regjeringen behandler folket som at vi ikke kan ta vare på oss selv
Gjest Fairydust Skrevet 17. september 2012 #125 Skrevet 17. september 2012 Kom på èn ting til. At vi tror vi er så forbanna bedre enn alle andre. At vi ville handlet annerledes. Vi er så sikker på oss selv, at vi vet vi ville handlet etter forventningene, osv. Se for eksempel på saken om Eskil Pedersen. Han får jævlig mye refs og pepper fra andre som _vet_ 100% at de ville handlet annerledes i en slik situasjon, når fakta er at de aller fleste garantert ville handlet ganske likt. 3
Flanør Skrevet 18. september 2012 #126 Skrevet 18. september 2012 Jeg vet ikke om det er spesielt irriterende, men det er i alle fall typisk norsk å irritere seg over det som er typisk norsk slik at andre kan se at du er en sann verdensborger. 3
Fashionistaen Skrevet 18. september 2012 #127 Skrevet 18. september 2012 At ingen klarer å holde seg til høyre i rulletrappen dersom de skal stå stille. Eneste landet jeg har vet om som er så idioter på det området der. Helt enig, spesielt på steder der det står: "stå til høyre/gå til venstre" med stor skrift (f.eks. Sandvika storsenter). Irriterer meg også over amøbene som ikke greier å vente til folk har gått av buss/trikk/tog før de begynner å presse seg på.
Djungelvrål Skrevet 18. september 2012 #128 Skrevet 18. september 2012 Kom på èn ting til. At vi tror vi er så forbanna bedre enn alle andre. At vi ville handlet annerledes. Vi er så sikker på oss selv, at vi vet vi ville handlet etter forventningene, osv. Se for eksempel på saken om Eskil Pedersen. Han får jævlig mye refs og pepper fra andre som _vet_ 100% at de ville handlet annerledes i en slik situasjon, når fakta er at de aller fleste garantert ville handlet ganske likt. Ja vet i hvert fall at jeg selv hadde rømt den øya så fort som bar f..... Han var jo ikke alene på båten, hvorfor får ikke de andre like mye tyn??
Gjest Fairydust Skrevet 18. september 2012 #129 Skrevet 18. september 2012 Ja vet i hvert fall at jeg selv hadde rømt den øya så fort som bar f..... Han var jo ikke alene på båten, hvorfor får ikke de andre like mye tyn?? Godt spørsmål. Jeg tror rett og slett mennesker bare trenger noen å skylde på. Og en offentlig person som kanskje har vist seg å være svak på andre områder også (selv om at alle mennesker, offentlige eller ikke, har sine svake sider), er det lettere å skylde på denne personen. Jeg syns selv at det er forferdelig... 1
Niennas Skrevet 19. september 2012 #130 Skrevet 19. september 2012 Vi vil be dere holde dere til temaet. Det finnes flere tråder om Eskil Pedersen her inne på KG, og vi ønsker ikke at dette skal bli en av dem. Niennas, mod.
siine Skrevet 19. september 2012 #131 Skrevet 19. september 2012 At folk tror vi i Nord (Lofoten osv) spiser fisk hele tiden, og aldri har hørt om et kjøpesenter. Folk som bruker ordet jantelov om en vær situasjon.
Kristina Skrevet 19. september 2012 #132 Skrevet 19. september 2012 Folk som bruker ordet jantelov om en vær situasjon. Ja, det er jeg helt enig i! Hvis man kritiserer noen så klager de kjapt på janteloven. Vi må kunne si at noe er dårlig eller teit når det faktisk er det. 2
Hergensheimer Skrevet 19. september 2012 #133 Skrevet 19. september 2012 -klagingen. mens andre land har problemer med å fòre befolkningen, klager nordmenn, i overført betydning på hvordan garnityren på koldtbordet er plassert. - folks tilsynelatende overbevisning på at om bare en borgerlig regjering kommer til makten, så vil alle tenkelige problemer være løst dagen etter. -min mors evne til å dreie ethvert tema, og hver tenkelige utsagn om til innvandrerdebatten. Sier du ordet pannekake, vil hun kunne ta det derfra og lange ut om utlendinger innen 25 sekunder. -indignasjonen som kommer hvis en fyr i New York ikke helt vet hvor Norge er. 4
Gjest Fairydust Skrevet 19. september 2012 #134 Skrevet 19. september 2012 At folk tror vi i Nord (Lofoten osv) spiser fisk hele tiden, og aldri har hørt om et kjøpesenter. Folk som bruker ordet jantelov om en vær situasjon. Jepp!! Jeg har til og med hørt folk fra Sør- og Østlandet si at de tror at i Nord-Norge (type Vesterålen, Lofoten, Troms) går det isbjørner løs i gatene hele tiden. 1
Gjest meh Skrevet 19. september 2012 #135 Skrevet 19. september 2012 At folk tror vi i Nord (Lofoten osv) spiser fisk hele tiden, og aldri har hørt om et kjøpesenter. Folk som bruker ordet jantelov om en vær situasjon. Kan dog ikke benektes at det går unna en del mere fisk i denne delen av landet.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #136 Skrevet 25. september 2012 Jørgen Foss' meninger og holdninger. *grøss* Anonym poster: 792508c944175a5db7e6b38715ed5538
Gjest mari kontrari Skrevet 27. september 2012 #137 Skrevet 27. september 2012 At folk tydligvis syns det er greit å dumpe hva som helst i og i nærheten av et returpunkt, og enda verre: At når det settes fokus som her: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Dette-skal-vare-umulig-2771274.html ...dreier nitti prosent av kommentarene seg om at BIR syter og generelt er drit. Får nesten inntrykk av at folk syns det er helt greit at alt fra mirkobølgeovner til farlige lysstoffrør havner i papirkontaineren. Nok et eksempel på at vi forventer det perfekte av en selskap/det offentlige, men nåde de om det er noen som helst forventninger til at vi som privatpersoner også må løfte en finger. Sukk. (Og det er helt greit å være misfornøyd med ulike tjenester, men det gir da ingen grunn til å godta sabotering av den grunn - blir i hvertfall ikke bedre av det.) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå