Maestro Skrevet 9. september 2012 #41 Skrevet 9. september 2012 Innvandringspolitikken Snyltere på NAV Røykeloven Kolumbus(busselskapet i Rogaland) Prisene som vi har her(har 2venninner fra Sverige som fikk hakaslep når de flytta hit) ..Hvorfor er ølsalget stengt kl 6 på en lørdag? Hva er forskjellen på en fredag og en lørdag? Kriminelle som skal ødelegge for alle andre Straffene våre. Gutt 17 år drepte dama på 16, fikk 9 års fengsel som blir 6 år inne. Ran en bank og du får 16 år+forvaring. At vi er naive og dumme 2
Hirondelle Skrevet 9. september 2012 Forfatter #42 Skrevet 9. september 2012 Hvis ikke du finner noen som selger løsvekt så kjøp en pakke. Kutt opp og frys ned. (Kanskje ikke optimalt hvis det er reven gulrot du vil ha til middagen , men). Før gulrøtter fryses burde de forvelles så de ikke blir vassne og ekle etter opptining. Det krever en del jobbing og skjæring. Dessuten er gulrøtter så billig at det nesten ikke er noe å spare på en gang... Gulrøtter fra gartneri er så fantastisk godt! Da jeg var liten og ble med mormor på gartneriet fikk jeg alltid en gulrot til å knaske på
Gjest Daenerys Skrevet 9. september 2012 #44 Skrevet 9. september 2012 - dårlig journalistikk - nrk lisens - tollgrensa på 200 kr - eldrepolitikk - studenters økonomi, altså lånekassa (mindre enn minstepensjonister, må jobbe ved siden av) - priser på enkelte ting
Gjest Skrevet 9. september 2012 #45 Skrevet 9. september 2012 Snyltere på nav Tollgrensen på kr 200 Stipend til studenter Prinivået, på alt fra dagligvarer til bolig Været At vi bryr oss så himla mye om hva andre land tenker om oss Innvarndringspolitikken Skatter og avgifter på absolutt alt 1
Hirondelle Skrevet 9. september 2012 Forfatter #46 Skrevet 9. september 2012 PRISENE irriterer meg. 43 kr for en iskaffe. 29 kr for en vaffel. 80 kr for en øl utenfor husets fire vegger. YIKES. 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #47 Skrevet 9. september 2012 Ting som irriterer meg i mer eller mindre grad, har ikke lest gjennom hele tråden, så vet ikke hva som er nevnt. - ungdom som er fet og lat - overdreven russefeiring (tenker bare på de aller verste som kjøper buss og gjør de drøyeste tingene, resten er greit) - førstegangstjenesten og forsvaret kunne vært bedre på flere områder - ting som er i veien for studenter; mangel på bolig, grådige private utleiere som utnytter desperate studenter, svinedyre studiebøker, studentkantiner er dyrere enn vanlige butikker osv. - offentlige institusjoner; middelmådighet, byråkrati, latskap, lang ventetid, politisk korrekthet, inkompetanse og idioti - store hippie-tendenser. Norge SKAL liksom være en fredsnasjon, og mange mener det er dobbeltmoralsk av oss å ha våpenfabrikker som Kongsberg. I stedet skal vi liksom bare holde hender og gi folk klemmer. Kanskje invitere til dialog. - annen generell naivisme og snillisme, som f. eks. at enkelte advokater vil kjempe for at romfolket nå skal få bolig og penger fra nav - media viser politisk tilhørighet, skriver alt for mye om kjendiser, og viser generelt manglende kvalitet til tider - politiet har vist seg å være en vits - staten dekker legeregninga, men IKKE tannlegeregninga. Dvs., de sponser alt på kroppen din, men av en eller annen grunn er ikke tennene med i denne regningen. - naving og annen trygdesnylting fra folk som er friske - norsk ungdom som reiser til syden og har sex med halve Tyrkia, og annen form for harry norske turister - folk som klager over norsk ungdom, uten å legge merke til de norske ungdommene som faktisk jobber hardt - folk som mener at svenskene er så mye bedre - nordlendinger som innbiller seg at de er så mye tøffere enn sørlendinger meh, kan sikkert finne på mer, jeg er et ganske negativt menneske, men orker ikke mer nå... Anonym poster: 0da9225a911982c7e11942d93de338f7 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. september 2012 #48 Skrevet 10. september 2012 At de som hyler høyest over hvor fælt det er her i landet, er de som skjønner minst av hva som foregår rundt en. NRK-lisens. 1
Gjest Nenya82 Skrevet 10. september 2012 #49 Skrevet 10. september 2012 (endret) Jeg irriterer meg over at det er så dyrt å gå ut og spise eller ut å ta seg en øl.Irriterer meg også over at når man tar seg råd til å gå ut og spise så er ofte maten av dårlig kvalitet eller eventuelt bare dritkjedelig.Bor en på en litt mindre plass så kan man heller ikke forvente å finne noe annet enn kebabsjapper,fast food eller pizza. Når jeg går ut for å spise så forventer jeg at maten er bedre enn den jeg klarer å lage selv,men det er den så godt som aldri og derfor blir det til at jeg nesten aldri spiser ute. Det irriterer meg også at diverse dagligvarekjeder reklamerer med at de har så godt utvalg,men det hjelper ingenting at butikkene deres er større for de har akkurat det samme som de små.Forskjellen er bare at de har mer av det samme og ikke bedre utvalg.Irriterende for meg som er over gjennomsnittet interessert i mat og som må lete meg ihjel for å finne det jeg skal ha,og ofte må jeg inn til en by for å finne akkurat den ene ingrediensen. Det irriterer meg også at det er overflod av kjedebutikker,men det er desverre sånn at siden prisnivået er såpass høyt så handler jeg gjerne heller på nettet enn å gå i de små spesielle butikkene.Med visse unntak selvsagt. Det irriterer meg også at man liksom ikke har lov til å "klage" bare fordi man bor i Norge.Selvsagt har vi det godt her,men det er jo ting her også som kunne trengt forbedringer. Dårlige veier er en annen ting som irriterer.Enkelte steder må man nesten holde pusten for det er så trangt og rundt neste sving kan det være en diger trailer eller en eller annen idiot som kjører midt i veien. Bruk og kast mentaliteten irriterer meg også."Oj,jeg bare må ha den.Ja,kjøpte meg jo ny for 2 måneder siden,men nå har det jo kommet noe nytt!" Så snart vi er lei av noe så er det bare å hive det ut og kjøpe/skaffe seg noe nytt.Samme om det er ny tv eller om det er et dyr. Det er jo bare å skaffe seg en ny katt etter sommerferien er det ikke? Ikke unikt for Norge,men det irriterer meg alikevel. Endret 10. september 2012 av Nenya82
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #50 Skrevet 10. september 2012 Norge er jo et veldig godt land å bo i, men jeg irriterer meg over folk med rasistiske holdninger. Slikt tull burde det vært slutt med FOR LENGST!! Anonym poster: 204aa48106e4778c275da2a7b152bcb3 6
Gjest milk Skrevet 10. september 2012 #51 Skrevet 10. september 2012 Det irriterer meg at det ikke finnes butikk-kjeder lignende Whole Foods i USA her i Norge. 4
Lille Solstråle Skrevet 10. september 2012 #52 Skrevet 10. september 2012 (endret) . Endret 16. april 2024 av Lille Solstråle 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. september 2012 #53 Skrevet 10. september 2012 (endret) At vi er så selvgode... Endret 10. september 2012 av Herr Heftig
Violen Skrevet 10. september 2012 #54 Skrevet 10. september 2012 (endret) At oljepenger og en stor norsk velferdsstat har gjort folk bortskjemt og utakknemlig. Er så lei av den forbanna sytinga, det burde være obligatorisk å reise litt rundt i verden og se hvor bra vi egentlig har det her i landet. Endret 10. september 2012 av Violen 5
Ixnay Skrevet 10. september 2012 #55 Skrevet 10. september 2012 Før gulrøtter fryses burde de forvelles så de ikke blir vassne og ekle etter opptining. Det krever en del jobbing og skjæring. Dessuten er gulrøtter så billig at det nesten ikke er noe å spare på en gang... Gulrøtter fra gartneri er så fantastisk godt! Da jeg var liten og ble med mormor på gartneriet fikk jeg alltid en gulrot til å knaske på Har ikke hatt det problemet jeg, men jeg har brukt dem i mat da. Enig i at det ikke er så dyrt, ikke så mye det jeg tenkte på. Jeg liker ikke å kaste mat og på denne måten slipper jeg det når jeg bare trenger noen få gulrøtter. Det blir jo litt stress å måtte dra på gartneri for å få en eller to gulrøtter, eller dra på to butikker for å få kjøpt alt man trenger.
Avogadro Skrevet 10. september 2012 #56 Skrevet 10. september 2012 Folk som ikke setter nok pris på at vi er en velferdsstat/faktisk har det ganske godt her i landet. Kriminelle innvandrere som ødelegger for oss andre med utenlandsk bakgrunn. (Ikke spesielt for Norge, men generelt) Janteloven, og det at man hele tiden må 'jekke ned' en historie man vil fortelle hvis man har oppnådd noe. F.eks; 'Jeg ble forfremmet på jobben! Det hadde jeg aldri trodd, det er så mange andre som fortjener det mer enn meg!' Hva med; ' Jeg ble forfremmet på jobben! Ja, det er mange andre her og som hadde fortjent det, men jeg vet jeg har jobbet ganske hardt for å komme dit jeg er idag, og JA, jeg fortjener det!' MEN det finns en fine line mellom stolthet + god selvtillit og det å være usmakelig høy på seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #57 Skrevet 11. september 2012 Irriterer meg at folk syter så jævlig over trivielle ting når vi sannsynligvis er de rikeste menneskene som vandrer på denne planeten. Åpne øynene folkens, folk flest har det jævlig i resten av verden! Anonym poster: 315d556560017cb7ba357c01e6b8b6f2 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #58 Skrevet 11. september 2012 Folk klager sånn over prisene på restauranter, kafeer osv, men forstår tydeligvis ikke at prisene er som de er fordi vi aksepterer det. Det er enkel markedsøkonomi - prisene vil tilpasse seg etterspørselen. Hvis folk ikke gidder å betale 30 kroner for en vaffel vil leverandørene måtte velge mellom å slutte å selge vafler eller å senke prisene. Verre er det ikke. Er du misfornøyd med prisene får du la vær å kjøpe. Anonym poster: 315d556560017cb7ba357c01e6b8b6f2 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #59 Skrevet 11. september 2012 Det irriterer meg over at folk klager over skatter og avgifter, og samtidig klager over veistandarden, for lite penger fra NAV, for lite støtte til studenter, at tannlegeregningen ikke er med i helseordningen osv. Skal man ha velferdsgoder må man også betale for disse i form av skatter og avgifter. Man kan ikke få både i pose og sekk! Anonym poster: 315d556560017cb7ba357c01e6b8b6f2 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #60 Skrevet 11. september 2012 Prisnivået på mat er høyt om man sammenligner oss med andre land, MEN vi er et av de landene som bruker lavest prosentandel av pengene våre på mat. Slutt og klag! Anonym poster: 00779949e09ecd67a06fdaab488191a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå