Gå til innhold

Hva irriterer deg i Norge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva irriterer deg i vårt landstrakte land? Enten det er politiske spørsmål, folk generelt eller ... hva som helst.

Hva irriterer deg?

At vi er verdens mest overflatiske, empatiløse og griske søppelland. Kombinert med totalt mangel på langsiktighet og ambisjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Været

Bolig og leiemarkedet, 7500 i mnd for en leilighet på 22 kvm, samt umulig å komme seg inn på boligmarkedet hvis man ikke har rike foreldre eller sparer i 10 år.

At alle er så forbanna opptatt av fasade og materielle ting (fineste huset, beste familien, 3 biler, 2 hytter, 3 båter)

Tollgrensen på 200 kr

Lånekassen, når prisene på leiligheter har steget så til de grader de siste årene, så er det helt latterlig at de kun har økt lån og stipend med 200 kr.

At tannlege ikke er en del av helsetilbudet, WHY? Er ikke tennene en del av kroppen min?

At nordmenn generelt er så kalde og kyniske, alle ser ned og unngår kontakt med andre mennesker for alt det er verdt. Deprimerende folkeslag.

I could go on and on..

Anonym poster: f585b91be1d7a60a40b32a643ee3c873

• Liker 3
Skrevet (endret)

De konservative og arrogante menneskene (rikingene, pappaguttene, gamle mennesker som overvåker over alt du eller andre mennesker som går ute på gaten konstant, indirekte rasisme, det selvgode som kommer med at folk har altfor mye av det gode.)

Charterhelvete.

Nordmenn er så jæævla kalde (jeg er ikke fra Norge) Lykke kommer ikke i et land som er bygd på penger, dessverre.

"Kjendisene". Flaut.

Kongefamilien (patriotisme)

NAV og det jævla korrupte systemet deres. Men; FREE MONEY FOR ALL :D

Prisene!!! OMG (men det gjør jo ingenting så lenge de fleste av oss får god lønn)...

Ja, Norge er et av de rikeste landene i verden. Hurra for det, skal ikke klage.............

Endret av crystalcharm
  • Liker 2
Skrevet

De konservative og arrogante menneskene (rikingene, pappaguttene, gamle mennesker som overvåker over alt du eller andre mennesker som går ute på gaten konstant, indirekte rasisme, det selvgode som kommer med at folk har altfor mye av det gode.)

Charterhelvete.

Nordmenn er så jæævla kalde (jeg er ikke fra Norge) Lykke kommer ikke i et land som er bygd på penger, dessverre.

"Kjendisene". Flaut.

Kongefamilien (patriotisme)

NAV og det jævla korrupte systemet deres. Men; FREE MONEY FOR ALL :D

Prisene!!! OMG (men det gjør jo ingenting så lenge de fleste av oss får god lønn)...

Ja, Norge er et av de rikeste landene i verden. Hurra for det, skal ikke klage.............

Om Nordmenn ikke får lov å være patriotiske kan du dra deg til helvete tilbake der du kommer fra :filer:

• Liker 1
Skrevet

Om Nordmenn ikke får lov å være patriotiske kan du dra deg til helvete tilbake der du kommer fra :filer:

Selvfølgelig får dere lov å være patriotiske, herregud! Men i mine øyne er de fleste nordmenn altfor patriotiske, og det er ikke så vanskelig å se når det kan bli så enkelt for enkelte å be noen dra seg 'til helvete tilbake hvor de kom fra' :P

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig får dere lov å være patriotiske, herregud! Men i mine øyne er de fleste nordmenn altfor patriotiske, og det er ikke så vanskelig å se når det kan bli så enkelt for enkelte å be noen dra seg 'til helvete tilbake hvor de kom fra' :P

Er de mindre patriotiske der du kommer fra?

Skrevet

Er de mindre patriotiske der du kommer fra?

Ikke på samme måte ihvertfall! Men glad i landet vårt er vi jo... Og vi setter stor pris på turister og folk fra andre land til å komme dit og nyte og være i landet vårt! Det er jo en bekreftelse på at landet vårt er gooodt ^^

Skrevet

Ikke på samme måte ihvertfall! Men glad i landet vårt er vi jo... Og vi setter stor pris på turister og folk fra andre land til å komme dit og nyte og være i landet vårt! Det er jo en bekreftelse på at landet vårt er gooodt ^^

Nåja. Det er flere måter patriotisme kommer til uttykk på, men hvis du mener det er iboende galt å være patriotisk er det ikke formen du bør se på, men graden av det. Så hvis dine landsmenn er like patriotiske som nordmenn men bare på en forskjellig måte så er du ikke i posisjon til å kunne kritisere norsk patriotisme.

Selv synes jeg patriotisme stort sett er usmakelig, uansett hvilken det er snakk om. Den eneste jeg virkelig godtar er den stolthet vestlige mennesker kan kjenne overfor sine overlegent uovertrufne politiske institusjoner, dvs. demokrati, ytringsfrihet osv. Så fremt de gjør sitt for å holde disse idealene i hevd da, og ikke bare tilber dem som luftslott. Men å være stolt av å være norsk, italiensk eller indisk er meningsløst.

Skrevet

Nåja. Det er flere måter patriotisme kommer til uttykk på, men hvis du mener det er iboende galt å være patriotisk er det ikke formen du bør se på, men graden av det. Så hvis dine landsmenn er like patriotiske som nordmenn men bare på en forskjellig måte så er du ikke i posisjon til å kunne kritisere norsk patriotisme.

Selv synes jeg patriotisme stort sett er usmakelig, uansett hvilken det er snakk om. Den eneste jeg virkelig godtar er den stolthet vestlige mennesker kan kjenne overfor sine overlegent uovertrufne politiske institusjoner, dvs. demokrati, ytringsfrihet osv. Så fremt de gjør sitt for å holde disse idealene i hevd da, og ikke bare tilber dem som luftslott. Men å være stolt av å være norsk, italiensk eller indisk er meningsløst.

Så lenge patriotismen ikke går utover andre fra andre land (slik jeg nesten nettopp opplevde det) så er det jo ikke noe problem, nei :) Jeg liker, nei, jeg er stolt av å være greker på lik linje som mange er stolt over å være nordmann men det betyr jo selvfølgelig ingenting, herregud... Jeg har bodd i Norge så lenge og ser meg selv som et av folket. Det er kun en følelse av tilhørighet og fellesskap blant folk. Men jeg har ihvertfall aldri sett meg selv som noe bedre eller noe mer spesielt av den grunn at jeg er gresk! Were all the same in here, to me, planet earth has no borders ;)

Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg er uenig i så og si det meste på denne listen. :fnise:

Været

Jeg syns været er topp! Vi bor jo på et sted på jorden hvor vi er ekstra utsatt for litt ruskete vær, men jeg er strålende glad over at vi her i Norge slipper å tenke på orkaner, flodbølger og jordskjelv - noe vi ville opplevd hadde vi bodd et annet sted på jorden der det er bedre vær.

Bolig og leiemarkedet, 7500 i mnd for en leilighet på 22 kvm, samt umulig å komme seg inn på boligmarkedet hvis man ikke har rike foreldre eller sparer i 10 år.

Du trenger faktisk ikke spare i 10 år eller ha rike foreldre for å komme deg inn på boligmarkedet nå. Ja det er hardt, men er du litt mer fleksibel vil du kunne få lån og komme deg inn på boligmarkedet. Med mindre du absolutt må bo midt i byen, kan du finne billige boliger til halvparten av prisen. Og det får du lån til, fordi de fleste bankene i dag tilbyr ekstra gunstige villkår til førstegangskjøpere, særlig om man har BSU. Så er det jo et personlig valg også da, hvorvidt man velger å sløse bort pengene man tjener på tull og tøys som alkohol og bil, eller om man velger å spare i BSU til egenkapital. Nytter ikke klage om man ikke har gjort noe som helst selv.

At alle er så forbanna opptatt av fasade og materielle ting (fineste huset, beste familien, 3 biler, 2 hytter, 3 båter)

Og det er ikke folk i andre land?

Tollgrensen på 200 kr

Er enig i at denne grensen kunne vært på f.eks. 500 kr, men syns en tollgrense er helt på sin plass.

Lånekassen, når prisene på leiligheter har steget så til de grader de siste årene, så er det helt latterlig at de kun har økt lån og stipend med 200 kr.

Jeg er enig i at stipendet har stilnet, mens boligprisene har økt. Likevel syns jeg at vi her i Norge skal prise oss lykkelige over at vi faktisk har tilgang på stipend, uansett hvilken familie vi kommer fra og hvem vi er. I mange land er det ytterst få som mottar stipend, mens resten må jobbe 50% for å i det hele tatt kunne studere, da skolegang også koster penger. Her i Norge er tross alt skolegangen gratis også, om man velger offentlig.

At tannlege ikke er en del av helsetilbudet, WHY? Er ikke tennene en del av kroppen min?

Dette er det eneste punktet jeg er helt enig med deg i. Tannhelse bør være en del av annen helse. Fordi tannlege er dyrt, og mange har ikke økonomi å gå til tannlegen, som igjen skaper en ond sirkel der de pådrar seg andre psykiske og fysiske plager.

At nordmenn generelt er så kalde og kyniske, alle ser ned og unngår kontakt med andre mennesker for alt det er verdt. Deprimerende folkeslag.

Utvalgte personer av denne typen kan du finne igjen i flere kulturer og land. Jeg syns ikke Norge er kalde og kyniske på generell basis, nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uenig i så og si det meste på denne listen. :fnise:

Irriterende når man skal hakke ned på hva andre finner irriterende. Det blir det samme som de som sier "norge er verdens beste land å bo i, slutt å klag". Det er jo det tråden handler om!

Da kan du jo også si at ja, det er dumt tannhelse ikke er inkludert i velferden, men tenk så heldig vi er som i hvertfall har gratis legetjenester. Bare fordi det tross alt kunne vært verre, betyr det ikke at man ikke kan irritere seg over det.

• Liker 1
Skrevet

Mye, men får ta noen få da.

1. Vi har ytringsfrihet så sant meningene våre er politisk korrekte.

2. Vi tilpasser oss de som kommer hit, i stedet for at de må tilpasse seg. (det samme hadde aldri vært tilfellet om vi kom til deres land)

3. Alle skal mene det samme.

4. Vi kaster bort penger på å bønnerom, bare fordi en minoritet skriker høyest. Og synes du det er tåpelig, ja da er du rasist.

5. Vi skal være så tolerante at vi ikke skal ha egne meninger.

6. Vi ikke tør å være oss selv, fordi vi ikke skal provosere de som kommer inn hit. (Landet de flykta fra var jo så forferdelig, men når de kommer hit, vil de jammen ha de samme regimene som de hadde der de kom fra. Om de ikke liker seg, kan de jo alltid dra igjen.)

Anonym poster: e59534b5251619192123b7f069180ece

Gjest Fairydust
Skrevet

Irriterende når man skal hakke ned på hva andre finner irriterende. Det blir det samme som de som sier "norge er verdens beste land å bo i, slutt å klag". Det er jo det tråden handler om!

Da kan du jo også si at ja, det er dumt tannhelse ikke er inkludert i velferden, men tenk så heldig vi er som i hvertfall har gratis legetjenester. Bare fordi det tross alt kunne vært verre, betyr det ikke at man ikke kan irritere seg over det.

Jeg hakker ikke? Jeg bare poengterer hva jeg mener, og skaper en aldri så liten diskusjon her inne på et diskusjonsforum. Du må tåle at folk er uenig med deg.

Skrevet

Arbeiderpartiet =)

Flott. Meg også, men jeg er for feig til å stå fram med nick :-)

Anonym poster: e59534b5251619192123b7f069180ece

• Liker 1
Skrevet

At vi ikke kan være litt mer stolt av landet vårt. Trekke frem typisk NORSK og ta vare på alle deler av landet og hverandre. Dette i form av å ruste opp skoler, bygge syke/gamlehjem. Forbedre veiene og bruke HELE landet til det er verdt.

Istedenfor skal alt det store fine og flotte være fra de største byene.

og istedenfor er det MYE tøffere å skrike og skråle om at vi investerer i utlandet og ikke minst at vi har BODD der eller kjenner hugga bugga fra ytlandet..

Norge; snakk om å ødelegge for seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Glemte en ting!

-Vist en sykdom ikke er synlig på en person, så blir smertene og plagene du opplever av denne sykdommen automatisk mye mindre.

• Liker 2
Skrevet

Mer trist enn irriterende, men det er veldig vanskelig å komme i kontakt med fremmede i Norge med mindre man er ute på byen, virker det som. Man blir gjerne tatt for å være full, gal eller potensielt kriminell dersom man veksler noen ord med folk på bussholdeplassen utover "har du lighter?" eller "vet du om buss nr 7 har gått ennå?"

Savner også normal folkeskikk - hold opp døra for den som kommer bak deg, si unnskyld om du dulter borti noen, hjelp folk å plukke opp når de mister ting på bakken, og ta i mot en vennlig gest fra en fremmed med et smil og "takk", istedet for å se surt på dem. Det er heller ikke noe i veien for å være høflig mot folk som jobber i butikk, men det virker som at mange synes det er vanskelig.

Anonym poster: 60d8f1910b91712e4ae032add72fefc7

• Liker 2
Skrevet

At ingen klarer å holde seg til høyre i rulletrappen dersom de skal stå stille. Eneste landet jeg har vet om som er så idioter på det området der.

• Liker 1
Skrevet

Hva legger du egentlig i "politisk innvandring"?

Folk flytter til Norge anno 2012 på grunn av dårlige tider, akkurat som nordmenn flyttet til USA på 1800 tallet på grunn av dårlige tider.

For ordens skyld er jeg enig med deg i at det ikke er et særlig godt argument.

Men emigrantene fikk vel ikke i noen større grad økonomisk støtte, språkopplæring, fullt møblert leilighet, tilbud om jobb og kirke bygget på Amerikas regning? De bygget vel alt opp selv med egne hender..eller er jeg helt på viddene her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...