AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #81 Skrevet 11. september 2012 -Uhøfligheten -Selvgodheten - "Det er typisk norsk å være god" -Janteloven -Det faktum at man ikke kan ha kontroversielle meninger uten å bli hudflettet. "Alle" skal mene det samme og ta de samme valgene. -Skattesystemet og heksejakten på de rike (dårlig sjult misunnelse) -Trygdesystemet som syr puter under armene på allslags late slasker som ikke gidder ta en normal jobb. -Utdanningssystemet der de skoleflinke neglisjeres og "alle" skal få prøve seg på høyere utdanning selv om de såvidt klarte å fullføre videregående. -Helsevesenet som visstnok er "Verdens beste"..motviljen mot å samarbeide med private aktører for å korte ned køene og gi pasienter et bedre tilbud og mer valgfrihet. -At tollgrensen er på 200 kr -Overformynderiet - Det som irriterer aller mest! Anonym poster: 22920368bb77c665c0181df957779f12
Gjest meh Skrevet 11. september 2012 #82 Skrevet 11. september 2012 Ganske så trivielt, men alt for mange tror oppriktig at Norge er verdens rikeste land. Norge ligger på 23 plass når det gjelder BNP. Har nok mye med selvgodheten å gjøre.
Gjest mari kontrari Skrevet 11. september 2012 #83 Skrevet 11. september 2012 - At de som klager mest over alt kommune/stat gjør galt er de som aldri gjør noe for at noe skal bli bedre - At folk klager over bilkøene når de selv kjører hver dag tiltross for at de bor slik at det er lett å ta buss - At altfor mange syns det er greit å slippe søppel/sneiper/tyggis på gaten, gjerne de samme som klager over høye offentlige utgifter/feilprioritert bruk - At det skal være så vanskelig å kunne ha en åpen og reflektert diskusjon om en sak der man får tenke litt høyt uten å ha en fullstendig plan for hvordan alle utfordringer skal løses, og uten å straks bli slått ned på som "forsvarer" for en hele idelogi/et parti/politisk side, gruppering eller noe annet man aldri har påberopt seg - Manglende høflighet hos enkelte, og manglende evne til å tenke litt på hvilke konsekvenser det man gjør har for andre - Fordommer mot grupper av mennesker som blir uttrykt på en slik måte at det sårer uskyldige. Har en blant annet en slektning som legger ut, og får positiv tilbakemelding på grovt rasistiske meldinger og vitser på facebook (jeg har slettet ham fra mine kontakter nå). Slike ting er utrolig sårende for blant annet en god kollega av meg som knapt husker et annet hjemsted en byen vår, og på alle måter er et fint menneske som behandler andre med respekt. Blir så utrolig sint når folk ikke kan oppfører seg og gå konstruktivt etter individene eller deler av en kultur uten å være respektløse og vemmelige ovenfor en hel gruppe. Dette ble langt, men jeg liker virkelig ikke å se folk bli såret. ...heldigvis er dette trekk som ikke gjelder alle nordmenn, for som ellers i verden er det heldigvis forskjell på folk, og noen ganger kan folk til og med endres til det bedre med litt erfaring eller en lite øyneåpner PS: Mat er ikke dyrt. Ta en hvit måned eller droppe kjøtt i blant om det kniper sånn, ingen som har dødd av det. 4
Gjest Fairydust Skrevet 11. september 2012 #84 Skrevet 11. september 2012 Ja og nordmenn som syter og klager over dette landet vi bor i. Det er greit å være uenig i ting, men det er folk som helt konsekvent mener at Norge ikke er et godt land å bo i. Noen syter over absolutt alt - staten, politiet, helsetjenesten, veier og trafikken, skatt, arbeidsmarkedet, boligmarkedet, NAV-tjenesten, barnevernet, osv. Det er på tide at folk innser at det er mulig å gjøre noe med det. Det er få som i det hele tatt bruker stemmeretten sin her til lands. Og å klage på "goder" som vi har i dette landet, som ingen andre land har, syns jeg er litt storflott. Det er masse som fungerer i dette landet. Og som sagt, det er helt greit å være uenig, men gjør noe selv da. Og ikke minst - ikke glem de tingene som man setter pris på som vi har i dette landet. 5
Gjest Filleproletiet Skrevet 11. september 2012 #85 Skrevet 11. september 2012 - Selvgodheten - Uttrykket; "Ta tilbake" - Dobbelmoralen/hykleriet vedrørende miljø/klima og fattigdom i andre land - Flinkinger (De som stemmer korrekt, sier det korrekte og gjør det korrekte) - Ungdommer. Generasjon boring. Ellers kan man vel ikke klage. Alt i alt har vi det bra.
Djungelvrål Skrevet 11. september 2012 #86 Skrevet 11. september 2012 Slapp innvandringspolitikk Lav arbeidsmoral og naving blandt yngre. (hvor ble æren av?) Været Bensinpriser Tobakkspriser Dårlig utvalg i de fleste dagligvarer/kosmetikk/klær fordi vi er et lite land, Tilkneppenheten og sjenertheten (er ikke slik selv og er unorsk på den måten) Tollgrensen på 200 kr. Statusjaget (nei, jeg tror ikke du er vellykket fordi du har ny bil! Alle vet at bankene villig låner ut penger om dagen) At man ikke kan spise billig og sunt på restaurant. Firkantheten i staten. Måtte betale full renovasjon selv om jeg enda ikke hadde flytta inn i huset jeg drev å pussa opp. 1
Fossegrimen Skrevet 12. september 2012 #88 Skrevet 12. september 2012 -EØS-avtalen -NATO-medlemskapet -Krigingen -AP -Høyre -FrP -SV -Sentraliseringen -Fremmedfrykten (altså greit å være mot masseinnvandring ja, men folk som er genuint hatefulle mot hele grupper mennesker er skummelt). -Høyrebølgen -Norske media -En rekke avgifter
Hirondelle Skrevet 12. september 2012 Forfatter #89 Skrevet 12. september 2012 Været i Trondheim. 8 grader en dag, neste 17 grader, neste 8, neste 17 og i løpet av dagen falle til 8 grader igjen..... HVA FANDEN SKAL MAN KLE PÅ SEG!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #90 Skrevet 13. september 2012 At noen oppretter en tråd som skal fokusere på de negative tingene med vårt gode land Anonym poster: 204aa48106e4778c275da2a7b152bcb3 1
Hirondelle Skrevet 13. september 2012 Forfatter #91 Skrevet 13. september 2012 At noen oppretter en tråd som skal fokusere på de negative tingene med vårt gode land Anonym poster: 204aa48106e4778c275da2a7b152bcb3 Handler ikke bare om å dra frem det negative i landet vårt, men å se hva fler faktisk irriterer seg over. Jeg irriterer meg over at det tydeligvis ikke er sosialt akseptabelt å irritere seg over noe som skjer i landet som man kan endre på. Hvis du vil kan du forlate denne tråden, og heller kose deg med søstertråden som ble opprettet - som heter "Hva liker du med Norge?". Kos deg der. 1
Gjest Fairydust Skrevet 13. september 2012 #92 Skrevet 13. september 2012 Det irriterer meg når nordmenn som skal ha valp, drar til utlandet for å hente en gatehund i stedet for å adoptere en av de mange mange hundene i Norge som trenger et varig hjem. 3
kubrak Skrevet 13. september 2012 #93 Skrevet 13. september 2012 Jeg irriterer meg over at Island slo Norge. Uansett, det er greit at man gjør seg opp meninger og filosoferer, men man burde vel ikke irritere seg og la politikk osv plage en selv mer enn nødvendig
AloeVera Skrevet 13. september 2012 #94 Skrevet 13. september 2012 Været i norge! Kort sommer og en lang periode der det stort sett bare er kaldt og mørkt. 1
TMB Skrevet 13. september 2012 #95 Skrevet 13. september 2012 Været i norge! Kort sommer og en lang periode der det stort sett bare er kaldt og mørkt. Ingenting er bedre enn skikkelig ruskevær! Høst <3
Månestråle** Skrevet 14. september 2012 #96 Skrevet 14. september 2012 Naiviteten, snillismen og hva-ville-jesus-gjort -politikken.
¤Tiramisu¤ Skrevet 14. september 2012 #97 Skrevet 14. september 2012 At det ikke er full sykehjems eller barnehagedekning.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #98 Skrevet 14. september 2012 Jeg irriterer meg over alle de som tror verden var statisk og idyllisk for femti år siden da "alle" var hvite. Vandring over landegrenser har skjedd til all tid og kulturen er så lite statisk som du kan få det. Hvis man pirker litt i "det norske", som idylliseres så enormt, så er det ikke mye som har sin opprinnelse i Norge. Og dette mener jeg selv om jeg stemmer borgerlig. Anonym poster: e01b649242b78b67ee77edb6724d75cd Akkurat dette argumentet, som dras frem av de politisk korrekte, irriterer meg. - Folk har flyttet på seg til alle tider, men politisk innvandring og folkevandring er ikke det samme. Har du noen gang tenkt over dette? Hva tenker du om naturlig flytting av folk, naturlig gruppedannelser over lengre tid og politisk innvanring i mengdesvis på under 1 generasjon? - Mye av det vi regner for å være norsk, stammer fra andre steder. Akkurat som nordmenn og alle andre utenfor Sørøst-Afrika. Vi har imidlertid formet vårt samfunn, språk, verdier og kultur gjennom minst 3-4 000 år. Hvorfor mener du at vi skal danne ett nytt Norge under èn generasjon pga. innvandring? - Alt var ikke statisk og idyllisk da Norge var blendahvitt, men du vet like godt som meg at med økt innvandring har også kriminaliteten økt, og kanskje især misbruk av div trygdeordninger og annen vinningskriminalitet, for ikke å snakke om overgrepssaker hvor norske kvinner stort sett er ofre. Hvem vinner på dette? Dere nordmenn som ikke tenker lengre enn nesa rekker mht innvandring, irriterer meg. Anonym poster: c328e720c3f8ac4d78ea518e80733b5e 1
Gjest meh Skrevet 14. september 2012 #99 Skrevet 14. september 2012 Akkurat dette argumentet, som dras frem av de politisk korrekte, irriterer meg. - Folk har flyttet på seg til alle tider, men politisk innvandring og folkevandring er ikke det samme. Har du noen gang tenkt over dette? Hva tenker du om naturlig flytting av folk, naturlig gruppedannelser over lengre tid og politisk innvanring i mengdesvis på under 1 generasjon? Hva legger du egentlig i "politisk innvandring"? Folk flytter til Norge anno 2012 på grunn av dårlige tider, akkurat som nordmenn flyttet til USA på 1800 tallet på grunn av dårlige tider. For ordens skyld er jeg enig med deg i at det ikke er et særlig godt argument.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå