Gå til innhold

Hva irriterer deg i Norge?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- At vi betaler så mye i vei avgift, men likevel kan det ikke sees.

- Utdannings systemet

- At helse Norge er styrt etter en modell de hadde i England i 1950. England forkastet modellen etter 1 år, da de fant ut at ventetidene ble for lang(og mange andre ulemper), mens vi enda tygger på sammen beinet.

- At man som student bare må finne seg i å ikke kunne handle seg nye klær. Mener da klær som du trenger. Ikke mote plagg. Akkurat nå foreksempel så eier jeg to brukbare bher. Inntil i forrige uke eide jeg bare en. Enten må man ha støtte hjemmefra, ellers så må man ha jobb.

- At søringer kan kjøre hvor de vil med båtene, men vi må følge oppmerkede løyper når vi kjører snø scooter. Argumentene for det er at vi ikke skal skade miljøet. Men det skjer bare når det er lite snø, og da vil ingen kjøre snø scooter uansett, for NEWSFLASH Jens; da blir jo snø scooterne også ødelagt! Og at vi forurenser.Men båtene gjør da det i mye større grad!

-Samene burde vært likestilt med oss. Ikke OVER oss.

Skrevet

Skatteetaten. :tongue:

At det skal være vanskelig å gjøre noe eget i dette landet. Ha enkeltmannsforetak uten å bli straffet med høyere trygdeavgift, skatt og fratak av goder og rettigheter som alle andre har selv om man jobber og bidrar like hardt.

• Liker 2
Skrevet

At alle barn oppfordres til full barnehageplass helst fra 9 mnd alder, for alle skal i full jobb for å tjene skattepenger inn til STATEN. Tar man andre valg, er hjemmeværende og har det litt strammere økonomisk så blir man sett ned på.

Likevel står barn i kø hos BUP med psykiske lidelser og barn under 2 år er så fulle av stresshormonet kortisol at de kan utvikle psykiske lidelser senere de også. Staten bryr seg ikke en dritt om alle disse små barna som en dag skal bygge landet videre. Tror de en gjeng med angstlidelser, konsentrasjonsvansker, adhd, stress og depresjoner vil klare seg? VÅKN OPP, barnehagen er ikke det beste uansett hvor mye de tror det!

Anonym poster: 062a5053c729b042a273f9170a46a123

• Liker 3
Skrevet

Folk klager sånn over prisene på restauranter, kafeer osv, men forstår tydeligvis ikke at prisene er som de er fordi vi aksepterer det. Det er enkel markedsøkonomi - prisene vil tilpasse seg etterspørselen. Hvis folk ikke gidder å betale 30 kroner for en vaffel vil leverandørene måtte velge mellom å slutte å selge vafler eller å senke prisene. Verre er det ikke. Er du misfornøyd med prisene får du la vær å kjøpe.

Anonym poster: 315d556560017cb7ba357c01e6b8b6f2

Jeg lot være å kjøpe vaffel og sa at 30 kr for en vaffel er uhørt... Så :)

• Liker 2
Skrevet

Det irriterer meg over at folk klager over skatter og avgifter, og samtidig klager over veistandarden, for lite penger fra NAV, for lite støtte til studenter, at tannlegeregningen ikke er med i helseordningen osv.

Skal man ha velferdsgoder må man også betale for disse i form av skatter og avgifter. Man kan ikke få både i pose og sekk!

Dette var muligens delvis rettet mot innlegg #47 som jeg skrev, men jeg klaget ikke på skatter og avgifter.

Jeg er lei av "de har det verre i Afrika, så slutt å klage" mentaliteten som enkelte viser.

Anonym poster: 0da9225a911982c7e11942d93de338f7

Skrevet

Jeg lot være å kjøpe vaffel og sa at 30 kr for en vaffel er uhørt... Så :)

Det gidder ikke jeg å betale heller.Dessuten kan jeg lage mye bedre vafler selv :) Eneste gangene jeg gidder å kjøpe noe på kafe er hvis de har noe som er veldig godt,men det er sjeldent.

Skrevet

At alt skal være så dyrt.. Og da tenker jeg mest på at det er dyrt å leie en leilighet, osv. Ihvertfall her jeg bor.. Får jo nesten bare et bøttekott til 6-8000 omtrent.. :kjempesinna:

Anonym poster: a54f9d35f51328b65abafc289c97a7c9

Skrevet

Hvorfor skal vi som er single betale like så mye i skatter og avgifter som der det bor to eller flere i en husstand? De forlanger at vi skal ha like god økonmni slik som alle andre. Dette irriterer meg skikkelig.

En ting ting som jeg ikke skal snakke høyt om er den "snillisme" og godtrodende norges befolking har. Dette irriterer meg også noe sikkelig..

• Liker 1
Skrevet

- at du ikke kan mislike noe uten å være misunnelig eller sjalu, og få den jævla janteloven slengt tilbake i trynet....

pluss Regjeringen..!!

• Liker 3
Skrevet

- At de sender integrerte mennesker som kunne være en nyttig del av samfunnet ut, mens kriminelle idioter får bli.

- Sykehuspolitikken.

- Eldreomsorgen.

- Strafferammene.

- Det utrolig tunggrodde systemet til Nav.

- At man i praksis blir straffet for å forsøke å jobbe så mye man greier når man er syk.

- NRK-lisensen.

- At det er så dyrt å dra til tannlegen.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Akkurat nå foreksempel så eier jeg to brukbare bher. Inntil i forrige uke eide jeg bare en. Enten må man ha støtte hjemmefra, ellers så må man ha jobb.

No shit Sherlock. Klart man må jobbe for å få det man vil ha. Det er vel ingen selvfølge at man skal velte rundt i masse moteklær og haugevis av BH'er?

• Liker 3
Skrevet

Folk klager sånn over prisene på restauranter, kafeer osv, men forstår tydeligvis ikke at prisene er som de er fordi vi aksepterer det. Det er enkel markedsøkonomi - prisene vil tilpasse seg etterspørselen. Hvis folk ikke gidder å betale 30 kroner for en vaffel vil leverandørene måtte velge mellom å slutte å selge vafler eller å senke prisene. Verre er det ikke. Er du misfornøyd med prisene får du la vær å kjøpe.

Så klart!

Men det er lov å klage selv om man avstår fra å kjøpe pga. pris.

Formynderiet

x10000

Gjest Fairydust
Skrevet

At nordmenn ikke tar initiativ til å hjelpe folk som helt åpenbart trenger hjelp. Enten det er gråtende barn som har slått seg, gamle damer med tunge poser, eller mennesker i rullestol som trenger en ekstra hånd.

• Liker 3
Skrevet

At nordmenn ikke tar initiativ til å hjelpe folk som helt åpenbart trenger hjelp. Enten det er gråtende barn som har slått seg, gamle damer med tunge poser, eller mennesker i rullestol som trenger en ekstra hånd.

Dette har jeg prøvd. Får som regel stygge blikk eller "hvorfor faen tror du at jeg trenger hjelp?"-uttrykket tilbake. Jeg har gitt opp, og gidder ikke dette lenger.

• Liker 3
Skrevet

Byråkratiet som gjennomsyrer det meste og stjeler tid som kunne vært brukt på noe man får igjen for.

Skrevet

At nordmenn har en mangel på respekt for andre nasjoner.

• Liker 1
Gjest Fairydust
Skrevet

Dette har jeg prøvd. Får som regel stygge blikk eller "hvorfor faen tror du at jeg trenger hjelp?"-uttrykket tilbake. Jeg har gitt opp, og gidder ikke dette lenger.

Ja, jeg er klar over at noen gir stygge blikk når man spør om å hjelpe. Men skulle alle gi opp å hjelpe fordi noen få gav stygge blikk, ender vi opp sånn... ja sånn som det er i Norge nå! Mennesker som virkelig trenger hjelp, men ingen som hjelper. Da velger jeg heller å spørre en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

No shit Sherlock. Klart man må jobbe for å få det man vil ha. Det er vel ingen selvfølge at man skal velte rundt i masse moteklær og haugevis av BH'er?

Jeg synes nå stipendet kan dekke litt mer en det gjør! Prater verken om mote klær eller "haugevis" med noe som helst. Bare klær så jeg ikke trenger være naken. For meg er det mer en nok å bare studere. Altså, jeg hadde nok ikke klart meg i en del fag vist jeg ikke hadde fått den tiden jeg nå har til å gjøre de på. Hadde jeg fått timelønn for alt jeg gjør i forbindelse med skole (studie etc.) så hadde jeg nok nærmet meg en ganske solid lønning. Jeg vil bli en av de beste, da må jeg studere mye.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...