Gå til innhold

Eskil Pedersen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er klar over det, men det er nok mange som kommer til åpne kjeften sin allerede den første dagen. Du kommer til å bli overrasket.

Nei, jeg kjenner ham ikke personlig utover å ha vekslet et par ord med ham.

Har vært på landsmøte før.

Men om du ikke kjenner han personlig, hvordan kan du uttale deg om han da? Kun fra det inntrykket du har fått av han fra media? Tror du hadde hatt en annen mening om han om du hadde blitt bedre kjent med han.

Anonym poster: 6b3c05601d20fcae066366018d80e06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å utfordre deg litt.

Er Trine Aamodt en feiging, når hun som den første av pårørende sier høyt det flere andre åpenbart tenker?

Er klientene til Brynjar Meling feiginger når de sender den første advokaten i "ilden"?

Er de første skeive menneskene som stod frem åpent ikke til å stole på fordi de vågde å "stikke seg frem" og si at denne debatten måtte vi ta?

Hva med de mange tusen menneskene som lider under en eller annen brutal dikatur, så står en opp mot dikaturen og vil ha en slutt på dennes lederskap, og sier at denne debatten må vi våge å ta? Han eller hun er ikke til å stole på?

Jeg beklager, jeg forstår at AUF og Ap ønsker å legge en lokk på debatten, og gjøre fergeturen med M/S Thorbjørn mer mystisk enn den var, men jeg tror før eller siden er vi bare nødt til å ta debatten, som er blitt større enn det trenger å være.

Jeg er åpen for å nyansere kritikken min, dersom folk klarer å overbevise meg om at jeg tenker feil, men så langt har jeg kun sett hetsing og det er ikke imponerende og jeg akter ikke å endre mening når kritikere i denne tråden er blitt møtt med hetsing av denne jabx-duden.

Anonym poster: 049465a44e2e35d6933b3610fe76ada1

For det første er det flere brukere her som ikke hetser - jeg er en av dem.

Jeg derimot har blitt kalt ondskapsfull og diverse selv i denne tråden, så da er vi vel i samme båt og kan glemme hvem som hetser hvem og heller fokusere på innhold i debatten.

Nei, jeg har sagt gjentakende ganger at;

Denne pårørende moren er ikke feig som følge av sitt tap, eller at hun ytrer sin mening vedrørende disse planene.

Men, hun er regelrett utidig og lite gjennomtenkt som tar dette i media.

Ingen skal diskutere person, de skal diskutere sak. Det gjør ikke denne moren når hun går direkte på Eskil Pedersen.

Igjen: veldig få her har diskutert planene, og veldig få - faktisk INGEN har svart på noen av mine spørsmål vedrørende innhold i konseptet ledelse.

Jabx er i overkant krass ja, men han har også stilt enkle spørsmål som gjentakende ganger har blitt ignorert. Katten har stilt de samme spørsmålene, ei heller besvart.

Så da er jeg ganske usikker på om du egentlig ønsker nyansering - og forøvrig;

Sammenlikningene dine er søkte, du bruker billig retorikk, og du vet det.

Hvorfor svarer du/dere aldri på hvor mange/hvem dere mener skulle på den båten, siden dere er så opphengt i akkurat dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at Eskil kommer til å være leder for to nye år ja.

Hvor mange er "flere"? Vi er sykt mange som kommer til å stemme på han, så derfor er jeg sikker.

Jeg bare lurer: Kjenner du Eskil personlig?

Anonym poster: 6b3c05601d20fcae066366018d80e06f

Bare for å presisere;

Hvorvidt Eskil Pedersen er hyggelig eller ikke på privaten har ikke noe med hvorvidt man er rustet til å ha ledende politiske verv.

Eller rettere sagt; man bør selvsagt være et hyggelig menneske for å oppnå tillit generelt, men alle hyggelige personer er ikke dermed egnet til toppverv :)

Uten at jeg skal legge meg opp i om han er den beste kandidaten ifht andre aktuelle kandidater i AUF.

Endret av norah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere;

Hvorvidt Eskil Pedersen er hyggelig eller ikke på privaten har ikke noe med hvorvidt man er rustet til å ha ledende politiske verv.

Eller rettere sagt; man bør selvsagt være et hyggelig menneske for å oppnå tillit generelt, men alle hyggelige personer er ikke dermed egnet til toppverv :)

Uten at jeg skal legge meg opp i om han er den beste kandidaten ifht andre aktuelle kandidater i AUF.

For å være leder, bør man bry seg om medlemmene og man bør være varm om omtenksom. Eskil er alle disse tre tingene.

Eskil er veldig egnet til å være leder pga som sagt at han tar vare på medlemmene og bryr seg om hver enkelt, og tar seg tid til å snakke med alle som vil snakke med han både på konferanser og på facebook.

Derfor lurer jeg på hvorfor folk som ikke engang har møtt Eskil kan kalle han "stalin" og si at han ikke egner seg som leder.

For å se på det fra en annen side: Skal jeg slenge dritt om Justin Bieber på diverse forum og si at han er en drittsekk og ikke egner seg til å stå på en scene, når jeg ikke engang har møtt han? Svaret er selvsagt nei.

Anonym poster: 6b3c05601d20fcae066366018d80e06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at det ikke har vært noen åpenhet innad i AUF.

Men hovedproblemet er jo at dattera mi ikke er medlem og sjef ;)

Manglende åpenhet er ett generelt problem i Norsk politikk og administrasjon, og jeg synes egentlig at det bare har blitt verre og verre de siste 20 åra, men allikevel så forundrer det meg å delta i noe som mest ser ut som en intern Auf-debatt på KG. Jeg tror at lukketheten og overdreven bruk av hemmeligstempling i det offentlige er en trussel mot samfunnet og demokratiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten Aamodt, Meling og andre blir møtt på at AP hører virkelig ikke hjemme i et demokrati. Får en kritikk, så svarer man på dette på en saklig måte og ihvertfall ikke ved å prøve å kneble debatten ved ufine personkaraktristikker. Dette er lavmål, uavhengig av hva man måtte mene om EPs handlinger på Utøya.

Anonym poster: 5c6ef4069c07b43f173699b5ad11a4ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

For å være leder, bør man bry seg om medlemmene og man bør være varm om omtenksom. Eskil er alle disse tre tingene.

Eskil er veldig egnet til å være leder pga som sagt at han tar vare på medlemmene og bryr seg om hver enkelt, og tar seg tid til å snakke med alle som vil snakke med han både på konferanser og på facebook.

Derfor lurer jeg på hvorfor folk som ikke engang har møtt Eskil kan kalle han "stalin" og si at han ikke egner seg som leder.

For å se på det fra en annen side: Skal jeg slenge dritt om Justin Bieber på diverse forum og si at han er en drittsekk og ikke egner seg til å stå på en scene, når jeg ikke engang har møtt han? Svaret er selvsagt nei.

Anonym poster: 6b3c05601d20fcae066366018d80e06f

Mener du at man må ha møtt noen personlig for å si om de er gode ledere eller artister? Det er jeg i så fall ikke enig i. Man trenger ikke å kjenne Pedersen eller Bieber personlig for å kunne uttale seg om deres evner som leder/artist, det kan man finne ut av ved å observere de.

Hvis man derimot skal uttale seg om de er hyggelig eller ikke så må man selvsagt ha tilbringt tid sammen med de først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du/dere aldri på hvor mange/hvem dere mener skulle på den båten, siden dere er så opphengt i akkurat dette?

Jeg mener at de som svømte mot fergen burde blitt plukket opp. Fergen hadde plass til minst 50-60 personer.

De burde ikke overtalt kapteinen til å kjøre vekk fra Utøya da kapteinen ville snu for å hjelpe.

Eskil Pedersen burde informert politiet om at de var ombord i fergen da han ringte. Han burde tenkt på at politiet trengte en båt for å komme seg over til øya. Fergen hadde vært et godt egnet til det formålet.

De fikk panikk og ble paranoide. Greit nok. Men jeg synes likevel det bør være mulig å diskutere om de kunne gjort ting annerledes. Det jeg reagerer mest på er at AUF og Ap nekter å ta debatten og reagerer med raseri når etterlatte og overlevende stiller kritiske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så forferdelig det blir for ungdommene å dra tilbake til øyen hvor de mistet venner og kanskje selv ble skadd.

Jeg ville ikke dratt tilbake der, selv om de ikke kommer til å late som ingenting har skjedd. Uansett om Breivik "vinner" eller ikke.

Jeg er helt enig med Trine Aamodt. Han har tatt på seg et verv, og han gjorde ikke en god nok jobb med å ta ansvaret han har påtatt seg. Ikke på Utøya eller senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at Eskil kommer til å være leder for to nye år ja.

Hvor mange er "flere"? Vi er sykt mange som kommer til å stemme på han, så derfor er jeg sikker.

Jeg bare lurer: Kjenner du Eskil personlig?

Anonym poster: 6b3c05601d20fcae066366018d80e06f

Vi er sykt mange som kommer til å stemme mot ham også. Jeg tviler på at Eskil blir leder for 2 nye år.

En annen ting er at de som stemmer på Eskil, bør tenke over hvorfor de gjør dette. Eskil er en belastning for AUF nå, og jeg er helt sikker på at AUF vil være tjent med å få en ny leder. Antagelig vil også Eskil tjene på å gå inn i en litt mer anonym rolle. Han er ung og kan fint vente noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et faktum at bortimot 30 ungdommer kunne vært reddet dersom M/S Torbjørn hadde blitt stilt til disposisjon for politiet. De pårørende til disse ungdommene er selvfølgelig forbannet for dette.

Jeg trodde den var til disposisjon, og at de hadde telefonkontakt med politiet, men ble beordret til å reise vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg AUF trenger en samlende leder. En som alle grupperinger kan slutte opp om. Vedkommende bør også trappe ned den antidemokratiske retorikken skjult under euforismer som "ytringsansvar" etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den var til disposisjon, og at de hadde telefonkontakt med politiet, men ble beordret til å reise vekk.

Politiet visste ikke at Eskil Pedersen var ombord på fergen da han ringte politiet Kl 17:27. Han sa at han var i en båt sammen med noen få andre. De fikk beskjed om å komme seg i sikkerhet og politiet avsluttet raskt samtalen.

Først kl 18:58 fikk politiet tilbud om å bruke fergen. Da lå fergen nord for Utøya og Eskil Pedersen og noen av de andre hadde gått i land for å haike til politistasjonen i Hønefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet visste ikke at Eskil Pedersen var ombord på fergen da han ringte politiet Kl 17:27. Han sa at han var i en båt sammen med noen få andre. De fikk beskjed om å komme seg i sikkerhet og politiet avsluttet raskt samtalen.

Javel, de visste ialfall at han var i båt, og kunne valgt å dirigere båten til mot de første politifolkene. Men de ba han om å komme i sikkerhet, og det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde den var til disposisjon, og at de hadde telefonkontakt med politiet, men ble beordret til å reise vekk.

Det er hva som står i 22.juli rapporten i alle fall.

Problemet er å skille hva som faktisk skjedde fra alle ryktene og fantasiene som Pedersen-haterne slenger rundt seg på Internett.

Det interessante er egentlig hva som driver alle til å skulle diskutere en overlevende sitt handlingsmønster, selv når denne var en del av en gruppe og ikke tok avgjørelser på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den var til disposisjon, og at de hadde telefonkontakt med politiet, men ble beordret til å reise vekk.

Utskrift fra Eskil Pedersens (EP) samtale med politiets nødtelefon:

112: - Politiets nødtelefon

EP: - Dette er Eskil Pedersen. Leder av AUF. Eh... Utøya.

112: - Ja

EP: - AUFs sommerleir er under angrep av en mann som skyter med våpen.

112: - Ja, fullstendig klar over det. Han er utkledd i politiuniform?

EP: - Heh, ja, han er i politiuniform?

112: - Ja, er han der? Han bærer et automatvåpen. Kan dere komme dere i sikkerhet?

EP: - Ja, vi er i en båt, eh, nå, men vi er bare noen få, det er mange hundre på øya.

112: - Ja, jeg er fullstendig klar over det. Dere må komme dere i sikkerhet.

EP: - Vi må komme oss i sikkerhet, sier politiet.

112: - Ja, dere må komme dere i sikkerhet.

EP: - Men sender dere mennesker?

112: - Vi sender mennesker. Vi har mennesker på vei.

EP: - De har mennesker på vei.

112: - Ja

EP: - De har sagt de har mennesker på vei, de er klar over det.

112: - Ja, vi er klar over det, takk. Hei.

Politiet visste at EP var ombord på en båt, men ikke at han var ombord på M/S Torbjørn, som kunne vært benyttet i redningsarbedidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Utskrift fra Eskil Pedersens (EP) samtale med politiets nødtelefon:

112: - Politiets nødtelefon

EP: - Dette er Eskil Pedersen. Leder av AUF. Eh... Utøya.

112: - Ja

EP: - AUFs sommerleir er under angrep av en mann som skyter med våpen.

112: - Ja, fullstendig klar over det. Han er utkledd i politiuniform?

EP: - Heh, ja, han er i politiuniform?

112: - Ja, er han der? Han bærer et automatvåpen. Kan dere komme dere i sikkerhet?

EP: - Ja, vi er i en båt, eh, nå, men vi er bare noen få, det er mange hundre på øya.

112: - Ja, jeg er fullstendig klar over det. Dere må komme dere i sikkerhet.

EP: - Vi må komme oss i sikkerhet, sier politiet.

112: - Ja, dere må komme dere i sikkerhet.

EP: - Men sender dere mennesker?

112: - Vi sender mennesker. Vi har mennesker på vei.

EP: - De har mennesker på vei.

112: - Ja

EP: - De har sagt de har mennesker på vei, de er klar over det.

112: - Ja, vi er klar over det, takk. Hei.

Politiet visste at EP var ombord på en båt, men ikke at han var ombord på M/S Torbjørn, som kunne vært benyttet i redningsarbedidet.

Men han informerte om at de var noen få ombord og at det var mange flere igjen på øya. Og de ble bedt om å komme seg i sikkerhet.

Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis politiet hadde bedt de, uansett hvilken båt de var ombord på, om å delta i redningsarbeidet med sivile ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man må ha møtt noen personlig for å si om de er gode ledere eller artister? Det er jeg i så fall ikke enig i. Man trenger ikke å kjenne Pedersen eller Bieber personlig for å kunne uttale seg om deres evner som leder/artist, det kan man finne ut av ved å observere de.

Hvis man derimot skal uttale seg om de er hyggelig eller ikke så må man selvsagt ha tilbringt tid sammen med de først.

Jeg mener at man bør kjenne en person for å uttale seg om hvordan personen er. Jeg sa ikke at man må kjenne Bieber for å si om han er en god sanger, men jeg har ingen rett og ikke noe grunnlag til å slenge dritt om han på forum og kalle han overlegen og drittsekk osv. Ikke vri og vend på alt jeg sier.

Anonym poster: 6b3c05601d20fcae066366018d80e06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...