Gå til innhold

Rannveig Heitmann - ansvarlig mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun bor gratis, får dobbel barnetrygd, stipend, dekket bhg pluss en måndlig fin sum fra nav. I tillegg tjener hun penger på bloggen. Syns det hørtes greit ut jeg!!

Hun tjener visst ikke penger på bloggen, får bare ting sponset. Dekket barnehage har jeg ikke hørt, hvordan vet du det? Og hvorfor dobbel barnetrygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun tjener visst ikke penger på bloggen, får bare ting sponset. Dekket barnehage har jeg ikke hørt, hvordan vet du det? Og hvorfor dobbel barnetrygd?

Vanlig stønader som enslige får:

1) Overgangsstønad på 13.000 et eller annet

2) Stønad til barnetilsyn - 64% av utgiftene dekkes

3) I hennes tilfelle vil det bli dobbelt, selv om det vanligvis heter utvidet

Alt dette står det om på nav.no under familie.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar det vel på nedbetaling, dessuten tror jeg hun har flyttet hjem igjen. Så da er det nok ikke et problem:)

Hun lever ganske godt hvis hun har råd til å kjøpe seg silikonpupper!

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lever ganske godt hvis hun har råd til å kjøpe seg silikonpupper!

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Om hun lever godt eller ikke, det vet ikke jeg. Men hun tar det nok på avbetaling, disse puppene. Hun behøver strengt tatt ikke tjene svært godt for å få til dette. Jeg kan selv kjøpe meg nye fordeler, da jeg har en del sparepenger. Og jeg har en helt vanlig inntekt.

Men selvfølgelig folk har forskjellig oppfatning av hva som er en god inntekt, poenget er at man trenger absolutt ikke tjene masse for å kunne betale 30.000 for nye bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun lever godt eller ikke, det vet ikke jeg. Men hun tar det nok på avbetaling, disse puppene. Hun behøver strengt tatt ikke tjene svært godt for å få til dette. Jeg kan selv kjøpe meg nye fordeler, da jeg har en del sparepenger. Og jeg har en helt vanlig inntekt.

Men selvfølgelig folk har forskjellig oppfatning av hva som er en god inntekt, poenget er at man trenger absolutt ikke tjene masse for å kunne betale 30.000 for nye bryster.

Du vil med andre ord fortsatt påstått at hun har dårlig råd?

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleneforsørgere får dobbel barnetrygd. Vanelig barnetrygd er 970. For aleneforsørgere blir det dobbelt.

Da har du misforstått kraftig. Man får ikke dobbel barnetrygd, man får for ett ekstra barn. Har man ett barn, blir det riktignok dobbelt. Har man to, får man for tre, har man tre, får man for fire, o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du misforstått kraftig. Man får ikke dobbel barnetrygd, man får for ett ekstra barn. Har man ett barn, blir det riktignok dobbelt. Har man to, får man for tre, har man tre, får man for fire, o.s.v.

Ikke glem nå at enslige som får full overgangsstønad får 2.600 kroner i barnetrygd. Det er en rettighet som kun de får.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at hun får problemer med barnevernet KUN fordi folk liker å slenge med leppa & gossipe..

Ja, det var akkurat det fansen til Malinelskerlucas unnskyldte henne med óg. Dessverre er Malin enda verre enn Ranveig, og jeg tror det var godt for sønnen å få komme til en ordentlig familie. Men spørs om ikke det blir samme skjebnen for Nathaniel Chrisander også.

Anonym poster: a11d0cc90cb4e222892f8fdfee8ce775

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil med andre ord fortsatt påstått at hun har dårlig råd?

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Har da aldri påstått at hun har dårlig råd? Jeg skrev at hun lever neppe GODT på disse pengene. Hun flytter tross alt hjem igjen nå. Er nok av denne grunnen. Det koster nemlig en del å bo alene, og å ha et lite barn. Hun er fremdeles ung, det er ingen skam å flytte hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var akkurat det fansen til Malinelskerlucas unnskyldte henne med óg. Dessverre er Malin enda verre enn Ranveig, og jeg tror det var godt for sønnen å få komme til en ordentlig familie. Men spørs om ikke det blir samme skjebnen for Nathaniel Chrisander også.

Anonym poster: a11d0cc90cb4e222892f8fdfee8ce775

Btw, hva skjedde hos Malin siden dette skjedde? Noen som har fått det med seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, hva skjedde hos Malin siden dette skjedde? Noen som har fått det med seg?

Siden hva skjedde? Siden barnevernet overtok omsorgen for barnet hennes i mars 2012, og plasserte han i fosterhjem? Etter hva jeg så sist så er saken på vei opp i tingretten.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hva skjedde? Siden barnevernet overtok omsorgen for barnet hennes i mars 2012, og plasserte han i fosterhjem? Etter hva jeg så sist så er saken på vei opp i tingretten. Om du mener grunnen til omsorgsovertagelsen, så har hun ikke skrevet noe om det på bloggen sin. Det er en tråd om dette på skråblikk og generalisering (?)

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har da aldri påstått at hun har dårlig råd? Jeg skrev at hun lever neppe GODT på disse pengene. Hun flytter tross alt hjem igjen nå. Er nok av denne grunnen. Det koster nemlig en del å bo alene, og å ha et lite barn. Hun er fremdeles ung, det er ingen skam å flytte hjem igjen.

Men 30.000 kroner på nye pupper! Det har man råd til! ;)

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 30.000 kroner på nye pupper! Det har man råd til! ;)

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Herre! Det er avbetaling over god tid! Jeg har ikke spesielt høy lønn, helt vanlig. Men jeg kunne hostet opp den summen på dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre! Det er avbetaling over god tid! Jeg har ikke spesielt høy lønn, helt vanlig. Men jeg kunne hostet opp den summen på dagen;)

Helt vanlig lønn i Norge i dag ligger på over 300.000 kroner. Tror du at en som får stønader for enslig forsørger er i nærheten av den summen? En som får overgangsstønad fra NAV har en "inntekt" på rundt 160.000 kroner.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt vanlig lønn i Norge i dag ligger på over 300.000 kroner. Tror du at en som får stønader for enslig forsørger er i nærheten av den summen? En som får overgangsstønad fra NAV har en "inntekt" på rundt 160.000 kroner.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Det er vel strengt talt du som sitter å påstår her at hun har så god råd, og får så masse. Det er ikke meg;) Skrev istad at hun lever neppe godt på denne summen. Nå syns jeg virkelig du skal tenke litt lenger før du setter i gang å skriver.

Og hvor mye man får fra NAV har jeg alldeles ingen kjennskap til, men det ser jo du ut til så;) Den gidder jeg ikke å diskutere med deg, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem nå at enslige som får full overgangsstønad får 2.600 kroner i barnetrygd. Det er en rettighet som kun de får.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Man får småbarnstillegg som enslig forelder med full overgangsstønad, 660 kr pr mnd for barn far 0-3 år. Man får barnetillegg om man f.eks har AAP og dagpenger fra nav også.

Anonym poster: b46b634029e1040ef4613eb175fb52cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt talt du som sitter å påstår her at hun har så god råd, og får så masse. Det er ikke meg;) Skrev istad at hun lever neppe godt på denne summen. Nå syns jeg virkelig du skal tenke litt lenger før du setter i gang å skriver.

Og hvor mye man får fra NAV har jeg alldeles ingen kjennskap til, men det ser jo du ut til så ;) Den gidder jeg ikke å diskutere med deg, du!

Nei, jeg skrev at hun jo lever jo tydeligvis veldig godt på den summen hun får. Hun har tydeligvis god nok råd til å gjøre dette. Du sitter og skriver at hun ikke gjør det. Du skriver at det koster mye med barn, og bo alene.

Satser

Overgangsstønad

Satser gjelder fra 1.juli 2012. Full overgangsstønad utgjør 13 687 kroner per måned og reduseres dersom arbeidsinntekten omregnet til årsinntekt er 42 000 kroner eller mer.

http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad

;)

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får småbarnstillegg som enslig forelder med full overgangsstønad, 660 kr pr mnd for barn far 0-3 år. Man får barnetillegg om man f.eks har AAP og dagpenger fra nav også.

Anonym poster: b46b634029e1040ef4613eb175fb52cb

Ja, du får ett småbarnstillegg på 660 kroner i barnetrygden. Dvs, at den blir 2.600 kroner.

Anonym poster: dd1d04fd641ddaecf4f6937aabfeab56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...