Gå til innhold

Fascistplagg på Kiwi


Gjest Mor Nille

Anbefalte innlegg

Bestem deg.

Jeg har da sagt det samme hele tiden . Dersom noen ønsker ansatte med hijab så værsågod. Dersom noen ikke ønsker det så må de få ansette noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å vinkle det på den måten, bekrefter du bare at flerkultur aldri vil fungere, men alltid være grunnlag for konflikter.

Men nå begynner K-19 på TV2 filmkanalen, så jeg takker for meg.

Det er alltid konflikter om ting. Så sant de konfliktene holder seg på et sivilisert nivå, så er det noe man må leve med i et demokratisk samfunn. Vi var ikke enige om alt på 70-tallet, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du det. Problemet kommer når du mener at det hijab symboliserer for deg er det eneste korrekte, og dermed hva det også symboliserer for alle som bruker det.

Gjelder ikke det da også muslimske kvinner som står fram og sier at hijab er frivillig og symboliserer fred og kjærlighet til gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mest fascisitisk og mest demokratisk:

1. Fjerne religionsfrihet samt friheten til å gå i hva man vil.

2. La mennesker få praktisere sin egen religion og la sjefer selv bestemme hva som er tillat av klær på jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men man bør se med åpne øyne på hva hijab er. Kanskje har du rett, at det bare er et plagg kvinner bærer frivillig for å ære sin gud ? (liker ikke religion heller jeg da )

Men man bør iallefall få frem alle fakta, og ikke påstå et noen er idiot fordi de ikke er enig i den offisielle definisjon.

Hvorfor er f.eks ikke hijab tilatt i offentlige stillinger i Tyrkia ? Er det bare tyrkiske myndigheter som har misforstått ?

Er kassadame en "offentlig stilling"?

Vi snakker ikke om politi, militære eller andre offentlige tjenestemenn her. Vi snakker om kassadamer på Kiwi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, salige stund uten like azz! My eyes are bleeding. Hvor tolerant er det mulig å bli? Har dere helt mistet bakkekontakten her inne?

Ikke rart muslimene kan kreve akkurat hva det måtte være når den røde løperen blir rullet ut og ola dunk ønsker galskapen velkommen. Det er jo lettere enn å stjele godteri fra unger.

Er det dette som er tilpasning til det norske samfunn?

Faen så naivt!

Heller oppegående muslimer enn hjernevaskede nordmenn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder ikke det da også muslimske kvinner som står fram og sier at hijab er frivillig og symboliserer fred og kjærlighet til gud.

Selvsagt. De kan si at hijab symboliserer det for dem, og kanskje også for flere de kjenner. Men de kan ikke si at det er hva hijab symboliserer for alle som bruker det. Like lite som du eller andre kan si at hijab symboliserer politisk islamisme og fascisme, og at det derfor bør forbys. Da gir du jo faktisk islamisme mer makt enn hva det har, i tillegg til at du arrogant nok overser og avfeier de andre symbolske betydningene hijab har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter sånne som deg mer enn jeg frykter hijabbærende kvinner som jobber på Kiwi. Hvis det er noen som kan skade Norge, så er det slike som deg, med dine unyanserte, aggressive, polariserende og generaliserende meninger om islam og muslimer. Du er livsfarlig.

Jammen forestill deg mad. Hun ligger søvnløs om natta og ser for seg de vannvittigste folkemigrasjoner med hundretusener av muslimer som ønsker og innføre sharia og flerkoneri i norge. Når dette er virkeligheten man sovner inn til, og drømmene om natta innholder enda flere muslimer så våkner man jo til den samme angsten for muslimer.

Men helt ærlig hva er det mad er så redd for? Tror mad at barnabarna hennes skal bli tvugne muslimer? Er dette frytktes reelle virkninger? De bakenforliggende årsaker til redsel? Man er ikke så skremt over dagens situasjon, men man forestiller seg fremtiden, - er der virkelighetsfluktene til mad ligger?

Jeg verken liker eller misliker muslimer, akkurat som jeg verken liker eller misliker kristne. Men fra det og like kristne til og mislike muslimer bare fordi at muslimer ikke tror på det samme som kristne er for meg helt bissart. Fremtiden blir mer sekulær tror jeg. Dersom mad ønsker religiøs verdenskrig så burde hun heller verve seg som nato-soldat og skyte noen muslimer. Da vil hun fremskynde prosessen med og skape hat og forakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mest fascisitisk og mest demokratisk:

1. Fjerne religionsfrihet samt friheten til å gå i hva man vil.

2. La mennesker få praktisere sin egen religion og la sjefer selv bestemme hva som er tillat av klær på jobb?

2 selvsagt.

Når det gjelder offentlige stillinger er det da staten som avgjør hva som er greit.

Dersom velgerene er uenige i statens avgjørelse må de stemme noe annet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mest fascisitisk og mest demokratisk:

1. Fjerne religionsfrihet samt friheten til å gå i hva man vil.

2. La mennesker få praktisere sin egen religion og la sjefer selv bestemme hva som er tillat av klær på jobb?

Det er denne jeg heller ikke alltid helt klarer å forstå. Jeg har merket meg at de som hyler høyst om at islam kommer hit og dreper den vestlige friheten er de som er ivrigst etter å innskrenke og begrense muslimers frihet. Interessant nok gjelder vår fantastiske frihet bare oss selv og det vi liker. I tillegg er det ikke grenser for hvor mange sofaeksperter på islam vi har fått i Norge de siste årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter sånne som deg mer enn jeg frykter hijabbærende kvinner som jobber på Kiwi. Hvis det er noen som kan skade Norge, så er det slike som deg, med dine unyanserte, aggressive, polariserende og generaliserende meninger om islam og muslimer. Du er livsfarlig.

Du vet, noen ganger ønsker jeg at man kunne gi flere pluss til et innlegg. Siden jeg bare får lov å gi en, så får jeg skrive et eget, og erklære min støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kassadame en "offentlig stilling"?

Vi snakker ikke om politi, militære eller andre offentlige tjenestemenn her. Vi snakker om kassadamer på Kiwi.

Og definisjonen på hva hijab er . Eller skal jeg la deg definere hva jeg omtalte i mitt innlegg ?

Dersom diskusjonen bare er kassadamer på hijab er det ikke mye å diskutere.

Kiwi er en privat bedrift.

De kan selv velge sine ansattes uniformer.

Kundene velger om de vil handle der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, noen ganger ønsker jeg at man kunne gi flere pluss til et innlegg. Siden jeg bare får lov å gi en, så får jeg skrive et eget, og erklære min støtte.

Takk. Må si du overrasker meg - positivt. Med din motvilje mot religion, så hadde jeg ikke trodd jeg skulle se deg forsvare kvinners rett til å gå med hijab på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 selvsagt.

Når det gjelder offentlige stillinger er det da staten som avgjør hva som er greit.

Dersom velgerene er uenige i statens avgjørelse må de stemme noe annet....

Nummer to er mest demokratisk, right?

Altså er dette ett steg i riktig retning, ikke ett mot verdens undergang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller oppegående muslimer enn hjernevaskede nordmenn.

Bra du innrømmer det selv, at du er hjernevasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Må si du overrasker meg - positivt. Med din motvilje mot religion, så hadde jeg ikke trodd jeg skulle se deg forsvare kvinners rett til å gå med hijab på jobb. :)

Det er et hierarki av meninger. Noen steder i konstruksjonen er det nok enkelte inkonsekvenser som får det til å minne mer om en Escher-tegning enn noe som faktisk kunne eksistere i den virkelige verden. Men jeg må si at min motstand mot diskriminering er høyere i hierarkiet enn min motstand mot religion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og definisjonen på hva hijab er . Eller skal jeg la deg definere hva jeg omtalte i mitt innlegg ?

Dersom diskusjonen bare er kassadamer på hijab er det ikke mye å diskutere.

Kiwi er en privat bedrift.

De kan selv velge sine ansattes uniformer.

Kundene velger om de vil handle der

Og loven forbyr diskriminering etter rase, kjønn eller religion. La oss ikke glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. De kan si at hijab symboliserer det for dem, og kanskje også for flere de kjenner. Men de kan ikke si at det er hva hijab symboliserer for alle som bruker det. Like lite som du eller andre kan si at hijab symboliserer politisk islamisme og fascisme, og at det derfor bør forbys. Da gir du jo faktisk islamisme mer makt enn hva det har, i tillegg til at du arrogant nok overser og avfeier de andre symbolske betydningene hijab har.

Dette blir ganske kulturrelativt, noe jeg mener hører hjemme i antropologi ( og sjelden lykkes der heller )

Man må stå for sine verdier, skaffe seg kunnskap å gjøre seg opp en mening basert på det.

At min mening ikke er den samme som din må vi godta.

Jeg kan ikke pålegge deg å følge min og vice versa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter sånne som deg mer enn jeg frykter hijabbærende kvinner som jobber på Kiwi. Hvis det er noen som kan skade Norge, så er det slike som deg, med dine unyanserte, aggressive, polariserende og generaliserende meninger om islam og muslimer. Du er livsfarlig.

LOL, du er for god til å være sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ganske kulturrelativt, noe jeg mener hører hjemme i antropologi ( og sjelden lykkes der heller )

Man må stå for sine verdier, skaffe seg kunnskap å gjøre seg opp en mening basert på det.

At min mening ikke er den samme som din må vi godta.

Jeg kan ikke pålegge deg å følge min og vice versa.

Så du er uenig i at hijab symboliserer ulike ting for ulike kvinner? Du mener at hvis en kvinne på Kiwi bruker hijab, så er det fordi hun støtter politisk islamsime? Det kan ikke være noen annen grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...